Da har jeg rubbet og polert, orket ikke slipe ned først i redsel for å ta lakken, men ble greit nok resultat til tross for ingen speileffekt.
Har litt irriterende jordstøy som et bakteppe for musikken, det rare er at det omtrent forsvinner etterhvert, men dersom man skrur av og på platespilleren så begynner det nokså høyt og gir seg etter du har spilt 10-15 sek... Må vel jorde chassi? Kun tonearmens orginale jordingskabler som går til signaljord nå.
Men det er verre problemer... Tonerarmen klarer ikke å spore skikkelig, den hopper som om det var hakk i plata på ny vinyl. Ikke konstant, men her og der.
For stramt lager noenplass kanskje?
Og lyden er jeg ikke fornøyd med. Har jo tatt opp etpar andre spillere med samme pickup\nål og de høres mye bedre ut, det mangler detaljer,dybde... alt egentlig.Høres meget tamt ut i forhold til min Thorens 150 eller Philips 202. Må finne ut av det, ikke bra. Kan være signalkablene fra Biltema som jeg testkjører med? Kan det være noe stramt lager i tonearmen som ødelegger? Kan dempingen av tallerken\armbord eller valg av aluminiumsarmbord ha gjort noe så drastisk på lyden? Håper det iallefall ikke er plinthen som gjør dette
Får begynne med å ordne jordbrummet, så sporingen og deretter prøve annen signalkabel.
Men utseendemessig er jeg fornøyd, men lyden må matche.