Joda det er faktisk noen som gjør det. Jeg kjenner tre.tror ingen egentlig bryr seg om dette når de skal ha bil.
det er vel egentlig hele greia med bil, det beste for miljøet og for deg selv er egentlig å gå, men mennesker er late og vil effektivisere, men vi vil også få valuta for pengene.
Dessverre er kina crap et godt tilbud, har en kompis som kjøpte zeekr, mye å like med den men også mye å ikke like. (da tenker jeg på selve bilen)
Men pris vs hva du får og hvordan den føles så er det et bra kjøp. (interiøret kjennes ekslusivt ut, selv om skinnet ikke kommer fra kuer og alt er plastikk)
I tillegg til Russland - støtten kan man ta med den totale overvåkingen og umenneskelig behandlingen av Uigurene , hvor en million + sitter i s.k. omskoleringsleirer (1200 leirer). Alle familier har minst en i en slik leir - så bare pass dere. RF - kode på utsiden av døren, politiet leser av den og får opp alle som bor der inkl med bilde, de kan når som helst gå inn, og nåde den som ikke bor der.
I omskoleringsleiren arbeider de gratis med underleveranser til kinesisk industri - som ja eksporterer til oss. Det kalles vel slavearbeid.
Huawei er hovedkontraktør for overvåkningssystemet i byen (e), kamera hver 30 meter, ansiksgjenkjenning. Uigurene blir sluset inn i egne gater i kjøpesentre hvor de blir kroppscannet og evt kroppsvisitert.
De tre jeg kjenner kjøpte IKKE kinesisk ei heller TESLA. Det siste trengs ikke å utdypes.