Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Signerer gjerne under det Hifiguru skriver, Power2 høres kraftigere ut og spiller med mer autoritet. En annen artig ting jeg la merke til var at jeg måtte trekke lyttestolen nesten en halv meter lenger tilbake etter forsterkerbytte, det vokste så veldig i bredde og høyde. Strømreservene til Power2 er det ikke noe å si på, trafodelen veier 50kg:D

    Typisk å si det om sitt eget anlegg, men Confidence 3 er den beste høyttaleren jeg har hørt, i forhold til mine preferanser. Den spiller bass og trykk som en gulvstående (men lettere å plassere\få til), oppløst og crisp (gamle esotardiskanten) og har sykt bra holografi og instrumentplassering. Ikke noe utflytende vokal her i gården:) Ganske typisk DA's stativhøyttalere egentlig, men alt hva Contour 1.4gjør bra, gjør C3 ti ganger bedre.

    Noen som vil ha en Sub300 til sine focus eller contourhøyttalere?:D

    Ok, lira av meg mange godord om eget oppsett her nå, men jeg er jeg er superstoked!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Heisan gjeng :). Selv om jeg har de minste Dynaudioene (audience 42) så er jeg strålende fonøyd :).

    Kom tuslende hjem med en Thule IA 100 igår fra Hifiklubben, så sitter nå å spiller inn saken. (Thulen er et resultat av et lydmessig kompromiss og en tidligere feilinvestering, men det er en annen story ;P )

    Tenker litt på å skifte internkabler og evt modifiser delefilteret... Råd taes imot med takk!. Sist jeg holdt på med modifiseringer var på 90 tallet da jeg bygget noen høytalere med seas 8 bass/mellomtone, og den legendariske Scan-Speak 9005 diskanten.

    Skal jeg kjøpe nye høytalere senere blir det noen nye, evt brukte dynaudioer!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Lenge siden det ble skrevet her, de PC-høyttalerne står høyt på ønskelisten, men dyre er de!

    Fikk en liten klage på lyden i mine 3,4 på lørdagen! Fruen synes de er flotte og låter veldig pent men hun savnet litt råskap! Tok henne en runde inn i "arbeidsrommet" og viste henne hva råskap egentlig er så det blir nok ikke nevnt en gang til ;) Allikevel fikk mitt uskjemmede inntrykk en liten ripe, en forstyrrelse lissom, pokker og, må jeg ha 5,4 istedet?? :p
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Om du skal bytte ut 3.4 så skal du ihvertfall ringe meg ASAP!! ;D
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har mitt 6. par med Dynaudio nå.

    Har hatt Dynaudio 1.3SE- Audience 42- Audience 52- S1.4- Focus 110 og nå Focus 140.

    Den jeg har hatt de beste hi fi opplevelsene med er 1.3SE, en utrolig ren og presis høyttaler.

    Men jeg syns at Focus serien kanskje er den mest "musikalske" de er ikke like presise, men slipper seg litt mer løs og svinger litt mer.

    Audience 42 er en liten juvel, en fantastisk god høyttaler til prisen.... I det amerikanske livsstilmagasinet cigar hadde de for noen år siden test av stativhøyttaler.

    De fikk hjelp av to av gutta fra stereophile.

    Husker ikke alle som var med men: Proac 1sc, Totem model one signature, JM LAB Micro utopia, Sonus Faber Electa Amator,

    De hadde ikke fått informasjon om pris, og best i test ble faktisk Audience 42!!!!

    De største fordelene er en utrolig luftig og ren og behagelig diskant, og en meget levende og organisk mellomtone, her er de i mine ører fantastisk bra...

    Destiny.. :)
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg fortsatt eier et sett Audience 5, må jeg jo legge meg til her.

    Det er en morsom liten krabat. Vilter og upolert, men med lyst på livet. Litt filt på forplaten demper den verste fresingen hans. Han er dog kresen på hvem som får sitte barnepass: Prøvde en gang med en Densen effekforsterker. Den tygde han i filler og spyttet ut. Tynn og flisete lyd. Kastet den puslete dansken ut, og hentet inn en kraftig amerikaner, Counterpoint Solid 1E. Da blei det orden på guttungen. Spentig og god lyd, som tjente meg i mange år til stua ble for stor.
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Plast

    Det er stor forskjell i lydfilosofien hos Dynaudio og BW. Det har også du funnet ut nå. ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Etter Hortenmessen: Fler enn meg som har merket at Hegel ikke er no match for DA? :-\
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Legger inn noen bilder av mitt Dynaudio oppsett etter oppfordring fra Ludo ;)

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Focus 110...

    Destiny.. :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Skryte litt jeg og da:




    Skal speilvende hele stua snart, blir bedre plass rundt høyre høyttaler da, samt mulighet til å få dem ennå lenger utpå gulvet dersom det er nødvendig. Mulig TV'n blir separert fra anlegget også, vi får se......
     

    Vedlegg

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    En utrolig lekker sak den 3.4 ja ;D

    Destiny.. :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Mychet snygg samling av Hi-End elektronikk der Hifiguru, og delikat satt opp!

    Helt enig med deg Destiny!! Har noen Audience 42 selv på hytten som jeg er særdelse fornøyd med! Men siden høsten er her, kribler det i fingrene å få til noe DIY "stasch". Så jeg skal prøve å mekke noe godlyd med noen B&O kabinetter som utgangspunkt. Skal bli hardt å overgå 42'ene, men den som inte våger inte vinner ;). Men 42'ene kommer jeg uansett aldri til å kvitte meg med!!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Angrer litt på at jeg solgte Audience 42ene, kunne vært morro og satt opp et nr 2 anlegg nede i kjellern.....

    Destiny.. :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Låner dette bildet jeg, Guru!



    Her er mine herlige Confidence3, Dynaudios beste høyttaler. Ja. Jeg sa det:p
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio ruler helt klart ;D

    Rålekkert ;D

    Destiny.. :)
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    glad jeg har mine audience 52 hos svigers på utlån, og at jeg ikke har solgt dem :)
    gjenstår å se om de blir stående der, eller brukt i et anlegg nr 2
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Har gleden av å ha hørt 3.4 på de rørampene jeg har, som nå betjener 1.3se. Herlig, er ordet!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ......skjer no rart her også snart.....rør, monotrinn, ja ja ja ;D
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Mange skryter og er veldig fornøyd med Dynaudio? Det sikkert ikke uten grunn? Har selv vurdert å kjøpe meg Contoure 3.4, noen som har noen synspunkter på disse høytalerne? Har Hegel H4 effektforsterker. Lavry dac 10, pluss sterovox høytalerkabel og Nordost Tyr signalkabel. Er veldig følsom for skarpe diskanter med ekstremt med s a og t lyder.

    Takker for svar.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    3.4 er vel som resten av dynaudio, de må ha endel krefter for virkelig å slippe seg løs.
    Denne høyttaleren har jeg hørt ved én anledning, og det må jeg si. Helt på eventyrvis!
    Selv kjører jeg røreffekt på mine stativer, og det er magisk, rett og slett :)
     

    ampman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2007
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    melder meg inn jeg også,har dynaudio 140,veldig fornøyd
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    da denne klubben etterhvert vil få ca 7 milliarder medlemmer (jepp, WORLD DOMINATION) :) så er det god plass!
    knalla på!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    maxmekker skrev:
    Mange skryter og er veldig fornøyd med Dynaudio? Det sikkert ikke uten grunn? Har selv vurdert å kjøpe meg Contoure 3.4, noen som har noen synspunkter på disse høytalerne? Har Hegel H4 effektforsterker. Lavry dac 10, pluss sterovox høytalerkabel og Nordost Tyr signalkabel. Er veldig følsom for skarpe diskanter med ekstremt med s a og t lyder.

    Takker for svar.
    Hei, har selv 3,4 og byttet nettopp fra Bladelius Thor til 211 monoblokker på 80w klA og har med det funnet en snarvei til HIFI-Nirvana 8)

    Kjenner ikke Hegel H4 så godt men ifølge litt rykter etc er vel ikke Hegel "varmeste høna i kurven". Dersom dette stemmer vil du som jeg opplevde med Bladelius få et stort luftig lydbilde men kanskje litt mangel på den siste magien. Jeg opplevde at musikken sto litt på betraktningsavstand, litt polert som en kjip westcoastinnspilling ;D. H4 har endel mer power enn Bladelius tror jeg så rent teknisk er det jo en drøm. Det skal godt gjøres å gjøre 3,4 skarpe, de er av natur egentlig litt mørkere enn det jeg oppfatter endel Dynaudioer med diskanten øverst. Ihvertfall overgangen fra mine forrige Special One som er nokså lik Contour 1,3 gikk veldig fint og jeg følte jeg fikk en varmere signatur. Rørpre kan jo løse det hele evt?

    Guruhilsen
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Stereophile gir i siste nr. en meget god omtale av Confidence C1. Ikke akkurat budsjettstativer til 40 tusen. Er det noen her som har lyttet?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    Stereophile gir i siste nr. en meget god omtale av Confidence C1. Ikke akkurat budsjettstativer til 40 tusen. Er det noen her som har lyttet?
    Er nok en modell som ikke selges til daglig her på kloden..... ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Nå er jeg endelig blitt venn med mine Dynaudio Focus 140 etter en laaaaang søken etter matchende komponenter og tuning av et lite og vanskelig rom :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Får melde meg inn i denne klubben. Til uka så kommer mine splitt nye Dynaudio Focus 140. :) Gleder meg litt til å få høre dem i mitt rom på 360cm x 400cm. Vil benytte en Hegel H200 så får vi se hvordan det låter. Fikk en demo på DA140 på Primare I21 / CD21. Det spilte stort. Har selv hatt I21 før og var ikke like imponert da, men det var på et par gulvstående Audiovectorer.

    Hvor lang innspillingstid? Har lest litt om dette med innspilling av nye høyttalere, og noen oppgir timer mens andre mener 1000 Watt-timer er nok. Det er en stor forskjell på disse. For eksempel (dersom jeg har forstått begrepet Watt-timer riktig) så oppnår man 1000 Watt-timer med å spille 5 timer på H200s 200W?!
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    De trenger laaaaaang tid dessverre.
    Låter helt ok ut av boksen, faller ved ca 50 timer og låter mer eller mindre dårlig frem mot 200-250 timer.
    Men hold ut!! Det lønner seg over tid 8)

    Hegel H200 fungerer fint med Focus 140, men det er ikke av de mest "varme" forsterkerne der ute.
    Men sammen med en passende kilde kan det blir svært så fint.
    Hvilken cd-spiller / kilde benytter du?
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Huff. Så lang tid. Takk for advarselen. Da blir det mye spilling mens jeg er på jobb...

    Hva er beste metode:

    a) Sette dem opp mot hverandre og koble den ene feil med pluss/minus og benytte dynamisk musikk?
    b) Som over, men en spesiell "burn-in-CD"? Hvilken da i tilfelle?


    Har musikken på en Mac Mini, så signalveien frem til H200 blir: Mac Mini -> TOS-link -> H/K HD970 -> H200. Benytter mao. H/Ks CD-spiller HD970 som DAC (24 Bits/384 kHz). Da har jeg muligheten til å spille CD-plater direkte, eller benytte musikken på Mac Mini´n.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn