Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cuckoo61

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2005
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    31
    Keine domkopf som germanerne ville ha sagt det... ;):D(y)

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    4
    C1 cherry med orig esker og stativer droppet akkurat på Finn.no til 25 smackers.
    Venner bør kjenne sin besøkelsestid.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.344
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Se der, ja! Ser veldig fine ut, og med gode gamle stand 4 også.
    mvh

Småsøsknene hilser 😄
    AAA_2-IMG_7292.jpg

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    4
    IMG_7946.jpeg

Det smarteste de noen sinne gjorde med disse var helsvart front. De ser veldig «busy» ut de gamle.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.344
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, er veldig fornøyd med hvordan Platinum ser ut med den fronten.
    Likte også Focus 140 jeg hadde med mørke ringer på elementene, synes 160 som kom senere så billige ut med sølvfarge.
    Liker de nye aktive Focus av samme grunn. 😊

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    4
    Ajaj, mannefall. Confidence c2 rosewood hos bachs hi-fi til 45. De hadde jeg hoppet på om jeg hadde hatt et dedikert område de kunne puste på. 150 høye, men slanke. Men de ruver en del, og en design som er mer funksjonelt enn vakker…

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    562
    Torget vurderinger
    10
    Ajaj, mannefall. Confidence c2 rosewood hos bachs hi-fi til 45. De hadde jeg hoppet på om jeg hadde hatt et dedikert område de kunne puste på. 150 høye, men slanke. Men de ruver en del, og en design som er mer funksjonelt enn vakker…
    Sannsynligvis de beste høyttalerne jeg har hatt. To enorme trekasser de kom i, ruvet der de sto, men som det spilte. Men synes 45k var i drøyeste laget, de må vel nærme seg 15-20 år?

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    4
    Sannsynligvis de beste høyttalerne jeg har hatt. To enorme trekasser de kom i, ruvet der de sto, men som det spilte. Men synes 45k var i drøyeste laget, de må vel nærme seg 15-20 år?
    De dukket opp på Finn nå, 40k og kan diskuteres ved rask handel. Hjelper på!

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Hei,
    Har noen av dere noen innspill, erfaring eller tanker om hvordan Focus 10 er i forhold til Special Forty?

Jeg har leker med tanken på å gjøre noen endringer med anlegget jeg har nå. I utgangspunktet kjører jeg i dag Special Forty med Hegel H190. Planen min var i utgangspunktet å skifte ut H190 med enten H95 eller Primare I15 MK2 Prisma. Det er mest på grunn av plass jeg vil nedgradere, ønsker en forsterker som ikke er så dyp som H190 så jeg har litt mer frihet med plassering.

Men så begynte jeg å bruke litt tid på nettet og ble frista av Focus 10. Den har i utgangspunktet hva jeg trenger av tilkoblingsmuligheter (Chromecast, Spotify connect, optisk- og koaksinngang, og utgang for subwoofer). Det er også fristende at Focus 10 har noen muligheter for frekvenskorreksjon.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.483
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke direkte erfaring med noen av dem, men synes Focus 10 ser ut som et skikkelig godt alternativ. Masse krefter og alt innebygd.

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Jeg fikk litt innspill fra en jeg snakket med i dag. Han mente at Special Forty er mer detaljert og litt mer bass enn Focus 10.
    Hvis det er tilfelle vil jeg nok beholde Special Forty.

Sydvest

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.08.2018
    Antall liker
    25
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    0
    Jeg fikk litt innspill fra en jeg snakket med i dag. Han mente at Special Forty er mer detaljert og litt mer bass enn Focus 10.
    Hvis det er tilfelle vil jeg nok beholde Special Forty.
    En Focus 10 med innebygget forsterker veier mindre enn det en Special Forty gjør. Så hvis du har forsterkersiden på stell så vedder jeg på at Special Forty spiller MER enn det Focus 10 gjør, ja. Eneste fordelen jeg ser med Focus 10 er minimalisme.

Jeg lurer på hvordan Special Forty hadde spilt med en Musical Fidelity A1. Ren klasse-A.
    Liten og nett er den og. "Dimensions (WxHxD): 44 x 6.8 x 28.3 cm"

Så bruker du digital streamer som streamer/preamp/dac til streaming og tilkobling av tv. WiiM Ultra + Musical Fidelity A1 koster 24 papp på Malaaudio.

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    303
    Torget vurderinger
    0
    Heisann! Tilbake på Dynaudio kjøret etter mange år. Sist hadde jeg aktive xeo 6 i 7-8 år tror jeg.

Har nå 20i på demo og liker de godt her hjemme🥰 Solgte nettopp Atalante 5 som jeg var enormt fornøyd med, men de var litt for store her i leiligheten.

Har hatt lyst på Heritage Special lenge. Noen som vurderer salg?
    Er også interessert i 30i om noen har de. Walnut finish helst.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn