EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    ECI-5 er produsert på Tau og har alle oppgraderinger inkludert. ECI-4 var produsert av gammle EC
    og kan godt være lik ECI-5 om den har blitt oppgradert.

    mvh Pana
     

    Flaggstangen

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2008
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Får vel erbødigst søke et medlemskap her jeg og.
    EC er vel det beste som har hendt i min stue. Ble virkelig liv i mine B&W CDM7 se når en eldre Ampliwire 100 kom i hus.

    Er det foresten noen som har el har hørt de nye høytalerene til EC i prelude serien?
    Har lurt litt på anskaffelse av slike.


    Flaggstangen.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått inn en liten EC i hus igjen - har tidligere hatt EC all-the-way, og nå skal hytte-anlegget settes opp og da startet jeg like godt med en ECI-2. En flott liten sak som jeg foreløpig ikke vet hva skal drive. Har hatt denne også tidligere, mye godlyd fra den boksen der :)
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Etter en tid med nedadgående lydkvalitet på venstre kanal på min lett aldrende AW100DMB var tiden inne til utbedring av dette. Nye releer til utgangene ble bestillt fra firmaet som leverer produktene i dag. Forøvrig meget hyggelige folk å handle med.
    Etter noen dager med postgang var det bare å fyre opp loddebolten og finne frem verktøyet. Man må jo vrenge hele kabinettet for å komme under hovedkortet og lodde løs releet men det viste seg å være verd bryet.
    Resultatet var fremragende, golyden fra den gamle forsterkeren var tilbake og fyllte loftstua med velklingende harmonier. Mitt råd til brukerne av EC utstyr må etter dette være: Ikke irriter deg over utstyr som svekkes med årene ,men gjør noe med det.
    SEND DET PÅ SERVICE, slik du gjør det med bilen din!

    mvh
    Jarle
     

    ECgutten

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    36
    Antall liker
    26
    Hei!
    Jeg har kjøpt meg en brukt ECI 3 og EMC 1UP som jeg idag benytter sammen noen gamle B&W høytalerer. Disse er snart på vei ut. Jeg har videre lyst til å oppgradere til EC 4.7 og AW180 og i den sammenheng har jeg noen spørsmål; Slik jeg har innrettet meg er det sirka 5 meter fra der hvor forforsterkeren vil bli stående og bort til høytalererne. Jeg tror jo at monoblokkene bør stå så nærme høytalerene som mulig. Hvor får jeg eventuelt tak i så lange XLR kabler til en fornuftig pris, eller vil det lønne seg å la monoblokkene stå nærmere forforsterkeren og benytte lange høytalerkabler? Noen som har meninger/erfaringer her?

    ECgutten
     

    Triver

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    0
    Er veldig fornøyd med mitt EC oppsett kombinert med kimber kabler. :)
     
    B

    brand-x

    Gjest
    ECgutten !

    Har selv hatt aw180 inntil nå nylig ..... plasser blokkene så nært ht som mulig jo kortere ht kabler jo bedre.. signalkabler kan være så lange som nesten 10 meter uten foringelse av signalet... ht-kabler har større problemer jo lengre strekket blir...

    mvh
    Kjell P.. :)
     

    mferkingstad

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    0
    Heisann

    Har nå ein EC4.5 forforsterker hjemme på prøve, har lånt den av ein kompis som hadde den stående, lurer litt i å kjøpe denne og oppgradere den litt, bl.a kondiser, terminaler osv.. Da jeg ser et stort forbedringspotensiale her.
    Problemet er, hva er denne verdt, jeg finner ingen tilsvarende som ligger ute for salg, og eier har sagt at jeg får finne ein pris. Men vil selvfølgelig ikke lure han. Så folkens, hva er ein reel pris for ein EC4.5 for tiden.
    Vist det har noe å si, så har denne fjernkontroll, (i plast :-[)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ny EC-venn: meg!
    EC4.7II utvider scenen og rydder opp i lydbildet, og matcher fint med Sugden, B&W CM7 og min akustikk. Bare fryd og gammen, altså.
     

    Triver

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    0
    MFE skrev:
    Heisann

    Har nå ein EC4.5 forforsterker hjemme på prøve, har lånt den av ein kompis som hadde den stående, lurer litt i å kjøpe denne og oppgradere den litt, bl.a kondiser, terminaler osv.. Da jeg ser et stort forbedringspotensiale her.
    Problemet er, hva er denne verdt, jeg finner ingen tilsvarende som ligger ute for salg, og eier har sagt at jeg får finne ein pris. Men vil selvfølgelig ikke lure han. Så folkens, hva er ein reel pris for ein EC4.5 for tiden.
    Vist det har noe å si, så har denne fjernkontroll, (i plast :-[)
    Forbedringer og tweaks komponentmessig låter spennende.
    Vil nok tro at verdien ligger rundt 3200,- - 3500,- alt etter hvor ny og pent behandlet den er.
    Har selv en EC 4,5 kjøpt ny dengang Hifiklubben solgte disse, har blitt bydd 3500,- for den nå i senere tid.
    Men den skal ikke selges :)
    Jeg har da vel å merke seg, fjernkontoll med "gullknapper og i high gloss sort ... og pent behandlet.

    EC 4,5 fikk veldig bra omtale i hifiblader på sin tid da den kom på markedet.

    Når det gjelder modding, så har jeg sansen for http://www.svalander.se sine tips
    Har nettop kjøpt noen deler der i fra og er i ferd med å lage sølvkabel med furutech 106 plugger.
    som skal brukes i mellom dvd-spiller og EC 4,5 Men ser at her må jeg også modde dvd-spiller utak med bedre rca hunner og mulig en liten sølvstubb ned på printen :p
    Mod er morsomt

    mvh
    Triver
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Svalander er langt fra å ha funnet svaret. Du aner ikke hva en 4.5 kan før den er modifisert etter undertegnedes oppskrift.

    Jeg burde vel "melde meg inn" her jeg og ettersom det står EC på både pre- og effekt; hhv 4.5 & AW250DMB. Selvfølgelig modifisert av undertegnede. Det jeg gjør med effektforsterkerne er kanskje "det værste", de blir utrolig spreke. Eg gjentek: SPREKE :eek:


    Mvh. RS
     

    Triver

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    0
    Hva har du på gang RS? :)

    ;D Har selv EC 4,5 og EC 250dmb
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Triver skrev:
    Hva har du på gang RS? :)

    ;D Har selv EC 4,5 og EC 250dmb

    Ser det, de har et rått potensiale 8)

    - skulle jeg gjøre opp en modde-tråd tru ::)


    Mvh. RS
     

    brw

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2006
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Jaaa! Lag en moddetråd for ec med masse bilder. ;)
     

    Triver

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    0
    R.Solhaug skrev:
    - skulle jeg gjøre opp en modde-tråd tru ::)


    Mvh. RS
    Yup 8) - gjør det. I så fall gleder vi oss ;D ;D ;D
    Veldig spennende ....
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Triver skrev:
    R.Solhaug skrev:
    - skulle jeg gjøre opp en modde-tråd tru ::)


    Mvh. RS
    Yup 8) - gjør det. I så fall gleder vi oss ;D ;D ;D
    Veldig spennende ....

    Forhåpentligvis vil det ikke glede serviceavdelingen like mye ::) ???



    Mvh. RS
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Lag gjerne moddetråd. Serviceavdelingen til EC vil vel bare tjene mere penger når vi har tråkket i salaten og gjort noe feil.
    Samtidig vil jeg tro at alle som produserer for et kvalitetsbevisst marked ønsker å få kjennskap til endringer på deres produkter som fører til bedre lyd.
    Det er her kompetansen til folk som har brukt mye tid og kreativitet på forbedringer kommer inn.
    mvh
    Jarle
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    Jarle har helt rett. Bare pass på å informere oss om noen finner en "modding" som forbedrer produktet ;)

    Vennlig hilsen

    Pana
     
    Ble medlem
    10.11.2008
    Innlegg
    20
    Antall liker
    14
    Sted
    Sandnes
    Hei folkens er en lykkelig ;) eier av Audiovector s3 signatur og er veldig gira på et Electrocompaniet oppsett til disse feks. ec 4.7 og to aw 120.
    noen her på forumet som eier eller har hørt audiovector s3 signatur og electrocompaniet i sammen?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Begge sønnene mine er godt fornøyd med ECs 120W effekttrinn i kombinasjon med Audiovector M3 Signature - ikke akkurat din høyttaler, altså - men hvis S3 låter i nærheten av M3, burde dette være grei skuring.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    thedeadmongrels skrev:
    Hei folkens er en lykkelig ;) eier av Audiovector s3 signatur og er veldig gira på et Electrocompaniet oppsett til disse feks. ec 4.7 og to aw 120.
    noen her på forumet som eier eller har hørt audiovector s3 signatur og electrocompaniet i sammen?
    Jeg er en relativt ny eier av S3 super og EC 4.7 og en 120Aw og er meget fornøyd med lyden. Mellomtonen er varm , men ikke ullen og diskanten er oppløst, men ikke fremtredende. Bassen går dypt og er detaljert. Har aldri hatt behov for å skru opp såpass at ting mister kontrollen.

    Anlegget har vel omtrendt 150-200timer bak seg, så innspillingen er vel i tilegg muligens ikke helt over.

    Nå er heller ikke min kilde top-of-the-line, så jeg har nok i tilegg litt mer å hente her. Så langt er jeg meget fornøyd med lyden iallefall. Signatur vil jeg tro låter enda kvassere på den elektronikken!

    Testet du S3 super opp mot signatur da du valgte høyttalere? Hva var evnt. forskjellene? Fornøyd med Signaturen? Hva liker du best med den?
     
    Ble medlem
    10.11.2008
    Innlegg
    20
    Antall liker
    14
    Sted
    Sandnes
    Hei og takk for svar :) jeg har ikke testet s3 opp mot s3 signatur men hadde tidligere mi3 standar, det jeg falt for med s3 signaturen er diskanten og mellomtonen som er veldig åpen og nøyaktig synes det er et mye "større" lyd bilde i disse iforhold til mi3.
    Og så har de en kjempe fin dyp bass.
    Jeg bruker nå en arcam diva forsterker på de som også fungerer fint, men har altid hatt sansen for lyden i electrocompaniet.
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Ser at noen EC 4.5 blir oppgradert og kommer med en volumkontroll til hver kanal og den gamle balanseknappen er borte. Er det noen som vet om dette er en kvalitetsmessig forbedring eller bare en annen måte utføre reguleringen på.
    Tenker da også på dette med støy nederst på volumregulerigen.
    Fint om noen har innspill til dette :)

    mvh
    Jarle
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er det ikke flere firma'er som driver med oppgraderinger enn Tau og Skårer? Mener å huske at det var et i Oslo? Noen som vet, har link?
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    Hei! Noen som har hørt EC på Dynabel S33 ?? ECI 5 er på tilbud i februar hos Soundgarden, jeg vuderer å kjøpe!
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    Det ser ut for fasiten er kommet! Eltek sier at EC har brukt S33 som demohøyttaler i flere år!!
    Jeg regner med EC bruker demohøyttalere som taler til sin fordel ;)
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Får vel melde meg inn her jeg også. Har Ec 4.7, AW 250 DMB og Emc 1-up som spiller på ett par B&W 804N.

    R.Solhaug skrev:
    Triver skrev:
    Hva har du på gang RS? :)

    ;D Har selv EC 4,5 og EC 250dmb

    Ser det, de har et rått potensiale 8)

    - skulle jeg gjøre opp en modde-tråd tru ::)


    Mvh. RS
    Start gjerne en modde tråd, kommer til å følge spendt med ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    To siders artikkel i Stavanger Aftenblad idag om Electrocompaniet. Litt historie og litt situasjonsrapport for hvermannsen. 'Tenk bare en knapp på forsterkeren, og det er volum' :)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    Har bestilt ECI 5 Venter i spenning på levering! ;D Full aksept hos fruen!! ;) Fin artikkel i Stavanger Aftenblad
     

    kjetil-

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Også bestilt meg en ECI-5 som jeg venter på. Finnes det noe værre enn å vente på ting som er bestilt? :)

    Må nok få meg noen nye høyttalere også så får surfe litt rundt å se hvilke høyttalere folk har god erfaring med sammen med den forsterkeren.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    kjetil- skrev:
    Også bestilt meg en ECI-5 som jeg venter på. Finnes det noe værre enn å vente på ting som er bestilt? :)

    Må nok få meg noen nye høyttalere også så får surfe litt rundt å se hvilke høyttalere folk har god erfaring med sammen med den forsterkeren.
    AP, dvs Audiophysics feks, strammer opp den litt myke stilen til EC.
     

    kjetil-

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    oyvjorge skrev:
    AP, dvs Audiophysics feks, strammer opp den litt myke stilen til EC.
    Takker og bukker. Skal ta en titt på dem.

    Så for meg å bruke 20-35k på høyttalere, er det fornuftig i forhold til ECI-5 forsterkeren?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Ja, absolutt, men ville kanskje vurdert stativhøyttalere.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    ............ ville kanskje vurdert stativhøyttalere.
    Det ville ikke jeg, men hver sin smak.

    - forslag: sjekke ut f.eks. nye B&W CM9 som er på vei.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan beskrive lyden fra aw250r. Hvordan vil den kunne fungere med Patos høyttalere?

    Har for mange år siden hadt en Eci1, men nå blir det aw250, dp7.2, transporter og Patos symphonic2 høyttalere.

    Vil ha en lett tilbaketrukket lyd, uten fremheving av topp. Alergisk mot skrikende diskanter og fremoverlent musikk.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    maxmekker skrev:
    Noen som kan beskrive lyden fra aw250r. Hvordan vil den kunne fungere med Patos høyttalere?

    Har for mange år siden hadt en Eci1, men nå blir det aw250, dp7.2, transporter og Patos symphonic2 høyttalere.

    Vil ha en lett tilbaketrukket lyd, uten fremheving av topp. Alergisk mot skrikende diskanter og fremoverlent musikk.
    Pathos og EC vil jeg tro blir for varmt, Primare derimot eller Hegel kanskje? De nyeste H er bedre i toppen enn de gamle. 250 har en "festpukkel" i bassen ved ca 50hz. Ht bør kunne takle den, da må de være stramme i bassen.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    ECI5 er ankommet! ;D ;D ;D ;D ;D ;D Fredag blir det test med lyttepanel! Gjetter mine S33 skal få kjørt seg :D :D
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    Lyyykkelig eier av ECI 5 :D :D Stor takk til Soundgarden Forus :D :D som sto på for at jeg skulle få forsterkeren før helga, tross forsinkelser i leveransen fra Tau! ;D ;D ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Ja, absolutt, men ville kanskje vurdert stativhøyttalere.
    Observasjon: det ligger uvanlig mye bra h.t. på bruktbørsen etter min smak akkurat nå.
    Du kan velge fra Dynabel Exact (stativ ja) oppover via B&W CM7, Vienna Beethoven til Kef 205/2. Bare for å nevne noen. Hadde ikke jeg hatt en bestilling inne allerede hadde jeg prøvd meg selv...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn