Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.132
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som dette egentlig er litt flaks, @tsmork ?
    Merker jo at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan frekvensgang ser ut på høyttalerne med andre elementer.
    Kan jo være at elementene fra den aktive er så godt som like som de som sto i Focus 140 til å begynne med.
    Uansett et unikt høyttalerpar du har der! :)

Det virker som de har klar å lage en aktiv Confidence 20A, men den koster jo også en del 😅
    mvh

tsmork

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Antall liker
    57
    Høres ut som dette egentlig er litt flaks, @tsmork ?
    Merker jo at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan frekvensgang ser ut på høyttalerne med andre elementer.
    Kan jo være at elementene fra den aktive er så godt som like som de som sto i Focus 140 til å begynne med.
    Uansett et unikt høyttalerpar du har der! :)

Det virker som de har klar å lage en aktiv Confidence 20A, men den koster jo også en del 😅
    mvh
    Hehe, ja, ganske unikt og ekstremt fornøyd egentlig. Cambridge Audio Evo 150 med Focus 140-20XD er en flott kombinasjon. Tror definitivt det er noe å vinne på å bygge nytt delefilter, men det originale Focus 140 delefilteret gjør enn så lenge en svært så god jobb med 20 XD -elementene.

Confidence 20A er nok kjempebra, det var Focus 20 XD og, men problemene startet da Spotify gjorde endringer som Dynaudio ikke fulgte opp. Basert på erfaringen med 20 XD er jeg nok ekstremt skeptisk på aktive Dyanudio.

tsmork

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Antall liker
    57
    Hehe, ja, ganske unikt og ekstremt fornøyd egentlig. Cambridge Audio Evo 150 med Focus 140-20XD er en flott kombinasjon. Tror definitivt det er noe å vinne på å bygge nytt delefilter, men det originale Focus 140 delefilteret gjør enn så lenge en svært så god jobb med 20 XD -elementene.

Confidence 20A er nok kjempebra, det var Focus 20 XD og, men problemene startet da Spotify gjorde endringer som Dynaudio ikke fulgte opp. Basert på erfaringen med 20 XD er jeg nok ekstremt skeptisk på aktive Dyanudio.
    Ad kvaliteten på elementene så er det stor forskjell på 140 vs 20 XD. Bare det å stikke hodet inni diskanten på 20 XD vs 140 så har 20 XD en veldig mye mer klar og oppløst diskant. Bass-elementet på den aktive 20 XD gikk ned til +-3 db på 39 Hz, og den oppleves å gå like langt ned som passiv i et 140 kabinett og delefilter.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.652
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer med Evok 10, vil tro disse vil fungere flott i ditt oppsett!
    Har jo registrert at du tidligere fikk Focus 110 til å fungere veldig flott hos deg😉

gismo

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    460
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Evok 10, vil tro disse vil fungere flott i ditt oppsett!
    Har jo registrert at du tidligere fikk Focus 110 til å fungere veldig flott hos deg😉

gismo
    Tusen takk 🙂 ja de virker veldig lovende og er faktisk en klar forbedring i forhold til exite x34 som jeg hadde, spiller mer innbydende, delikat,oppløst. Kan absolutt minne om focus 110 i ny versjon.
    Destiny 🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn