Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo bare å se rundt pumpene, mye mer skittent rundt dieselpumpene.

    Hunden vår har fått parafin flere ganger for å få ut ting den har spist, blir ikke akkurat fast i magen.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Det er jo bare å se rundt pumpene, mye mer skittent rundt dieselpumpene.

    Hunden vår har fått parafin flere ganger for å få ut ting den har spist, blir ikke akkurat fast i magen.
    Mens en ladeplugg, luke og ledning som må kveiles opp er 100% kjemisk fri for saltlake, skitt, gjørme osv. Man fyller 1 gang i uka vs lade 1 gang om dagen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hei gutta, trenger litt hjelp til å sortere tankene og veie opp fordeler og ulemper.
    Jeg ser etter ny bil og vurderer elbil sterkt. Har den siste tiden testet disse bilene:
    Hyundai Ionic - god å kjøre, litt lav, grei baggasjeplass, kort rekkevidde
    Hyundai Kona - meget god å kjøre, sprek, fin å gå inn å ut av, litt lite baggasjerom, litt mindre bakseteplass (men ok), lang rekkevidde
    KIA e-Niro - et eller annet med bilen vi lånte falt ikke i smak, ellers veldig lik Kona.
    VW Golf - meget god å kjøre, fantastiske seter, altfor liten bakseteplass, liten bagasje, kort rekkevidde
    Nissan Leaf - god å kjøre, noe med kjørestillingen som ikke falt i smak, medium høyde (OK å komme inn og ut av), medim baksete og bagasjeplass.
    Opel Ampera - god å kjøre (må kjøre lenger for å være sikker), meget god bakseteplass, god bagasjeplass, åpen løsning innvendig, litt "billig" løsning på dashbordpaneler, lang rekkevidde

    Sålangt er det Kona og Ampera som peker seg ut som mulige kandidater, mest på grunn av rekkevidde.

    Har eller planer om å prøve flere biler.

    Spørmålene er som følger:
    Hvilke andre bør vurderes?
    Har du en av bilene og kan du komme med din vurdering av den opp mot mine kommentarer (som ikke nødvendigvis er riktige utifra en kort prøvetur)?
    Med tanke på gjensalg, hvilken er best?
    Bør man vente? Er det noen nye biler på gang denne høsten?
    Før eller siden vil det skje noe med både moms og andre fordeler, noen tanker på når det kan skje?

    På forhand takk :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Er slettes ikke skittent på epoxygulvet i garasjen, svabrer daglig vinterstid.
    Knappen for å åpne ladeluken sitter på pluggen og uansett om man er hjemme eller på tur er pluggen hengt opp.

    Fyller bensin minst ukentlig i sommerhalvåret og bensin er mye greiere med tanke på at det bare damper bort.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    defacto:
    Trenger du faktisk bakseter OG bagasjeplass? Jeg har innsett at jeg stort sett trenger enten bakseter eller bagasjeplass. Stort sett kjører jeg bilen som en toseter, og da kan jeg legge ned setene for å få bagasjeplass.
    Om dette kan ligne på din situasjon bør du absolutt vurdere i3. De nyeste utgavene kommer med noen sinnsyke batteripakker som gir en rekkevidde helt i toppklassen.
    Bilen ser muligens litt fjollete og liten ut, men har ihvertfall imponert meg stort.

    For ordens skyld må jeg legge til at jeg ikke har elbil selv ennå.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Mens en ladeplugg, luke og ledning som må kveiles opp er 100% kjemisk fri for saltlake, skitt, gjørme osv. Man fyller 1 gang i uka vs lade 1 gang om dagen.
    Tja, jeg har nesten aldri med meg ladekabelen på tur og den er ikke i kontakt med garasjegulvet hjemme. Når jeg en sjelden gang faktisk har den med på tur ligger den ikke akkurat midt i saltsørpa på motorveien når jeg lader da ladingen - rimelig nok - skjer i nærheten av en stikkontakt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Trenger du faktisk bakseter OG bagasjeplass?
    Ja! Det er et krav, siden jeg må ha med en 3 åring. Glemte å sette opp kravene mine. Men god bakseteplass er et krav, ikke for stor bil er et annet og lang rekkevidde. Og budsjettet er ca. 400.000 kroner.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da er nok Kona et fint alternativ.
    Har vel å merke ikke testet Ampera, så kan ikke sammenligne.

    Ellers er Kia Soul med den nye superduper rekkeviddegreia si også noe som bør kunne tas med på lista. Ikke at jeg husker hva slags pris den ender på, men det er vel ikke så langt unna.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Leveringstidspunkt er jo et viktig element i dette. VWs ID 3 får du vel levert i løpet av våren. Lang rekkevidde. Utvendig omtrent som en Golf (men større akselavstand), men innvendig plass som i en Passat (frontsetene er trukket lenger fram), med bagasjeplass omtrent som en Golf. Trenger du bare halve baksetet får du god bagasjeplass.
    Bakhjulsdrift kan jo for noen oppleves som en ulempe. Trommelbremser bak for å unngå rustproblematikken man får på bremser som brukes sjelden.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Koreanerne har lang leveringstid, Leaf og Golf får du ‘på dagen’. Vi kjører en Leaf og eldste sønnen har en Ionic. Gode biler begge to, Ionic er en vel så bra bil som japaneren. Den bruker mindre strøm (mer effektiv drivlinje) og kommer vel nå med et litt større batteri. Som også Leaf nå har. Selv skulle vi gjerne hatt litt større rekkevidde enn det vi har nå, ca 20 mil. Men det går. Har du tid til å vente på nye Soul/ Niro/ Kona så er det veldig bra rekkevidde på de der. Leaf bruker Chademo-kontakt og den er på tur ut, koreanerne går over på CCS nå framover. Om dette blir et problem på sikt er ikke godt si. Det er vel snart 55000 Leaf i Norge så det er ikke bare å kutte ut Chademo på hurtigladestasjonene med det aller første.

    Går du inn på Elbilforum så er det jo bare å lese til øyet blir stort og vått om alt dette her.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Leveringstid er et viktig poeng i dette, så der stiller Ampera sterkt. Den er bittelitt billigere enn Kona, man får den på dagen og man får tilogmed velge farge.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Ampera-e fikk litt kritikk for dårlige framseter da den kom. Det er mulig dette er rettet opp på årets modell, men hvis dette ikke var noe du reagerte på da du prøvekjørte er det helt sikkert en veldig grei bil med ordentlig bra rekkevidde. Og driftssikkerheten har vel vært bra på de bilene der?
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette må da være en fin elbil, levering på nyåret og pris fra ca. 300.000

    images.jpeg
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Litt OT, men prøver meg:
    Er slettes ikke skittent på epoxygulvet i garasjen
    Jeg la nytt epoxygulv i sommer. Pusset ned og vasket betongen etter alle kunstens regler. Herdet i 4 uker før jeg kjørte bilen inn. Allikevel løsner gulvet rundt framhjulene. Har du opplevd liknende eller har du noen tips?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette må da være en fin elbil, levering på nyåret og pris fra ca. 300.000

    Vis vedlegget 550133
    Er det 2008? Den er lekker, men jeg orker ikke ventelister. Er det sikkert at den kan leveres på nyåret?
    Jepp. Ifølge PSA så skal de kunne levere godt med biler fra januar av. Peugeot 208, 2008 og DS3 Crossback (som jeg har bestilt) Disse er bygget på samme konstruksjon, har samme batteri (50kwt) og motor (136 hk). Har blitt prøvekjørt av pressen og de får absolutt godkjent.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Litt OT, men prøver meg:
    Er slettes ikke skittent på epoxygulvet i garasjen
    Jeg la nytt epoxygulv i sommer. Pusset ned og vasket betongen etter alle kunstens regler. Herdet i 4 uker før jeg kjørte bilen inn. Allikevel løsner gulvet rundt framhjulene. Har du opplevd liknende eller har du noen tips?
    Kan det være fukt fra undersiden?

    Jeg la i 2 omganger, først et 2-komponent epoxy produkt som er grunning og fuktsperre som skulle stå i et tidsintervall jeg ikke helt husker i farta før jeg la en 2-komponent topcoat.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Litt OT, men prøver meg:
    Er slettes ikke skittent på epoxygulvet i garasjen
    Jeg la nytt epoxygulv i sommer. Pusset ned og vasket betongen etter alle kunstens regler. Herdet i 4 uker før jeg kjørte bilen inn. Allikevel løsner gulvet rundt framhjulene. Har du opplevd liknende eller har du noen tips?
    Kan det være fukt fra undersiden?

    Jeg la i 2 omganger, først et 2-komponent epoxy produkt som er grunning og fuktsperre som skulle stå i et tidsintervall jeg ikke helt husker i farta før jeg la en 2-komponent topcoat.
    Det er jeg ganske sikker på er riktig. Sement er ikke tett.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Dette høres plausibelt ut. Fatter ikke hvorfor jeg noen ganger får det for meg å stole på råd i butikk.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke lest hele temaet men i gamledager da vi laget trafokiosker med støpt betonggulv mener jeg å huske at vi impregnerte betongen med en olje før det fikk en "topcoat" med epoxy ell.

    My Twin Silver Disks....
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Har du brukt betongprimer da?
    Det er en absolutt nødvendighet, da den binder støvet i betongen.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Med 360 dager i året med regn på vestlandet så er det forståelig at folk vil kjøre bil.
    Kan nevne flere årsaker..
    For dårlig vei til sykkel.
    For lange avstander.
    For mange vogntog og semi på veiene.
    Kjører i 6-9 mnd i en forferdelig saltlake.
    Ingen kollektiv transport utenom skoleruta (buss som går til nærmeste skole)
    Den siste er vesentlig.
    Flere av punktene kan jeg kjenner meg igjen i.

    Jeg begynte en periode å sykle til jobb. (ca 3,5 mil tur/retur) Det føltes som om det var med livet som innsats. Litt smalere veier enn optimalt, autovern begge sider, svært lite sykkelsti underveis og store tunge trailere og lastebiler som durte forbi over fartsgrensen "3 cm fra pedalene" fikk meg bort fra den tanken.

    Kunne tatt buss, men da måtte jeg ventet i 1 t 15 m etter arbeidstid før den kom hjem og jeg måtte dratt hjemmefra 40 minutter tidligere enn i dag. Ganske dyrt er det også.

    Apropos dyrt; Vi skal til Oslo i høst, sjekke priser med NSB aka VY. En familie fra Sørlandet til Oslo tur/retur 3800,-. Jeg synes det er meget stivt. Bilen kjører dit lett for 700 i diesel.
    Ja enig. Togprisene er spinnvill.
    Måtte ta fly til Oslo jeg for toget fra Bergen ble for dyrt.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Med 360 dager i året med regn på vestlandet så er det forståelig at folk vil kjøre bil.
    Kan nevne flere årsaker..
    For dårlig vei til sykkel.
    For lange avstander.
    For mange vogntog og semi på veiene.
    Kjører i 6-9 mnd i en forferdelig saltlake.
    Ingen kollektiv transport utenom skoleruta (buss som går til nærmeste skole)
    Den siste er vesentlig.
    Flere av punktene kan jeg kjenner meg igjen i.

    Jeg begynte en periode å sykle til jobb. (ca 3,5 mil tur/retur) Det føltes som om det var med livet som innsats. Litt smalere veier enn optimalt, autovern begge sider, svært lite sykkelsti underveis og store tunge trailere og lastebiler som durte forbi over fartsgrensen "3 cm fra pedalene" fikk meg bort fra den tanken.

    Kunne tatt buss, men da måtte jeg ventet i 1 t 15 m etter arbeidstid før den kom hjem og jeg måtte dratt hjemmefra 40 minutter tidligere enn i dag. Ganske dyrt er det også.

    Apropos dyrt; Vi skal til Oslo i høst, sjekke priser med NSB aka VY. En familie fra Sørlandet til Oslo tur/retur 3800,-. Jeg synes det er meget stivt. Bilen kjører dit lett for 700 i diesel.
    Ja enig. Togprisene er spinnvill.
    Måtte ta fly til Oslo jeg for toget fra Bergen ble for dyrt.
    Ja kjøper du sovekupé og reiser alene så blir det fort dobbel så dyrt som å fly - Hæ ??
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Flere av punktene kan jeg kjenner meg igjen i.

    Jeg begynte en periode å sykle til jobb. (ca 3,5 mil tur/retur) Det føltes som om det var med livet som innsats. Litt smalere veier enn optimalt, autovern begge sider, svært lite sykkelsti underveis og store tunge trailere og lastebiler som durte forbi over fartsgrensen "3 cm fra pedalene" fikk meg bort fra den tanken.

    Kunne tatt buss, men da måtte jeg ventet i 1 t 15 m etter arbeidstid før den kom hjem og jeg måtte dratt hjemmefra 40 minutter tidligere enn i dag. Ganske dyrt er det også.

    Apropos dyrt; Vi skal til Oslo i høst, sjekke priser med NSB aka VY. En familie fra Sørlandet til Oslo tur/retur 3800,-. Jeg synes det er meget stivt. Bilen kjører dit lett for 700 i diesel.
    Ja enig. Togprisene er spinnvill.
    Måtte ta fly til Oslo jeg for toget fra Bergen ble for dyrt.
    Ja kjøper du sovekupé og reiser alene så blir det fort dobbel så dyrt som å fly - Hæ ??
    Er nok dyrere å fly for oss, men man skulle trodd tog kunne konkurrert med å kjøre en familie alene i dieselbil.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flere av punktene kan jeg kjenner meg igjen i.

    Jeg begynte en periode å sykle til jobb. (ca 3,5 mil tur/retur) Det føltes som om det var med livet som innsats. Litt smalere veier enn optimalt, autovern begge sider, svært lite sykkelsti underveis og store tunge trailere og lastebiler som durte forbi over fartsgrensen "3 cm fra pedalene" fikk meg bort fra den tanken.

    Kunne tatt buss, men da måtte jeg ventet i 1 t 15 m etter arbeidstid før den kom hjem og jeg måtte dratt hjemmefra 40 minutter tidligere enn i dag. Ganske dyrt er det også.

    Apropos dyrt; Vi skal til Oslo i høst, sjekke priser med NSB aka VY. En familie fra Sørlandet til Oslo tur/retur 3800,-. Jeg synes det er meget stivt. Bilen kjører dit lett for 700 i diesel.
    Ja enig. Togprisene er spinnvill.
    Måtte ta fly til Oslo jeg for toget fra Bergen ble for dyrt.
    Ja kjøper du sovekupé og reiser alene så blir det fort dobbel så dyrt som å fly - Hæ ??
    2 voksne og en 2 åring.
    Husker ikke i farten men godt over 3000
    Fly 1600 og noe.

    Kan kjøre bil da.. langt inn i Sverige på halv tank diesel fra her vest. F.eks gøteborg som jeg var nylig med bil
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    "Problemet" med tog og buss og leiebil er at de gir deg den reelle kostnaden ved en reise fra A til B rett i trynet - noe egen bil ikke gjør. Kjører man bil så er det jo lett å innbille seg at det eneste som koster noe er drivstoffet man fyller på. En normal bil av nyere dato koster det et sted mellom 5 og 10 kroner pr. kilometer kjørt med noe rundt gjennomsnittlig årlig kjørelengde. Dersom det fungerte slik at før man kjørte så måtte man si hvor man skulle og så dra kortet for den konkrete kjøreturen basert på kilometerkostnaden er jeg rimelig sikker på at de langt fleste ville kjøre mye mindre bil enn hva de gjør i dag. Nå er det imidlertid slik at de største kostnadene løper nesten uavhengig av hvor mye bilen faktisk brukes, så da fremstår bil som mye billigere enn hva det faktisk er.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Leiebil er forøvrig latterlig billig, typisk <400 kroner døgnet på helg med fri kilometer med henting/levering på Gardermoen utenom ferier og høytider. Når jeg reiser med familie til Østlandet så er det langt billigere med leiebil enn tog.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Kapitalkostnadene, veiavgift og forsikring har man jo uansett om bilen brukes eller ikke. Så har man først kjøpt bilen kan man jo argumentere for at kostnaden med å kjøre den i utgangspunktet er drivstoff, litt oftere service og bompenger. De andre kostnadene får man jo uansett om man kjører eller om bilen står i garasjen.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Leiebil er forøvrig latterlig billig, typisk <400 kroner døgnet på helg med fri kilometer med henting/levering på Gardermoen utenom ferier og høytider. Når jeg reiser med familie til Østlandet så er det langt billigere med leiebil enn tog.
    Men alle bomstasjonpasseringer må du betale for + drivstoff :)
    Men er man familie på tur så er leiebil (weekend) absolutt et økonomisk og praktisk godt tilbud.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hei gutta, trenger litt hjelp til å sortere tankene og veie opp fordeler og ulemper.
    Jeg ser etter ny bil og vurderer elbil sterkt. Har den siste tiden testet disse bilene:
    Hyundai Ionic - god å kjøre, litt lav, grei baggasjeplass, kort rekkevidde
    Hyundai Kona - meget god å kjøre, sprek, fin å gå inn å ut av, litt lite baggasjerom, litt mindre bakseteplass (men ok), lang rekkevidde
    KIA e-Niro - et eller annet med bilen vi lånte falt ikke i smak, ellers veldig lik Kona.
    VW Golf - meget god å kjøre, fantastiske seter, altfor liten bakseteplass, liten bagasje, kort rekkevidde
    Nissan Leaf - god å kjøre, noe med kjørestillingen som ikke falt i smak, medium høyde (OK å komme inn og ut av), medim baksete og bagasjeplass.
    Opel Ampera - god å kjøre (må kjøre lenger for å være sikker), meget god bakseteplass, god bagasjeplass, åpen løsning innvendig, litt "billig" løsning på dashbordpaneler, lang rekkevidde

    Sålangt er det Kona og Ampera som peker seg ut som mulige kandidater, mest på grunn av rekkevidde.

    Har eller planer om å prøve flere biler.

    Spørmålene er som følger:
    Hvilke andre bør vurderes?
    Har du en av bilene og kan du komme med din vurdering av den opp mot mine kommentarer (som ikke nødvendigvis er riktige utifra en kort prøvetur)?
    Med tanke på gjensalg, hvilken er best?
    Bør man vente? Er det noen nye biler på gang denne høsten?
    Før eller siden vil det skje noe med både moms og andre fordeler, noen tanker på når det kan skje?

    På forhand takk :)
    Noen kriterier: helst hengerfeste, plass til bakovervendt barnesete, helst over 400 km rekkevidde, lader raskt, helst ikke over 400K.

    Jeg må legge til noen biler:
    Tesla Model 3 - stor innvendig, bra bagasjeplass, hengerfeste, en del småplukk som dårlig lakk, små bakseter, lavt innsteg. I øvre prissjiktet for meg.
    Peugeot e-2008 - virker litt liten? Ventetid?
    DS 3 Crossback E-tense - virker litt liten? Ventetid?

    Hengerfeste er noe jeg virkelig skulle hatt og da er vel Model 3 eneste alternativ i denne prisklassen?
    Er det noen som har noen meninger rundt disse og som har erfaringer?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du må nok fire litt på kravene hvis du skal ha bil til under 400.000.
    Vi har bestilt DS3 Crossback med alt utstyr og vinterdekk. 380.000 Levering i mars 2020. Muligens litt tidligere. Ikke hengerfeste, og rekkevidde på drøye 30 mil. 4 dører, god nok plass til 4 voksne og shoppingtur til Strømstad. Dette er greit for vårt bruk.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Du må nok fire litt på kravene hvis du skal ha bil til under 400.000.
    Vi har bestilt DS3 Crossback med alt utstyr og vinterdekk. 380.000 Levering i mars 2020. Muligens litt tidligere. Ikke hengerfeste, og rekkevidde på drøye 30 mil. 4 dører, god nok plass til 4 voksne og shoppingtur til Strømstad. Dette er greit for vårt bruk.
    Tja, det er ikke mye jeg trenger å fire med en Model 3. 406.000 kr. inkl. hengerfeste. Men jeg er litt usikker på om det er rette bilen for en familie.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du må nok fire litt på kravene hvis du skal ha bil til under 400.000.
    Vi har bestilt DS3 Crossback med alt utstyr og vinterdekk. 380.000 Levering i mars 2020. Muligens litt tidligere. Ikke hengerfeste, og rekkevidde på drøye 30 mil. 4 dører, god nok plass til 4 voksne og shoppingtur til Strømstad. Dette er greit for vårt bruk.
    Tja, det er ikke mye jeg trenger å fire med en Model 3. 406.000 kr. inkl. hengerfeste. Men jeg er litt usikker på om det er rette bilen for en familie.
    De bildene jeg har sett på nett gjør at jeg ikke vil kjøpe det der. Rust på ny bil? Nei takk. Grunnen til at vi havnet opp med en fransk:eek: bil er at vi har en DS3 som vi kjøpte i 2011, den har vært med oss i 145.000 km og den fungerer bra, og god service og gode garantier. Guttungen overtar denne når vi får den elektriske neste år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn