Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.195
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Greit å merke seg for kjøpere av kinesiske elbiler.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.481
    Sted
    Bergen
    Alle gjør sine valg basert på egne preferanser, og de fleste av oss er helt uinteressant for Kina eller trumpern eller hva det nå måtte være på det nivået.

Men
    - sjekk ut NRKs artikkel om nettsvindel, man kan fort havne der siden man sprer sine data uhemmet og uten å vite
    - for statlig uvennlig aktivitet er det big data som gjelder. SÅ når man bidrar med å sende alle sine data om alt mulig, også tilfeldig informasjon om forsvaret, kritiske infrastruktur, bedrifter etc, så bør man vite og tenke litt over hva den informasjonen kan gi til de rette analytikere; og de er nok av en annen støpning av våre ofte hodeløse politiker og ledere i offentlig forvalter.

Et lite eksempel på kultur og forståelse av kunnskap og informasjonen: Bergen engines holdt på å bli solgt til russerne, og det med e-poster fra folk på topp nivået i embetsverket med emojies.

Da må faktisk noen andre med litt bedre vett ta noe ansvar

Og ja, jeg vet at åpenhetsloven har tatt alt helt ut, og nå forsøker man å putte det tilbake bak lås og slå.. litt sent, men hvis vi alle starter nå så blir situasjonen forbedret over tid..
    Skal for ettertiden ikke plage tråden med for mye OT, men when all things ties together..

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.058
    Sted
    Sunnmøre
    Min erfaring med franske biler er nokså begrenset. Men den nye Renault 5 får mye skryt. Og ser litt kul ut.
    Mi også, diverre. Eg les jo med skrekkblanda fryd om ingénierie ingénieuse i litt eldre utgåver av sorten, men det vesle eg har prøvd av post-2000 franske bilar har vore heilt ok.

Liker nok forma og detaljar på R4 litt betre enn R5, og bølgjeblikk nedst på dørene tykkjer eg er søtt. Men neppe så veldig lurt.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.495
    Min erfaring med franske biler er nokså begrenset. Men den nye Renault 5 får mye skryt. Og ser litt kul ut.

Vis vedlegget 1120230
    Bortsett fra at jeg selv foretrekker mer konservative felger, så synes jeg Renault har ganske bra dreis på design om dagen. Så er det også et pluss om man slipper alle blålysene som elbiler en stund ofte var oppsatt med.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn