EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Jøgga skrev:
    hel-elt skrev:
    ..............................
    ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden :D Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.
    Litt skuffet over å få med "universal" fjernkontroll fra EC. Masse knapper jeg ikke bruker. Men av liten betydning for meg som har tatt i bruk Logitech universal. Den er bra.
    Etterhvert som jeg får lyttet mer regner jeg med tilfredsheten bare stiger. ;D Kul å se på er den jo og som husets yngste (19) sa.
    Og ikke minst: kona synes og den er fin når slikt skal være i stua ;D ;D ;D
    (på tide med litt liv igjen her nå)
    Det stopper vel ikke der, tenker jeg ;)
    Jeg gleder meg intenst til å høre den kommende super-spilleren.....

    J.
    Nå er "superspilleren" EMP 1s i hus!! men jeg får ikke prøvd den før jeg har vært og handlet kabler, den har jo bare tilkobling for balansert! :D :D
    Får håpe jeg finner noen jeg har råd til nå som budsjettet er sprengt fra før! :p :p
     

    Vedlegg

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    hel-elt skrev:
    Jøgga skrev:
    hel-elt skrev:
    ..............................
    ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden :D Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.
    Litt skuffet over å få med "universal" fjernkontroll fra EC. Masse knapper jeg ikke bruker. Men av liten betydning for meg som har tatt i bruk Logitech universal. Den er bra.
    Etterhvert som jeg får lyttet mer regner jeg med tilfredsheten bare stiger. ;D Kul å se på er den jo og som husets yngste (19) sa.
    Og ikke minst: kona synes og den er fin når slikt skal være i stua ;D ;D ;D
    (på tide med litt liv igjen her nå)
    Det stopper vel ikke der, tenker jeg ;)
    Jeg gleder meg intenst til å høre den kommende super-spilleren.....

    J.
    Nå er "superspilleren" EMP 1s i hus!! men jeg får ikke prøvd den før jeg har vært og handlet kabler, den har jo bare tilkobling for balansert! :D :D
    Får håpe jeg finner noen jeg har råd til nå som budsjettet er sprengt fra før! :p :p
    Og som eier av EMP-1 så er jeg spent hva inntrykket blir.
    Jeg bruker Yter kabling - Kan ikke trå feil med denne 8)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Nå er det blitt lyd fra EMP-1. Det ble TaraLabs på tilbud fra HiFi klubben, de eneste jeg fikk tak i siden alle andre butikker var stengt da jeg endelig fikk "jogget" til byen sent i ettermiddag.De får gjøre jobben en stund! Har bare hatt tid til å lytte på en Cd i kveld, det høres lovende ut, Synes det har forsvunnet et slør foran høyttalerne, som jeg ikke visste fantes. Jeg skal ha lyttekveld med noen kritiske ører så snart jeg finner tid som passer. Rapport kommer! Det blir en skikkelig EC kveld, med EMP-1 , ECI 5 og Dynabel S33. Sistnevnte brukt som demo av EC.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    ................ det har forsvunnet et slør foran høyttalerne, som jeg ikke visste fantes. ..................
    Vi får tro dette funker vel så bra som 'Munkholm-effekten' hos meg :)

    J.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hei.

    Er det noen her som har hørt Patos Lyric 402 på Prelude PI-2? :)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    hel-elt skrev:
    Nå er det blitt lyd fra EMP-1. Det ble TaraLabs på tilbud fra HiFi klubben, de eneste jeg fikk tak i siden alle andre butikker var stengt da jeg endelig fikk "jogget" til byen sent i ettermiddag.De får gjøre jobben en stund! Har bare hatt tid til å lytte på en Cd i kveld, det høres lovende ut, Synes det har forsvunnet et slør foran høyttalerne, som jeg ikke visste fantes. Jeg skal ha lyttekveld med noen kritiske ører så snart jeg finner tid som passer. Rapport kommer! Det blir en skikkelig EC kveld, med EMP-1 , ECI 5 og Dynabel S33. Sistnevnte brukt som demo av EC.
    Lyttekveld er gjennomført! Jøgga var imponert over lyden, selv er jeg kjempefornøyd. Vi lyttet på alt fra orkestermusikk til ei lokal visegruppe, var innom Antonsen på trompet og jazz med tuba. Noen SACD`er ble og med på testen; med stort hell.
    Må absolutt si meg fornøyd med kjøp av EMP-1/s
    ;D ;D ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    ........................ Det blir en skikkelig EC kveld, med EMP-1 , ECI 5 og Dynabel S33. Sistnevnte brukt som demo av EC.
    Ingen tvil om at dette er en meget velfungerende kombinasjon. Det som slår meg er hvor uanstrengt det låter, selv med litt pådrag virker det aldri høyt. Jeg er paranoid for krass fiolinlyd, men her var det bare å gi på. Og det uten at lyden virker mørk, heller tvert imot i mine ører. Lys og klarhet uten å være anstrengende, Flute Mystery fra 2L låt veldig lettflytende, og jeg syns f.eks. at Opus3 innspillingene fikk dette anlegget til å forsvinne. Da er det vel 'godt nok'?
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Jøgga skrev:
    hel-elt skrev:
    ........................ Det blir en skikkelig EC kveld, med EMP-1 , ECI 5 og Dynabel S33. Sistnevnte brukt som demo av EC.
    Ingen tvil om at dette er en meget velfungerende kombinasjon. Det som slår meg er hvor uanstrengt det låter, selv med litt pådrag virker det aldri høyt. Jeg er paranoid for krass fiolinlyd, men her var det bare å gi på. Og det uten at lyden virker mørk, heller tvert imot i mine ører. Lys og klarhet uten å være anstrengende, Flute Mystery fra 2L låt veldig lettflytende, og jeg syns f.eks. at Opus3 innspillingene fikk dette anlegget til å forsvinne. Da er det vel 'godt nok'?
    Jeg kommer meg ikke i seng; sitter bare og nyter musikken fra EMP-1. Jazz Delights fra opus3 snurrer nå! Kan anbefales på det sterkeste, iallfall på EMP-1 , ECI-5 og S33
     

    Vedlegg

    • 37.5 KB Visninger: 1.424
    M

    marsboer

    Gjest
    Du er ikke den første som har dette problemet med EC utstyr i kjeden. Tvert i mot er nok dette relativt vanlig :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hei
    Jeg har en EMC-1 på hjemlån av en kamerat, men jeg har noen spørsmål som jeg håper å kunne få svar på.

    1# Spilleren nekter å lese brente og noen vanlige cder.Ville ikke spille helt nye cder med SRV og Cassandra Wilson :-\ Er dette mulig å fikse?

    2# Tipper denne spilleren er fra rundt 2000. Noen som husker når den kom og når den ble sluttet å produsere?

    3# Hva koster det å oppgradere denne spilleren til EMC-1 UP eller Spaider?

    4# Hva kan bruktprisen ligge på slik spilleren fremstår?

    På forhånd mange takk

    Mvh


    Bjørn
     
    M

    marsboer

    Gjest
    jonas skrev:
    Hei
    Jeg har en EMC-1 på hjemlån av en kamerat, men jeg har noen spørsmål som jeg håper å kunne få svar på.

    1# Spilleren nekter å lese brente og noen vanlige cder.Ville ikke spille helt nye cder med SRV og Cassandra Wilson :-\ Er dette mulig å fikse?

    2# Tipper denne spilleren er fra rundt 2000. Noen som husker når den kom og når den ble sluttet å produsere?

    3# Hva koster det å oppgradere denne spilleren til EMC-1 UP eller Spaider?

    4# Hva kan bruktprisen ligge på slik spilleren fremstår?

    På forhånd mange takk

    Mvh


    Bjørn
    Dette med lesing av CD-plater sleit kompisen min med på sin EMC 1 UP også.
    Det er et kjent problem og det ble 100% fikset ved å bytte drivverket, som er det EC kommer til å si også.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Har aldri hatt problemer med min. Up - modell, ca seks - syv år gammel

    JT
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    marsboer skrev:
    jonas skrev:
    Hei
    Jeg har en EMC-1 på hjemlån av en kamerat, men jeg har noen spørsmål som jeg håper å kunne få svar på.

    1# Spilleren nekter å lese brente og noen vanlige cder.Ville ikke spille helt nye cder med SRV og Cassandra Wilson :-\ Er dette mulig å fikse?

    2# Tipper denne spilleren er fra rundt 2000. Noen som husker når den kom og når den ble sluttet å produsere?

    3# Hva koster det å oppgradere denne spilleren til EMC-1 UP eller Spaider?

    4# Hva kan bruktprisen ligge på slik spilleren fremstår?

    På forhånd mange takk

    Mvh


    Bjørn
    Dette med lesing av CD-plater sleit kompisen min med på sin EMC 1 UP også.
    Det er et kjent problem og det ble 100% fikset ved å bytte drivverket, som er det EC kommer til å si også.
    Om dette er et kjent problem for Ec, så bør vel dette være reklamasjons feil uansett alder, da minstekravet til et drivverk som sitter i en high-end spiller må vel være å kunne avlese gode innspillinger fra NYE cder?!!
     
    M

    marsboer

    Gjest
    jonas skrev:
    marsboer skrev:
    jonas skrev:
    Hei
    Jeg har en EMC-1 på hjemlån av en kamerat, men jeg har noen spørsmål som jeg håper å kunne få svar på.

    1# Spilleren nekter å lese brente og noen vanlige cder.Ville ikke spille helt nye cder med SRV og Cassandra Wilson :-\ Er dette mulig å fikse?

    2# Tipper denne spilleren er fra rundt 2000. Noen som husker når den kom og når den ble sluttet å produsere?

    3# Hva koster det å oppgradere denne spilleren til EMC-1 UP eller Spaider?

    4# Hva kan bruktprisen ligge på slik spilleren fremstår?

    På forhånd mange takk

    Mvh


    Bjørn
    Dette med lesing av CD-plater sleit kompisen min med på sin EMC 1 UP også.
    Det er et kjent problem og det ble 100% fikset ved å bytte drivverket, som er det EC kommer til å si også.
    Om dette er et kjent problem for Ec, så bør vel dette være reklamasjons feil uansett alder, da minstekravet til et drivverk som sitter i en high-end spiller må vel være å kunne avlese gode innspillinger fra NYE cder?!!
    Tviler at du kommer noen vei med den der, siden vanlig norsk forbrukslov gjelder. Den leser det meste, men enkelte CDer takler den ikke med et noe slitent gammelt drivverk.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Så om jeg skal oppgradere denne EMC-1 spilleren (som kun leser 40% av orginale cder og ingen brente), så trenger jeg nytt drivverk, strømforsyning og D/A kort?
    Da kan vel disse oppgraderingene fort bli dyrre enn å kjøpe en brukt EMC-1 UP?

    Hva er denne 8 år gamle spilleren verdt?, Og hva koster ca en 8 år EMC-1 up brukt?

    Er det mulig å oppgradere spilleren med moderne lydkort/dac av beste sort?

    PS: det står 24/192 på denne spilleren. Betyr det at det er en UP utgave?
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    jonas skrev:
    PS: det står 24/192 på denne spilleren. Betyr det at det er en UP utgave?
    Skulle vel mene at den er oppgradert til "up" da? Det bør bør i tillegg være ett klistremerke på baksiden med kit 1 ev 2 hvis den er oppgradert.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Har avtalt kjøp av en ECI-3 i dag:D Gleder meg fryktelig til den kommer i morgen :D Skal bruke den på et par Patos Lyric 402 MKIII.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Kan nå offisielt kalle meg for en EC venn :D ECI-3 ble levert til meg i går. Så langt meget godt fornøyd :)
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Når er EMC1-UP sist oppgradert. Er den up to date eller har den noen år på baken?
    Ble litt interressert etter testen i hifi world.
    Burde vel ha stilt spørsmålet til EC, men prøver her.

    mvh stereo
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Min EMP1s viser av og til tittel i displayet, hva er kriteriet på cd`en for at det skal skje?
    MVH
    H
     

    Bjørk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2008
    Innlegg
    57
    Antall liker
    0
    Noen her som vet hvilke oppgraderinger som er gjort med AW-120 fra ca 2001-2002 og fram til siste utgave? Skal det være stor lydmessig forskjell?
    Noen som vet?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Det skal visst være en betydelig lydmessig forbedring fra AW120 DMB til de nyere AW120-M med muligheten for fjernkontrollstyrt bridging via EC 4.9 osv.

    Dette er noe jeg bare har hørt fra selgere og ikke med egne ører så det må tas med en klype salt.
     

    Bjørk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2008
    Innlegg
    57
    Antall liker
    0
    marsboer skrev:
    Det skal visst være en betydelig lydmessig forbedring fra AW120 DMB til de nyere AW120-M med muligheten for fjernkontrollstyrt bridging via EC 4.9 osv.

    Dette er noe jeg bare har hørt fra selgere og ikke med egne ører så det må tas med en klype salt.
    Takk for svar, regnet nok med det ja.
    Vet du (eller andre) om det ble gjort store forandringer på AW120DMB modellen fra 2001/2002 og fram til de siste som ble solgt?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    marsboer skrev:
    Det skal visst være en betydelig lydmessig forbedring fra AW120 DMB til de nyere AW120-M med muligheten for fjernkontrollstyrt bridging via EC 4.9 osv.

    Dette er noe jeg bare har hørt fra selgere og ikke med egne ører så det må tas med en klype salt.
    Jeg har heller ikke hørt DMB opp mot mine Tau produserte AW120-2/3M, men det sies vel at DMB er lydmessig litt mer sidrumpet og ikke fullt så strammet opp og moderne i klangkarakteristikken. Den litt mørke og rør-aktige fremførelsen er vel også litt nedtonet nå. Antar at DMB muligens har litt feitere bass mens M er mer oppløst i toppen uten å bli tynn.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Det oppstår fort legender. Forsterkeren er nok i hovedsak den samme, men kanskje lampettledningen fra nettbrønn til av/på-bryter endelig er blitt bytta i noe tykkere? Det ville stramme opp vesentlig ;)



    Mvh. RS
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    R.Solhaug skrev:
    Det oppstår fort legender. Forsterkeren er nok i hovedsak den samme, men kanskje lampettledningen fra nettbrønn til av/på-bryter endelig er blitt bytta i noe tykkere? Det ville stramme opp vesentlig ;)



    Mvh. RS
    Jøss, jeg visste ikke at DMB hadde SPAC, for eksempel (for å nevne 1 ting).
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Distinctive skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det oppstår fort legender. Forsterkeren er nok i hovedsak den samme, men kanskje lampettledningen fra nettbrønn til av/på-bryter endelig er blitt bytta i noe tykkere? Det ville stramme opp vesentlig ;)



    Mvh. RS
    Jøss, jeg visste ikke at DMB hadde SPAC, for eksempel (for å nevne 1 ting).

    Det hjelper å vite litt om hva som får ting til å lyde som de gjør :-*


    Mvh. RS
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei
    Det er en del viktige ting som er annerledes i 2x120-M. Powerer delen er helt ny i dette designet, både i designløsning og kapasistet. Gjør forstereren litt "raskere" og mer presis så den oppleves å ha en annen lydsignatur enn DMB'en. Når den brokobles blir den nok mer å sammenligne med AW400, både i lydsignatur og effekt. Dette at man får automatisk omkobling gjør det enkelt å gå til og fra brokobling, og man har på mange måter lydsignaturen til AW400 og en forbedret DBM i samme forsterker. Avhengig av høytaler, musikk du spiller etc kan dette brukes til å optimalisere og tilpasse mussikk opplevelsen.


    Vennlig hilsen

    Pama
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Det mangler intet på hurtigheten hos DMB`en om den bare får oppgradert strømbanene. Som sagt; det hjelper å ... ;)



    Mvh. RS
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    R.Solhaug skrev:
    Det mangler intet på hurtigheten hos DMB`en om den bare får oppgradert strømbanene. Som sagt; det hjelper å ... ;)



    Mvh. RS
    Vel, det er vel ikke bare å trykke på en knapp for vanlige eiere for å få dette gjordt.
    Høres ut som en fabrikk modifikasjon, beskrevet eller ei.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Distinctive skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det mangler intet på hurtigheten hos DMB`en om den bare får oppgradert strømbanene. Som sagt; det hjelper å ... ;)



    Mvh. RS
    Vel, det er vel ikke bare å trykke på en knapp for vanlige eiere for å få dette gjordt.
    Høres ut som en fabrikk modifikasjon, beskrevet eller ei.

    Neida, det må loddes litt. Poenget er at det er intet ved DMB`ens øvrige layout som gjør den mindre spenstig, det handler kun om strøm inn/strøm ut ;)


    Mvh. RS
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    R.Solhaug skrev:
    Distinctive skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Det mangler intet på hurtigheten hos DMB`en om den bare får oppgradert strømbanene. Som sagt; det hjelper å ... ;)



    Mvh. RS
    Vel, det er vel ikke bare å trykke på en knapp for vanlige eiere for å få dette gjordt.
    Høres ut som en fabrikk modifikasjon, beskrevet eller ei.

    Neida, det må loddes litt. Poenget er at det er intet ved DMB`ens øvrige layout som gjør den mindre spenstig, det handler kun om strøm inn/strøm ut ;)


    Mvh. RS

    OK, men poenget mitt er at vanlige kunder ikke bryter garantien for å gjøre noe slikt selv på et hyllevareprodukt.
    Da kan du kanskje sette inn noen titalls tusen microFahrad ladelytter i samme slengen, osv. osv.......
    Det er jo hyllevareproduktene du må sammenligne.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har testet siste og nest siste utgave av AW 250? Kan dere si noe om forskjellene.

    Har selv den siste utgaven av aw 250 som brukes på Patos Symphonic 4. Kjempe herlig lyd, ikke svulstig og ekstremt tung bass. Må innrømme at jeg var litt overrasket over hvor mye kontroll det er i den. Litt mer tilbakelent i forhold til Hegel H4, men føler ikke at jeg mangler spesielt mye kraft. Samtidig er det bra kontroll, men uten tendenser til hard eller kvass lyd.

    Companiet er lette produkter å få til, spiller bra med det meste. ;D
     

    lasset

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    2
    Sted
    Gjerdrum
    Hei,jeg vil bare tipse om at det står en emc-1 på finn til kr 4000.- Det må være ett røverkjøp vel?
    Jeg har ingenting med salget å gjøre.
    Mvh Lasse.
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen som har en Electrocompaniet 4.5 pre med den "ekslusive" fjernkontrollen til salgs? så send meg gjerne en pm.

    eller veit noen om det går ann å kjøpe den eksklusive fjernkontrollen med gull kanpper å høyglans sort som ekstra utstyr eller er den for gammal?

    Vil det foresten lønne seg å ha to stk aw60fft å oppgradere dei eller heller kjøpe en aw120?

    Mvh jano007
     

    tor-g

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2007
    Innlegg
    46
    Antall liker
    1
    BLU RAY fra EC, har hørt at det skal komme no blått og godt fra EC i høst,,,,EC er jo ræva til å holde frister så spørs om det er denne høsten ,men er det noen som vet noe som kan dele det med meg ???????
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    ECI 3 (den nye) får kjempe omtale i siste nummer av Hi Fi Choice!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn