EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Skulle teste ut AES/EBU mellom EC EMC1, og Roksan K3 dac, men fikk ikke noe lyd ut av det.
    Prøvde sågar å veksle mellom flere kabler uten at dette funket. Så her er en feil et sted.
    Med mindre det er et eller annet jeg ikke har fått med meg.

    Noen forslag?
    Noen som har opplevd problemer med dette på EC spillere før?
    Jeg hadde av dekselet på en slik som jeg hadde innom, og der var den ene kabelen som gikk til digitalutgangen (husker ikke om det var til RCA eller XLR, mulig det var samme kabel) gått av i loddepunktet på printet. Den var rett og slett loddet rett på pinnene til en hvit konnektor som satt der, og den ene lederen hadde da løsnet. Var bare å lodde den på igjen. Kan også hende det er noe med polaritet, men der kjenner jeg ikke detaljene. Dette står merket bak på spilleren, ved siden av tilkoblingen.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ingen løse internkabler eller jumpere :confused:

    Det er signal ut på utgangen. Og det klikker i dacen når jeg velger inngangen. Men jeg lurer på om det kan være for lavt signal, eller for mye jitter som gjør at den ikke slår inn?
     
    Sist redigert:

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei, er EC 4.8 den perfekte match til mitt oppsett med 2 par AW180 nenokobla? Jeg har hatt den hjemme på prøve for et år siden og brukte den på AW180, kjører EMC 1up, oracle Delphi platespiller, DP RIA, Dac for å få lyd fra TV og div. Streamer mye både musikk og film. Solgte forforsterkeren min for et år siden og låner bare en EC 4.5. Har også DP 7.3 om noen skulle være intersert så skal den selges nå etter masse gode stunder med den. Men husker ikke helt lyden på 4.8, men det var et stort hopp fra EC 4,5 husker jeg. Var nede hos Roar Malmin i går og de forforsterkerene hans er faktisk veldig bra, men veit ikke om denne vil passe like bra i mitt oppsett som EC 4.8? Noen som har testa begge i EC oppsett? Har tenkt lenge på å kjøpe EC 4.8 og tror den vil passe best. Men har jo ikke testa begge på mitt oppsett. Noen som har erfaringer med EC 4.8 og event de nye til Malmin? Mvh Bjørn
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har testet min MI15 opp mot EC 4.5 både hos meg og hos en som har EC monoblokker, på begge plasser foretrakk vi begge min MI15. EC 4.8 har jeg ikke prøvd før, men kontra 4.5 så var MI15 en hel del bedre.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Ja, bra saker han lager. Så på en pre da jeg var nede der, satt på med min kompis som har kjøpt en pre der nå og fått gjort Hegel h360 om til rent effekttrinn. Syns 4.8 og 4.5 er to forskjellige klasser, jeg merka stor forskjell på lyd og kvalitet med EC 4.8 da jeg testa de mot hverandre. Låner en 4.5 akkurat nå som jeg selv har hatt engang i tiden. Men han som jeg solgte AW120 og EC 4.5 for noen år siden bruker det ikke noe. Så fikk låne den da jeg solgte min forrige pre. Har ikke testet Roar sin pre på mitt eget oppsett, men ble imponert da jeg så innmat i de og fikk høre hos min kompis. Han kjørte den som pre på en rørforsterker da jeg hørte. Det var på onsdag før vi dro ned å henta Hegelen hans hos Roar, så har enda ikke fått hørt åssen det ble på Hegel h360 enda. Men blir nok bra, han sendte den ned for å koble ut den innebygde forforsterker delen i den og kjører den nå som ren effektforsterker. Vil tro det ble en helt annen og bedre lyd. Noen som har erfaring med effekttrinna som Roar Malmin bygger? Han bygger også monoblokker, og litt av en innmat i de effektrinna hans. Men er jo EC mann og har vært det i over 20 år, har såklart testa mye annet også. Har hatt mange merker av det meste innen forsterkere cd-spillere, vinyl-rigger, kabler av veldig mange slag, og ikke minst har jeg hatt en haug med høytalere opp igjennom. Jeg har bestilt en EC 4.8 som jeg regner med å få neste uke. Denne skal brukes i oppsettet mitt med 4 stk AW180 Nemo-kobla. Og kjører EMC 1up, oracle delphi 5 platespiller, det RIA trinnet til Leif Erntsen (DP) som er bare et år gammelt. Det siste han lagde og er meget fornøyd med det. Og skal ha B&W 803 D2 eller 802 D2. Er det noen som kan anbefale noen bra høytalerer som liker mye power? Kan vurdere andre enn B&W, men elsker lyden fra B&W 800 serien. Var det noen andre her som kjøpte EC produkter fra USA? De gikk fort til de prisene, så jeg sikra meg en 4.8 der. Tror nok dette blir veldig bra. Mvh Bjørn
     

    eirike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    95
    Antall liker
    80
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    4.7 fjernkontroll

    Jeg har en 4.7 med fjernkontroll-vegring. Det vil si at fjernkontrollen tilsynelatende virker som den skal når jeg tester den mot mobilkameraet, blinker som bare det.
    En sjelden gang fungerer et par tre klikk men så er det slutt. Det gjør det bare mer frustrerende:mad:

    Åpnet forforsterkeren i dag og lokaliserte ir-mottakeren med håp om at den eller pleksiglasset foran skulle være møkkete eller en åpenbar dårlig kontakt en plass. Så helt strøkent ut, men rengjorde litt uten at det hjalp.
    Er det noen som har forslag til løsning? Eller er det service hos ECS eller EC som gjelder?

    Eirik
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei, kjøpte en ny EC 4.8 på fredag og det var et veldig løft i lyden fra EC 4.5 som jeg har lånt en stund. Er det noen andre som har gode erfaringer med EC 4.8? Brukes nå på AW180, EMC 1up, Oracle Delphi 5. Har et sett til med AW180 som skal nemokobles, to blokker pr side. Tror dette blir bra og kan drive det meste. Mvh Bjørn. Litt av en service fikk 4.8 levert på døra av Mikal Dreggevik og kona.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, kjøpte en ny EC 4.8 på fredag og det var et veldig løft i lyden fra EC 4.5 som jeg har lånt en stund. Er det noen andre som har gode erfaringer med EC 4.8? Brukes nå på AW180, EMC 1up, Oracle Delphi 5. Har et sett til med AW180 som skal nemokobles, to blokker pr side. Tror dette blir bra og kan drive det meste. Mvh Bjørn. Litt av en service fikk 4.8 levert på døra av Mikal Dreggevik og kona.
    Jeg også har hørt 4.8, på Nemo. Og det låt så utrolig musikalsk at jeg tenkte her hører jeg ikke etter feil eller hva som evt. kunne vært bedre, det bare spilte så ufattelig flott - regelrett flott, vakkert, muikalsk, ekstremt naturlig - kall det hva du vil.

    Dreggevik, hadde han positivt nytt å fortelle om bokstavene EC?
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Ja, kjenner han fra før så veit alt om det som skjedde og hva som førte til det hele. Masse positivt om EC, de er still going strong. Ja, elsker lyden fra denne preampen.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Røk på en ECI-6 på Black Friday gleder meg til å teste den mot Abrahamsen V2up. Er tenkt brukt på Wilson Audio Sabrina håper det blir en bra match i så fall tenkte jeg supplementere med streameren litt senere..
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg tror jeg røk på en EMC 1 mkIV på Black Friday. Tror fordi jeg bestilte akkurat da tilbudet forsvant. Men jeg sitter i alle fall på en faktura fra min lokale Soundgarden på at jeg har kjøpt en slik spiller🙂.

    Ser forresten at electrocompaniet.no har åpnet egen web-butikken nå.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Fik min min EMC 1 mkIV fra Soundgarden i hus i dag, efter køb fredag formiddag ved 9 tiden. Ekspedit må jeg sige! Den står nu i stuen og aklimatiserer sig før action imorgen ✌?????? Afløser min gamle pre-UP EMC 1, spændende. Håber sgu jeg kan høre forskel...

    Fik iøvrigt også ECD 2 dac hjem fra US salget, afløser NAD M51. Har spillet en uges tid nu og overbeviser virkelig på mit anlæg. Måske er ECen på parpiret ikke helt på højde med NADen (?) men gir den teskefuld med varme og kontrast jeg manglede uden rør forforstærker. Lyder som rørene blir sat til side en god stund..

    Iøvrigt blev samlede pris på US ECD 2 nærmere 12k. Ser at Soundgarden fortsat har salg til 9k. Løb og køb!
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Fik min min EMC 1 mkIV fra Soundgarden i hus i dag, efter køb fredag formiddag ved 9 tiden. Ekspedit må jeg sige! Den står nu i stuen og aklimatiserer sig før action imorgen ✌������ Afløser min gamle pre-UP EMC 1, spændende. Håber sgu jeg kan høre forskel...

    Fik iøvrigt også ECD 2 dac hjem fra US salget, afløser NAD M51. Har spillet en uges tid nu og overbeviser virkelig på mit anlæg. Måske er ECen på parpiret ikke helt på højde med NADen (?) men gir den teskefuld med varme og kontrast jeg manglede uden rør forforstærker. Lyder som rørene blir sat til side en god stund..

    Iøvrigt blev samlede pris på US ECD 2 nærmere 12k. Ser at Soundgarden fortsat har salg til 9k. Løb og køb!

    EC er virkelig undervurdert..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
    ECI-6 har krefter nok til det meste om en ikke skal rive ned vegger og tak :cool:
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
    Den spiller så nydelig, stemmer og klangnyaser er helt fantastisk, det samme er lydbildet som holder seg stabilt selv om jeg spiller veldig høyt. Bassen er virkelig dyp. Vil si at den knuser feks Hegel H190 på alle områder utenom attack kanskje..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
    Den spiller så nydelig, stemmer og klangnyaser er helt fantastisk, det samme er lydbildet som holder seg stabilt selv om jeg spiller veldig høyt. Bassen er virkelig dyp. Vil si at den knuser feks Hegel H190 på alle områder utenom attack kanskje..
    Jeg snakket lenge med Volker hos EC, under forrige Horten messe, altså 2017.
    Og han nærmest glødet av entusiasme når han fortalte om omtanken for god lyd som var lagt ned i dette apparatet.
    Forøvrig en mann som ikke hiver ut av seg bullshit, eller på noen som helst måte er noe annet enn en korrekt tysker :)

    Han røpet den gang, forresten, at det var ønskelig med en utgave av denne med en enda større forsterker.
    Men, så kom denne konkursen og satte garantert mye opp ned der...
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
    Den spiller så nydelig, stemmer og klangnyaser er helt fantastisk, det samme er lydbildet som holder seg stabilt selv om jeg spiller veldig høyt. Bassen er virkelig dyp. Vil si at den knuser feks Hegel H190 på alle områder utenom attack kanskje..
    Jeg snakket lenge med Volker hos EC, under forrige Horten messe, altså 2017.
    Og han nærmest glødet av entusiasme når han fortalte om omtanken for god lyd som var lagt ned i dette apparatet.
    Forøvrig en mann som ikke hiver ut av seg bullshit, eller på noen som helst måte er noe annet enn en korrekt tysker :)

    Han røpet den gang, forresten, at det var ønskelig med en utgave av denne med en enda større forsterker.
    Men, så kom denne konkursen og satte garantert mye opp ned der...
    Ja den er virkelig knallbra. Tror kanskje det er greit at det ikke er noen digital del i den heller med hensyn til internstøy. Selv om jeg sikkert hadde kjøpt DX versjonen om den var tilgjengelig...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har gjort et kupp!!!!ECI6 på Wilson Yvette spiller utrolig musikalsk!!!!
    Jøss, artig å høre. Vet den spiller pent, men trodde den var for veik for de høyttalerne du har på den. Grattis, forresten, gleder meg på dine vegne!
    Den spiller så nydelig, stemmer og klangnyaser er helt fantastisk, det samme er lydbildet som holder seg stabilt selv om jeg spiller veldig høyt. Bassen er virkelig dyp. Vil si at den knuser feks Hegel H190 på alle områder utenom attack kanskje..
    Så det tilbudet og vurderte den jeg også, hadde det ikke vært for at jeg allerede har rørforsterker. Men den hadde jo passet perfekt visuelt sammen med ECP-2 og ECD-2 som jeg har fra før.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Fikk satt opp min EMC1 mkIV i går kveld etter et Black Friday -kjøp:). Låter overraskende bra rett fra eska. Har besøk for tiden, så får riktignok ikke testet skikkelig enda. Men på lavt volum fungerer lyden i alle fall veldig bra i mitt oppsett. Uten at jeg klarer helt å sette ord på det føles det behagelig å komme tilbake til en skikkelig ("gammeldags") cd-spiller etter flere år med et cd-drev og ekstern dac.

    Eneste minuset for meg er at mitt gamle Apollo hifi-rack fra 90-tallet rett og slett ikke er dimensjonert for en EMC1. Kunne selvsagt satt spilleren oppå racket, men der har jeg en Technics platespiller stående. Så spørs om det blir et nytt rack på meg etterhvert. Foreløpig står EMC1 på gulvet foran racket på ei dempeplate fra britiske Blue Horizon (Isotek).

    ecm1.jpg
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg har første generasjon EMC1 UP. Den har et lite svakt display som må avleses på kort avstand. Ser at de av nyere dato har et klart og tydelig display.
    Ellers så bruker jeg en såkalt dish stabilizer fra Marigo Labs sammen med den nye strammeren. Kommer ikke i farten på hva den heter:) Denne gamle dempeplata heter Signatur 3-D stabilizer som gjør denne digitale avlesning bedre. Nå har de kommet med en forbedret utgave av denne.
    Ikke så mange her som har denne, eller vet noe om egenskapene. Det sies at man får en mere ''analog' gjenngivelse med bedre fokus, dybde og tydligere detaljer, samt bedre bilde på DVD. Det er kanskje logisk:)Har ikke samenlignet på en stund.
    marigo-labs-signature-3d-mat-green-large.jpg

    Gamle Signatur 3-D Stabilizer
    AMGOCTCDM_3_.jpg

    Nye Clear Transformation CD mat . Dere får bare google:)
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags andre forsterkere har du prøvd på de Sabrina'ene?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags andre forsterkere har du prøvd på de Sabrina'ene?
    Luxman l590axmkii, Luxman c/m900, mbl n51, mcintosch ma9000, hegel røst og h190, mcintosch ma452, abrahamsen v2up, arc ref75, doxa, Jeff Rowland continum s2, Burmester 032, prima luna. Dette er de jeg har/eid testet hjemme i tillegg Mark Levinson, gryphon diablo 120 på OHC..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Såpass ja. Hva mener du ECI'en sin styrke er i forhold til de du ramser opp der? Det begynner å bli noen år siden jeg hørte på ECI 6, har det vært noen større oppgraderinger på dem? Synes alltid de har hatt god lyd, litt sånn varm og rund klang, men ikke siste ord i detaljer og hurtighet.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Såpass ja. Hva mener du ECI'en sin styrke er i forhold til de du ramser opp der? Det begynner å bli noen år siden jeg hørte på ECI 6, har det vært noen større oppgraderinger på dem? Synes alltid de har hatt god lyd, litt sånn varm og rund klang, men ikke siste ord i detaljer og hurtighet.
    Nei vet ikke helt hva jeg skal si, jeg blir sittende lengre å høre på musikken alt høres riktig ut. Det er ingen detaljer som feks Burmester 032 får frem som ikke er like tydlige på eci6. Hurtig er den også, og en mellombass som slår i brystet. Minner nok en del om Luxman L590axmkii men enda mer oppløst, lavere støygulv, bedre kanalseparasjon om mye kraftigere... Vet ikke om oppgraderinger men leste at det skulle vært gjort en den i slutten av 2017.
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Trenger litt råd fra dere som har fulgt EC en tid og vet litt rundt hvordan bruktmarkedet her fungerer.
    Impulskontrollen her er naturligvis ganske dårlig, så fikk nylig et lite 'drypp' der jeg ønsket å forsøke/teste ut noe annet. Som godt indoktrinert Naim-mann, så er det 'Source first' så endte opp med å kjøpe meg en EC 4.8. Da denne alene ikke gir all verden, så trenger jeg å anskaffe litt effekt i tillegg. Her har jeg ikke konkludert noe endelig ennå, men hørte nylig EC 4.8 sammen med aw180 som nylig hadde vært på service. Det låt egentlig ganske så bra, og overraskende nøytralt.

    Det jeg da lurer på er hvordan bruktprisene her er iht. alder/serviceintervall. For å sammenligne litt med Naim så anbefaler en der service på de vanligste effekttrinnene innen 8-10 år. Dette medfører da gjerne at hvis en kjøper komponenter som er nær serviceintervall eller rett over, så opererer en gjerne med en pris i området 30 - 40% av dagens veiledende pris. For komponenter lengre over serviceintervallet så synker gjerne prisen noe mer, men ikke vesentlig. Hvordan fungerer dette for EC?
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det får vi håpe, EC har vert og er et bra norskt varemerke. Men bransjen er knall hard. Å produsere i Norge med der til kostnader gjør det ikke enklere:)
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Prøver meg igjen her i denne tråden.
    Finnes der noen oversikt noen steder som viser hvilket årstall en komponent med et gitt serienummer er produsert?
     

    WinnieTP

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    32
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Hva med å prøve Electrocompaniet.no support. Jeg har selv oppgitt serienummer og fått vite alder av de.

    Prøver meg igjen her i denne tråden.
    Finnes der noen oversikt noen steder som viser hvilket årstall en komponent med et gitt serienummer er produsert?
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Takk for svar.
    Var det jeg endte opp med å gjøre. Fikk et raskt og hyggelig svar fra EC support:)

    Hva med å prøve Electrocompaniet.no support. Jeg har selv oppgitt serienummer og fått vite alder av de.

    Prøver meg igjen her i denne tråden.
    Finnes der noen oversikt noen steder som viser hvilket årstall en komponent med et gitt serienummer er produsert?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Der ble jeg plutselig ikke lengre venn med min EC 4.9. Det måtte selvfølgelig være Etc3 som er synderen. Displayet har tatt kvelden og jeg har garantert kludret til balanse og level settingene. Finnes det en måte å sette disse uten fjernkontroll?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har du prøvd denne prosedyren for å re-konnekte ECT-3 til 4.9 trådløst?
    Kan være at det bare virker med ECT-2:

    5A9CF55F-3955-4262-8111-72A3159B66B2.jpg
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Dessverre er deg slik at displayet på etc3 ikke fungerer, så jeg ser ikke menyene og famler i blinde. Den er fortsatt koblet mot 4.9 og jeg kan regjlere volum og input. Hvordan jeg skal se balanse og level slik at jeg får sjekket at de står på null er det jeg sliter med. Mistenker at sub står på maks minus db slik at den ikke får signal.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg fikset min ECT-3 hos EC for NOK 700,- men det var at Remoten ikke tok lading.
    Kanskje du finner en ECT-2 på brukten som du kan bruke. Jeg gav bort min ifm. et salg.
    Tror ikke kjøper av EMP-2 bruker den, så jeg kan sjekke hvis du vil.
    Har kun brukt 4.9 front knapper til linjevalg og volum.
    Hverken IP, RS232 eller USB fjernoperering er mulig.
    Spesial-fjernkontroll er to-veis RF, ikke IR.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn