Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    806
    Sted
    Oslo
    Har 100'km erfaring med id3, og det finnes nok bedre biler på vinterføre.
    Det sagt, så har jeg aldri hatt problemer med den.
    Rompa slapp litt lett noen ganger, i hvert fall om jeg ønsket å fremprovosere det... :)
    Antispinn hentet det alltid inn før det ble moro/spennende. Så, hvis det ikke er veldig mye dyp snø/is så er den helt adekvat på vinterføre og glitrende på sommerføre.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjørt ID5 og den fungerte bra, men den har vel 4-hjulstrekk?
    Jeg synes vel også det er litt rart at en bil som er ellers god å kjøre skal være "være håpløs" på vinterføre?
    Problemstillingen med batteribiler er vel at de er mer eller mindre «perfekt» oppsatt med vektfordeling og optimaliser for normale europeiske veier. Det har vi som kjent ikke så mye av i Norge, bortsett fra på flate østlandet
    i tillegg har man i Europa stort sett svart asfalt om vinteren. Det har man som kjent ikke overalt i Norge og merkelig nok ikke der man med dagens kjøreferdigheter kanskje og skulle hatt.

jeg bor i en bratt bakke i BeRRRRgen som brøytes privat - da blir det litt så som så.. En kamerat av meg har en bensingolf, kjører opp og ned om vinteren uten problem. Naboen har elgolf, han kommer ca 20 meter opp i bakken så er det full spøl og slede bakover… Stor garasje, parker ned i veien og prøv å stabbe seg oppover.. og nedover.

så har du litt motbakke med snø og is bør du nok ha batteri 4x4bil…

og etter min mening burde 4x4 være avgiftsfri på merkostnaden med x4. Det er et skikkelig sikkerhetstiltak som vil redusere ulykker, forsikringspremier osv osv
    men dessverre sjølsagt ikke bidra til økt BNP
    og siden skatte og avgiftstrykket skal beholdes
    og Ola nordmann har fått strømstøtte
    så vil sjølsagt noe slikt aldri skje

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.920
    Torget vurderinger
    1
    Problemstillingen med batteribiler er vel at de er mer eller mindre «perfekt» oppsatt med vektfordeling og optimaliser for normale europeiske veier. Det har vi som kjent ikke så mye av i Norge, bortsett fra på flate østlandet
    i tillegg har man i Europa stort sett svart asfalt om vinteren. Det har man som kjent ikke overalt i Norge og merkelig nok ikke der man med dagens kjøreferdigheter kanskje og skulle hatt.

jeg bor i en bratt bakke i BeRRRRgen som brøytes privat - da blir det litt så som så.. En kamerat av meg har en bensingolf, kjører opp og ned om vinteren uten problem. Naboen har elgolf, han kommer ca 20 meter opp i bakken så er det full spøl og slede bakover… Stor garasje, parker ned i veien og prøv å stabbe seg oppover.. og nedover.

så har du litt motbakke med snø og is bør du nok ha batteri 4x4bil…

og etter min mening burde 4x4 være avgiftsfri på merkostnaden med x4. Det er et skikkelig sikkerhetstiltak som vil redusere ulykker, forsikringspremier osv osv
    men dessverre sjølsagt ikke bidra til økt BNP
    og siden skatte og avgiftstrykket skal beholdes
    og Ola nordmann har fått strømstøtte
    så vil sjølsagt noe slikt aldri skje
    Det trur eg har litt med naboen å gjera. Eg hadde e-Golf før ID5 og hadde ikkje større problemer med å koma meg opp bakken til garasjen enn naboane. ID5en med bakhjulstrekk er betre ;)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.684
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har en 2016 modell Mercedes el-bil. Værste bilen på vinterføre jeg har hatt noensinne. Har også en kinesisk produsert bil, den suverent beste vinterbilen mtp. framkommelighet og "følelse av trygghet" jeg har eid og kjørt. Det siste er det mange som rapporterer om i diverse forum. De positive vinteregenskapene. I mellom der har det vært endel biler de 35 årene jeg har hatt lappen.
    Alt er selvsagt dekkavhengig også.
    Forslag til gode og ikke altfor dyre vinterdekk (uten pigg)?

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det trur eg har litt med naboen å gjera. Eg hadde e-Golf før ID5 og hadde ikkje større problemer med å koma meg opp bakken til garasjen enn naboane. ID5en med bakhjulstrekk er betre ;)
    Hehe, mye mulig
    men så er det slik at det ble noen flere egolfer i bakken Merkelig nok står alle parkert i bunnen av bakken når det er sny og kaldt

men som man observerer, kjøreferdigheter og kanskje små cojones gir kanskje slike utslag

dog plutselig er det folk ute og brøyter og salter helt på egen hånd sent på kveld og tidlig morra… kan vel ha noe med ladeangst å gjøre
    så det skal elbilene ha, det pusher kanskje folk ut for å sikre god tilgang til billig lading, og det er jo norgespris..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn