EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en ECI-3 et par år. Bytte den inn i en Italiensk forsterker, ser at jeg har bommet på den absolutte sannhet, men jeg kan kanskje får være medlem likevel?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    thenok skrev:
    Distinctive, ser du har ECT-2. hvordan opplever du strømforbruket? lader du den ofte. Min kan ligge ubrukt i 5-6 dager å være tom for støm!
    Det var lenge det :p

    Etter det jeg forstår er problemet til ECT-2 er at den hele tiden må være i live for å lytte etter kommandoer.
    Da går det litt tomgangsstrøm til prosessoren.

    Jeg har spurt EC om de kan kun powre g-sensor, og lytte på radio kun når noen plukker den opp, for så gå i dvale igjen etter en stund.
    Dette vil nok bedre problemstillingen.
    Det blir jo hyppig lading via USB porten, nå.
     

    thenok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    Blir mye lading ja. Og så er ECT-2 litt lumsk når den har gått tom for strøm. Sist gang måtte jeg sette inn baterier på nytt før den ville våkne til liv. Ellers virker den foreløpig ikke opp mot ECC-1 med IR. Dette sier EC vil komme som en oppgradering. Håper bare den kommer før den er utgått på dato ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Dr.Evil skrev:
    Hadde en ECI-3 et par år. Bytte den inn i en Italiensk forsterker, ser at jeg har bommet på den absolutte sannhet, men jeg kan kanskje får være medlem likevel?
    I og med at du har såpass selvforståelse at du har innsett at du har bommet på den absolutte sannhet går nok dette bra ;D

    Hehe, neida. I den fantastiske EC-verdenen er alle velkomne!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    marsboer skrev:
    Dr.Evil skrev:
    Hadde en ECI-3 et par år. Bytte den inn i en Italiensk forsterker, ser at jeg har bommet på den absolutte sannhet, men jeg kan kanskje får være medlem likevel?
    I og med at du har såpass selvforståelse at du har innsett at du har bommet på den absolutte sannhet går nok dette bra ;D

    Hehe, neida. I den fantastiske EC-verdenen er alle velkomne!
    Så sant, så sant.
    Robert Oppenheimer snudde jo. Følg hans eksempel så blir det slutt på dine lidelser :eek:
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Distinctive skrev:
    marsboer skrev:
    Dr.Evil skrev:
    Hadde en ECI-3 et par år. Bytte den inn i en Italiensk forsterker, ser at jeg har bommet på den absolutte sannhet, men jeg kan kanskje får være medlem likevel?
    I og med at du har såpass selvforståelse at du har innsett at du har bommet på den absolutte sannhet går nok dette bra ;D

    Hehe, neida. I den fantastiske EC-verdenen er alle velkomne!
    Så sant, så sant.
    Robert Oppenheimer snudde jo. Følg hans eksempel så blir det slutt på dine lidelser :eek:
    He he, det var godt å høre. Lidelser er det nok av..
    ECI-3 en låt helt fint den :), gikk over til rør etter denne. Det låter også ganske likt EC !! (eller var det omvendt..?)

    Eierglede er følelse jeg kjente på da jeg fikk EC'en i hus!
    Sobert! :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er på utkikk etter en ny for til min AW 120. Har lest anmeldelser på EC's hjemmeside og der står det mye skryt av EC 4.7. Noen som har denne og er fornøyd/misfornøyd? Vil gjerne ha en mer åpen for enn min Fmj(bevares! denne er kjempe god, men man blir aldri fornøyd). Har også hørt at tidligere modeller hadde problemer med volumknappen(skraping) Har de blitt kvitt probl på 4.7?
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    Hei. Et spørsmål her:
    Har noen oppgradert aw250dmb og hva blir resultatet?
    Verdt pengene?
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    G ok skrev:
    Hei. Et spørsmål her:
    Har noen oppgradert aw250dmb og hva blir resultatet?
    Verdt pengene?
    Jeg har oppgradert AW250R og det var verd hver ei krone, Du vil få en ny forsterker tilbake. Kjapere og mere oppløst.
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    Jeg har oppgradert AW250R og det var verd hver ei krone, Du vil få en ny forsterker tilbake. Kjapere og mere oppløst.
    [/quote]

    ECS Holding eller EC Tau, spiller noen rolle tro? Prisen skiller en del da.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Oisann, her har vi jo et EC hjørne også!

    Kan jeg være med? ;D

    Advarer på forhånd om at 17 åringer kan være krasse og vriene å ha med å gjøre.
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    G ok skrev:
    Jeg har oppgradert AW250R og det var verd hver ei krone, Du vil få en ny forsterker tilbake. Kjapere og mere oppløst.
    ECS Holding eller EC Tau, spiller noen rolle tro? Prisen skiller en del da.

    [/quote]
    Det var hos ECS som gjorde det, det spiller ingen rolle, de gjør samme jobben. men billigere. :)
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    For opplysningens skyld gjøres det herved oppmerksom på
    at AW250DMB og 250R, selv om utgangspunktet er det samme,
    er to forskjellige forsterkere.
    Dette nevner jeg fordi jeg er tidligere eier av en 250DMB.
    Jeg planla å oppgradere denne, og sendte den til Abrahamsen
    etter en avtale over telefonen. De mente at i og med for-
    sterkeren var av utgaven med acrylfront var den ny nok til å
    kunne oppgraderes. Da de fikk forsterkeren viste det seg allikevel
    at dette ikke lot seg gjøre.

    Går du i tanker om en oppgradering av en 250DMB så er forsterkerens
    serienummer en essensiell opplysning.
    Abrahamsen er rette mann å spørre i så måte.


    Jeg mener forøverig bestemt å ha hørt at det er 18års grense for denne tråden ;)
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Må vel spørre pent om å få være med i denne tråden jeg også da. ;D
    Er innehaver av ECI-2 og ECI-3,begge fullt oppgradert hos ECS-Holding.Angående oppgradering; det er penger å spare ved å sende forsterkeren til ECS-Holding og la de gjøre jobben.
    I utgangspunktet så hadde jeg ikke regnet med de helt store lydforandringer med oppgradering,men der fikk jeg meg en real "uppercut" i så måte.En positiv en sådan.

    Avlutningsvis vil jeg tilføye at jeg ønsker mere krefter til mine "akk så små",men vidunderlige SF`er. Disse trenger litt "power" for å våkne.

    Fin tråd dette her.

    Mvh
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Ja jeg vil bli med. Jeg ELSKER mine Ec-produkter. Har vel hatt de i ca fem år, har vanskelig for å se at de blir byttet ut. Det måtte i såfall bli og bytte aw180 med aw400, men da skal de spille bra!

    Jan Terje

     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Endelig en klubb hvor jeg passer automatisk inn. Har en ECI 2 som har stått her og kost seg siden 97. Kjøpt av en kar i bergens området.

    Denne forsterkeren blir boende hos meg for alltid. Har diverse planer om å la den bli soveroms forsterker med tiden. Sammen med noen små søte BW stativ høyttalere av noe slag. Skal selvfølgelig få den oppgradert før jeg forlater Norge for godt men akkurat nå er alt fornøyelig så jeg beholder den som den er.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Man kan ikke være voksen før man kan være barnslig vet dere ;D Skal ikke være så alt for barnslig da :)

    Kjøpte forøvrig mine EC komponenter brukt etter en sommerferie brukt til jobb, og er storfornøyd!

    Må "ut av skapet" og si at EMC er stadig en av de mest magiske CD spillere jeg har sett - det å ta ut en plate og legge en annen oppi blir nermest et rituale!

    Det var en lenger oppe i tråden som sa at eierglede var noe man virkelig følte når man eide EC, og jeg er saktens enig. Det blir litt vanskelig å sette ord på det, men jeg tar ofte meg selv i å glise rått på komponentene - hvor enn tilbakestående dette måtte være!

    Som topic sier - EC 4-ever ;)

    Sikler litt på nye høyttalere etter hvert dog, noen som har hørt B&W 804 på ECi5? Er det nok krefter for moderate volumer eller må jeg opp på et helt nytt forsterkernivå før 804 blir aktuelle?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei.

    Ser Eltek solgte ECI 3 til 9900,- i sommer. I dag koster den ca 13600,- Er det eksakt den samme forsterker? Hvem har best priser på EC? Noen som stikker seg ut?

    Torsen
     

    Horn

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    ::)hei, vil innom tråden dykkar med eit lite spørsmål, reknar de dei nye produkta til
    Abrahamsen som EC produkt?
    Var så snarast innom det lokale elkjøp og dei hadde pakke med Abrahamsen cd spiller +
    intregrert forsterkar for snaue 20 K,produkta virka svært så solide .
    Dei fekk og svært god omtale i siste Hi fidelity.
    Eller er det slik att dei nye Abrahamsen produkta er meir EC enn dei nyproduserte EC
    produkta ? 8)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Abrahamsen regnes ikke som EC - men det er jo Abrahamsen som er grunnen til at EC er der de er lydmessig i dag så jeg synes virkelig at abrahamsen gjengen kan tas inn under EC-vennenes kappe ;)

    Du ønskes hjertelig velkommen til denne tråden - hvor varme og sjel betyr mest!
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sitter i dag på 4.7 og AW120 og leker med tanken på og skaffe meg en til. Noen som har testet 2 x AW120? Biampet eller brokoblet? .....thats the big question.

    Jeg vet at der har vært tilsvarene tråder her på sentralen før. men er der noen av dere EC folk som har testet dette på AW120 eller andre ec produkter?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    fmedhus skrev:
    Sitter i dag på 4.7 og AW120 og leker med tanken på og skaffe meg en til. Noen som har testet 2 x AW120? Biampet eller brokoblet? .....thats the big question.

    Jeg vet at der har vært tilsvarene tråder her på sentralen før. men er der noen av dere EC folk som har testet dette på AW120 eller andre ec produkter?

    Jeg har 2xAW120 og 3xAW120 brokoblet (utviklet av gjengen på Tau).
    Klikk på linken i footer, evt.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Heisann dere.
    I og med at jeg regner med at dere er ekspertene her, så drister jeg meg til å stille et spm på i denne tråden. Jeg er på utkikk etter Electrocompaniet ECD 1 dacen, er dette noe det er realistisk å tro at jeg kan få tak i brukt, eller må jeg bite i det sure eple og kjøpe den ny? Har bestemt meg for at det er den dacen jeg skal ha, men i og med at jeg er student hadde det vært greit å slippe å kjøpe den ny..
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    Rizzo skrev:
    Heisann dere.
    I og med at jeg regner med at dere er ekspertene her, så drister jeg meg til å stille et spm på i denne tråden. Jeg er på utkikk etter Electrocompaniet ECD 1 dacen, er dette noe det er realistisk å tro at jeg kan få tak i brukt, eller må jeg bite i det sure eple og kjøpe den ny? Har bestemt meg for at det er den dacen jeg skal ha, men i og med at jeg er student hadde det vært greit å slippe å kjøpe den ny..
    Hei igjen!
    Har selv jaktet litt på denne, og jo da rett som det er dukker den opp på bruktmarkedet. Men det ser ut som man må være på hugget når det gjelder EC produkter. Har erfart at man
    må følge med og kaste seg over telefonen når muligheten byr seg. Det er vel et godt tegn eller??
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    De siste 10 årene har det alltid stått et ec-produkt eller flere i stuen. Eiergleden er allerede nevnt, husker godt fra hi-fi klubbens tidlige bibler, da var ec rosinen i pølsa og spesielt aw180 var drømmen og den første monoblokk jeg hørte om. Har hatt aw120 og aw400, 4,7, emc1up og ecdac. Felles for alle er en veldig musikalitet!
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Nytt spm til dere.. Når kom siste oppgradering til ECD-1?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Da har jeg blitt den stolte eier av en ECD-1, første Electrocompaniet (av mange kommende tror jeg.. :) for min del.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Rizzo skrev:
    Nytt spm til dere.. Når kom siste oppgradering til ECD-1?
    Tenker du på oppgr. i strømforsyning eller upsampling? Jeg tror uansett siste oppgradering kom for ca. 4.5 - 5 år siden.

    JT
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Er det tenkelig at ECD blir sluppet i "ny versjon" snart?
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    V.Hunger hos El.Comp. nevnte i en mail at de fortløpende tester
    nye DAC'er til sine dig.produkter og at dagens løsning er den de
    er mest tilfreds med lydmessig, innen gitte rammer selvfølgelig.

    Jeg nevnte i en tidligere tråd om emnet at jeg ønsket meg at EC
    utviklet en DAC rettet mer mot high-end-segmentet, men siden
    den gang har jo EC tatt Dynamic Precision under sine vinger
    og jeg er vel ikke noen stor spåmann om jeg tror DP i
    første rekke er merket som også i framtiden vil rette seg mot den
    delen av markedet.
    Det er som kjent ikke hensiktsmessig å tilby produkter som konkurrerer
    med andre produkter man tilbyr i prisklassen.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hvor god plass trenger ECD1 rundt seg?
    Jeg har vært den stolte eier av EC dacen i en uke snart og er stor fornøyd. Men har litt plass problemer i racket mitt, ec dacen må ha en bryston BP-25 forforsterker oppå seg, med dempeføtter imellom for å øke avstanden mellom de litt. Racket er åpent og det er masse frisk luft foran, bak og på de to sidene.
    Blir litt varmt, men vet ikke hvor varm ECD pleier å bli.. BP blir som vanlig litt varm, men ikke noe mer enn det. (både dac og forforsterker har klasse A drift så vidt jeg veit, og det er vel selv om det ikke er store effekten som omsettes produseres det jo endel varme..)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei
    En kamerat har nettopp kjøpt seg ECI-3. Så vidt jeg har skjønt, så kan denne oppgraderes.
    Hva får man ut av denne oppgraderingen? Hva gjør de med forsterkeren?

    Og hvorfor har de ikke oppgradert den FØR den selges hvis det blir ett bedre produkt etter oppgradering?


    Torsen
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Torsen skrev:
    Og hvorfor har de ikke oppgradert den FØR den selges hvis det blir ett bedre produkt etter oppgradering?


    Torsen
    Fordi man vanligvis ikke får igjen fullt ut det en oppgradering koster. "Brukte" oppgraderinger faller i pris, på samme måte som brukt utstyr.

    Og så er det vel heller ikke alle kjøpere av EC-utstyr som ser poenget med å betale for oppgradering. Sønnen min har en "gammel" ECI-4, som han ikke har brydd seg om å gjøre noe med. "Har god nok lyd som det er", sier han bare når jeg spør.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Hva med å spandere oppgradering til julegave? ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn