- Ble medlem
- 11.02.2002
- Innlegg
- 2.840
- Antall liker
- 1.089
|
Men med tanke på hvor mye tid denne Tesla fanboyen bruker på å finne noe "bra" om Teslaboksen - OG bruker for å finne evt. negative ting om høykvalitets el biler, så fortjener han nesten å slippe til ...![]()
Bil, båt og motorsykkel - Tesla!!!
En tråd hvor Ole_Martin kan utbrodere om Tesla, og Muskwww.hifisentralen.no
Det har gått 25 minutter uten en debunking fra @Ole_Martin. Har han mistet grepetBlir dyrt, dette, spesielt nå som EV-salget i USA tar av, mens Tesla får sin dårligste andel noensinne av det salget. Full Self Crashing er vel et bedre navn.
Vis vedlegget 1146829
Enten så har han mistet grepet eller så er han dypt rystet over at guddommen ikke er ufeilbarlig.Det har gått 25 minutter uten en debunking fra @Ole_Martin. Har han mistet grepet![]()
1) omkomne sitter i bil som velger å bytte fil fra stillestående i en 110kmt soneLogikken, eller manglende sådann Tesla bruker er den samme som våpenindustrien benytter. Det er ikke skytevåpenet som dreper. Det er idioten som holder våpnet.
Teslaen, med en sjåfør som er lurt bak lyset og tror bilen er selvkjørende, peiser på i godt over 100 km/t når det står en bil parkert i veikanten. Kanskje Tesla også burde saksøkes for villedende reklame?1) omkomne sitter i bil som velger å bytte fil fra stillestående i en 110kmt sone
2) filbytte skjer uten å se seg om det er klart
3) omkomne har ikke setebelte på
Forøvrig: Tesla har 3 nivåer av autopilot. Den AP som ble brukt her, er den som følger med alle Teslaene og er i praksis en cruisekontroll med laneassist. Neste trinn er Enhanced Autopilot EAP som også kan gjøre filskifter for deg. Øverst er Full Self Driving FSD som kan kjøre deg fra A til B hvor det er godkjent som i USA. FSD kan du se i bruk i videoen over. Dersom jeg bruker AP vil bilen krasje i første rundkjøring.
Det er såvidt meg bekjent allerede teknologi for å utvinne drivstoff for bensinbiler fra luft ++. Men hvorfor er det ingen politikere som gidder å snakke om det ?EU har vedtatt en ny klimalov som krever at drivstoffselgere kjøper klimakvoter fra 2027.
Målet er å redusere CO2-utslippene med 55 prosent innen 2030, men drivstoffprisene kan øke betydelig.
Norge har sluttet seg til systemet, men NAF krever at bilistene skjermes fra økte avgifter.
Tipper dette vil øke etterspørselen etter elbiler i EU.
noen steder kanskje..
Tipper dette vil øke etterspørselen etter elbiler i EU.
Feil etter min mening, og gjentar. De tradisjonelle bilprodusentene klarer ikke å konkurrere med Tesla eller Kina på elbiler. Derfor maser de på EU om å fortsette å levere dinotech etter 2035, men får forløpig bare nei. Deretter lager de er narrativ om at det kundene som ikke ønsker elbiler, mens det er dem selv som ikke får det til. Ikke har de teknologien eller softwaren inhouse.Klimanøytral forbrenningsbil er jo det endelige målet.. elbiler er bare støy på veien dit, og kjøperne viser med sin forbrukermakt at de ikke ønsker disse elbilene.
Tesla selger bra i Spania til info. En W12 i Spania høres strevsomt ut ift veg-, parkering- og garasjestandard.i Spania er det mange som har månedslønn ned mot 1000 euro
Gamle (små) bruktbiler øker ganske heftig i pris
så ny elbil står vel ikke øverst på prioriteringslista til folk flest der nede
du kan ikke ha kjørt mye i Spania?Tesla selger bra i Spania til info. En W12 i Spania høres strevsomt ut ift veg-, parkering- og garasjestandard.
sikkert I ren antall biler, men tror ikke den kommer opp i volum ala norgeTesla selger bra i Spania til info.
Tja, kan fort være andre problemer som stikker kjepper i hjuletFeil etter min mening, og gjentar. De tradisjonelle bilprodusentene klarer ikke å konkurrere med Tesla eller Kina på elbiler. Derfor maser de på EU om å fortsette å levere dinotech etter 2035, men får forløpig bare nei. Deretter lager de er narrativ om at det kundene som ikke ønsker elbiler, mens det er dem selv som ikke får det til. Ikke har de teknologien eller softwaren inhouse.
Den pressemeldingen over om Porsche er helt typisk for situasjonen. Dette er Nokia og Kodak moment all over again som heller ikke taklet overgangen til softwaredrevne økosystem.
Jeg tar heller en snerten Tesla til den spanske butikken enn ei slede av en W12.skikkelig billig å reparere tenker jeg, spanjolene dunker jo borti hverandre når de kjører til butikken, da blir det antagelig fort skifte av hele panel
og de vil nok oppleve tilsvarende
altså tilgang til utlærte bilmekanikere… ikke bare bare å bytte jobb
Vanskelig å spå, men sjekkBYD er nå raskere enn Bugatti med omtrent 500kmt og Xiamo som har levert biler i halvannet år er raskere enn 90 år gamle Porsche på Nurburgring. Og tyske produsenter sier fossiltech er fremtiden?
Vis vedlegget 1148011
![]()
Are electric vehicles better than gas cars? Rory Sutherland explains. #ev #evvsgas #climateaction
Electric vehicles (EVs) offer several advantages over traditional gasoline-powered cars, primarily focused on environmental impact, cost savings, and perform...youtube.com
Hver sin lyst, jeg håper for ditt eget beste at du ikke treffer en spansk sjåfør med W12 rett i fronten, det blir rått partiJeg tar heller en snerten Tesla til den spanske butikken enn ei slede av en W12.
..
Porsche må vel vera ei av dei sterkaste merkevarene i Europa. Det hadde vore interessant dersom dei ikkje hadde prøvd, og feila i, å sluka heile VW for femten år tilbake.Den pressemeldingen over om Porsche er helt typisk for situasjonen. Dette er Nokia og Kodak moment all over again som heller ikke taklet overgangen til softwaredrevne økosystem.
Det ville vært same same spør du meg. Det ville vært mye mer interessant om dem kjøpte Tesla for 15 år siden.Porsche må vel vera ei av dei sterkaste merkevarene i Europa. Det hadde vore interessant dersom dei ikkje hadde prøvd, og feila i, å sluka heile VW for femten år tilbake.