Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører TM3 og ifbm at en kar skulle ha det litt moro med å smadre frontruta da den stod parkert i Grimstad sentrum, var jeg så heldig å få litt Tesla og VW erfaringer.
    Vinduet ble knust tirsdag kveld. Onsdag ettermiddag leverte jeg bilen på nærmeste Tesla approved verksted, JP & Thygesen i Grimstad. Torsdag ettermiddag hentet jeg bilen med ny frontrute. De hadde til og med tatt seg bryet med å vaske bilen for meg. Jeg må skryte litt av det verkstedet, de har skjønt at man lever av fornøyde kunder.
    Anyway så fikk jeg en E-Golf som lånebil. I min optikk kan man ikke kalle det en el-bil. Det er en vanlig bil med elektrisk motor.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Anyway så fikk jeg en E-Golf som lånebil. I min optikk kan man ikke kalle det en el-bil. Det er en vanlig bil med elektrisk motor.
    Ja, jeg har hørt TM3- eiere si det. E-Golfen de hadde tidligere var en komfortabel og skranglefri bil, TM3 et transportmiddel med lang rekkevidde.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    E-golf er nitrist når man kommer fra Tesla, dau, dårlig instrumentert, man må sitte å fryse for å komme frem og bilen går i nødmodus ved lav SOC.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    E-golf er nitrist når man kommer fra Tesla, dau, dårlig instrumentert, man må sitte å fryse for å komme frem og bilen går i nødmodus ved lav SOC.
    Veldig presis beskrivelse. Jeg priset meg lykkelig over at vi ikke valgte VW da vi skulle ha el-bil
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Veldig presis beskrivelse. Jeg priset meg lykkelig over at vi ikke valgte VW da vi skulle ha el-bil
    Å nei og nøfyse. Noe så fryktelig nøfyse. Godt jeg har e-UP!. Den er åpenbart mye bedre enn e-Golf. :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det gjør veldig vondt å måtte innrømme det, men den Auda'en ser faktisk gyselig fin ut!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.385
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Synes og se en viss misunnelse fra Tesla eiere overnfor El-Golf eiere........ kanskje fordi EL-Golf er en bil uten masser med problemer og stopppende feil samt at Golfene ikke blir levert med feil som nye som det tar månedsvis hvis ikke år og fikse....... om det noen gang blir fikset. EL-Golf fungerer, så enkelt er det. Den går ikke fortest og den går defenitivt ikke langt mellom hver lading, MEN den funker og den er god og presis og kjøre med meget god kjøreopplevelse, man sitter godt og har et godt dimensjonert varmeannlegg som fjerner dugg og is fort....... jeg har prøvd mange elbiler de seneste årene og EL-Golf er definitivt den av de som jeg har minst og bitch om.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    El-Golf er fullt og helt en Golf. Ser ikke problemet med det, det er den samme opplevelsen for alle drivlinjene.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Citroen e C4 ble det på meg. Har hatt den siden fredag. Her på innlandet har det vært kaldt som F ... så det ble en bratt læringskurve vedr rekkevidde på vinteren! Turen opp til hytta på litt over 2 mil svidde av 1/4 av batteriet omtrent. Men bilen er super. Komfort i fokus, og der leverer den virkelig varene.

    Her ved hytta.

    20210206_093850.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Da var den offisiell
    Rekkevidde 488km.
    Pris fra 900 000kr......

    16_01_Desktop.jpg au2.jpg
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Citroen e C4 ble det på meg. Har hatt den siden fredag. Her på innlandet har det vært kaldt som F ... så det ble en bratt læringskurve vedr rekkevidde på vinteren! Turen opp til hytta på litt over 2 mil svidde av 1/4 av batteriet omtrent. Men bilen er super. Komfort i fokus, og der leverer den virkelig varene.

    Her ved hytta.

    Vis vedlegget 696214
    Grattis med kul bil, alltid vært svak for citroen
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Synes og se en viss misunnelse fra Tesla eiere overnfor El-Golf eiere........ kanskje fordi EL-Golf er en bil uten masser med problemer og stopppende feil samt at Golfene ikke blir levert med feil som nye som det tar månedsvis hvis ikke år og fikse....... om det noen gang blir fikset. EL-Golf fungerer, så enkelt er det. Den går ikke fortest og den går defenitivt ikke langt mellom hver lading, MEN den funker og den er god og presis og kjøre med meget god kjøreopplevelse, man sitter godt og har et godt dimensjonert varmeannlegg som fjerner dugg og is fort....... jeg har prøvd mange elbiler de seneste årene og EL-Golf er definitivt den av de som jeg har minst og bitch om.
    Jeg mener bestemt du tar veldig feil her altså. Jeg har Tesla, og tanken om at jeg skulle måtte bytte til E-Golf fyller meg med en deprimert fortvilelse. Utover det, vil jeg si at ingen Tesla eiere jeg har snakket med, har uttrykt at de i hemmelighet går og drømmer om en Golf. Det er selvsagt mulig at det er store mørketall, men inntil det foreligger noen håndfaste bevis, faller det utsagnet ditt til jorden.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mener bestemt du tar veldig feil her altså. Jeg har Tesla, og tanken om at jeg skulle måtte bytte til E-Golf fyller meg med en deprimert fortvilelse. Utover det, vil jeg si at ingen Tesla eiere jeg har snakket med, har uttrykt at de i hemmelighet går og drømmer om en Golf. Det er selvsagt mulig at det er store mørketall, men inntil det foreligger noen håndfaste bevis, faller det utsagnet ditt til jorden.
    Ingen Tesla-eiere vil med glede vedstå seg at de drømmer om en e-Golf, men mange er de. Det finnes en facebook-gruppe som heter "Vi teslafolk som innerst inne drømmer om å en dag eie e-Golf". Forståelig nok har medlemmene der, en god del tusener av teslaeiere, selvsagt opprettet alter-ego-profiler, med fiktive navn og bilder av seg.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Ingen Tesla-eiere vil med glede vedstå seg at de drømmer om en e-Golf, men mange er de. Det finnes en facebook-gruppe som heter "Vi teslafolk som innerst inne drømmer om å en dag eie e-Golf". Forståelig nok har medlemmene der, en god del tusener av teslaeiere, selvsagt opprettet alter-ego-profiler, med fiktive navn og bilder av seg.
    PST sa på pressekonferansen i går at det var en av gruppene opprettet av FSB for å skape ustabilitet i vesten. Spilte og hersk.
     
    • Haha
    Reaksjoner: AOC
    C

    Cyber

    Gjest
    El-Golf er fullt og helt en Golf. Ser ikke problemet med det, det er den samme opplevelsen for alle drivlinjene.
    Vil ikke si bensin-golf og el-golf gir samme opplevelse - by far.

    E-Golfen synes jeg er veldig kurant, flott bil i siste utgave. Fornuftig og ordentlig. Nesten klasseløs, både direktør og ungdom kan se naturlig ut i en.

     
    Sist redigert av en moderator:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Finnes det egentlig "dårlige" biler i dag? Får man ikke stort sett det man betaler for?
    Per dags dato velger man bil utifra lommebok og utseende, svært lite annet.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.385
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg mener bestemt du tar veldig feil her altså. Jeg har Tesla, og tanken om at jeg skulle måtte bytte til E-Golf fyller meg med en deprimert fortvilelse. Utover det, vil jeg si at ingen Tesla eiere jeg har snakket med, har uttrykt at de i hemmelighet går og drømmer om en Golf. Det er selvsagt mulig at det er store mørketall, men inntil det foreligger noen håndfaste bevis, faller det utsagnet ditt til jorden.


    Svaret ditt blir jo litt........ takk for at du bekrefter mine mistanker :LOL:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Vil ikke si bensin-golf og el-golf gir samme opplevelse - by far.

    E-Golfen synes jeg er veldig kurant, flott bil i siste utgave. Fornuftig og ordentlig. Nesten klasseløs, både direktør og ungdom kan se naturlig ut i en.

    Hva er forskjellen? Selv instrumentering er ca. lik. Golf har bestandig vært en kurant bil så jeg mener ikke noe vondt om bilen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mener å ha lest at eG er vesentlig tyngre enn GG og ikke gir samme kjøreopplevelse hva nå det betyr i VAG land....
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dieselutgaven (Golf) veier ca. 1340Kg, mens e-Golf veier 1540Kg, skiller 200Kg.

    Kjøper mange folk disse kostbare og fancy el- bilene pga "show off", altså et behov for å vise seg frem?
    Er man ute etter et svært så fornuftig og godt kjøretøy (for noen selvfølgelig) eller et sjølbildefremmende leketøy?

    e- Golf representerer en kjøpegruppe der denne bilen er helt ideell så hvorfor skal den fremsettes som et dårligere valg enn annet?
    Naboen har en Tesla X og jeg forstår hvorfor de har gjort det valget. Når det er sagt, det er mye penger og unødvendig "glitter" for mange andre... tror jeg
    :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Kjøper mange folk disse kostbare og fancy el- bilene pga "show off", altså et behov for å vise seg frem?
    Det er vel ulike grunner, for vår del var det i sin tid eneste elbil som til vårt bruk funket som eneste bil (Tesla Model S har vi). For de mer sportslige variantene, som f.eks den nye porschen eller den som kommer fra Audi så er det i kongeriket Norge den rimeligste måten å få noe med skikkelig god ytelse på grunnet avgiftssystemet.

    En hel del kjøper jo fancy biler uten elmotor også så det er ikke noe nytt sånn sett.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    De som kjøper en Porsche Taycan Turbo gjør nok det først og fremst fordi den unektelig har en stor showoff effekt, helt uavhengig av om den elektrisk eller ei. Noen kjøpere vil til og med skjule at den er elektrisk, og velger andre skilter enn de som begynner på E. Det er vel også Porsche's dyreste og raskeste bil for tida. Det finnes neppe noe som kjøper den av ren fornuft eller bruksverdi....! Praktisk eller økonomisk å kjøre er den jo overhodet ikke.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    De som kjøper en Porsche Taycan Turbo gjør nok det først og fremst fordi den unektelig har en stor showoff effekt, helt uavhengig av om den elektrisk eller ei. Noen kjøpere vil til og med skjule at den er elektrisk, og velger andre skilter enn de som begynner på E. Det er vel også Porsche's dyreste og raskeste bil for tida. Det finnes neppe noe som kjøper den av ren fornuft eller bruksverdi....! Praktisk eller økonomisk å kjøre er den jo overhodet ikke.
    Klart de velger et reg. nummer som ikke begynner på E, man vil jo ikke at naboen skal tro at en er kjip og kjører en billigbil og sparer avgifter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De som kjøper en Porsche Taycan Turbo gjør nok det først og fremst fordi den unektelig har en stor showoff effekt, helt uavhengig av om den elektrisk eller ei. Noen kjøpere vil til og med skjule at den er elektrisk, og velger andre skilter enn de som begynner på E. Det er vel også Porsche's dyreste og raskeste bil for tida. Det finnes neppe noe som kjøper den av ren fornuft eller bruksverdi....! Praktisk eller økonomisk å kjøre er den jo overhodet ikke.
    Det klassiske penisforlengerkomplekset i moderne versjon....
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Klart de velger et reg. nummer som ikke begynner på E, man vil jo ikke at naboen skal tro at en er kjip og kjører en billigbil og sparer avgifter.
    Du kan bytte ut billig-krommen med gull bare for å understreke at det ikke er spart på konfekten. :) Gull skal jo stige fremover etter sigende så det er "win win"
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.016
    Torget vurderinger
    10
    "Det er vel også Porsche's dyreste og raskeste bil for tida."

    Med en toppfart på bare 260 km/t er den vel heller blant de Porscher som går saktest!

    Gamle -89 911/964`n min med bare 250 hk gikk 264 km/t....

    Mvh.
    SAL
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Ahhh du kjører Peugot ja. De er noe drit. Min er en ekte 4WD Hiace Japan varebil kjøpt for det formål.
    Har kjørt Toyota LiteAce, og 2 forskjellige årganger på jobbebil, alle var bensin(er i afika nå), VW transporter m. diesel. Den siste er er en Peugeot diesel. En 2,5l turbo tror jeg. Har ikke hatt noe problemer med denne heller. Borsett fra at det et byttet støvmansjett. Hovedlyspærer er skiftet 5 ganger. På mine veteraner har jeg ikke skiftet en gang. Hvis bilene blir passet på, så holder det meste. Disse ungdommene kjører bare av veien og spinner på asfalten 🙂 Service har jeg ikke hatt på noen av mine biler. Gjør enklere ting selv, og bytter ut vanlige slitedeler.olje/automatolje selv. Da blir det ikke så dyrt m. fosilbil. Kommer aldri til å kjøre noe elbil så lenge jeg lever.Liker å høre litt bromming! Alt det styre med elbil gidder jeg ikke når jeg drar på tur. På tide at de begynner å betale avgifter og moms som oss vanlige bilbrukere. Jeg har blitt gammel, sta og egen:)
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    "Det er vel også Porsche's dyreste og raskeste bil for tida."

    Med en toppfart på bare 260 km/t er den vel heller blant de Porscher som går saktest!

    Gamle -89 911/964`n min med bare 250 hk gikk 264 km/t....

    Mvh.
    SAL
    260 km/t med en elbil er uansett bare en papirøvelse siden luftmotstanden i den slags hastigheter dreper all rekkevidde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn