Ønsker anbefaling Effektforsterker til subwoofer

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Hei

Trenger innspill til effektforsterker til subwoofere.
Har to stk b&w asw 855 (15")men de plateforsterkerne som sitter der er så upålitelige, nå har den ene ryki for 4. gang og jeg har så langt brukt 10k på rep.
Nå gidder jeg ikke mer så tenker å bruke noe annet for å drive de. Tenkte enten en annen plateforsterker eller en ekstern.
Har dsp allerede i kjeden så trenger jo egentlig ikke en plateforsterker med alle slags innstillingsmuligheter.
Noen som har noe å anbefale? Dersom ekstern så er det en fordel med 2 kanals så kobler jeg vekk begge plateforsterkerne.
Pris helst rundt 10 eller lavere og helst noe nytt så jeg slipper flere runder med rep.
Har mulighet for både xlr og rca

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Rimelig alternativ kan være Crown XTI 2.

Rimelig
Ganske stillegående
DSP
Ja titta litt på de men vifte er jo litt uheldig selv om den sikkert går kun når man spiller høyt. Hatt en crown tidligere (husker ikke eksakt modell) men den bromma litt
Tittet også på en sånn
De orginale plateforsterkerne skryter jo på seg 1000watt men har ikke klart å finne noe specs. Så usikker på hvor kraftig forsterker man egentlig må ha.

KMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2012
Antall liker
289
Sted
Fyresdal
Torget vurderinger
0
Min erfaring med xti og xls er att vifta kun går når det trengs, har nesten aldri fått vifta til å starte

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Går det ann å skru av dsp greiene slik at jeg kan bruke dsp jeg allerede har tidligere i kjeden? Litt enklere oppsett på den for den styrer jeg via pc?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Hvorfor ryker de eksisterende og hva er det som ryker i de?
Det er jo 10 -15år gamle greier
Har bare levert de på hifi klubben og fått beskjed når de er fikset så vet ikke hva som ryker.
Begge har blandt annet slitt med at de ikke ville skru seg på. Nå sist er det et enormt brum i den ene, forsterkeren funker men støyen når det ikke er lyd er enorm. Lot den stå ubrukt en stund og den funket fint et døgn før den køddet igjen.
Gammel drit og kun hifi klubben jeg har funnet som kan fikse de. Og nå er det som sagt 4 gangen på to år at det er noe kødd og da gir jeg opp. Tar jo også en mnd eller to å få det fikset også

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.625
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
10-15 år er ikke gammelt. Sub forsterkere er ofte plassert i et litt "hardere" miljø med varme og vibrasjon men burde holdt bedre dersom rep. blir gjort skikkelig.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Ja enig, men hver gang har det vært forskjellige feil så ikke mulig å reklamere på jobben heller. Men en ekstern forsterker er jo en god løsning og da kan jeg jo ha en trigger løsning for å skru det av og på også. Er ikke det på de plateforsterkerne så de står på 24/7. Sikkert ikke bra det heller

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.209
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Den crown xti 2002 har high pass filter på 20hz fant jeg ut. Er vel ikke helt heldig for sub bruk? Har i allefall grei respons fra 10hz og "flatt" fra 15hz iflg rew målinger nå

Bergfinn

Æresmedlem
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
15.637
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Crown XLS har vel egentlig ingen DSP
Kun delefilter. Ingen EQ.
De kan også brokobles, enkelt i meny setupen

Selv har jeg 3 stk XLS 2002 som brukes som bass forsterkere i 2 forskjellige rigger.
Viftene slår seg nesten aldri på.
Og når de gjør det, er det kun på laveste hastighet.

Billig på brukten, anbefales (y)

Topp Bunn