Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forventer "hjemme hos" besøk i Fidelity :)
    Nydelig oppsett.
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Hehe,ja det hade varit trevligt.Tack för er uppmuntran ;D
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Krell med sin varme og litt feite slamlyd sammen med Dynaudio sin nøytrale karakteristikk som hverken trekker fra noe eller legger til noe må jo bli utrolig bra! :)
    Gleder meg til å høre hva de gjør mot C4.Disse trenger vel også lang innspillingstid.Mine C4 som no er 6 mnd gamle blir bare bedre og bedre.
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Nu ska vi se Schumacher,har lyssnat en stund nu och det som slår mig är att temptation gräver ännu djupare i musiken,en helt annan kroppkänsla av intrumenten,fasen man hör strängarna vibrera på en basgitarr.Och basen,jesus vilket klipp men jag matar ju på med 1400 klass A watt och dynamiken är också helt klart 1 klass "bättre"men om det är värt pengarna det är ju en helt annan fråga.Du kan helt klart vara mer än nöjd med dina c4a ;D
    Schumacher skrev:
    Krell med sin varme og litt feite sl amlyd sammen med Dynaudio sin nøytrale karakteristikk som hverken trekker fra noe eller legger til noe må jo bli utrolig bra! :)
    Gleder meg til å høre hva de gjør mot C4.Disse trenger vel også lang innspillingstid.Mine C4 som no er 6 mnd gamle blir bare bedre og bedre.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ingemar skrev:
    Nu ska vi se Schumacher,har lyssnat en stund nu och det som slår mig är att temptation gräver ännu djupare i musiken,en helt annan kroppkänsla av intrumenten,fasen man hör strängarna vibrera på en basgitarr.Och basen,jesus vilket klipp men jag matar ju på med 1400 klass A watt och dynamiken är också helt klart 1 klass "bättre"men om det är värt pengarna det är ju en helt annan fråga.Du kan helt klart vara mer än nöjd med dina c4a ;D
    Schumacher skrev:
    Krell med sin varme og litt feite sl amlyd sammen med Dynaudio sin nøytrale karakteristikk som hverken trekker fra noe eller legger til noe må jo bli utrolig bra! :)
    Gleder meg til å høre hva de gjør mot C4.Disse trenger vel også lang innspillingstid.Mine C4 som no er 6 mnd gamle blir bare bedre og bedre.
    1400 w kl.a?

    Hvilken Krell bruker du?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    hifiguru skrev:
    ingemar skrev:
    Nu ska vi se Schumacher,har lyssnat en stund nu och det som slår mig är att temptation gräver ännu djupare i musiken,en helt annan kroppkänsla av intrumenten,fasen man hör strängarna vibrera på en basgitarr.Och basen,jesus vilket klipp men jag matar ju på med 1400 klass A watt och dynamiken är också helt klart 1 klass "bättre"men om det är värt pengarna det är ju en helt annan fråga.Du kan helt klart vara mer än nöjd med dina c4a ;D
    Schumacher skrev:
    Krell med sin varme og litt feite sl amlyd sammen med Dynaudio sin nøytrale karakteristikk som hverken trekker fra noe eller legger til noe må jo bli utrolig bra! :)
    Gleder meg til å høre hva de gjør mot C4.Disse trenger vel også lang innspillingstid.Mine C4 som no er 6 mnd gamle blir bare bedre og bedre.
    1400 w kl.a?

    Hvilken Krell bruker du?
    Forsterkern kan vel levere 1400 Watt i lavere impedanser? Og en del av wattene er vel klasse A, men 1400 Watt i klasse A ville nok tatt ekstremt stor plass og avgitt enormt med varme
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, tenkte det jeg også, utfra bildet ser det ut som FBP 450 eller 600, bra med power i dem og mulig de klarer 1400w dynamisk eller noe?
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Kör med en fbp 700 cx,700 watt class a i 8ohm 1400 watt class a vid 4 ohm och så vidare.Allt enligt krell då men vad jag förstår så lämnar det ännu mer ;D och stort det är det,väger in på 85kg.Men det spelar ingen roll det spelar väldigt gott!!!!
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Fikk litt lyst til å legge inn noen godord om Special 25 som jeg kjøpte på nytt i mai-11, etter å ha solgt et tidligere par for å prøve andre høyttalere. Synes de spiller glimrende sammen med Bryston BP26/4BSST2 og har nok en mistanke om at disse er litt undervurderte, bl.a her inne.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Schumacher skrev:
    Holder det me en 16 Ampere kurs på noe slikt?
    Absolutt,med mindre den svelger masse unna i oppstart for å fylle kondisene. En treg sikring ordner derimot det.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    K.H. skrev:
    Fikk litt lyst til å legge inn noen godord om Special 25 som jeg kjøpte på nytt i mai-11, etter å ha solgt et tidligere par for å prøve andre høyttalere. Synes de spiller glimrende sammen med Bryston BP26/4BSST2 og har nok en mistanke om at disse er litt undervurderte, bl.a her inne.
    Som eier av dine gamle Special 25 må jeg si meg helt enig.
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Har också haft special 25,fantastisk högtalare!!!!
    Anonym skrev:
    K.H. skrev:
    Fikk litt lyst til å legge inn noen godord om Special 25 som jeg kjøpte på nytt i mai-11, etter å ha solgt et tidligere par for å prøve andre høyttalere. Synes de spiller glimrende sammen med Bryston BP26/4BSST2 og har nok en mistanke om at disse er litt undervurderte, bl.a her inne.
    Som eier av dine gamle Special 25 må jeg si meg helt enig.
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Bra att du tog upp detta med ström,enligt min så ju mer "juice" desto bättre!!!Har själv en 30 amp kurs med fat lmc till mitt slutsteg!!!!
    Schumacher skrev:
    Holder det me en 16 Ampere kurs på noe slikt?
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Den vill ha,83 watt i standby,400 watt på tomgång och 6000 watt vid full gas!!
    Schumacher skrev:
    Hvor mye strøm bruker denne Krell-Mastodonten av strøm på tomgang og max strømforbruk?
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Hei!
    Må vel nesten melde meg som venn jeg også :) Har et par Dynaudio Audience 52 som jeg er meget fornøyd med. Har spilt på Hegel fram til nå, men det er nå solgt og Lyngdorf er på vei inn denne uka så er litt spent.

