Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    ;D
    Utrolig bra.Har ikke fått spilt mange timene ennå og de åpner seg noe voldsomt etter en god stund med spilling fortalte Morten på NAT meg....-Episk eye og earcandy synes jeg selv.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Schumacher skrev:
    ;D
    Utrolig bra.Har ikke fått spilt mange timene ennå og de åpner seg noe voldsomt etter en god stund med spilling fortalte Morten på NAT meg....-Episk eye og earcandy synes jeg selv.
    Og Diablo’n gjør jobben?
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Uten tvil...
    Stålkontroll fra nederste bunn til øverste topp :)
    Episk dynamikk og lydbilde generelt-store ord,men er vel i rus over hva jeg har fått i hus og hva jeg hører :)
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Schumacher skrev:
    Uten tvil...
    Stålkontroll fra nederste bunn til øverste topp :)
    Episk dynamikk og lydbilde generelt-store ord,men er vel i rus over hva jeg har fått i hus og hva jeg hører :)
    Ja, nyt det. Grattulerer så mye!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    De var RÅ!

    Men center i ikke minst sub holder vel neppe mål lenger? :p


    Geir Arne
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    De blir vel utspilt litt ja,men de brukes jo bare stort sett til film og SACD i 7.1 THX Musicmode en sjelden gang.
    Ved film så er man kanskje ikke så kritisk til lyden generelt som kritisk lytting i stereo,så jeg tror nok ikke center og sub blir oppgradert ever.
    I så fall center,suben er krute god synes jeg.Lukket kasse og spiller veldig dypt,raskt og stramt.

    Har ikke kalibrert 7.1 anlegget med C4 enda,men etter å ha spilt på stereoanlegget så høres det nesten ut som om suben blir overføldig.C4 basser rimelig godt :)
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Disse har jeg ikke hørt,men regner med at gutta fra Skanderborg ikke har gjort slaraffen her heller... :)

    Fulgte linken til tester og ser at de også har testet mitt nyinnkjøp og konstanterer at L&B ikke mener at jeg har satset på feil hest ;D
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    K.H. skrev:
    K.H. skrev:
    Anonym skrev:
    K.H. skrev:
    Anonym skrev:
    Treverket er veldig flott, spesielt når sola skinner på det men det er vanskelig å få det til å vises på bilder.
    Slutt å skryt...!
    Savner du de?
    Kanskje litt - av og til...
    Ikke på tide å prøve noe nytt snart, Anonym? Og jeg kan godt være grei å ta dem tilbake...
    Sist jeg var i boden lurte jeg på om jeg skulle kaste emballasjen til de for å spare plass så de blir nok ikke solgt i nær fremtid.
     

    Guybrush

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    hifiguru skrev:
    Guybrush skrev:
    Takker!
    Da spørs det om ikke de blir tatt av lista gitt.
    Kanskje ett par brukte Focus 220 kunne være en mulighet til en overkommelig pris?
    Det er en pen oppgradering fra X12, men de krever mer plass og mer ut av elektronikken, har du det på plass kan det bli gøy! Har du ikke plass men god elektronikk kan du se på Focus 140 evt Contour 1,4

    Kan også Countour 1.3 SE være ett alternativ til disse?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Contour 1,3 er en flott høyttaler men endel slankere sound på disse eldre modellene. Kan nok virke litt kjedelige i forhold til F220 men du verden for en ærlig høyttaler 1,3 er. Ikke noe å rive huset med og bør matches med noe som heller en anelse mot det varme slik jeg oppfatter dem.
     

    Beas

    Medlem
    Ble medlem
    21.03.2010
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Enig. Jeg har prøvd begge disse på div Cayin forsterkere, og det er 220 er definitivt mer dynamiske.
     

    Guybrush

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    Ok, da trur jeg det blir å holde seg til de nyere generasjonene.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    De så flotte ut.

    Kunne tenkt meg en litt heftigere center, så kunne de vært veldig aktuelle.

    Blir spennende å se om de kommer til å fortsette med Esotec eller gå over på Esotar(som 360 allerede har).


    Geir Arne
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Schumacher skrev:
    Disse har jeg ikke hørt,men regner med at gutta fra Skanderborg ikke har gjort slaraffen her heller... :)

    Fulgte linken til tester og ser at de også har testet mitt nyinnkjøp og konstanterer at L&B ikke mener at jeg har satset på feil hest ;D
    Va syns du Schumacher,är du gott förnöyd med dina c4or???
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ehhh...

    Fornøyd er hittil årets understatement! :D

    Det er fantastisk lyd her nå syntes jeg.Forskjellen fra S3.4 er galaktisk!
    Alt er mye større,detaljert,luftigere og med en ubeskrivelig dynamikk!-de vanlige flosklene,men det er slik jeg opplever det. :)
    Bassen er bare deilig og herlig.Det er nok av den og den er dyyyp,stram og rask.Samtidig så opplever jeg at peak's og dip's er langt ifra så representert som på S3.4.

    Siden anlegget står i bruksstua så er nok plasseringen,spesielt ut i rommet bra vegg litt låst,men jeg sitter godt ifra bakvegg.Avstand fra C4 sine diskanter til øret mitt er ca 3 m og toe in er slik at in axis er ca 1,5 m bak ørene mine.Fra sweetspot til bakvegg er det ca 4 m.

    Med disse høytalerne hører jeg ett Himalaya av ett lydbilde med dynamikk,luftighet,detaljer,attack som bare gir lutter glede! :D
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.414
    Antall liker
    83.959
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    får vel melde meg inn her. Har kjøpt meg et par brukte Audience 42 som jeg bruker på kjøkkenet. Overaskende bra lyd i disse småtassene. Kjører de sammen med Trends 10.1 og en Squeezebox Touch og det låter STORT. Får lyst til å kaste ut Sonus Faberne i hovedanlegget i stuen og kjøpe Dynaudio der også.....
     

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Vad bra att du är fornöjd,håller med dig allt du skriver att dom är helt enkelt fantastiska högtalare.Själv är jag på jakt efter ett par Temptaition :D.Har hittat ett par i usa för 22000 dollar men jag ska se om jag kan få ner priset lite.Lycka till nu med dina c4a ;D
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har sammenlignet Focus 140 og contour 1.4 direkte? Hva er de største forskjellene på disse to?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Schumacher skrev:
    Lydkvalitet og pris :)
    Jeg har aldri hørt Focus 140, men ut fra min erfaring med Contour 1.4 tviler jeg på at Focus 140, som går for å være svært vellykket, er spesielt mye dårligere.
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Skal legge ut et par 1.4 til salgs nå, som er snart et år gamle.
    Bor du i Oslo kan du komme å høre på dem:)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Schumacher skrev:
    Lydkvalitet og pris :)
    Jeg har aldri hørt Focus 140, men ut fra min erfaring med Contour 1.4 tviler jeg på at Focus 140, som går for å være svært vellykket, er spesielt mye dårligere.
    Focus "rocker" litt mer enn Contour og funker bra på rimelig elektronikk. Contour vokser vokser med bedre og bedre elektronikk, på samme måte som å gå fra Contour til Confidence
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    K.H. skrev:
    Schumacher skrev:
    Lydkvalitet og pris :)
    Jeg har aldri hørt Focus 140, men ut fra min erfaring med Contour 1.4 tviler jeg på at Focus 140, som går for å være svært vellykket, er spesielt mye dårligere.
    Focus "rocker" litt mer enn Contour og funker bra på rimelig elektronikk. Contour vokser vokser med bedre og bedre elektronikk, på samme måte som å gå fra Contour til Confidence
    Blir ikke overrasket om eiere av Focus, og mange andre små høyttalere for den saks skyld, vil kunne si at dette også gjelder for deres småtroll.
     

    Guybrush

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er ihverfall meget fornøyd nå som jeg har oppgradert til Focus 140 ;D ;D ;D
    Tror jeg kan leve lenge med de :D
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Har etter en særdeles hyggelig handel her på sentralen skaffet meg et par 1.3SE. Spiller utrolig bra her og har god og overraskende dyp bass til å være en stativhøyttaler. Designet er tidløst og faller meget godt i smak hos meg. Tror dette er en høyttaler jeg kan leve lenge med!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Grattis, 1,3 er en ærlig skikkelig høyttaler! Dyp bass ja, men heldigvis ikke romlebass! Mange stativhøyttalere har en sjenerende partykul for og virke større enn det dem er, det slipper man her. De trenger godt med power og plass tross sin beskjedne størrelse men sånn er det med kvalitetsprodukter. ;)
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Har to par 1.3SE hjemme for øyeblikket. Et par jeg har lånt hjem for test og mine egne. Det ene paret låter faktisk litt anderledes. Det kan høres ut som om det er litt mer fremtredende diskant i det ene paret og de oppleves ikke som like silkemyke som det andre paret. Det er selvsagt ikke snakk om enorme forskjeller, men nok til at jeg er rimelig sikker på at jeg hører riktig.

    Paret som låter litt lysere skal visstnok ha vært veldig lite brukt de siste 5-årene og stått lagret i et par av de 5 årene. Kantopphenget er merkbart stivere enn det andre paret. Går ut ifra at det vil endre seg litt over tid.

    Når det er sagt så spiller begge meget bra!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har fått lytta på nye Focus 160? Den er oppgradert med nye Esotar elementer og nytt delefilter.

    Det rykker godt i Dynaudio foten nå kjenner jeg ;D

    Destiny.. :)
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Destiny skrev:
    Er det noen som har fått lytta på nye Focus 160? Den er oppgradert med nye Esotar elementer og nytt delefilter.

    Det rykker godt i Dynaudio foten nå kjenner jeg ;D

    Destiny.. :)
    Ikke hørt den enda desverre
    260 fikk forresten veldig god kritikk av Woijtek:
    http://www.6moons.com/audioreviews/dynaudio4/1.html

    Han er flink til å svare på mail og han referer til 160 i review´en.
    Så du kan jo høre om han har noen inntrykk?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Destiny skrev:
    Er det noen som har fått lytta på nye Focus 160? Den er oppgradert med nye Esotar elementer og nytt delefilter.

    Det rykker godt i Dynaudio foten nå kjenner jeg ;D

    Destiny.. :)
    De vant en gruppetest i siste Hi-Fi News, som burde være i lokalkiosken i disse dager.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    jabbalabba skrev:
    Destiny skrev:
    Er det noen som har fått lytta på nye Focus 160? Den er oppgradert med nye Esotar elementer og nytt delefilter.

    Det rykker godt i Dynaudio foten nå kjenner jeg ;D

    Destiny.. :)
    Ikke hørt den enda desverre
    260 fikk forresten veldig god kritikk av Woijtek:
    http://www.6moons.com/audioreviews/dynaudio4/1.html

    Han er flink til å svare på mail og han referer til 160 i review´en.
    Så du kan jo høre om han har noen inntrykk?
    Det virker jo som et godt forbedra 140 med esotar diskanter, den må jo bare være god ;)

    Destiny.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn