Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som har fått hørt Xeo høyttalerne?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen skrev:
    Har tidligere hatt Dynaudio Focus 140 og Confidence C1 og vært fornøyd med begge. Er det noen som har noen erfaring med Focus 110A (de aktive) eller Focus 160 (de nye)?


    Jeg har Focus 160 og er meget fornøyd. jeg har hatt 1.3SE- S1.4- Audience 42- Audience 52- Focus 140- Focus 110 to ganger.

    160 er et snepp opp kontra de 140 og 110, de er enda mer fofina og glatte og delikate å lytte på.


    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Et lekkert bilde til tatt av superfotograf Rubyred :)

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Et inntrykk fra en dyktig kar med ord etter å ha hørt anlegget mitt med Focus 160, dette er hva RoDa skrev.


    Spøkelser i stua
    Den holografiske presentasjonen fra anlegget til Destiny er nesten skremmende! Over, under, til siden, foran og laaaangt bak er musikken servert. Blandet med den forførende "i rommet" feelingen som bare Dynaudio kan på denne måten gjør at musikken bare er der og du fokuserer på det som spilles og ikke uvensentlig støy som biler utenfor i gata eller Canal Digital tuneren som fyrer seg selv opp for å starte opptak av fruene til fruen. Oppmerksomhetskrevende og svært levende presentasjon.

    Midt i smørøyet
    Et TV-program for lenge siden som også ble kalt nitti snørrunger. Ikke veldig relevant kanskje....
    Men i alle fall, midt i smørøyet hos Destiny er mellomtonen, og fader for en mellomtone. Naturlig, direkte, dynamisk, ikke overdrevet kropp, latterlig masse detaljer uten at det er påtrengende i det hele tatt og denne store brede mellomtonen er egentlig alt som er der. Kun støttet i begge ender av en naturlig topp og en naturstridig bass.

    Midt oppi huet er det ingenting, bare rundtomkring
    Det er i hvert fall ingen diskantlyder der, helt sånn som det skal være på dynaudiosk manér.
    Herlig så masse detaljer som finnes uten at det låter detaljert. Alt er der og alt er servert, du bare ikke får det trøkka i trynet som en dårlig bløtkakevits. Måten mellomtonen bare fortsetter oppover på og får helt naturlige s-er, p-er, t-er f-er, inn- og utpust, sukk og stønn og spytt (følger det håndklær med dusjen?), lek over gitarstrenger, cymbaler, visper er sånn at englene stemmer i og høytiden er her!
    Gruva til ozzy var før the holy grail for stemmegjengivelse, nå er det en ny Destinysjon her! Må høres!

    BaaaaAAAAaaass
    En liten streng som slår an en liten tone skaper litt hodebry hos Destiny. Det blir litt for kraftig akkurat da.
    Det er et bittelite problem som kun gjør seg gjeldende fordi alt det andre er purrfekt. Innspilling? Jeg ville sjanset på det og gitt det en to-tre mnd til før jeg hadde gjort noe drastisk.
    Bassen er i forhold til tidligere både mer nyansert og detaljert, og kanskje litt mindre fremtredende?
    Jeg tør også nevne at den ikke er av de mest slagkraftige eller konturskarpe, men for satan, det er stativhøyttalere i en stor stue vi snakker om! Det er forbi bra, bare at det er for lett å bli kritisk når alt det andre er så himmelhøyt.



    Destiny uten Destiny spellær som ville helvete!
    Destiny trenger ikke savne Destiny, det er helt klart. Destiny trenger heller ikke bry seg om de som mener Hegel låter lyst og klinisk eller de som mener det må rør til for å skape magi.
    Kombinasjonen med Hegel og MI på 160ene er magisk så det holder!
    Fra sist så mener jeg at lyden har brettet seg ut alle veier, det som skjer i lydbildet er tydeligere avtegnet og låter renere. Anlegget låter mindre og spiller mer. Jeg tar meg selv i å tenke at dette er ikke avspilling, det er fremføring. Kropp på vokal er mer avhengig av innspilling, det samme med hvor fremtredende bassen er, det varierer med innspilling. Med Creek (og ferske 160er) var det en tydeligere signatur på lyden uansett innspilling. Joda, jeg likte bassen på Creek, noe mer fremtredende og tilstede i lyden men ikke like ren eller med like stor variasjon mellom innspillinger. Innsynet i mellomtonen nå er eksepsjonelt, vanvittig bra! Klarer Destiny å kombinere det han nå har med det siste i slagkraft, kall det gjerne URkraft, helt der nede så er det bare å sette opp port i oppkjørselen, perleport!!






    Takk for servering, vinyl og som vanlig tankevekkende vellydende musikk.
    Han der senjaværingen hadde jeg ikke hørt tidligere og har derfor nå en vinyl og en CD i bestilling.
    Anleggene våre er nå nærmere hverandre i lyden enn de har vært tidligere, det som i hovedsak skiller nå er hvordan vi har satt de opp i stuene våre og de naturlige forskjellene som følger av det. Blir spennende å høre hva du synes her.
    Snakkes!

    Destiny.. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk. :) Husker at Focus 140 tegnet et godt 3D lydbilde, så dersom 160 gjør dette enda bedre - så er de definitivt på blokka.

    Da var det å danne seg en menig om 110A, som er i en annen klasse av bruk. Har alltid lurt på aktive høyttalere, og rommet de skal benyttes er ikke mer enn 3,6 x 4m så jeg antar 110A ikke blir for små og at 160 ikke er for store (Bruker RF-63 der nå og de er jo ikke akkurat små, men funker veldig bra - om enn litt store rent synsmessig).
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen skrev:
    Tusen takk. :) Husker at Focus 140 tegnet et godt 3D lydbilde, så dersom 160 gjør dette enda bedre - så er de definitivt på blokka.

    Da var det å danne seg en menig om 110A, som er i en annen klasse av bruk. Har alltid lurt på aktive høyttalere, og rommet de skal benyttes er ikke mer enn 3,6 x 4m så jeg antar 110A ikke blir for små og at 160 ikke er for store (Bruker RF-63 der nå og de er jo ikke akkurat små, men funker veldig bra - om enn litt store rent synsmessig).
    Likte du 140, så vil du garantert like 160 ;)

    Destiny.. :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Terje Nilsen er fra Bodø.

    Mvh.KW
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har vært veldig lite borti Dynaudio tidligere, men har nå fått et lite besøk av disse i mitt lytterom:



    Har bare lyttet i et par dager, men her er det myyyye bra. Interessen for Dynaudio er klart vekket....
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Kaster ut enda et innlegg her. Har nå lyttet intensivt til denne smått besnærende høyttaleren, og merker at lydmessig er det en grei match med min Marantz PM-15s2. Men jeg merker at det kanskje er litt lite krefter og det krever at jeg må justere ganske mye høyere på nivå med andre høyttalere.

    Så det leder meg til følgende spørsmål jeg antar det er greit å spørre om i "fan-tråden": Hva slags forsterkere har eiere/lyttere av C1 Confidence (Reference) hatt god suksess med? Både integrerte og pre/effekttrinn er interessante....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Sonic Frontiers Power 2.

    DA trives med GODT med powerheadroom, ikke vær redd for å ta i litt mtp god strømforsyning.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Anfield skrev:
    Kaster ut enda et innlegg her. Har nå lyttet intensivt til denne smått besnærende høyttaleren, og merker at lydmessig er det en grei match med min Marantz PM-15s2. Men jeg merker at det kanskje er litt lite krefter og det krever at jeg må justere ganske mye høyere på nivå med andre høyttalere.

    Så det leder meg til følgende spørsmål jeg antar det er greit å spørre om i "fan-tråden": Hva slags forsterkere har eiere/lyttere av C1 Confidence (Reference) hatt god suksess med? Både integrerte og pre/effekttrinn er interessante....
    Hei,

    Jeg har hatt PM-15S1 tidligere og min erfaring med den var at den fort mistet "pusten" hvis jeg dro på litt.
    Lyden ble mer grovkornet og det var nesten som om jeg hørte at forsterkeren måtte jobbe litt ekstra.
    Nå er mine Contour S3.4 litt mere følsomme enn dine C1, men jeg føler at min BAT vk-600SE med sine 2x600 gode Watt i i 4ohm kommer vel til sin rett.

    Jeg tror du kommer til å oppleve en dramatisk forbedring på alle lytteparametre med en strømsterk kvalitetsforsterker i forhold til Marantz.
    Ikke for å disse Marantz men en tungdrevet high-end høytaler som C1 fortjener noe helt annet.
    Tips:
    Accuphase, BAT, Krell, ML, Bryston, Electrocompaniet og Parasound.

    Lykke til.
     
    S

    SAH

    Gjest
    Hei

    Er det noen her som har testet Focus 260 med Hegel-elektronikk? Og i tilfelle, er det vesentlige forskjeller fra Focus 220?

    Svein A
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Endelig er vi i gang med barnehagetilvenning og jeg har litt tid alene på dagtid. Da får jeg endelig lyttet litt uten bekymring for de andre i heimen. Du og du som Contour S1.4 kan spille i en 45 kvm stue! Jeg er mektig imponert. Det er så riktig i forhold til detaljer og renhet. Det spiller uanstrengt og med en imponerende dybde. Stemmer kommer ut og låter virkelig flott. Samtidig kan de spille høyt og med masse bass. Jeg liker bass og det er gøy hvordan de kan fri skikkelig trøkk.

    Spiller med en Lyngdorf TDAI2200. Har til nå brukt mest Spotify med AirPort express optisk rett i forsterkeren og en gammel Pioneer CD-spiller via Benchmark DAC. Denon DL-103R pickup kommer til Pro-ject platespilleren min så da blir det litt vinyltesting også :)
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Jeg lukter litt på å oppgradere fra S3.4 til C2.

    Er det noen som har hørt Confidence C2 II eller C2 Signature? (Det er vel samme høytaler i forskjellig finish.)

    Hva er forskjellen fra C2 til C2 II?
    Jeg regner med at den må være betydelig - det må jo ha skjedd en del på de 10 år siden C2 ble lansert?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Michail skrev:
    Jeg lukter litt på å oppgradere fra S3.4 til C2.

    Er det noen som har hørt Confidence C2 II eller C2 Signature? (Det er vel samme høytaler i forskjellig finish.)

    Hva er forskjellen fra C2 til C2 II?
    Jeg regner med at den må være betydelig - det må jo ha skjedd en del på de 10 år siden C2 ble lansert?
    C3 som ligger på børsen, er mitt stalltips. Har ingenting med salget/selger å gjøre.

    Har hatt C1 og C2, liker C3 best med god margin.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen av dere som tror at S3.4 kan fores med krutt fra en Audio Note L4, eller må det sterkere lut til for å få disse til å våkne?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jeg tror det blir sub-optimalt med tanke på tilgjengelige krefter, ja.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt S3.4, de kan ikke vekkes, og ja jeg HAR prøvd, jeg ga meg ved 100w klA med rør.....
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    S3.4 trenger nok litt effekt som de fleste Dynaudio fra 150w og oppover sies det.

    Har selv BAT Vk-600 SE og S 3.4 og følgelig ingen problemer , føler at jeg har ubegrenset med krefter.

    Selv undrer jeg meg forøvrig litt undrende til alt for bastante uttalelser om enkeltkomponenter. Lyden påvirkes først om fremst av plassering og selve lytterommet deretter matching og kabler.
    Når en i tillegg føyer til musikksmak og andre preferanser.

    En kan ofte få større effekt ut av å flytte høytalerne 10 cm, en å oppgradere til signature utgave av en forsterker eller en kabelstump til 30.000,-.

    Ta ikke alt for god fisk - men prøv sjøl.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har synspunkter på om S3.4 kan drives til helt greit stuevolum med Abrahamsen V2?

    Hvordan er forresten impedanskurven på disse, er det noen 'stygge' dips innimellom?

    Takker for svar :)
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    911
    Antall liker
    281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ludo skrev:
    Noen som har synspunkter på om S3.4 kan drives til helt greit stuevolum med Abrahamsen V2?

    Hvordan er forresten impedanskurven på disse, er det noen 'stygge' dips innimellom?

    Takker for svar :)
    Jeg hadde s3.4 engang i tiden, og drev de med IcePower 1000ASP-moduler. Det svingte :D Det måtte såpass til med krefter følte jeg.
     

    Rightrider

    Fersking
    Ble medlem
    24.09.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Anfield skrev:
    Kaster ut enda et innlegg her. Har nå lyttet intensivt til denne smått besnærende høyttaleren, og merker at lydmessig er det en grei match med min Marantz PM-15s2. Men jeg merker at det kanskje er litt lite krefter og det krever at jeg må justere ganske mye høyere på nivå med andre høyttalere.

    Så det leder meg til følgende spørsmål jeg antar det er greit å spørre om i "fan-tråden": Hva slags forsterkere har eiere/lyttere av C1 Confidence (Reference) hatt god suksess med? Både integrerte og pre/effekttrinn er interessante....
    Till alla med Dynaudio!
    Prova Pass Labs slutsteg. Jag kör XA30.5 till mina C1. Magiskt!
    Har kört Plinius och Audio Research och varit nöjd, tills jag provade Pass!
    Malmö HiFi mässa körde Pass på C4....... Aldrig hört C4 spela så bra.

    Rightrider
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ludo skrev:
    Noen som har synspunkter på om S3.4 kan drives til helt greit stuevolum med Abrahamsen V2?

    Hvordan er forresten impedanskurven på disse, er det noen 'stygge' dips innimellom?

    Takker for svar :)
    Dynaudio er generellt utrolig jevne i impedanse, aldri stygge diper der

    Uten at jeg kjenner V2 så vil det nok funke helt ok men 3.4 blir med langt oppover forsterkerstigen. 2-300 saftige 8-ohmswatt gjør ingenting. ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    rightrider skrev:
    Till alla med Dynaudio!
    Prova Pass Labs slutsteg.
    - Hva gjør Pass Labs så bra?
    - Hvilke Dynaudio passer de mindre bra til? Dynaudio har veldig mange ulike høyttalere...
     

    Rightrider

    Fersking
    Ble medlem
    24.09.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    - Hva gjør Pass Labs så bra?
    - Hvilke Dynaudio passer de mindre bra til? Dynaudio har veldig mange ulike høyttalere...
    [/quote]

    De är musikaliska. De är starka. Väljer ni klass A, bra på lägsta volym till högsta. Magi!

    Kan tänka mig att de inte passar till de minsta, tex Audience 42, Excite 12, Focus 110. Annars till vilka som helst. Har provat med mitt XA30.5 på S1.4, S3.4 och C1. Lyssnat på C4 med monoblock.

    Rightrider
     

    menkromsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2009
    Innlegg
    102
    Antall liker
    0
    Hei igjen, Ludo!
    Godt å se at Dynaudio'ene har havnet i et nytt og hyggelig hjem :)
    Hvordan synes du de funker med Abrahamsen forsterkeren?

    Hilsen Magnus
    ...som ikke helt klarer å holde seg borte fra Dynaudio's venner tråden :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei hei og takk for sist!

    Jo takk, de funker helt topp! Merker godt at de har et mye større potensiale med en kraftigere forsterker og mer oppløsning
    enn hva Abrahamsen kan by på, men i min ikke så altfor store stue fungerer dette overraskende bra! Kanskje jeg ikke spiller like
    høyt som mange andre gjør :)

    Er godt fornøyd, absolutt!

    Spiller du på XTZ nå?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.

    Men ærlig talt, når du har testet pizzafat hvorfor gå over til asjetter ;D ;D ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    HEL skrev:
    Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.

    Men ærlig talt, når du har testet pizzafat hvorfor gå over til asjetter ;D ;D ;D
    Verden har gått videre siden Tandberg TL 1520.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    HEL skrev:
    Det første perspektivbildet var meget bra, en brosjyre verdig.

    Men ærlig talt, når du har testet pizzafat hvorfor gå over til asjetter ;D ;D ;D
    Mange takk :)

    Ang pizzafat og asjetter, hehe - asjetter i stua og pizzafat i kjeller'n! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn