Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hva med å prøve den (altfor?) mye omtale F140?
    Det høres ut som om den kan gi deg det du savner.

    Eller så må du et stykke ned i pengepungen og finne noe mye bedre?

    R
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    enemigo skrev:
    Noen som har forslag til hva jeg burde sjekke ut? Kan godt gå for en gulvstående variant såfremt den ikke blir alt for basstung. Ser at det finnes en Audience 122 (?) med 2x5.25", men denne blir kanskje enda mindre luftig i toppen pga rimligere komponenter!? Det samme gjelder kanskje A62? A72SE blir kanskje litt for kraftig i bunnen? Eventuelt noe brukt, fra Contur-serien kanskje?
    Ja, er det noen i Dynaudio menigheten som har erfaring med Audience 122? Er nysgjerrig på denne selv.....
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Da ser det ut til at jeg har gått fra å være Dynaudio sympatisør og skap-fan til å bli skikkelig helfrelst!
    Focus 220 klarer å fylle ei stue med godlyd og masse engasjement. Tror dette må være noe blant det bedre når det gjelder musikkglede!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ludo skrev:
    Da ser det ut til at jeg har gått fra å være Dynaudio sympatisør og skap-fan til å bli skikkelig helfrelst!
    Focus 220 klarer å fylle ei stue med godlyd og masse engasjement. Tror dette må være noe blant det bedre når det gjelder musikkglede!
    Grattis!
    Er du helt sikker på at du har bestemt deg? ;D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Har bestemt meg - har styra mye frem og tilbake mellom Focus 220 og Contour S3.4 og valget falt til slutt på Focus 220. Årsaken er at i mitt oppsett
    så fungerer Focus 220 best som musikkformidler. Det er mye glede og engasjement i den. Contour S3.4 slår Focus 220 på de fleste hifi-parametre, og jeg
    tror nok at den setter større krav til elektronikk for at det skal låte like artig. Så derfor Focus 220... :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fornuftig valg Ludo, litt kjedeligere å se til ift Solo men du verden for en flott høyttaler! ;)
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    ja, du hadde solo før dynaudio. Hvordan kan overgangen fra horn til dynaudio og evt andre veien best forklares?
    (jeg har ikke hørt horn!)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo prøve meg jeg har nå mitt tredje par Dynaudio før det, tre par med Klipsch. Hvisk jeg skal peke på noe jeg savner i DA kontra Klipsch er det den sinnsyke smekken du får når dynamiske utladninger skjer. PANG! og det er over. (Spesielt på de siste jeg hadde, RF83) Samtidig kan du spille høyt, høyere, høyest med en livefølelse som ikke ligner grisen!

    Også var det overgangen......vel, jeg gikk fra RF83 til Special one, en stativhøytt med en 6,5 og en diskant, trodde dette skulle falle fullstendig sammen men det gjorde det ikke! Plutselig dukket MUSIKKEN opp, man lette lenger ikke etter skiver med moro-lyder, Klipsch er altetende på mange måter ja jøss, men horn har j..lig dårlig tid alltid! All musikk må ikke gjengis i 200km.t.

    DA på Contour-nivå og oppover presenterer en total musikkopplevlese, er det en kjedelig plate, ja da blir det slik. Ærlighet heter det. Kabinettlyd ift Klipsch og mange andre er borte, Elementene spiller sømløst over i hverandre, ikke no stressede diskanter (elektronikken må være dugandes selvsagt) og du blir lett med inn i musikken. Focus-modellene er morsommere litt mer futt og fart på rimelig elektronikk, Jeg har etter Special One hatt Contour 3,4 og nå 5,4 som jeg mener er en fantastisk høyttaler med pondus og trykk samtidig som den kan varte opp med et stort luftig lydbilde uten masse dikkedarer. Vet ikke hvor nivået ditt ligger men Dynaudio-signaturen er med hele veien, men matching er viktig!

    Ble du klokere? ;D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Hifiguru: En meget god forklaring på overgang fra horn til Dynaudio. Og Contour er ærlige i sin gjengivelse av kilden, der er nok ikke
    Focus 220 best i klassen - men de er gode musikkformidlere på de fleste typer musikk...
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hifiguru skrev:
    Kan jo prøve meg jeg har nå mitt tredje par Dynaudio før det, tre par med Klipsch. Hvisk jeg skal peke på noe jeg savner i DA kontra Klipsch er det den sinnsyke smekken du får når dynamiske utladninger skjer. PANG! og det er over. (Spesielt på de siste jeg hadde, RF83) Samtidig kan du spille høyt, høyere, høyest med en livefølelse som ikke ligner grisen!
    Aner jeg et ørlite savn? :)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Nå spiller 220'ene på etpar monoblokker med bare 18 stakkarslige watt. Det låter magisk!!
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Grattis

    Disse trives nok også godt med transeamper med noen watt og litt strøm å by på. ;)
    For lite effekt kan bli litt sidrompa. :D

    Lykke til videre
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    hifiguru skrev:
    Kan jo prøve meg jeg har nå mitt tredje par Dynaudio før det, tre par med Klipsch. Hvisk jeg skal peke på noe jeg savner i DA kontra Klipsch er det den sinnsyke smekken du får når dynamiske utladninger skjer. PANG! og det er over. (Spesielt på de siste jeg hadde, RF83) Samtidig kan du spille høyt, høyere, høyest med en livefølelse som ikke ligner grisen!
    Aner jeg et ørlite savn? :)
    Joa, har lurt på noe mer sprell på enkelte områder, kunne tenkt meg et sett RF 63 for å ha noe å bytte på, men har ikke plass nå. Er jo av oppfatning at alle burde hatt ca tre systemer for å komme i mål. Har et lite Naim-system på lur også men tror ikke det er all verdens match for Klipsch, måtte blitt å hatt RF i kroken til utvalgte aftener (håndbak, HB, masse røyk og litt slåssing ;D ;D)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hifiguru skrev:
    Continuo skrev:
    hifiguru skrev:
    Kan jo prøve meg jeg har nå mitt tredje par Dynaudio før det, tre par med Klipsch. Hvisk jeg skal peke på noe jeg savner i DA kontra Klipsch er det den sinnsyke smekken du får når dynamiske utladninger skjer. PANG! og det er over. (Spesielt på de siste jeg hadde, RF83) Samtidig kan du spille høyt, høyere, høyest med en livefølelse som ikke ligner grisen!
    Aner jeg et ørlite savn? :)
    Joa, har lurt på noe mer sprell på enkelte områder, kunne tenkt meg et sett RF 63 for å ha noe å bytte på, men har ikke plass nå. Er jo av oppfatning at alle burde hatt ca tre systemer for å komme i mål. Har et lite Naim-system på lur også men tror ikke det er all verdens match for Klipsch, måtte blitt å hatt RF i kroken til utvalgte aftener (håndbak, HB, masse røyk og litt slåssing ;D ;D)
    RF-63 er en formidabel høyttaler, RF-83 er jo en større høyttaler, men tror at 63 kan spille høyt nok, hørte heller ikke kasselyd fra de. :D
    Dynamikken til Klipsch har jeg aldri hørt maken til! Den blir man besatt av. 8)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hadde jo RF 82 og deretter 83 før danskene frelste meg......Blir litt sliten av Klipsch på en måte, men en gang i blant trengs det en dose galskap
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hifiguru skrev:
    Hadde jo RF 82 og deretter 83 før danskene frelste meg......Blir litt sliten av Klipsch på en måte, men en gang i blant trengs det en dose galskap
    Galskap er sunt! ;)
    Brukte du transistorforsterker(e) på Klipschene dine?
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Kremt.....

    Dette er tråden for Dynaudio, høyttalere med ekte dynamikk.
    (Ikke liksomdynamikk som en følge av berg og dalbane i frekvensgangen :D :D :D)

    Klipsch kan dere diskutere i Klipsch-tråden ;)

    R

    Authentic Fidelity from danes that don't lie 8)

    EDIT: ...og som spyfluer til fluepapir kommer det sikkert snart noen Klipsch-ere og reagerer på utsagnet...... ;D ;D ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Kremt.....

    Dette er tråden for Dynaudio, høyttalere med ekte dynamikk.
    (Ikke liksomdynamikk som en følge av berg og dalbane i frekvensgangen :D :D :D)

    Klipsch kan dere diskutere i Klipsch-tråden ;)

    R

    Authentic Fidelity from danes that don't lie 8)

    EDIT: ...og som spyfluer til fluepapir kommer det sikkert snart noen Klipsch-ere og reagerer på utsagnet...... ;D ;D ;D
    Merket plutselig feil focus ( ;D) her jeg også....men hvem skal jeg beklage til, det var jo jeg som startet tråden, vel vel, heretter snakker vi om ikke-lyvende dansker her, så får andre ta seg av berg og dalbane-turene.....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    True.

    Klipsch uten kasselyd? Nei nå har jeg aldri hørt!! (Bokstavelig talt)

    Mm. Tunge kabinetter (stryke handa kjærlig over 22kg stativht).
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    hifiguru skrev:
    RoDa skrev:
    Kremt.....

    Dette er tråden for Dynaudio, høyttalere med ekte dynamikk.
    (Ikke liksomdynamikk som en følge av berg og dalbane i frekvensgangen :D :D :D)

    Klipsch kan dere diskutere i Klipsch-tråden ;)

    R

    Authentic Fidelity from danes that don't lie 8)

    EDIT: ...og som spyfluer til fluepapir kommer det sikkert snart noen Klipsch-ere og reagerer på utsagnet...... ;D ;D ;D
    Merket plutselig feil focus ( ;D) her jeg også....men hvem skal jeg beklage til, det var jo jeg som startet tråden, vel vel, heretter snakker vi om ikke-lyvende dansker her, så får andre ta seg av berg og dalbane-turene.....
    Vel; gjør hva dere vil, jeg synes berg og dalbane er moro! 8)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Passer ikke meg mao 8) Vi stopper der :-X


    Ja, hvis det er noen som har lyst å høre S5,4 er det bare å si ifra om dere har veien om Porsgrunn, sitter bare å ;D om kveldene jeg........
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det der er en nydelig høyttaler, hatt dem på besøk og hørt masse hos venner. Grattis. Også så fin en var i den finnishen!
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Jeg synes de gjør seg godt i rosewood-finish. Koser meg masse med disse :)
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Fikk en meget hyggelig pakke på døren i går. Ut fra den ble et par Dynaudio Fokus 140 pakket ut....

    Nå 29 timer med konstant spilling må jeg bare si halleluja jeg er frelst.

    Mest behagelige jeg har hørt og cd samlingen er som ny, cd plater som jeg var drittlei har fått et helt nytt liv.

    Lyttetretthet er helt fraværende og de spiller dypbass som bryter alt av fysikkens lover.

    Bruker en Music angel xd-800 rørforsterker og Jungson Moon harbor cd spiller. Fullstendig perfekt match spør du meg:)

    Så da gjenstår det vel bare å melde seg inn i klubben og takke alle som har annbefalt disse i innleggene sine. TAKK!!!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!

    Testet Focus 140 en stund på mitt lille Naim-anlegg, låt bare nyydelig!

    MVH
    hifiguru
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    hifiguru skrev:
    Gratulerer!

    Testet Focus 140 en stund på mitt lille Naim-anlegg, låt bare nyydelig!

    MVH
    hifiguru
    Ja låter nydelig. Det som er morro er at med min allsidige musikksmak (rock indie jazz metal pop blues osv) det låter bra uansett åssen musikk type som de fores med. Utrolig morro!
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Frxta skrev:
    Fikk en meget hyggelig pakke på døren i går. Ut fra den ble et par Dynaudio Fokus 140 pakket ut....

    Nå 29 timer med konstant spilling må jeg bare si halleluja jeg er frelst.

    Mest behagelige jeg har hørt og cd samlingen er som ny, cd plater som jeg var drittlei har fått et helt nytt liv.

    Lyttetretthet er helt fraværende og de spiller dypbass som bryter alt av fysikkens lover.

    Bruker en Music angel xd-800 rørforsterker og Jungson Moon harbor cd spiller. Fullstendig perfekt match spør du meg:)

    Så da gjenstår det vel bare å melde seg inn i klubben og takke alle som har annbefalt disse i innleggene sine. TAKK!!!
    Focus 140 er knallbra, har inntrykk at det er de som er mest 'Value-for-money' i Focus-serien. Slettes ikke dumt valg, du får nok mye kos med dem :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn