Diverse Du vet du har et superanlegg når...

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Når du kommer for sent til julaftensmiddag fordi du ikke klarer å rive deg løs fra Maria Callas på superanlegget.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.834
Antall liker
5.482
Sted
Holmestrand
Jeg kan ta med et Borsini så tenker jeg herr lund holder sin munn!
Muligheten for at herr Lund slipper Sluket, iført et Borsini, over dørstokken heme, er nok noe fjern. Den omvendte dørstokkmila!
Å demonstrere egen overlegenhet ved å ta avstand fra trekkspill er da vel en ganske trist argumentasjon?
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
784
Antall liker
945
Borsini? Er det bra? Burde kanskje ikke kaste det røde Borsini trekkspillet i boden allikevel :rolleyes:
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.265
Antall liker
9.055
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
... Når fruen lurer på om hun må sove alene i natt også pga at man ikke kommer seg bort fra anlegget...?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg kan ta med et Borsini så tenker jeg herr lund holder sin munn!
Muligheten for at herr Lund slipper Sluket, iført et Borsini, over dørstokken heme, er nok noe fjern. Den omvendte dørstokkmila!
Å demonstrere egen overlegenhet ved å ta avstand fra trekkspill er da vel en ganske trist argumentasjon?
Å demonstrere egen overlegenhet ved å ta avstand fra dem som tar avstand fra trekkspill er da vel en ganske trist argumentasjon?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg kan ta med et Borsini så tenker jeg herr lund holder sin munn!
Muligheten for at herr Lund slipper Sluket, iført et Borsini, over dørstokken heme, er nok noe fjern. Den omvendte dørstokkmila!
Å demonstrere egen overlegenhet ved å ta avstand fra trekkspill er da vel en ganske trist argumentasjon?
Humor er en fin bil. Tut-tut.
Ja. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Verden er ikke rede for Steinars subtile humor.

Dessuten vet ikke denne nesevise brukeren hvilken del av denne ekvipasjen som ville fått meg til nøle med å slippe den inn!
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Når du sitter på terrassen om sommeren, med skyvedøren åpen, og spiller på det du tror er normalt volum, og oppgager at naboen sitter på sin terrasse ca 40 meter unna og tramper takten, uten å be deg dempe lyden.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Når du trenger 3 sekunder og ikke 3 spor for å avgjøre om du lytter på et high end anlegg, eller ei.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Når nevrosene henger i tjukke lag, og den n´te remasteren av favorittskiva selvsagt må i hus.
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
...når du har stilt volumet ganske lavt, men du fortsatt kjenner vibrasjonene av bassen, lyden fyller hele rommet, men samtidig klokkeklar, du prøver å unngå å spille fra medium (typisk MP3 osv) av dårlig kvalitet, for det høres så utrolig godt, det som er av god kvalitet låter desto bedre.

Edit: ja, når man blir glad av å høre yndlingsmusikken i super kvalitet, at man kvikner opp, humøret stiger, kroppen fylles opp med energi og man får ting gjort selv om man har en daff dag hvor man i utgangspunktet er så slapp at man ikke får ut fingeren. Da blir kjempeinvesteringen man har gjort verdt hver krone man har brukt.
 
Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
når du føler nærværet uansett musikksjanger, kilde eller styrke........
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
... du får lyst til å skru på anlegget og høre på musikk nesten uansett tid.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
når du føler nærværet uansett musikksjanger, kilde eller styrke........
Godt poeng LMC!

jeg vil for egen del legge til.... og kvaliteten på innspillingen.

Har tilbrakt julen med gjennomlytting (og ripping) av Maria Callas´fantastiske remastered-boks, som jeg fikk i førjulspresang. Her er absolutt alt hun har gjort (67 cd-er) med alt fra skranglete blikkboksopptak fra 1949 til nesten-superoptak fra tidlig 60-tall.

Men gjennom det hele trer den store divaen frem. Det aller meste er i bra monokvalitet og jeg sitter faktisk ikke og tenker at "dette hadde vært flott, om bare opptaket hadde vært bedre". Jeg sitter simpelthen bare trollbundet av et av det siste århundres største musikalske genier.

Det er ikke fordi anlegget farger lyden nevneverdig. Magicoene er brutalt ærlige, men klarer likevel å formidle musikalitet.

Og det er vel det det handler om - i hvert fall for meg.
 

munin

Medlem
Ble medlem
02.04.2015
Innlegg
36
Antall liker
8
Veldig godt poeng fra BigSwifty her. Jeg har noen bemerkninger og noen spørsmål når det gjelder Maria Callas. Men det får jeg ta opp i klassisk tråden etterhvert.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.522
Antall liker
102.857
Torget vurderinger
23
ALLTID Steinar, alltid! Kledeligheten overgås kun av sannhetsgehalten i mine uttalelser :D
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
... når man ikke trenger en Kari Bremnes-plate eller en annen kjip plate for å høre at anlegget låter knallbra.
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Når du kommer hjem og ser frua har skrudd av den vanlige dritten på tv for heller og høre på musikk...
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Når du kommer hjem og ser frua har skrudd av den vanlige dritten på tv for heller og høre på musikk...
Surrealistisk!
Trodde det ikke fantes andre kanaler enn TV3, TV Norge, Fem og Blizz.
Men det er vel enda verre hvis Max logoen brenner seg inn i plasmaskjermen.
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Eller når du kan nyte musikk med ræva lyd, i trygg forvissning om at det skyldes opptaket, ikke anlegget ditt.

På den annen side; man må vel ikke ha et anlegg som objektivt sett er i superklasse for å få til akkurat dét. Det holder jo at anlegget befinner seg i din subjektive superklasse. Det er det som er det viktigste.

I et forsøk på å illustrere hva jeg mener. Her er et opptak med Chicken Shack og Christine Perfect. Lyden er mildt sagt ikke high-end, men jeg har stor glede av å høre sangen.


Det var en som sa en gang at når man ikke lenger synes anlegget låter like bra som før, er det for noen lettere å akseptere sviktende hørsel enn at det er noe galt med anlegget. En skal ikke utelukke at vedkommende ikke var helt på bærtur. :)
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Du vet du har et superanlegg når... Du ser det testet til ***** i WhatHifi og Lyd og Bilde :)
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
....Chicken Shack LP`ene på Deram egentlig låter ganske så bra. Den plata der (Imagination Lady...) er for øvrig veldig bra....
 
Topp Bunn