Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.208
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som dette egentlig er litt flaks, @tsmork ?
    Merker jo at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan frekvensgang ser ut på høyttalerne med andre elementer.
    Kan jo være at elementene fra den aktive er så godt som like som de som sto i Focus 140 til å begynne med.
    Uansett et unikt høyttalerpar du har der! :)

Det virker som de har klar å lage en aktiv Confidence 20A, men den koster jo også en del 😅
    mvh

tsmork

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Antall liker
    58
    Høres ut som dette egentlig er litt flaks, @tsmork ?
    Merker jo at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan frekvensgang ser ut på høyttalerne med andre elementer.
    Kan jo være at elementene fra den aktive er så godt som like som de som sto i Focus 140 til å begynne med.
    Uansett et unikt høyttalerpar du har der! :)

Det virker som de har klar å lage en aktiv Confidence 20A, men den koster jo også en del 😅
    mvh
    Hehe, ja, ganske unikt og ekstremt fornøyd egentlig. Cambridge Audio Evo 150 med Focus 140-20XD er en flott kombinasjon. Tror definitivt det er noe å vinne på å bygge nytt delefilter, men det originale Focus 140 delefilteret gjør enn så lenge en svært så god jobb med 20 XD -elementene.

Confidence 20A er nok kjempebra, det var Focus 20 XD og, men problemene startet da Spotify gjorde endringer som Dynaudio ikke fulgte opp. Basert på erfaringen med 20 XD er jeg nok ekstremt skeptisk på aktive Dyanudio.

tsmork

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Antall liker
    58
    Hehe, ja, ganske unikt og ekstremt fornøyd egentlig. Cambridge Audio Evo 150 med Focus 140-20XD er en flott kombinasjon. Tror definitivt det er noe å vinne på å bygge nytt delefilter, men det originale Focus 140 delefilteret gjør enn så lenge en svært så god jobb med 20 XD -elementene.

Confidence 20A er nok kjempebra, det var Focus 20 XD og, men problemene startet da Spotify gjorde endringer som Dynaudio ikke fulgte opp. Basert på erfaringen med 20 XD er jeg nok ekstremt skeptisk på aktive Dyanudio.
    Ad kvaliteten på elementene så er det stor forskjell på 140 vs 20 XD. Bare det å stikke hodet inni diskanten på 20 XD vs 140 så har 20 XD en veldig mye mer klar og oppløst diskant. Bass-elementet på den aktive 20 XD gikk ned til +-3 db på 39 Hz, og den oppleves å gå like langt ned som passiv i et 140 kabinett og delefilter.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.833
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer med Evok 10, vil tro disse vil fungere flott i ditt oppsett!
    Har jo registrert at du tidligere fikk Focus 110 til å fungere veldig flott hos deg😉

gismo

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Evok 10, vil tro disse vil fungere flott i ditt oppsett!
    Har jo registrert at du tidligere fikk Focus 110 til å fungere veldig flott hos deg😉

gismo
    Tusen takk 🙂 ja de virker veldig lovende og er faktisk en klar forbedring i forhold til exite x34 som jeg hadde, spiller mer innbydende, delikat,oppløst. Kan absolutt minne om focus 110 i ny versjon.
    Destiny 🙂

Sydvest

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.08.2018
    Antall liker
    33
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    0
    Vil gjerne kjøpe Dynaudio igjen, men da må de droppe tullet med begrensende modeller, Aktive Dynaudio kommer jeg nok aldri til å kjøpe igjen side det er noe de ikke kan.
    I 2027 blir Dynaudio 50 år. Har et håp om at det kommer en spennende Special Fifty som kan erstatte Evokene mine.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått spillt en del på de små dynaudio evoke 10 ,og de er meget gode ! De lager et stort fyldig lydbilde med ganske dyp bass og bra slam i mellombassen.
    De er meget oppløste og med finesse i lyden.
    Men jeg føler de ikke har sluppet lyden helt ennå , så jeg sendte en melding til selger og fikk til svar at de er veldig lite brukt, og ikke innspilt ennå.
    Dynaudio er jo kjent for å kreve mange timer 200+ før de slipper lyden helt.
    Men de lyder veldig bra allerede og er helt klart en høyttaler jeg kan anbefale.
    Destiny 🙂

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.833
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Støtter deg ang innspillingstid av Dynaudio, mine Emit 20 i tv-anlegget ble også kjøpt brukt. De spiller mye bedre nå enn ved ankomst!
    Selger informerte meg om de nærmest bare hadde stått til pynt noen mnd😉
    Så her mener jeg du har mere «slipp» i vente🤗

gismo

Duet Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.02.2016
    Antall liker
    116
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    2.jpg
    Nå på Torsdag så kliner vi til med et skikkelig high end show på Dynaudio's toppmodell Confidence 60, ilag med Simaudio Moon 791 (preamp) og 761 (effektforsterker)
    Vi spiller også på Dynaudio Contour Legacy, med Siamudio's nye Integrert-forsterker Simaudio Moon 371

>> Se eventet på Facebook <<

Torsdag kl 16-20
    Vi byr på lett servering, forfriskende drikke og god kaffe!
    Og ønsker å invitere ALLE (selv de som bare er litt nysgjerrige ;) -Hjertelig velkommen innom !

Masse parkeringsmuligheter innen et par hundre meter.

Her finner du oss :)
    Duet Audio - Munkedamsveien 57, 0270 Oslo
    Tjuvholmen (1).jpg

Vedlegg

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.587
    Torget vurderinger
    4
    IMG_9168.jpeg

Småtrange kår, men selv på beskjeden elektronikk og begrenset plass vil jeg ikke si at de stikker av gårde/ blir harde.
    I stuen så er mye mer hi-fi, men her endret de litt karakter. Som å gå fra konsertsal til klubbscene 🙂

IMG_9170.jpeg

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.439
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 1157922

Småtrange kår, men selv på beskjeden elektronikk og begrenset plass vil jeg ikke si at de stikker av gårde/ blir harde.
    I stuen så er mye mer hi-fi, men her endret de litt karakter. Som å gå fra konsertsal til klubbscene 🙂

Vis vedlegget 1157923
    Hvor stor er stuen din og på vilken måte endrer lyden seg når høyttalerene får mer plass rundt seg hos deg? Jeg bruker samme høyttalere koblet til Accuphase E-5000, i en stue på rundt 35 kvm, og er noen ganger litt usikker på om de fyller rommet skikkelig og om jeg kanskje burde satset på gulvstående. Opplever lyden som fyldigere i mitt lille kjellerrom på ca. 10 kvm. Der bruker jeg vekselsvis Special 40 og ProAc 1SC med Accuphase E-470. Har også vurdert å ha Heritage Special i kjellerrommet, men der blir de kanskje i overkant fyldige.

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.587
    Torget vurderinger
    4
    I stuen så tegner de opp en helt enorm scene i forhold. Instrumentene får mer plass mellom seg i høyde, bredde og dybde. Deilig når innspilling/ miksen er medium + og oppover god.
    Her inne så komprimeres alt, men det er samtidig et par knepp opp på morrobryteren.
    Jeg har L-formet stue, ca 50kvm inkl kjøkken.
    En REL S3 fyller ut bunnen, og hjelper til med ennå mer rominformasjon når jeg sitter i nærfelt og lytter. Trengs ikke om man sitter i sofa - for da treffer en stor 50 Hz pukkel så det synger.

Synes på generell basis at gulvstående er mer arbeid og større kompromiss med hensyn til plassering, og ikke like enkle til å få til å forsvinne lydmessig når man må ta hensyn til å få bassen til å sitte. Med så mange gode tradisjonelle og appstyrte sub som finnes nå så ville jeg sjekket ut det sporet først.

PS: ingen dømmer deg om du bruker tonekontrollene dine siden de er gjemte bak luken på E-5000 😉.

PPS: 1SC har jeg hatt, og de fikk jeg ikke til i det lille rommet med Naim elektronikk. Kanskje den høyttaleren som har skuffet meg mest i forhold til egne forventninger til den. (Hos meg, den er jo høyt aktet av svært mange.)

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.439
    Torget vurderinger
    10
    I stuen så tegner de opp en helt enorm scene i forhold. Instrumentene får mer plass mellom seg i høyde, bredde og dybde. Deilig når innspilling/ miksen er medium + og oppover god.
    Her inne så komprimeres alt, men det er samtidig et par knepp opp på morrobryteren.
    Jeg har L-formet stue, ca 50kvm inkl kjøkken.
    En REL S3 fyller ut bunnen, og hjelper til med ennå mer rominformasjon når jeg sitter i nærfelt og lytter. Trengs ikke om man sitter i sofa - for da treffer en stor 50 Hz pukkel så det synger.

Synes på generell basis at gulvstående er mer arbeid og større kompromiss med hensyn til plassering, og ikke like enkle til å få til å forsvinne lydmessig når man må ta hensyn til å få bassen til å sitte. Med så mange gode tradisjonelle og appstyrte sub som finnes nå så ville jeg sjekket ut det sporet først.

PS: ingen dømmer deg om du bruker tonekontrollene dine siden de er gjemte bak luken på E-5000 😉.

PPS: 1SC har jeg hatt, og de fikk jeg ikke til i det lille rommet med Naim elektronikk. Kanskje den høyttaleren som har skuffet meg mest i forhold til egne forventninger til den. (Hos meg, den er jo høyt aktet av svært mange.)
    Takk for svar. Syns du beskriver lyden fra HS i din stue omtrent slik jeg også opplever det, bortsett fra at du bruker sub. Har prøvd sub, jeg også, bl.a Dynaudio sin egen sub 6 (tror jeg den het), men har aldri blitt fortrolig med dette og foretrukket høyttalerene alene. Er også enig i at morrofaktoren er større i det lille rommet, selv om det kanskje ikke er like hifi-riktig.

Jo, du sier noe, kanskje jeg burde eksperimentere litt med tonekontrollene. Ingen som ser meg...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn