For de av oss som gjennom et relativt langt liv har vært med å betale og fortsatt betaler for veiene som elbilentusiastene, som vanlig med de unge, surfer gratis på så blir det uansett et problem når alle kjører rundt i de "stilige" teslaene. I gata jeg bor; 4x hus, 3x hvite tesla; ka f.. har de i gata mi å gjøre dersom de ikke har råd til skikkelig bil med skikkelig farge.. fattiglus, kjedelige monotone folk
(tipper det nå blir et hyl av dimensjoner når elbilentusiastene nå kanskje, dersom de ikke hiver dette over på bensin og diesel folket, må betale for avhending av bilbatteriene, som nå står stablet ute litt her og der... kan egentlig ikke vente før neste unge YT bryter seg inn og kobler opp..)
Tenker da at jeg kan få et problem når synet blir litt dårlig, og tåka setter inn og man prøver å starte opp en bil med sin vante nøkkel uten at nøkkelen passer. Neste steg er, i lett agitert stil, å vandre inn i boden og hente ut slegga.. man må jo komme seg inn i bilen for svarte...
så kommer muskerns divine hånd og tar bilde til offentlig spott og spe
På tide å flytte til nabolag der tesla virkelig er bannlyst
Forøvrig har jeg være på tur med kollegaenes teslaer (kan være at dette er postet før, men..):
1. Måtte sitte og vente i regnet mens eieren ladet opp mobiltelefonen slik at han fikk låst opp teslaen og fikk startet teslaen.. hærlig kontemplasjon som jeg ikke hadde etterspurt eller følt veldig behov for der og da
2. etter et møte på en passelig havneområde så fikk han atter ikke låst opp teslaen.. satt og ventet mens han prøvde og prøvde (denne gangen var mobilen greit ladet) .. plutselig låste teslaen seg opp og han fikk, my good, startet bilen og vi fikk kjørt derfra.. atter en nydelig kontemplasjon som jeg heller ikke hadde etterspurt eller følt behov for der og da
- hvordan er det elektromekaniske og elektroniske miljøet på en havn..
3. eller en annen kollega med sin tesla på sommerferie i spania.. der er det, som kjent, nesten ikke parkeringshus under bakken, og der har alle de få parkeringshusene, som alle vet, full 5G+ nettverk implementert,,, or maybe not.
Anyway, ingen kontakt med bilen, ingen opplåsning og ingen start; mor glad, barn glad, far glad.. happy holidays..; usikker på kontemplasjonverdien som ingen av de sikkert ikke hadde spurt om eller forventet å få i et sommerlig parkeringshus i Spania - men det fikk de jammen.
Har i mine år aldri vært borte slike problem med mine bensin og diesel dyr, men så er jeg jo i starten, håper jeg, på gammel gubbe.. = enkelt liv
Jaja såånnn går no dagan med det noen kaller fremskritt...