EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei Elcomp-folket!

    Jeg har en gammel sjarmør stående, en forforsterker av typen Preampliwire IIa. Spiller fint, ikke noe galt med den. Noen riper finnes. Vet dere om det er noe interesse for denne? Og hva for en markedspris denne kan ligge på?

    -Thomas
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei,
    Jeg har en EMC-1 UP uten "spider".
    Har muligens en på hånda, men er usikker på om den er ekte og om det spiller noen rolle.
    Noen som vet omtrentlig vekt og mål på den originale spider-clampen fra EC?

    Takk!

    -Kristian
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hei,
    Jeg har en EMC-1 UP uten "spider".
    Har muligens en på hånda, men er usikker på om den er ekte og om det spiller noen rolle.
    Noen som vet omtrentlig vekt og mål på den originale spider-clampen fra EC?

    Takk!

    -Kristian
    Litt usikker på om dette er sant eller ikke, kanskje noen andre kan bekrefte eller avkrefte. Men, har lest eller hørt at spiderclampene er individuelt tilpasset hver spiller, så rart det enn høres. Var noe med passformen på spindelen og spideren som gjorde at matching skulle være nødvendig. Kanskje noe å ha i bakhodet hvis man skal kjøpe fra andre enn EC.

    Ellers hadde jeg samme spiller med spiderclamp, og da var spideren i blåeloksert aluminium og svart EC logo på blank bakgrunn i midten. Vekt og mål kan jeg dessverre ikke hjelpe med.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Det er riktig at spider og spindel er individuelt tilpasset. Brukte endel tid på å finne en som passet til min, da jeg trengte en ny. Ring Ec på Tau og hør med dem. Jeg leverte inn speideren min, slik at de kunne bruke litt tid på å finne en som passet. Det er fine klaringer, og slik må det være, ellers virker ikke dette slik det er ment å gjøre.
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Skjønner at det er vanskelig å komme utenom det originale settet med spider + senterhub fra EC.
    Ble litt overrasket da jeg fant ut at det koster 2300,- for dette og har prøvd å finne alternativer. Men vanskelig å si med sikkerhet om noe annet vil passe under "skuffen"...
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Det er riktig at spider og spindel er individuelt tilpasset. Brukte endel tid på å finne en som passet til min, da jeg trengte en ny. Ring Ec på Tau og hør med dem. Jeg leverte inn speideren min, slik at de kunne bruke litt tid på å finne en som passet. Det er fine klaringer, og slik må det være, ellers virker ikke dette slik det er ment å gjøre.
    Hva måtte du ut med for spider clamp fra EC? Jeg har jo spindelen, så trenger egentlig ikke hele settet, men den utgjør vel ikke den store prisforskjellen antar jeg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok ikke individuelt tilpasset enkelt spillere men "standard" tilpasning ift. cdpro2 drivverkene som står i spillerene. Er et par-tre iterasjoner av de. Om det er reell forskjell på "knotten" cdplaten skal tres over er usikkert.
     

    Ecjarle

    Medlem
    Ble medlem
    17.06.2011
    Innlegg
    21
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Tok til mot i dag og åpnet min 18år gamle Eci3. Den har hatt skurr i pot i minst 15 år nå. Rens med trykkluft på boks og crc electronik rens gjorde susen. Nå er den helt symptomfri. Rekner med at problemet kommer tilbake, men håper det skal holde en stund.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Er nok ikke individuelt tilpasset enkelt spillere men "standard" tilpasning ift. cdpro2 drivverkene som står i spillerene. Er et par-tre iterasjoner av de. Om det er reell forskjell på "knotten" cdplaten skal tres over er usikkert.
    Det er riktig. det er individuell tilpasning av "knotten" til spindelen og spideren. det var dette som ble ofret endel tid til å finne riktig.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Skal handle nye pre/DAC, og i den forbindelse har jeg mest sett på Electrocompaniet 4.8 (som jeg ser for svært gode kritikker) samt ECD-2 DAC, som også ser ut som et solid og godt produkt. Synergien i lag med Nemo er også positiv visuelt, og også lydmessig vil jeg tro.

    Men nå ser jeg at Parasound Halo P6 er på vei. Ser ut som et svært lovende produkt med god DAC innebygd og tipper dette vil bli en svært godt produkt.
    Visuelt vil ikke synergien mot Nemo bli like pent selvsagt, men prisforskjellen vil jo selvsagt også bli betydelig... (ca 45k vs ca 15k)

    Noen formeninger og hva som burde velges eller kandidater som bør vurderes?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Skal handle nye pre/DAC, og i den forbindelse har jeg mest sett på Electrocompaniet 4.8 (som jeg ser for svært gode kritikker) samt ECD-2 DAC, som også ser ut som et solid og godt produkt. Synergien i lag med Nemo er også positiv visuelt, og også lydmessig vil jeg tro.

    Men nå ser jeg at Parasound Halo P6 er på vei. Ser ut som et svært lovende produkt med god DAC innebygd og tipper dette vil bli en svært godt produkt.
    Visuelt vil ikke synergien mot Nemo bli like pent selvsagt, men prisforskjellen vil jo selvsagt også bli betydelig... (ca 45k vs ca 15k)

    Noen formeninger og hva som burde velges eller kandidater som bør vurderes?
    Denne Parasound forforsterkeren, som også (etter mitt syn) muliggjør sømnløs integrering av subber, må tilhøre bransjens absolutte ti på topp om dagen hva pris/ytelse angår.

    Allikevel, er du EC fan og trives med Nemoene dine, og hatt hiobbyen din i samme stilart. Ville JEG innhentet tilbud på de to EC produktene - ikke sikkert prisforskjellen ender opp med så mye som 30 lapper i forskjell. Husk også den siste store mediespilleren fra EC, med bra DAC (og har den volumstyring mon tro?), et skikkelig flott produkt og et must for en EC fan. Glem heller ikke at Nemo og 4.8 spiller fabelaktig sammen, dersom man liker det litt varme mørke og naturlige lydbildet duoen byr på - vi får si trioen :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    P5 var lyd messig oppskrytt, spør du meg.
    Muligens bra til prisen...
    Vært solgt kjapt igjen
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    EC kan jo kjøpes brukt og da snakker vi gjerne rundt 20-25 for fine eksemplar.
    Til musikk bruker jeg ikke nødvendigvis sub, men det er jo ikke en ulempe å ha denne muligheten.
    Parasound kan vel også manuelt øke bassnivå?
    Liker lyden i EC veldig godt, betydelig bedre enn Parasound (har hatt NC2250, Halo A23,A21, P5,JC1 etc) og det litt varme lydbildet passer bra til mine Klipsch også.
    Men totalt er jeg usikker også pris tatt i betraktning..
    Helhetlig blir det hvertfall med EC i pre også..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    P5 var lyd messig oppskrytt, spør du meg.
    Muligens bra til prisen...
    Vært solgt kjapt igjen
    Hehe, jeg som deg kjøpte P5, sa til meg på forhånd at denne er så billig og blitt så lovprist verden over, at den skal også JEG klare meg med - basta! Men, jeg la den ut på Finn.no samme kveld jeg pakket den opp.

    Når P6 nå har kommet og Morten på NAT sier den er VESENTLIG bedre, tror jeg faktisk på det. Men, jeg har altså ikke rukket å høre den selv enda.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Den er nok vesentlig bedre, og det håper jeg.
    Personlig skuffet P5 meg også til en viss grad - jeg hadde store forhåpninger til stereo lyttingen skulle nå nye høyder når jeg skulle få inn P5 fremfor min hjemmekino receiver til stereolytting.
    Skuffet sitter jeg tilbake og bruker heller hjemmekinoreceiveren (Yamaha 3060)

    Nå vil jeg / håper jeg og faktisk nå en markant forbedring til musikk lytting, og hdde håpt en betydelig endring og forbedring dersom jeg velger å koble på 4.8 og ECD-2..
    Begge får strålende kritikk og burde være en betydelig oppgradering.

    Parasound er jo bra, men sitter litt tilbake om at alle har skuffet litt.A23 var litt svak, A21 litt for nøytral og bassfattig. JC-1 var bra.

    Liker lyden i MC, og spesielt 275, og Nemo har gitt meg en gyllen middelvei - krefter i mangfold - varm og behagelig lydbilde og nydelig mellomtone og basstung. Men alt dette med en kontroll som også står til 6 i terningkast!
    Håpet er at når jeg skal forsøke meg på stereopre / DAC så vil dette gi meg en oppgradering igjen!
     

    JCT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2013
    Innlegg
    146
    Antall liker
    14
    EC eci 5 mk2 opplevelser

    Hei

    Jeg har nå testet eci 5 mk2 gjennom lenger tid.

    Jeg synes den spiller flot men den mangler lite fokus på selve musikken.

    Den leverer et stort bredt perspektiv men fokuserer i for høy grad på dette slik at den føles lite kunstig. Mange detaljer men litt sterilt.

    Synes her at min gamla eci 1 har bedre fokus og lyder mere naturlig.

    Er der andre som har opplevet det samme med eci 5 mk2?

    Takk.

    Hilsen
    Johannes
     

    Felix Krull

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    386
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    For drøyt 15 år siden byttes jeg ut ECI-1 mot ECI-4. Langt tilbake i tid, men det er ECI-1 jeg husker tilbake på med glede. Denne hadde en klar varm egenlyd og var neppe nøytral. Men den rocket og la på litt deilig saus som gjorde lytting til en fornøyelse. ECI-5 var nok mer korrekt, men mindre engasjerende og ikke spesielt dynamisk av seg, mener jeg å huske. Opplevde ikke ECI-4 som kraftigere til tross for bedre specs på papiret. Den fikk ikke lang levetid i mitt oppsett.
     

    JCT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2013
    Innlegg
    146
    Antall liker
    14
    Hei Felux

    Har litt samme inntrykk som deg at eci 5 virker mere kjedelig.

    Den fokuserer lit mye på at få lydbildet korrekt men glemmer lit musikken.

    Men mk 2 har lit raskere lyd som ikke finns i eci 1. Det er jo bra på noet musik.

    Vet du om eci 1 kan bli lite raskere feks med en rask lydkilde? Jeg har ecd 1 og emc 1.

    Hilsen
    Johannes
     

    JCT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2013
    Innlegg
    146
    Antall liker
    14
    EC eci 1

    Hei

    Jeg har en eldre eci 1 som spiller sammen med en edc 1 og emc 1.

    Deilig naturlig lyd men mangler lite mer dynamik på rytmisk musikk.

    Er det noen som har erfaring med å gjøre en eci 1 lite mer rask?

    Takk.

    Hilsen
    Johannes
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er vel fremdeles mulig å få ECI 1 oppgradert hos Abrahamsen? 3.800,- tar han for det.
    Beklager hvis jeg tar feil, men har ikke noen av de oppgraderingene utført i regi av Abrahamsen blitt avslørt her inne som heller dårlig utført rent håndverksmessig? Mener å ha sett bilder av noen skikkelig kjipe loddinger og monteringer av komponenter i forbindelse med noe sånt her på HFS.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kan jeg ikke huske å ha sett. Jeg har hatt flere forsterkere til oppgradering og har vært strålende fornøyd.
    Men fullt mulig. Legg gjerne ut link.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Forøvrig skjønner jeg veldig godt hvorfor man ønsker seg litt mer hurtighet og dynamikk med ECI-1, det var derfor jeg solgte min egen i sin tid. Til tross for sine mange andre fine egenskaper.

    Hadde vært kult hvis EC laget en litt oppdatert versjon av den med samme utseende (svarte knapper og brytere), samt klangbalanse og fylde, men litt mer spretten lyd. Den må vel snart ha et eller annet jubileum? :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kan jeg ikke huske å ha sett. Jeg har hatt flere forsterkere til oppgradering og har vært strålende fornøyd.
    Men fullt mulig. Legg gjerne ut link.
    Søkefunksjonen her inne synes meg å være mest for spesielt interesserte, så jeg gidder ikke å lete det fram. Hvis vedkommende som la det leser dette, kanskje han bekrefter, eller kanskje ikke.

    Eller kanskje jeg tar feil. Isåfall beklager jeg, som sagt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
    Søk og du skal finne :) Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.

    Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.

    EDIT: Søkte for deg
    https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067

    Mener også at jeg har lest om lignende tilfeller før.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
    Søk og du skal finne :) Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.

    Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.

    EDIT: Søkte for deg
    https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067

    Mener også at jeg har lest om lignende tilfeller før.
    Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen. :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
    Søk og du skal finne :) Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.

    Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.

    EDIT: Søkte for deg
    https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067

    Mener også at jeg har lest om lignende tilfeller før.
    Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen. :)

    Ikke så ofte indenom Sentralen for tiden, men vil lige bruge 2 cents på denne.

    Har ikke grund til at tvivle på bambadoo's oplevelser og observationer, han er hel ved.
    Men vil precisere at jeg har handlet en række gange (omkring 10?) med Abrahamsen og altid været fornøjet.
    Kommunikasjonen kan ganske rigtigt være lidt sån vejravhengig, men det ser vi jo også med andre norske enkeltmands foretagener.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
    Søk og du skal finne :) Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.

    Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.

    EDIT: Søkte for deg
    https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067

    Mener også at jeg har lest om lignende tilfeller før.
    Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen. :)

    Ikke så ofte indenom Sentralen for tiden, men vil lige bruge 2 cents på denne.

    Har ikke grund til at tvivle på bambadoo's oplevelser og observationer, han er hel ved.
    Men vil precisere at jeg har handlet en række gange (omkring 10?) med Abrahamsen og altid været fornøjet.
    Kommunikasjonen kan ganske rigtigt være lidt sån vejravhengig, men det ser vi jo også med andre norske enkeltmands foretagener.
    Vi får håpe din erfaring er regelen, og at bildene til bambadoo er unntaket.
     

    NORAUDIO

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    16.12.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Valdres
    Spørsmål fra en amatør: byttet utgangsreleet på min ECI-3 (etter en del banning og steiking) plus at jeg byttet et par dioder som var døde. Alt virket såre vel, lyden klinger som aldri før! Men, det er noe galt med kildevelger. For; uansett hva jeg gjør, er signalet i de balenserte inngangene der. Så om jeg kjører på musikk via XLR-inngangene og har en annen kilde på AUX-RCA, kommer det musikk fra begge, samtidig. Noen forslag til hva som er galt her?
    Hei!

    Skulle gjerne hatt delnr / produsent på utgangsrele til ECI3 , har du det?

    Mvh
    Svein Ivar
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Spørsmål fra en amatør: byttet utgangsreleet på min ECI-3 (etter en del banning og steiking) plus at jeg byttet et par dioder som var døde. Alt virket såre vel, lyden klinger som aldri før! Men, det er noe galt med kildevelger. For; uansett hva jeg gjør, er signalet i de balenserte inngangene der. Så om jeg kjører på musikk via XLR-inngangene og har en annen kilde på AUX-RCA, kommer det musikk fra begge, samtidig. Noen forslag til hva som er galt her?
    Hei!

    Skulle gjerne hatt delnr / produsent på utgangsrele til ECI3 , har du det?

    Mvh
    Svein Ivar
    Hei Svein Ivar. Ja, det er Schrack PT581024.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Noen som har prøvd å lage Nemo av to sett AW180? Skal bestille kabler nå som fasevender 180 grader for å koble sammen to og to. Noen som har erfaring med dette? Første gang det ble gjort var i studio på Abbey Road. Abrahamsen hadde fått bestilling på 2 sett AW180 og et med AW120. De ble ble bygd om til Nemo for å drive den gamle B&W 801. De spilte så høyt at AW180 begynte å miste pusten enda de var biampa. Så kom Per på hvorfor ikke prøve å broe to og to AW180, men det var utfordringer. Han måtte bygge denne spesielle kabelen som fasevender 180 grader til hvert par. Det var slik Nemo ble til og det oppsettet står på Abbey Road å er i bruk den dag i dag. Da våkna B&W 801 Natilius til liv, de spilte så høyt at det var vanvittig uten å miste detaljer og 801 med en sånn fantastisk lyd og var ikke noen forsterkere de hadde prøvd før som kunne gjøre denne jobben så bra. De spilte så høytt at det var besten ikke mulig å stå lenge inne der. Så Per Abrahamsen har vel vært den viktigste innen det Norske hifi-eventyret. Michael Jackson brukte også AW180 i sitt studio og har skrevet på Thriller-plata: Special Thanx to Per Abrahamsen Electrocompaniet Norway. På Abbey Road konkluderte de med at Nemo koblingen var der beste og kraftigste de hadde hørt av forsterkere noensinne og Nemo var verdens kraftigste og beste forstekerer i verden sa de og de hadde prøvd mye. Men de fikk høre om Electrocompaniet og Per Abrahamsen og kontakta han og han dro ned med to sett AW180 og tok med to AW 120 også. Så Nemo ble laget for Abbey Road for å kunne drive de gamle 800 og 801 Nautilius fullt ut uten å miste oppløsning og detaljer. De ble så fornøyde at de er i bruk den dag i dag. Men er det noen som har prøvd denne koblingen selv med de kablene en må ha? Har to sett AW180 og tenker å bestille sånne kabler og prøve å kjøre de som Nemo. Så kom gjerne med deres erfaringer med dette oppsettet. Skal drive de nye B&W 802 D3. Mvh Bjørn
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd å lage Nemo av to sett AW180? Skal bestille kabler nå som fasevender 180 grader for å koble sammen to og to. Noen som har erfaring med dette? Første gang det ble gjort var i studio på Abbey Road. Abrahamsen hadde fått bestilling på 2 sett AW180 og et med AW120. De ble ble bygd om til Nemo for å drive den gamle B&W 801. De spilte så høyt at AW180 begynte å miste pusten enda de var biampa. Så kom Per på hvorfor ikke prøve å broe to og to AW180, men det var utfordringer. Han måtte bygge denne spesielle kabelen som fasevender 180 grader til hvert par. Det var slik Nemo ble til og det oppsettet står på Abbey Road å er i bruk den dag i dag. Da våkna B&W 801 Natilius til liv, de spilte så høyt at det var vanvittig uten å miste detaljer og 801 med en sånn fantastisk lyd og var ikke noen forsterkere de hadde prøvd før som kunne gjøre denne jobben så bra. De spilte så høytt at det var besten ikke mulig å stå lenge inne der. Så Per Abrahamsen har vel vært den viktigste innen det Norske hifi-eventyret. Michael Jackson brukte også AW180 i sitt studio og har skrevet på Thriller-plata: Special Thanx to Per Abrahamsen Electrocompaniet Norway. På Abbey Road konkluderte de med at Nemo koblingen var der beste og kraftigste de hadde hørt av forsterkere noensinne og Nemo var verdens kraftigste og beste forstekerer i verden sa de og de hadde prøvd mye. Men de fikk høre om Electrocompaniet og Per Abrahamsen og kontakta han og han dro ned med to sett AW180 og tok med to AW 120 også. Så Nemo ble laget for Abbey Road for å kunne drive de gamle 800 og 801 Nautilius fullt ut uten å miste oppløsning og detaljer. De ble så fornøyde at de er i bruk den dag i dag. Men er det noen som har prøvd denne koblingen selv med de kablene en må ha? Har to sett AW180 og tenker å bestille sånne kabler og prøve å kjøre de som Nemo. Så kom gjerne med deres erfaringer med dette oppsettet. Skal drive de nye B&W 802 D3. Mvh Bjørn
    Har bare gjort dette med 2 aw 250r med hell, kan se om jeg har de kablene enda, så kan jeg sende dem til deg
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Blir det samme kabler da? Her skal jeg kjøre 2 og 2 blokker sammen på hver kanal. Så får jeg tilnærma Nemo, så er en spesiell kabel mellom blokkene for å få samme power som Nemo altså 4 stk AW180. 2 på hver side broa
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Blir samme prinsippet med 250, da den er 2x180. Med disse kablene linker du sammen begge modulene i 250
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn