Dual prosjekt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.640
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kjente håra reiste seg på ryggen av fargevalget jeg og, men det er såklart en smakssak,
    ellers; KJEMPESTILIG!!!!!!!

/ Morten

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Den er tung og stødig som et fjell. Står på sorbotane-føtter og jeg kan banke knokene på den uten at det forstyrrer pickup.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Fargevalget ble et kompromiss med fruen som tilsluttikke slo til i noen leire, så jeg tåler kritikk for den ;-) Kan jo alltid lakkere igjen senere, selv om fargen etterhvert har grodd litt på meg...

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.640
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Som sagt; kjempestilig ble den Toillball, og har sans for kreative fargevalg, men pastellblå, oi oi oi,
    kjenner den sitter litt langt inne.

Men tror deg absolutt på at den gror på deg, DIN spiller, DIN farge, - unik! Seff, ser den.

ShineySmileysBlink.jpg
    ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    407
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ser helt nydelig ut, jamrende fargevalg til tross! Meget pent utført :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Det er en Lamborghinifarge, de er- og skal være- spreke for f----!! Eighties are in at the moment..alt annet hadde vært kjedelig, bortsett fra Racing Green, da..VEL BLÅST!!
    Du har fått kontroll på det som var av problemer, eller?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Har alt under kontroll og den spiller flott nå. Kunne trengt litt mere fininstilling av tonearm, men tar det etterhvert.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Når nåla bare ligger i kassa..Very good!

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    407
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor i alle dager mener du forrige posten min inneholder regelbrudd ? Bommet litt der eller ? :p

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    312
    Pen platespiller.

Ved lakkering bør man ha sprøyet rommet man bruker med noe vann hvis mulig ( gulvflate ), eventuelt få opp luftfuktighet og varme.
    Dette for å unngå svevestøv.

Gjerne støvsuge godt før dette.

Etter dette, anbefaler jeg å slipe mellom hvert strøk med lakk.

Bruk gjerne 600 - 1200 papir, særlig mellom lagene med klarlakk til slutt hvis en bruker dèt.

Biltema og Clas Ohlson ( mener jeg ) har små kompressorer - kan brukes til airbrush - koster omkring 800,- kr

Airbrush-sett er som oftes bedre til dyrere de er, fåes i en rekke alternativer på Ebay.
    Mange i Norge selger også disse, Biltema har noen rimelige modeller + noen som koster litt mere.

Ved bruk av lakk på trykkflaske har dyse stor betydning, er de som selger en rekke varianter av dyser på Ebay.
    Har selv skaffet meg en ladning derfra.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Synes det er mye styr for å få til bra lakk, setter det bort neste gang.... :rolleyes:

Tittet litt på tonearmen og fant ut nålelageret i høyderetning var altfor stramt, med nennsomme hender fikk jeg løsnet det litt og tonearmen begynte å bevege seg igjen. Syntes det var pussig at den var så statisk og lot nåla gjøre alt arbeidet...
    Skal få seg ny kabel i tonearmen, da den er veldig kort og koblingene under armbordet ser ikke ut. Og støvdekselet passer ikke nedpå med plate på tallerkenen, så det skal tilpasses bedre også.

Men den spiller pent. Lyttet litt igår og fikk igjen den "god-følelsen" jeg engang fikk første gang jeg hørte på vinyl for bare etpar år siden. Musikk jeg har hørt hundrevis av ganger før har fått detaljer, bakgrunnslyd og noe som oppfattes som "luftigere" lyd med flere lag. Så jeg er godt fornøyd med spilleren,mere enn jeg trodde jeg ville bli. Dualen kommer raskt opp i hastighet og er helt tyst. Den er stabil for vibrasjoner utenifra og har ikke fått til noe akustisk tilbakekobling enda. Man kan trygt håndtere spilleren uten å være redd for at nåla hopper. Er blitt så glad i armløfteren at jeg ikke vil bytte tonearm også :p Får heller bruke pengene på pickup, kanskje en soundsmith otello.

Bruker forresten videokabler fra den lokale bilradiosjappa på 2,5meter fra spiller til forsterker, og synes de fungerer helt topp. Og til 180kr var de billige også.

Kort oppsummert et vellykket prosjekt som har fått meg til å undre om en kinesisk direktedrevet sak jeg har stående på hylla snart skal under kniven.....

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Så det kommer nye tonearmskabler og dertil reinere koblinger, samt ny Shure og setup på samme tid? Da er den nok ferdig, ja! Vis progresjonen, du..og se å få slakta den kineseren..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn