R
Roysen
Gjest
Snickers-Is,Snickers-is skrev:Ja, da blir det vel dobbelt så riktig.Roysen skrev:Jeg gjentar meg selv
Kan vel tenkes at:Roysen skrev:hva tror du var hensikten med tråden:
Snickers-is skrev:...han er litt lei av at det ikke er mulig å debattere noe som helst uten å bli "satt på plass" av de som har "opparbeidet seg erfaring gjennom å ha eid masse dyrt statusutstyr" fordi de "med rette" føler seg støtt av "de som inbiller seg at de er på samme nivå uten å ha eid dyrt utstyr".
Neppe, da hadde han nok fokusert på hva som gjøres riktig heller enn hva som gjøres feil.Roysen skrev:A) Å bidra til at nye momenter kommer inn i disse allerede utdebaterte debattene for å bidra til å finne det endelige svaret?
Tvilsomt, da hadde han sikkert skrevet noe om det i åpningsinnlegget.Roysen skrev:B) En hyllest til mangoldet av meninger på forumet?
Likner mer på en hyllest til de som evner å ha bena på jorda.Roysen skrev:C) En hyllest til alle som bidrar på forumet med alle typer erfaringer?
Så vidt jeg vet er ikke E.M. noen tilhenger av mafiavirksomhet.Roysen skrev:D) En hvit fredsbro mellom målemafiaen og synsemafiaen?
Det er vel nettopp kranglefantene som går i sirkel år ut og år inn han er trett av.Roysen skrev:E) Å starte en krangel?
Hmm, det fremsto litt annerledes her hos meg. Det var mer som om det DU skrev ble irrelevantRoysen skrev:Når du har funnet det åpenbare svaret vil resten av det du skrev være irrelevant.
På ingen måte. Hvorfor skulle jeg det? Og hvorfor skriver du "faglig kompetanse" med hermetegn? Er det for å slå meg i hodet med din faglige kompetanse?Roysen skrev:Forsøker du å slå meg i hodet med din "faglige kompetanse"
Jeg har gjennom mange år fått med meg en del debatter mellom konstruktører, gjerne av helt ulike oppfatninger og preferanser. Åpningsinnlegget hadde sklidd inn i en hvilken som helst av disse debattene. Oppfølgingsinnleggene derimot, ville ikke liknet dine. Kan det være fordi de ikke er på ditt faglige nivå?Roysen skrev:som om det fantes en enerådende enighet blant de som har "faglig kompetanse" om noen av punktene åpningsinnlegget vedrører?
Dersom du finner en med faglig kompetanse som baserer seg på magi, hyperprising, kødding med opprinnelsesland, re-innpakking av konsumerprodukter, fusking på alt som ikke synes og fokus på kosmetiske tweaks for å oppnå reell ytelsesøkning så har du vel motbevist at han har faglig kompetanse.Roysen skrev:Dersom du gir en redegjørelse for dine synspunkter på de ulike punktene i åpningsinnlegget skal jeg klare å finne en med minst like stor "faglig kompetanse" som mener noe helt annet.
Det var ikke meg som kom med uttrykket faglig kompetanse. Det var det du som gjorde. Jeg setter " " rundt uttrykket fordi jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det. Jeg har aldri hevdet at jeg har hverken stor eller liten faglig kompetanse på området. Jeg har imidlertid en erfaring som jeg har opparbeidet meg gjennom en rekke bytter av kompoenter og besøk hos andre opp gjennom årene - hva nå det måtte bety i sammenhengen. Jeg ville ikke kalle det "faglig kompetanse" i hvert fall.
De krangelefantene som du antar at El_Mariachi er lei av - hvem er det egentlig og hvorfor mener du det?
Jeg mener at svaret på mitt spørsmål er alternativ E og defor blir resten av ditt innlegg irrelevant fordi han ikke har vært interessert i en faglig debatt i utgangspunktet.
Åpningsinnlegget kunne sikkert ha sklidd inn i hvilken som helst faglig diskusjon, men når alle argumentene i innlegget har vært meislet inn så mange ganger at folk blir kvalm av å se de en gang til - tror du da at hensikten med innlegget er faglig rettet? Mine innlegg er derfor på samme nivå som åpningsinnlegget - ikke faglig rettet for å poengtere at hele tråden er bare svada fra ende til annen. Faglig nivå eller kompetanse har derfor ikke noe med dette å gjøre i det hele tatt.
Hvor du finner magi, hyperprising, kødding med opprinnelsesland, re-innpakking av konsumerprodukter, fusking på alt som ikke synes og fokus på kosmetiske tweaks i åpningsinnlegget er for meg en gåte.
Mvh
Roysen