Diverse Du vet du har et superanlegg når...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Tror ikke den sanger er der, jeg refererte til bilde i innlegget ditt, det er coveret på Imagination Lady plata.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ok. Det har du visst rett i. Det var det coveret som kom opp da jeg søkte på youtube. Men siden sangen er på et "Best of"-album, finnes den kanskje på en annen utgivelse. Som sagt, ut på jakt. :)
 
6

65finger

Gjest
Når du ikke klarer å stoppe å grine ved tanken på å sette på anlegget fordi det er så dritbra. faktisk så har du ikke orket å høre på anlegget siden konformasjonen for 35 år siden. du har forsøkt men tårene kom i veien
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
Eller når du kan nyte musikk med ræva lyd, i trygg forvissning om at det skyldes opptaket, ikke anlegget ditt.
Jepp, skjønner veldig godt hva du mener. Man vet anlegget er bra når man hører metallisk skraping fra f.eks. en lavkvalitets MP3-fil, og man samtidig vet at lyden blir bra når man spiller fra en kilde med høyere kvalitet.
 

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
469
Antall liker
506
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Når du drar fram Chickasaw Mudd Puppies fra glemselen og blir sjokkert over hvor utrolig bra det låter...

 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
... når du setter på anlegget, drømmer deg bort i musikken og lar alt annet flyte.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.476
Antall liker
84.245
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
....når du ikke trenger ultradyre kabler, spesialgravert vinyl eller annet overprisede tweaks for at det skal låte bra
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Når du ikke har behov for å skryte av anlegget , fordi skryten kommer fra naboene !!
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Når du bor i en liten kommune, og ordfører'n sitter i sofaen din hver kveld uten att du har bedt ham om å komme.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Når samboeren på badet må løpe til døra fordi noen ringer på, og finner ut at det bare var anlegget.
Hehe. Det får meg til å tenke på da kona og jeg satt i kjellerstua og så på Ringenes Herre med lyden over anlegget, og vi begge satte oss opp i Stresslessene våre da en ring plutselig falt ned på gulvet rett ved venstre kanal. "Jamen, den falt jo der!"

Ikke at fallende ringer fra Ringenes Herre er noe kriterium for et superanlegg, men det var nå en litt artig opplevelse.

Jeg håper forøvrig ikke at samboeren måtte knipe av for å åpne for den imaginære påringeren?
 

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
86
Når du desperat prøver kabel etter kabel i bruktbilprisklassen for å være sikker på at du ikke går glipp av noe.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Når du sitter med en hjemmekino reciver med alskens klanger påslått og tror du hører på musikk... Mens du poster at alle STEREO ting som koster mer enn 2 kroner og 37 øre ikke er verdt det fordi det finnes ikke forskjell på forsterkere,kabler, underlag eller noe...I det du skriver dette skotter du bort på glassracket som står så fint ved de tykkeste glavamattene som var å finne... Og tenker at du bare MÅ ha et superanlegg fordi du aldri har hørt noen andre anlegg...Du kan jo ikke dra fra mamma... :cool:
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Når du hører en liveskive, kjenner at du skulle vært på do en tur, men tenker "pokker, jeg holder meg til pausen.."
 
Topp Bunn