Ja, men dem kaller det ikke track mode. Understellet på Macan Turbo er fullt justerbart.Kommer Porsche med «trackmode» som lar bruker justere drivhjulbalansen og ESP?
Ja, men dem kaller det ikke track mode. Understellet på Macan Turbo er fullt justerbart.Kommer Porsche med «trackmode» som lar bruker justere drivhjulbalansen og ESP?
Egentlig relativt mye. PKK er i hovedsak en kontroll av alle sikkerhetstekniske innretninger, samt miljøaspekter som utslipp og lekkasjer.Forklar hva som kan være galt med en bil som er riktig kontrollert og som er godkjent?
Veldig mye kan være galt, mye avhengig av årsmodell hva som kontrolleres.Forklar hva som kan være galt med en bil som er riktig kontrollert og som er godkjent?
-at det er en 'her-og-nå'-kontroll?Forklar hva som kan være galt med en bil som er riktig kontrollert og som er godkjent?
Nei, for det gir ikke særlig mening utover at du er svoren Tesla fanboy.Hver 4. eier kommer sikkert fra Toyota og har tidligere kjørt med DRL-lys året rundt, eller ikke reagerer på om rattet er løst om ikke bilen selv gir beskjed om dette. Eller tror synlig cord er en ny feature på dekkene sine.
Tror du forstår hva jeg mener hvis du legger godviljen vil.
Tesla gjør det merkelig bra i Norge. I resten av Europa, som er ett litt større marked derimot.På dag 2 i september har Tesla Norge solgt flere modell Y enn hva VW solgte av ID7 eller ID3 i hele august.
Imens ruller FSD supervised og Robotaxi ut:
Vis vedlegget 1143156
Tesla gjør det merkelig bra i Norge. I resten av Europa, som er ett litt større marked derimot.
Tror faktisk mobiltelefonen har noe å si. Er ikke den fullintegrert er du sjanseløs, og mobiltelefon funksjonalitet innebygd i bilen er nok mer viktig en selve bilenJa det er merkelig. Det virker som nordmenn er helt uktitisk når det gjelder valg av elbil. Tradisjonelt har bilkjøperne vært konservative med hensyn til valg av bil. Små merker hadde vanskeligheter med å få betydelig innpass i markedet, og man velger tradisjonelt og trygt.
Alt dette endret seg med elbilene; 15 000 nordmenn stillte seg på venteliste for en bil fra Byton. Et selskap som aldri hadde produsert en eneste bil og som historien viser, aldri kom til å gjøre det. Det er helt uforståelig.
I dag selges det biler fra selskaper som selv sier at de kjemper for å overleve. Hvis deler er umulig elle vanskelig å oppveie. Og som selvfølgelig har ingen track record nå det gjelder kvalitet og service. Før i tiden var folk skeptisk til å kjøpe noe fra Alfa Romeo og Fiat, men de hadde i det minste laget biler i hundre år. Fisker Ocean hadde også tusenvis av bestillinger. Nå får du de ikke forsikret....
oppkjøpere som sendes containervis ned til Afrika sikkert, de har støvsugd landet for HiAce og HiLux, Rav 4 er snart tomt og de jobber seg videre.Tror faktisk mobiltelefonen har noe å si. Er ikke den fullintegrert er du sjanseløs, og mobiltelefon funksjonalitet innebygd i bilen er nok mer viktig en selve bilen
Og hvorfor ikke, i stort er vel mobiltelefonen det eneste teknologiske dagens unge er avhengig av og kan bittelitt om. Bilen er det jo pappa, aka GGG, som bryr seg seg om
Bortsett fra på landet, men de er i mindretall
Vi har x1 diesel fra 2011, huset sjef ble oppringt og spurt om hun ville selge. Det samme ble henne søster på gammel diesel Kaskai med 4 hjuls drift
Kjøperne er åpenbart med i GGG..
Ingenting av dette betyr at det er en dødsfeller, som du antyder. At ikke alt er i orden, betyr ikke at bilen ikke er sikker.Veldig mye kan være galt, mye avhengig av årsmodell hva som kontrolleres.
I grove trekk er eu kontroll et stempel på at bilen oppfyller minimumskrav (der og da)
Bilen kan være sliten, ikke tight i understell, mye som ikke behøver å funke m.m selv med bestått eu kontroll.
Stryker du på eu kontroll skulle bilen vært fikset for lenge siden...
det var jo absolutt ikke det jeg sa:Ingenting av dette betyr at det er en dødsfeller, som du antyder. At ikke alt er i orden, betyr ikke at bilen ikke er sikker.
Møller har 2 ganger hatt bil på service/EU-kontroll hvorpå jeg har selv oppdaget hull i mansjetter på drivsksel like etterpå.Forklar hva som kan være galt med en bil som er riktig kontrollert og som er godkjent?
Ikke dødsfeller, men folk oppfatter det som at ting er på stell.Ingenting av dette betyr at det er en dødsfeller, som du antyder. At ikke alt er i orden, betyr ikke at bilen ikke er sikker.
Jo, jeg mistenker at MANGE ser på EU-kontroll som at bilen er helt OK.Ingen tror vel at en bil er 100% i orden selv om den er EU godkjent?
Mulig jeg oppfattet Bass feil, men jeg lurer på hva som skal være alternativet til EU godkjenning?
Oj.....det var jo litt av en mekaniker....han hadde skiftet hjul selv da?Jo, jeg mistenker at MANGE ser på EU-kontroll på at bilen er helt OK.
Folk som ikke har forhold til teknikk og vedlikehold kan være sjokkerende blinde og døve for tingenes tilstand.
Jeg opplevde å bli hentet hjemme av en kjenning. 15 m etter at han startet så spør jeg: « Har du et løst hjul?»
Det hadde han ikke.
Han hadde 4 løse hjul hvorav et var VELDIG løst, med minst 2 bolter som var svært skadde, så jeg ble nødt til å kjøre.
Dette var i begynnelsen av juni, så du selv kan tenke hvor lenge han hadde kjørt slik.
Så at den enkelte selv passer på kan man ikke regne med.
Det er ikke snakk om noe alternativ til EU godkjenning.Ingen tror vel at en bil er 100% i orden selv om den er EU godkjent?
Mulig jeg oppfattet Bass feil, men jeg lurer på hva som skal være alternativet til EU godkjenning?
Det antar jeg.Oj.....det var jo litt av en mekaniker....han hadde skiftet hjul selv da?
Også går det jo på hva som sjekkes på eu kontroll også. I hovedsak sikkerhetsinnretninger (lys, bremser, belter osv)Det er ikke snakk om noe alternativ til EU godkjenning.
Kun en forklaring på at mange, som ikke har noe forhold til bil og mekaniske innretninger, lett kan forledes til å tro at etter en EU godkjenning så vil bilen være trygg og sikker frem til neste gang. Slik er det jo ikke.
Det kan være komponenter som er innenfor krav under EU-kontroll, men som i løpet av kortere periode (avhengig av bruk/kjørelengde osv) ikke er det lenger.
Drivmansjett var nevnt her som ett eksempel. Kan ryke nårsomhelst. Lekkasjer kan oppstå. Fjær eller støtdemper kan "ryke". Br.kaliper kan begynne å henge. Listen over hva som kan inntreffe er lang.