    Har hatt noen store demo-opplevelser med Contour S1.4 og drømmer om denne i hovedstua i huset. Fremragende lyd i liten og konevennlig innpakning. De holder seg godt i pris da. Ser et par i sort høyglans nå til 14.000 mens det samtidig er et par S3.4 til 15.000 til salgs også. Skal egentlig unngå gulvhøytalere, men må likevel spørre: er forskjellen mello
    1.4 og 3.4 betydelig? Av de to nevnte er jo 3.4 et bedre kjøp i kroner og øre.

    Noen formening om hva jeg kan selge mine Audience 52 for i strøken tilstand? Hva kostet de nye?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg foretrekker 3.4 fremfor 1.4, den gulvstående er i mine ører en mer fullkommen høyttaler. Har ikke hørt høyttalerne i samme rom så uttalelsen min er med forbehold.

    Begge to er uansett meget gode.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg kjenner ikke Contour 3.4, men har hatt S1.4. I utgangspunktet foretrekker jeg stativhøyttalere og S1.4 var absolutt bra, men om du ser deg råd til ett sett Special 25 vil jeg absolutt anbefale dem. Opplevde en stor opptur ved overgang fra S1.4 til Special 25, som går merkbart dypere og oppleves bedre i resten av toneområdet også. Dessuten syns jeg de er mye penere og mer tidløse, designmessig, og dermed lett å leve med i en vanlig stue. De er ikke så altfor ruvende heller. Har siste året prøvd både Harbeth C7ES3 og SHL-5, begge vellydene høyttalere, men valgte likevel å gå for Special 25 som jeg vurderer som et bedre kjøp, totalt sett.

    Om økonomien tillater Special 25, er det likevel en hake ved det hele; det spørs om de er å få tak i lenger som nye. Da jeg kjøpte mitt siste sett i mai-11 sang produksjonen på siste verset, ble jeg fortalt. Du risikerer dermed å måtte satse på bruktbørsen. I og for seg kanskje ikke noen ulempe likevel, dagens gunstige bruktpriser tatt i betraktning.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    3.4 trenger mer rom rundt seg for å spille bra enn 1.4, noe som burde tas i betraktning om det skal spille i en "vanlig" stue med WAF-plassering ;)
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Special 25 ser også veldig lovende ut ja. Glemte kanskje å si det, men for min del er det brukt kjøp som er aktuelt. Ser S3.4 aventert for både 15.000 og 17.000. Er de så "rimelige" på bruktmarkedet kontra S1.4 altså tatt i betrakning at de er vesentlig dyrere nye?

    Vil tro en Focus 140 også vil være et godt løft fra Audience 52? Litt mer fornuftig økonomi i å kjøpe de tross alt :)

    Hva kan man selge pene Audience 52 for tror dere?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Larsemann skrev:
    Special 25 ser også veldig lovende ut ja. Glemte kanskje å si det, men for min del er det brukt kjøp som er aktuelt. Ser S3.4 aventert for både 15.000 og 17.000. Er de så "rimelige" på bruktmarkedet kontra S1.4 altså tatt i betrakning at de er vesentlig dyrere nye?

    Vil tro en Focus 140 også vil være et godt løft fra Audience 52? Litt mer fornuftig økonomi i å kjøpe de tross alt :)

    Hva kan man selge pene Audience 52 for tror dere?
    Focus 140 er et klart løft fra audience 52, jeg har hatt audience 42-52, contour 1.3SE - contour S1.4 - Focus 110 to ganger - Focus 140, og sitter nå med Focus 160.

    Har veldig gode minner fra 1.3SE, men er meget fornøyd nå med Focus 160 ;) det er litt mere shwung over Focus serien hvis du skjønner hva jeg mener.

    Contour 1.3SE og S 1.4 var meget presise og hadde en utrolig renhet i mellomtonen, men Focus 160 er meget tett på ang disse kvaliteter, men er samtidig litt mer løssluppen.

    Destiny.. :)
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Ja, ja, nå har jeg fått tilslaget på et par Contour S1.4 så da får vi nå se :) Egen salgstråd på Dynaudioene er opprettet.

    Da er jeg i hvertfall med i venneklubben :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Larsemann skrev:
    Ja, ja, nå har jeg fått tilslaget på et par Contour S1.4 så da får vi nå se :) Egen salgstråd på Dynaudioene er opprettet.

    Da er jeg i hvertfall med i venneklubben :)
    Du får en meget god høyttaler ;) Gratulerer med ny Dynaudio :)

    Destiny.. :)
     

    corwin

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2006
    Innlegg
    22
    Antall liker
    0
    Larsemann skrev:
    Special 25 ser også veldig lovende ut ja. Glemte kanskje å si det, men for min del er det brukt kjøp som er aktuelt. Ser S3.4 aventert for både 15.000 og 17.000. Er de så "rimelige" på bruktmarkedet kontra S1.4 altså tatt i betrakning at de er vesentlig dyrere nye?
    Tror S3.4 lave pris kan være pga de er vanskeligere å sende og dermed også vanskeligere å selge. Iallfall om man ikke bor i sentrale strøk på østlandet. Kjøpte nettopp et par S3.4 og jeg er superfornøyd. En stor oppgradering fra mine Focus 140 som jeg også var veldige glade i.

    BTW: Er det noen som vet hvor man kan få tak i sånne skumpropper. Må en tid slite med litt nær veggplassering her og da savner jeg disse. Selger hadde aldri fått disse med seg fra butikken... Kan man bare bruke skumgummi av hvilken som helst sort skåret til portene?
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Larsemann skrev:
    Ja, ja, nå har jeg fått tilslaget på et par Contour S1.4 så da får vi nå se :) Egen salgstråd på Dynaudioene er opprettet.

    Da er jeg i hvertfall med i venneklubben :)
    Kjempegreier Lars!!!§

    Gleder meg til å komme på besøk!! :)))
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    corwin skrev:
    Larsemann skrev:
    Special 25 ser også veldig lovende ut ja. Glemte kanskje å si det, men for min del er det brukt kjøp som er aktuelt. Ser S3.4 aventert for både 15.000 og 17.000. Er de så "rimelige" på bruktmarkedet kontra S1.4 altså tatt i betrakning at de er vesentlig dyrere nye?
    Tror S3.4 lave pris kan være pga de er vanskeligere å sende og dermed også vanskeligere å selge. Iallfall om man ikke bor i sentrale strøk på østlandet. Kjøpte nettopp et par S3.4 og jeg er superfornøyd. En stor oppgradering fra mine Focus 140 som jeg også var veldige glade i.

    BTW: Er det noen som vet hvor man kan få tak i sånne skumpropper. Må en tid slite med litt nær veggplassering her og da savner jeg disse. Selger hadde aldri fått disse med seg fra butikken... Kan man bare bruke skumgummi av hvilken som helst sort skåret til portene?
    Ta kontakt med Morten på NAT, han kan sikkert finne en løsning på problemet.

    Destiny.. :)
     
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    22
    Antall liker
    0
    Da er jeg også medlem i Dynaudio-klubben. Valget falt på Focus 110A sammen med Hegel HD20. De står på Stand 3 på hver sin side av TVen, og jeg holder nå på å jobbe med kabling/plassering. De kommer til å bli brukt til musikk, TV og film.

    Drømmen var Contour S3.4, men grunnet liten kapasitet på kursen har jeg startet med noe enklere. Må si jeg er fornøyd med disse småtassene! Utfordringene nå ligger i selve rommet, som har betongvegger på alle kanter. Noen forslag til tiltak som kan hjelpe? Jeg tenker å plassere inn noen absorbenter under sofaen (har dette noe for seg?), bak høyttalerne og muligens i et av hjørnene bak, mellom sofa og vegg.

    H
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Absorbenter har mest effekt i førsterefleksjonspunktene, selv om de også demper etterklangstiden i rommet uten for disse punktene. Under sofaen burde ikke ha noen innvirkning overhodet.

    Bak høyttalerne, litt innenfor høyttalerplassering kan ha en del å si om høyttaleren sender lyd alle veier og de står nærme bakvegg. Ellers er sideveggene og evt, rett bak lytteposisjon de punktene man enklest setter opp absorbenter\diffusorer.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Da har jeg blitt eier av et par slike.






    Imponerer fra første stund.



    /Ruby
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Utrolig flott byggekvalitet på disse kabinettene. Finishen er forøvrig "birdseye maple"
    Her er et par nye bilder.

    Klarer du å kjenne igjen modellen nå? :)

















    /Ruby
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn