Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    K.H. skrev:
    Ten points K.H.







    Har utrolig sans for det enkle, og klassiske designet på denne høyttaleren. Byggekvaliteten er jo bare helt superb.

    Har brukt de som hoved HT i hele dag, og de imponerer stort.




    /Ruby
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.145
    Antall liker
    10.642
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De er fine de ja. Gode HT... Hvilke forsterkeri bruker du? Har hørt de med noe saftig kt88 basert tidligere og det var bra. Har også hørt bassene "bunne", men det har jeg hørt av flere Dynaudio HT også inkl. de jeg eide.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Hei !

    Søker medlemskap her jeg også.Begynner på bunn riktignok.Har nå hatt mine fabrikknye DM 2/6 i litt over en uke og er strålende fornøyd sålangt.Har spilt 50 plater,slik at de på langt nær er fullt ut innspilt.Det som er klart er at min lille Denon-forsterker ikke holder mål.Mer kvalitetswatt trengs.Skal prøve å selge noen av de mange høyttalerpar jeg har stående.Om det ordrer seg kan jeg begynne å prate ny amp.Inntil videre har jeg mulighet til å prøve min Primare I 21.Det er et sigende en bra kombo.

    Et skrøpelig bilde er tatt :



    mvh. s,
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    bambadoo skrev:
    De er fine de ja. Gode HT... Hvilke forsterkeri bruker du? Har hørt de med noe saftig kt88 basert tidligere og det var bra. Har også hørt bassene "bunne", men det har jeg hørt av flere Dynaudio HT også inkl. de jeg eide.
    Har kun testet med mine Quicksilver Monoblokker, men skal kobles opp mot en slik i morgen.






    Med QS blokkene spiller det deilig oppløst oppover, med masse kropp og varme, i mellomtonen. Bassen er overraskende dyp til små kasser å være.

    Har planer om å teste noen av Malmins produkter også. Har tro på den kombinasjonen.



    /Ruby
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    mikefish skrev:
    Hei !

    Søker medlemskap her jeg også.Begynner på bunn riktignok.Har nå hatt mine fabrikknye DM 2/6 i litt over en uke og er strålende fornøyd sålangt.Har spilt 50 plater,slik at de på langt nær er fullt ut innspilt.Det som er klart er at min lille Denon-forsterker ikke holder mål.Mer kvalitetswatt trengs.Skal prøve å selge noen av de mange høyttalerpar jeg har stående.Om det ordrer seg kan jeg begynne å prate ny amp.Inntil videre har jeg mulighet til å prøve min Primare I 21.Det er et sigende en bra kombo.

    Et skrøpelig bilde er tatt :



    mvh. s,
    Gratulerer. De fortjener å kobles opp mot topp elektronikk.


    /Ruby
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Takk for det Rubyred ! Kvalitetselektronikk har høy prioritet nå fremover.

    mvh. s,
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Har hørt relativt mange av Dynaudio sine stativmodeller hos Destiny opp gjennom årene, men det var en modell som gjorde dypest intrykk, og det var nettopp Contour 1.3SE.
    Den satte sine spor, og Destiny snakker fortsatt om hvordan den kombinasjonen spilte.

    Når jeg da hadde muligheten til å skaffe slike til rett pris, var det bare å slå til.

    Blir spennende å høre om de kan matche mine elektrostater.


    /Ruby
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.145
    Antall liker
    10.642
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Contour 1.3se er en "no nonsense" HT ja. Gode elementer - etc.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    En ordentlig lekkerbisken både visuelt og fremforalt lydmessig ;D

    Grattis Rubyred :) du har som vanlig gjort et kjempekupp ;)

    Destiny.. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.868
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Strøkne klassiske høyttalere, Rubyred! Gratulerer
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Av og til savner jeg mine C1. :( De spilte flott i 2-kanaler, men failet i hjemmekino. I dag, ville imidlertid stereo vært fokus...

     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Takker så mye Destiny, og RoDa. Dette er en fremtidig klassiker som ikke skal selges.
    Nå må jeg bare få tak i noen Target R2 stativer til en fornuftig pris.

    Dynaudio C1 er jo en drøm, men klarer desverre ikke å få meg til å like utseendet.
    Tviler uansett ikke på at den er en av verdens beste stativ HT.

    Vi har hatt mange gode lyttestunder med 1.3SE hos deg Destiny. Så rota du deg bort..... ;D


    /Ruby
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Da kommer det et par bilder av de nye kjæledeggene mine også. Lover veldig bra lyden så langt, men har kjøpt en Lyngdorf TDAI2200 samtidig så hele anlegget er nytt for meg og trenger litt tilpassing med plassering etc før jeg er helt i mål. Det lille jeg har rukket å høre til nå har vært veldig bra til å kun være pakket opp og slått på :) Er så dårlig på hint (og svaret står jo på forrige side...) så slenger bare opp noen smakebiter :) Lyngdorfen (og bestemor sine gamle Splitkenski :) ) speiler seg forøvrig i lakken fra Steinway i New York på det ene bildet :)
     

    Vedlegg

    S

    Sjur T

    Gjest
    Flotte saker altså!

    Gleder meg til å komme å lytte over en kopp kaffe:)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Rubyred skrev:
    Har hørt relativt mange av Dynaudio sine stativmodeller hos Destiny opp gjennom årene, men det var en modell som gjorde dypest intrykk, og det var nettopp Contour 1.3SE.
    Den satte sine spor, og Destiny snakker fortsatt om hvordan den kombinasjonen spilte.

    Når jeg da hadde muligheten til å skaffe slike til rett pris, var det bare å slå til.

    Blir spennende å høre om de kan matche mine elektrostater.


    /Ruby
    Rett pris!!!?; tror selger bare skulle ha 6000 kr for disse. Altfor billig spør du meg, disse spiller trolig like bra om ikke bedre enn dagens toppmodel av stativhøyttalerene til DA. I tillegg er de finert med fugleøyelønn. Byggekvaliteten overgår vel det meste av det som lages idag. Synd jeg akkurat hadde kjøpt høyttalere her på sentralen dagen før disse ble avertert til salgs. Hadde ikke stoppet med å gi bud med det første, nei.
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Kan de av dere med Contour S1.4 gi meg en quick-start og røpe hvordan dere har plassert høytalerene deres for å lykkes? Jeg har ikke rukket å stille så mye på mine enda så har en vei å gå og tenkte at det var bra å starte i nærheten av dere andre. Jeg har mine nå 1,5m fra hverandre og kun 25cm fra bakvegg. De peker rett fram. Det er nær en vegg på høyre side og langt til vegg på venstre side, men slik må det være pga. at det er en familiestue som ikke skal møbleres etter anlegget denne gangen.

    Virker som en super høytaler så langt! Håper å få lyttet og justert litt til helga.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    sansui skrev:
    Rubyred skrev:
    Har hørt relativt mange av Dynaudio sine stativmodeller hos Destiny opp gjennom årene, men det var en modell som gjorde dypest intrykk, og det var nettopp Contour 1.3SE.
    Den satte sine spor, og Destiny snakker fortsatt om hvordan den kombinasjonen spilte.

    Når jeg da hadde muligheten til å skaffe slike til rett pris, var det bare å slå til.

    Blir spennende å høre om de kan matche mine elektrostater.


    /Ruby
    Rett pris!!!?; tror selger bare skulle ha 6000 kr for disse. Altfor billig spør du meg, disse spiller trolig like bra om ikke bedre enn dagens toppmodel av stativhøyttalerene til DA. I tillegg er de finert med fugleøyelønn. Byggekvaliteten overgår vel det meste av det som lages idag. Synd jeg akkurat hadde kjøpt høyttalere her på sentralen dagen før disse ble avertert til salgs. Hadde ikke stoppet med å gi bud med det første, nei.
    He he. Klager ikke over prisen nei. Godt at du allerede hadde gått til innkjøp. :D

    Spiller nå på Lassemanns MI 10.1 Malmin forsterker.
    Lar meg stadig imponere over Malmins produkter.

    Skulle ikke tro en 25W forsterker kunne dra Dynaudio sine Contour 1.3SE, som er kjent for å helst ville ha 200 strømsterke Watt.


    /Ruby
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer sansui. Blir nok bra dette. Mener det er Hornslett som lager kabinettene ja. Sublim byggekvalitet.

    Skiftet over fra lassemanns MI-10.1, til min nyinnkjøpte BAT VK-60. Dette er 60 triode Watt.
    Førsteintrykket er MEGET bra.





    BAT fosterkeren er STOR, og veier nesten 40kg!!!
    MI-10.1, BAT VK-60, og til sist en av mine Quicksilver Mini Mite Monoblokker.


    /Ruby
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Det er utrolig hva denne gutten (Rubyred) får til ;) Detta blir spennandes, detta må lyttas på når halsbetennelsen har sleppt taket.

    Gratulerer med enda et knallkjøp Rubyred ;)

    Destiny.. :)
     
    K

    kveita

    Gjest
    .
    Du har fått tak i en av de beste stativhøyttalere på kloden. Gratulerer så mye. Tror DA får laget sine kabinetter hos Hornslett møbelfabrikk. Det får være en mager trøst at mine Klipsch KLF-10, som ankommer min ringe bolig imorgen, har kabinett fra samme fabrikk, dog ikke i fugleøyelønn, men ganske vanlig kirsebær.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    atonal skrev:
    Grattis med ny forsterker, Ruby, vil anta at dette låter bra på dine Dynaudio, ja ;D
    Takker Atonal. Denne forsterkeren har vært en drøm siden jeg hørte den første gang. Passer mine Dynaudio som hånd i hanske.
    Har du tid, så er det bare å komme på en lytt. Har skjedd mye siden sist. :)

    Nå må du bli bra Destiny. Lyttekveld skal vi få til.

    Kåre Virud "Live" spiller. Knall skive.


    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    min nyinnkjøpte BAT VK-60.
    Woot! Heftige saker! ;D

    Gå nu hen og post deres egen "mitt anlegg"-tråd, Herr Ruby! Begynner å bli mye moro å lese om nå. :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Takker Jan, og Dazed. Spellærn`te så gæli nå.

    Morro at BAT VK-60 passet så bra til Dynaudioene. Tok vel egentlig en råtjangs på at de funka sammen....

    Må hoppe i det noen ganger.

    Sier det igjen. Utrolig bra høyttalere... ;)


    /Ruby
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det nærmer seg med stormskritt:




    Bare sånn for nysgjerrighetens skyld - er det noen andre her som har hørt de (bortsett fra Morten hos NAT da selvsagt)?
     

    Vedlegg

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Ingen eiere av Contour S1.4 som vil røpe sine høytalerposisjoner..?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Larsemann skrev:
    Ingen eiere av Contour S1.4 som vil røpe sine høytalerposisjoner..?
    Testa masse når jeg hadde mine for en del år siden, men husker ikke hvilke av disse to posisjonene jeg endte opp med;





     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Skal prøve meg litt fram med litt lengre fra veggen enn nå og litt toe-in :) Takker!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Etter å ha hørt disse pærlene live hos Rubyred drevet av en BAT VK 60 så er jeg utrolig imponert over hva de kan levere av lyd!

    Det spillte stort med masse kropp, lydbildet var massivt med utrolig kraft i bassen samtidig som det var silkemykt. Lydbildet var dypt, bredt, høyt og man kunne lett skille på hvor ting sto i lydbildet, stjerneklart fokus med beksort bakgrunn.

    Dette imponerte stort, jeg visste at de var gode, men fy flate :eek:

    Destiny.. :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Destiny skrev:
    Etter å ha hørt disse pærlene live hos Rubyred drevet av en BAT VK 60 så er jeg utrolig imponert over hva de kan levere av lyd!

    Det spillte stort med masse kropp, lydbildet var massivt med utrolig kraft i bassen samtidig som det var silkemykt. Lydbildet var dypt, bredt, høyt og man kunne lett skille på hvor ting sto i lydbildet, stjerneklart fokus med beksort bakgrunn.

    Dette imponerte stort, jeg visste at de var gode, men fy flate :eek:

    Destiny.. :)
    Takker for svært rosende omtale Destiny.
    Spiller bra gjør det, og det virkes som om BAT, og Contour 1.3SE trives særdeles godt sammen.

    Har i dag fått komplett sett med rør fra Motron til min BAT VK60, så i kveld blir det bytting, og lytting. ;D

    Spennende dette her.


    /Ruby
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.868
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Syns at Rubyred godt kunne kjøpt seg et par Special 25 sånn at han kunne ha en shoot-out hjemme.... ;D ;D ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Syns at Rubyred godt kunne kjøpt seg et par Special 25 sånn at han kunne ha en shoot-out hjemme.... ;D ;D ;D
    Nå er det ikke så ofte de er til salgs og det er en grunn til det.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    RoDa skrev:
    Syns at Rubyred godt kunne kjøpt seg et par Special 25 sånn at han kunne ha en shoot-out hjemme.... ;D ;D ;D
    Er veldig fornøyd med Contour 1.3SE, og kan vanskelig forestille meg at Special 25 er mye bedre. Ikke er de lette å finne til en vettug pris heller. C1 derimot... ;D ;D

    Har hatt en hjelpsom Lagga på besøk, så rørskifte, og justering av BAT VK-60 gikk som en drøm. Takk for hjelpen Lagga.
    Etter en times oppvarming var vi vel begge enig i at rørbyttet var en klar, og hørbar forbedring.

    Det spiller såpass, at mine Martin Logan inn til videre blir stående på soverommet. ;D


    Nei..... Dette må feires med en iskald pils. Skål, og god helg!


    /Ruby
     
    K

    kveita

    Gjest
    Rubyred skrev:
    Takker Jan, og Dazed. Spellærn`te så gæli nå.

    Morro at BAT VK-60 passet så bra til Dynaudioene. Tok vel egentlig en råtjangs på at de funka sammen....

    Må hoppe i det noen ganger.

    Sier det igjen. Utrolig bra høyttalere... ;)


    /Ruby
    Leste en test av Dynaudio 1.3 SE, (har forresten bladet ennå, bare jeg kommer på hvor), på slutten av 90- / begynnelsen av 2000 tallet tror jeg det var.

    Høyttaleren ble skamrost, bl.a er høyttalerelementene moddet betraktelig i denne meget spesielle utgaven av Dynaudio Countor.

    I samme utgave ble også Lavardin IS testet(kjøpte faktisk denne forsterkeren etter å ha lest testen).

    Ifølge samme blad passet IS modellen som hånd i hanske sammen med 1.3 SE på normale lyttenivåer. IS har bare 35 watt til rådighet, men jeg prøvde de bl.a på B&W 803 med godt resultat, så jeg er derfor ikke forundret over at de også spilte brukbart med 1.3 SE.

    Nyprisen da disse ble testet, hvis jeg husker rett, lå på ca 22-23000 SEK. Nyprisen i Norge vet jeg ikke noe om.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Hei,

    Da er vel på tide å definere meg som Dynaudio venn.

    Har kjøpt meg ett sett Contour S3.4, og de virker meget lovende. De ser ut til å matche min BAT Vk-600SE effektforsterker virkelig bra. ( 600 kvalitetswatt i 4 ohm burde jo være rikelig - og så låter det også fullstendig uanstrengt uansett musikk og volum.)

    Jeg har tidligere hatt ett sett Confidence 3 ( på nittitallet), brukte en Electrocompaniet AW 250 den gangen husker jeg, også med bra resultat, vet vel egentlig ikke hvorfor jeg solgte de. (var vel et angrep av byttesyke , tenker jeg.)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Michail skrev:
    Hei,

    Da er vel på tide å definere meg som Dynaudio venn.

    Har kjøpt meg ett sett Contour S3.4, og de virker meget lovende. De ser ut til å matche min BAT Vk-600SE effektforsterker virkelig bra. ( 600 kvalitetswatt i 4 ohm burde jo være rikelig - og så låter det også fullstendig uanstrengt uansett musikk og volum.)

    Jeg har tidligere hatt ett sett Confidence 3 ( på nittitallet), brukte en Electrocompaniet AW 250 den gangen husker jeg, også med bra resultat, vet vel egentlig ikke hvorfor jeg solgte de. (var vel et angrep av byttesyke , tenker jeg.)
    Gratulerer så mye. Knall høyttaler, som jeg forøvrig godt kunne tenkt meg selv.
    Forsterkeren kjenner jeg ikke til, men spiller den like bra, eller bedre enn min BAT VK60, må det bare bli bra. :)

    Pøs på med bilder!


    /Ruby
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har tidligere hatt Dynaudio Focus 140 og Confidence C1 og vært fornøyd med begge. Er det noen som har noen erfaring med Focus 110A (de aktive) eller Focus 160 (de nye)?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn