Ønsker anbefaling Effektforsterker til subwoofer

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.212
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
igang-setter-stoppern har muligens løsna fast.

Kjipt med ting som ikke funker som tenkt.
Siden programvaren til forsterkeren ikke funker, kan du ikke egentlig da få hevet kjøpet, og levere tilbake?
Haha
Jeg kan nok sikkert det, men den funker jo. Programvaren funker ikke, men det kan være fordi de ikke har sertifisert driverne sine og det er noe brannmurer som kødder det til.
Men er inne på noe, hvis alt til subbene står på max (mini dsp +12db og gain på crown på max) og jeg demper til electrocompaniet -12db så begynner det å ligne noe. Men har ikke fått skrudd opp skikkelig så mulig jeg vil oppleve clipping på basserne ved riktig volum på høyttalerne (pleier å lytte rundt 80db, film er endel høyere)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.629
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Du har nok fått tak i en clown forsterker. Mange har gått i den fellen.

Bergfinn

Æresmedlem
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
15.649
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Gain struktur MÅ være på stell ved digital deling.
Det finnes INGEN snarveier ved dette.

Spør de lærde.....jeg er ikke blant dem.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
3.212
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
skal ta frem mic i morgen og sette riktig nivå på alt, jeg tror man kan få det ok, men må dempe høyttalerne endel. Er vel egentlig ikke noe problem og vel egentlig bedre enn å øke gain, ser man kan legge til +12db ekstra (så totalt +24db), men er redd for clipping.

Jeg som trodde de skulle være så lett som å skru ut plateforsterkerne, koble på ny forsterker, justere litt på volumknappen og beholde alle de samme innstillingene. Kan jo være at org plateforsterker hadde noe form for eq innebygd så kanskje derfor den oppfører seg annerledes.
Som sagt iflg display på crown så er den satt i stereo og med dsp off, og iflg manualen da skal det ikke være noe som helst aktivert. Så den oppfører seg som en "dum" effektforsterker

Topp Bunn