Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen skrev:
    Huff. Så lang tid. Takk for advarselen. Da blir det mye spilling mens jeg er på jobb...

    Hva er beste metode:

    a) Sette dem opp mot hverandre og koble den ene feil med pluss/minus og benytte dynamisk musikk?
    b) Som over, men en spesiell "burn-in-CD"? Hvilken da i tilfelle?
    c) Som over, men med pinknoise fra en fm-radio utenfor stasjon. Her får du 20-20.000hz konstant massasje. Ikke vakkert men....

    Har musikken på en Mac Mini, så signalveien frem til H200 blir: Mac Mini -> TOS-link -> H/K HD970 -> H200. Benytter mao. H/Ks CD-spiller HD970 som DAC (24 Bits/384 kHz). Da har jeg muligheten til å spille CD-plater direkte, eller benytte musikken på Mac Mini´n.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ja, ja. da var jeg fullverdig medlem. Hentet mine nye Dynaudio Focus 140 i dag. Monterte originalstativene, koblet til Hegel H200 og lyttet gjennom en del favorittmusikk fra Mac Mini´n via DAC(HD970). Foreløpig så overrasker DA140 stort. Og, etter ryktene så skal ytelsen bli langt bedre etter 250 timer til. Romjulen blir kanon. ;D
     

    Vedlegg

    tmork

    Medlem
    Ble medlem
    19.11.2006
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Loevhagen skrev:
    Får melde meg inn i denne klubben. Til uka så kommer mine splitt nye Dynaudio Focus 140. :) Gleder meg litt til å få høre dem i mitt rom på 360cm x 400cm. Vil benytte en Hegel H200 så får vi se hvordan det låter. Fikk en demo på DA140 på Primare I21 / CD21. Det spilte stort. Har selv hatt I21 før og var ikke like imponert da, men det var på et par gulvstående Audiovectorer.
    Har spilt på DA F140 i ca ett år, og med Primare i21. Dette spiller utrolig flott så for meg er det veldig klart at DA og P er en velspillende kombinasjon. Kabler er jo sånt man elsker å hate, men Linns rimelige k20 fungerer fin-fint. En "gammel" Micromega stage-sak fungerer enn så lenge som en av kildene.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    For dem som leser mest denne tråden, har satt til side mine rørblokker grunnet modding, og har satt inn et lite Naim anlegg på 45 watt i 4ohm. Det er bare helt vanvittig hvilken musikkglede, spilleglede Naim skaper sammen med Dynaudio. Innenfor det lille området forsterkeren orker er det ren magi. Rockefoten går!
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    De trenger laaaaaang tid dessverre. Låter helt ok ut av boksen, faller ved ca 50 timer og låter mer eller mindre dårlig frem mot 200-250 timer. Men hold ut!!
    Her har du helt rett. De har nå spilt i over 30 timer non-stop, og i går og i dag tidlig så spilte de nydelig. I kveld...tja hva skal jeg si. Bassen er mer tilstede, men for mye og bredden i lydbildet er ikke lenger like imponerende. Så jeg gleder meg til de nærmer seg disse 200 timene for nå etter 30 timer er de ikke så imponerende som i starten.

    Ikke det, jeg har brukt mange av de første 30 timene i godstolen og slumret. ;D
     

    plast

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.12.2006
    Innlegg
    55
    Antall liker
    2
    Her er et par bilder av mine Focus 110.. :)
    Dessverre har det oppstått et problem med mellomtonen på ene høyttaleren, så nå må elementet sendes til Danmark for sjekk.... :(
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Fælt som dere skryter av denne 140 da ;D
    Bør jeg gjøre noe med det (bli "medlem" her mener jeg) ::)
    Jeg har jo fortsatt ikke (gode nok) ht. til kjelleranlegget, Misson 750 LE er koselige nok de og usedavanlig vakre, men de henger ikke helt med (nedover).
    Kanskje ikke så merkverdig siden de står langt fra frontvegg ::)
    Ser at Kjeden selger 52 se for 6995.- mot "normal" 9995.- det er jo et pent avslag.
    Kommer de til kort mot 140 (de gjør vel det) ;)
    Ønsker meg vel mer 140 (i julepresang til meg sjøl) og noen pent brukte blir jo ikke særlig mye dyrere?
    Noen? ::)
    Mvh.KW
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Hei!
    Fælt som dere skryter av denne 140 da ;D
    Bør jeg gjøre noe med det (bli "medlem" her mener jeg) ::)
    Jeg har jo fortsatt ikke (gode nok) ht. til kjelleranlegget, Misson 750 LE er koselige nok de og usedavanlig vakre, men de henger ikke helt med (nedover).
    Kanskje ikke så merkverdig siden de står langt fra frontvegg ::)
    Ser at Kjeden selger 52 se for 6995.- mot "normal" 9995.- det er jo et pent avslag.
    Kommer de til kort mot 140 (de gjør vel det) ;)
    Ønsker meg vel mer 140 (i julepresang til meg sjøl) og noen pent brukte blir jo ikke særlig mye dyrere?
    Noen? ::)
    Mvh.KW

    A52 blir et pent løft fra Mission vil jeg tro, gir et pent innblikk i "DA-verden" samtidig som den er lett tilgjengelig for "mid-price" utstyr. Pent avslag på den!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nå etter mer enn 230 timers innspilling, så monterte jeg demping på begge høyttalernes førsterefleksjoner (liggende plate og ikke stående for å dekke sekundærhøyttaler også), og det spiller så sykt bra at jeg aldri har vært så fornøyd med lyden her hjemme til tilsvarende pris. Meget mulig også uansett pris av tidligere utstyr. :)

    Måtte bare få sagt det. Dynaudio spiller så anderledes enn mye annet at jeg får melkesyre i trampefoten. ;D
     

    Vedlegg

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Moro å høre at en er fornøyd :) Denne form for refleksjonsdemping har jeg ikke sett før, interessant.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen skrev:
    Måtte bare få sagt det. Dynaudio spiller så anderledes enn mye annet at jeg får melkesyre i trampefoten. ;D
    Å pokker nå lengter jeg hjem til mine 3,4'er grrrrrr....er det ikke helg snart??
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Loevhagen skrev:
    Måtte bare få sagt det. Dynaudio spiller så anderledes enn mye annet at jeg får melkesyre i trampefoten. ;D
    Å pokker nå lengter jeg hjem til mine 3,4'er grrrrrr....er det ikke helg snart??
    Det var bare deilig å sette seg til rette i sofaen i går kveld, jekke en kald pils, sette på litt julemusikk (ja faktisk! Little Drummer Boy med Josh Grobans Noel, ganske heftig dynamikk også) og flyte ut i Dynaudio's verden igjen. Etter to uker med Sony Ericsson K850i med Koss Porta Pro var det deilig å få tilført litt luft i lydbildet, tror jommen jeg skal prøve litt i kveld også.....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Joooooooooooooooooo, ihvertfall jeg og emokid, tipper det er fler der ute. :D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Skriver under på den, min første virkelig gode høyttaler. Mye glede i den lille saken der ja:)
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Hadde bestemt meg for å kjøpe Focus 220 når jeg var på demo på Vika, men ting forandrer seg og har ikke lyst å bruke 20k på høyttalere..

    Skal bestille mellom 15.jan og 1.feb en gang, og får ikke mulighet for demo

    Valget er nå mellom
    Dynaudio Focus 140 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

    Dynaudio Focus 110 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

    Dynaudio Audience 52 SE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare


    Vil jo ha lyden mest mulig lik Focus 220, men regner med at bassen ikke vil være like dyp på stativhtene.

    Noen som har testet noen av disse og/eller vil komme med synsing?

    Har forsåvidt Primare SPA21 og CD21 som basen i elektronikken.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Focus 140 er enklere å få til fremfor 220, synes 220 virker vrien i bassen, krever mye av forsterkeren, og det er ikke helt sammenhengende med prisen. 140 er fantastisk til sin pris.....
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Jeg er bruker på avforum, og de som har svart meg der har også sagt f140 kan være bedre enn f220.

    Men siden det er få derinne som har dynaudio ville jeg høre her inne før å kanskje få litt mer respons.

    Tilbake til saken, så syntes jeg at f220 var utrolig bra, men er nybegynner i lydogbilde så kan ikke si at jeg merket f220 var vrien på noen måte.

    Spørsmålet er vel egentlig om f140 er verdt de ekstra lappene iforhold til de andre kandidatene.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg håper innen kort tid å kunne melde meg inn i denne klubben jeg også.... :D

    Mvh
    Roysen
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Jeg håper innen kort tid å kunne melde meg inn i denne klubben jeg også.... :D

    Mvh
    Roysen
    Nye pc-høyttalere ::) De små aktive?
    Eller mye større?
    Mvh.KW
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    gorg skrev:
    Spørsmålet er vel egentlig om f140 er verdt de ekstra lappene iforhold til de andre kandidatene.
    Definitivt verdt kronene mellom 110 og 140.
    52SE er en eldre konstruksjon og ville fjernet den fra lista.

    Du kjøper vel rosewood? ;) :D
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    RoDa skrev:
    gorg skrev:
    Spørsmålet er vel egentlig om f140 er verdt de ekstra lappene iforhold til de andre kandidatene.
    Definitivt verdt kronene mellom 110 og 140.
    52SE er en eldre konstruksjon og ville fjernet den fra lista.

    Du kjøper vel rosewood? ;) :D
    Of course! Ingen andre valg enn rosewood :)

    52se er en eldre konstruksjon ja, men har jo contour element, må jo være litt bra?
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    52 er en knallbra konstruksjon, jeg eier et sett av disse. Lenge siden jeg har hørt på dem, hm, kanskje koble dem opp i dagens oppsett for testing. Det var jaggu en idé.

    Tror nok de kanskje står tilbake for de nyere modellene, dog.
    52se er vel også hakket bedre enn mine 52.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ivar skrev:
    52 er en knallbra konstruksjon, jeg eier et sett av disse. Lenge siden jeg har hørt på dem, hm, kanskje koble dem opp i dagens oppsett for testing. Det var jaggu en idé.

    Tror nok de kanskje står tilbake for de nyere modellene, dog.
    52se er vel også hakket bedre enn mine 52.
    Og de er på tilbud for under 7k
    Ca, 3k ned, dreier seg om 52se:
    KW
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn