Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Stikkordet er tydeligvis "tja" hos oss begge. Dersom jeg kjøper meg et par passive Dynaudiohøyttalere igjen (hvilket det er en overhengende fare for), så kommer jeg til å koble dem til en monstereffekt med god pre.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    2 V4.0 + V3.0 til 25K er fair value. Ikke noe kupp - og ikke dyrt. Føler det samme for Contour S3.4 til 15K egentlig. Så, for 40K - så vil du forhåpentligvis få en uvanlig kombinasjon, og hvordan det låter; tja si det. Spent på den kombinasjonen. :)
    Hei 25000.- er for hele pakken inkl høytalere og cd spiller!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    25K for 2 stk. V40 + V30 + S3.4?! Kupp. :) No brainer hver for seg. Spiller det bra / flott - så er jo det årets kupp. Låter det ikke bra - så slakter du og selger til fortjeneste. Win - win.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    25K for 2 stk. V40 + V30 + S3.4?! Kupp. :) No brainer hver for seg. Spiller det bra / flott - så er jo det årets kupp. Låter det ikke bra - så slakter du og selger til fortjeneste. Win - win.
    Får også med en V1 cd spiller
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Stikkordet er tydeligvis "tja" hos oss begge. Dersom jeg kjøper meg et par passive Dynaudiohøyttalere igjen (hvilket det er en overhengende fare for), så kommer jeg til å koble dem til en monstereffekt med god pre.
    Hehe, du kan kjøpe monstereffekt av meg! Supercharger'ne trenger ny eier - skal over på intergrert amp... :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Se det. :)

    Takk for tilbudet, men Primare A32, Hegelmonster, o.l. er det som ligger planen nærmest.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Oki, blir sikkert bra! Skal over på MF M6 500i... regner med at de klarer å ha full kontroll på S3.4 :)
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    7
    Oki, blir sikkert bra! Skal over på MF M6 500i... regner med at de klarer å ha full kontroll på S3.4 :)
    Oj, så spennende! Leste akkurat om den forsterkeren på Lyd og Bilde sin nettside. Jeg har selv H200 på s3.4, og syns det spiller suverent, men ser jo at flere mener at disse høyttalerne kan ha godt av enda mer krefter. Jeg har i grunn ikke merket noe savn, med mindre jeg skal spille litt høyt. Men det blir veldig interessant å høre hvordan Musical Fidelity blir, så jeg håper du legger ut noen ord når du har den på plass. Jeg tipper det blir knall!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Tror generelt Dynaudio er glad i litt støm sterke forsterkere. Har selv en MI-10.1SE+ på mine Focus 160. De synger som engler :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Oki, blir sikkert bra! Skal over på MF M6 500i... regner med at de klarer å ha full kontroll på S3.4 :)
    Oj, så spennende! Leste akkurat om den forsterkeren på Lyd og Bilde sin nettside. Jeg har selv H200 på s3.4, og syns det spiller suverent, men ser jo at flere mener at disse høyttalerne kan ha godt av enda mer krefter. Jeg har i grunn ikke merket noe savn, med mindre jeg skal spille litt høyt. Men det blir veldig interessant å høre hvordan Musical Fidelity blir, så jeg håper du legger ut noen ord når du har den på plass. Jeg tipper det blir knall!
    Skal si fra med fargebilder så snart jeg har noe matnyttig info :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    25K for 2 stk. V40 + V30 + S3.4?! Kupp. :) No brainer hver for seg. Spiller det bra / flott - så er jo det årets kupp. Låter det ikke bra - så slakter du og selger til fortjeneste. Win - win.
    Da viste det seg at tilbudet var for godt til og være sant!!! ordnet meg bil osv, gjorde meg klar til og dra da jeg fikk melding om at han hadde solgt til en høyere pris!!! men takk for responsen her inne...
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det var kjedelig! Fått tak i noe annet fra Dynaudio da?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Dynaudio Focus 160 : Kan disse drives av f.eks Primare I22 ? (Hadde en på hjemlån å opplevde den som svært kraftig) eller er Hegel H300 veien å gå for å yte dem rettferdighet ?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hegel H300 skulle ihvertfall ikke mangle krefter for å få Focus 160 til å synge :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Hegel H300 skulle ihvertfall ikke mangle krefter for å få Focus 160 til å synge :)
    Tviler heller ikker på det. Har enda ikke fått hørt denne komboen, men er noe som frister da jeg fra før har eiet Focus 110A og de imponerte meg stort. Får ta meg en lytt og titte litt på kontoen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    3.360
    Torget vurderinger
    49
    Skal teste ut Fokus 160 nå i helgen , det blir spennende :cool:
    Har en integrert forsterker med 180w , håper den klarer å sparke liv i dem :)
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Da viste det seg at tilbudet var for godt til og være sant!!! ordnet meg bil osv, gjorde meg klar til og dra da jeg fikk melding om at han hadde solgt til en høyere pris!!! men takk for responsen her inne...
    Ja, er det ikke ofte slik da? Når noe virker for godt til å være sant, så er det ofte nettopp det, for godt til å være sant...
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Noen som bor i mitt område som har lyst til å brilliere med god lyd fra stativ Dynaudio?
    Gjerne med hegel amp men ikke noe "must" :rolleyes:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    3.360
    Torget vurderinger
    49
    Har testet ut Dynaudio Fokus 160 nå i helgen . Fantastisk liten høyttaler til en billig penge :)
    160 leverte et veldig ballansert og behagelig lydbildet , scenen var godt opplyst og små lyder kom tydelig frem .
    Til å være stativhøyttaler var bassen også brukbar , men var ørlitegrann saktere enn resten .
    Finnishen var også helt strøken ,allt i allt imponerende :)

    Må også legge til at de aldri ble slitsomme eller skarpe i lyden , og når det ikke er noe i lyden som irriterer eller forstyrrer , kommer musikken bedre frem !
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    De er ikke bare lekre. De spiller som engler :) riktig elektronikk og de har en flott tone og kraft som en gulvstående høyttaler.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah, Focus 160 er noen flotte høyttalere.

    Jeg kjøpte for en tid tilbake et sett strøkne Audience 52 for å erfare hvordan Dynaudio fungerte hjemme hos meg. De erstattet et sett dyrere høyttalere.

    Mildt sagt overraskende hva de presterte! Det blir nok et sett Focus 160 på meg også etterhvert ;)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil om at Dynaudio Focus 160 leverer varene ;)

    Destiny..:)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ingen tvil om at Dynaudio Focus 160 leverer varene ;)

    Destiny..:)

    Enig.

    Var så heldig å få oppleve de på messen i Gøteborg for en tid tilbake (1 eller 2 år siden?) på McIntosh og det låt gudjammerlig godt! Jeg og lydkompis Arne ble sittende lang tid å bare nyte musikken :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Her føler jeg at jeg må slenge meg på.

    Jeg har et par Dynaudio Special One som jeg kjøpte da jeg var student på midten av nittitallet. Jeg hadde ikke plass til de store dipolare høytalerne jeg hadde til vanlig på hybelen, og trengte noe smått.

    Det har ført til at de bipolare høytalerne (Melior One) har blitt stående i opplag, mens Special One har tatt over. Utmerkede høytalere.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Her føler jeg at jeg må slenge meg på.

    Jeg har et par Dynaudio Special One som jeg kjøpte da jeg var student på midten av nittitallet. Jeg hadde ikke plass til de store dipolare høytalerne jeg hadde til vanlig på hybelen, og trengte noe smått.

    Det har ført til at de bipolare høytalerne (Melior One) har blitt stående i opplag, mens Special One har tatt over. Utmerkede høytalere.
    Fantastiske høyttalere, hadde de selv for 20 år siden. Jeg vil anbefale deg å gå for en kraftig forsterker som samtidig har en avslappet spillestil. Glem det aller meste av transistortrinn, har ikke hørt en eneste jeg vil anbefale. Gå for rør, to stk mcintosh 275 eller Rogue M180 evt Audio Research er det ideelle. Kombiner så med sub så har du en knall sak!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.553
    Antall liker
    3.745
    Torget vurderinger
    96
    Hiver meg på her. Har fått Confidence 3 i hus, og herregud... de gruser alt jeg har hatt av høyttalere de siste 20 år. Inkludert ProAc, KEF, Infinity og B&W.
    Perspektivet, renheten og detaljene i mellomtone/diskant er nærmest enestående. Har allerede begynt å planlegge større og nyere Confidence. Noen som har noen formening om den nye serien kontra den gamle?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Hatt C3 og C1 samtidig. Har hatt C3 og C2 samtidig. Tips: behold C3.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.553
    Antall liker
    3.745
    Torget vurderinger
    96
    Takker for tips. De trenger dog en god sub. Men bass er lett, den mellomtonen og diskanten is to die for... Min eneste bekymring er om de kan spille høyt nok. Dro på skikkelig i dag med monoblokkene mine og det gikk greit, men skal få en Plinius SA250 i hus neste helg. Tror du de tåler 108-110 db i peakene? Sitter ganske nære høyttalerne.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Satt på lite rom på ca 2-2.5m unna når jeg hadde mine. Hadde aldri problem med å spille så høyt jeg ville, men jeg hadde kraftig med strømreserver. 110Wrøramp\55kg.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    3.582
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at jeg må melde meg inn blandt Dynaudio's venner, er snart eier av AIR20;) Jeg er ikke blant de som bytter HT ofte, sist gang var i 88! Liker konseptet Squeezebox og aktiveHT, herlig enkelt. Muligheten for å dempe romnodene med den innebygde DSP i AIR og litt EQ med SB gir meg mulighet til å tune det slik jeg vil at det skal lyde:). Dette kan jeg leve leeeeeenge med:D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn