Diverse Du vet du har et superanlegg når...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Kjære dere. Ikke la dette bli en hat-tråd mot bæljespell, rynkeorgel, eller hva man ønsker å kalle det:) Alle musikanter har min største respekt- selv spilelr jeg bare grammofon.

Det var ment som en ode til den rene musikkglede som intreffer når alt faller på plass i anlegget (og i hodet).

Hør hør! Selv spiller jeg den af, som han sa dansken. Det finnes mengder bra trekkspillmusikk i flere sjangere, period. De eneste instrumenter som er på Slukets MobbApproberte liste er p.t. sekkepipe, panfløyte og dildoido eller hva nå dette utyske fra Ausrralia heter (låter som en elefant med hangover)
Øyh - man skal ikke kimse av sekkepipa...


Johan-Kr
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Du vet du har et super anlegg når du kan spille denne vinylplata om og om igjen for å digge bassistens fantastiske toner som ligger der på lur.

image.jpg
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
- Når Dama, som er på besøk,....- nærmest skvetter til i det hun oppdager at det har begynt å lysne Søndags-Kveld.........- som har blitt til Mandags-Morgen med en halvtime til arbeidsdagen hennes starter !!;)

Mvh. Hjelpende Hender for Lyden av Opplevelser ...- av et bemerkelsesverdig Mønster.;););););););)
 
Sist redigert:

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.094
Antall liker
17.005
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Dette er lenge siden jeg har hørt på. Rått album. Skulle kanskje ønsket at bassen ikke låt så tynn. Obs:rolleyes: Fant jeg noe å pirke på anlegget mitt. Hmmm. Evig søke......

Du vet du har et super anlegg når du kan spille denne vinylplata om og om igjen for å digge bassistens fantastiske toner som ligger der på lur.

Vis vedlegget 351358
100 % enig. Jeg kunne ikke ha beskrevet det bedre selv.
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Trekkspill..... Må si at det er vel ikke noe som slår tyske slager på orgel ... . Må I så fall være danseband fra Polen ..
Dersom noe av dette låter fett , DA er anlegget virkelig bra !!!!
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Enig med Sluket. Det sitter et par "musikere" fra det høye Nepal på Torgallmenningen og spiller panfløyte. Reportuaret består av sånn ca 2,5 melodier. Skjønner godt at de som jobber i butikker i nærheten blir lettere sinnsforvirret av det evinneliget gnålet.
I Strandgaten utenfor Kløverhuset derimot, står der fra tid til annen en voksen kar med gitar + en liten gitarforsterker. Han spiller blues som faktisk er riktig bra. Har stoppet der noen ganger og hørt en melodi eller 2. Mulig reportuaret er noe snevert her og, men det han kan, det kan han.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg har kanskje ikke noe superanlegg, men jeg liker at jeg kan bevege meg rundt i rommet, eller legger meg ned i sofaen, og fortsatt liker godt det som kommer fra høyttalerne.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nesten uten oppfordringer fra kona spilte jeg litt Sven-Ingvars i kveld. Og det svingte! Jøss, dette er jo mussikk jo, tenkte jeg. Er ikke dette Definisjonen på et superanlegg, vet ikke jeg.
 
M

MusicBear

Gjest
...du sitter og koser deg med lyden av trekkspill :) Riktignok på Rickie Lee Jones Pop Pop album - men likevel.

Etter at Magicoene kom inn i anlegget, har lyden fått en ny dimensjon. Jeg føler at for første gang har Big-Mac-ene (og den fantastiske Mc1000T preampen) fått en likeverdig partner. Jeg hører ting i favorittinnspillingene som jeg ikke ante var der og det gir hele lytteopplevelsen en ny dimensjon.

Dette må deles :) Prøver å få en Mitt-anlegg-tråd opp og stå snart.

En musikalsk helg ønskes til alle.


Jeg har faktisk trekkspill - stort firekorrig Zero Sette knappespill - om du vil jeg skal ta meg en tur så du får høre "reise-orgelet" mitt live :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Når du ikke har følt behov for å endre noe på mange år?
 
8

8x12_TOM

Gjest
Når du har de samme ti testplatene på bordet som du hadde for ti år siden.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat renner ned dørstokkene på Sentralen for tiden, men jeg har likevel fått med meg den nye favorittsporten heromkring: Jeg liker ikke trekkspill-bekjennelsestrangen. Den gjør seg gjeldende i mange og forskjellige tråder, med en slags troll i eske-effekt.

Jeg vil derfor utfordre de uoppfordrede bekjennerne til å bli litt kjent med instrumentet. Prøv for eksempel denne:



Originalkomposisjoner for trekkspill med melodibass og/eller bandoneon av Piazzolla.

Professor og pioner Mogens Ellegaard imøtegikk trekkspillhateren Sten Bromans kritikk ved å gjøre målinger av overtoner i forseggjorte trekkspill. Resultatene var oppsiktsvekkende: Kompleksiteten i klang overgår de fleste instrumenter i et symfoniorkester. Det er derfor fristende å foreslå til trådtittelen: ".. du kan høre hva som finnes av klangrikdom i et flott trekkspill.

God fornøyelse.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.464
Antall liker
84.194
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg synes at trekkspill får mye pepper i denne tråden. Det finnes de som kan traktere instrumentet på en fantastisk måte og får det til å lyde meget bra. Her er et klipp fra 1969 med Putte Wickman & brasilianske Sivuca (bare jeg som synes Putte ligner på Dan Akroyd?)

Sekkepipe derimot......

 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Når du hører på musikk døgnet rundt og ikke blir lytte lei da har du et bra oppsett :)

Imagine
 
  • Liker
Reaksjoner: T-1

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.676
Antall liker
1.777
Torget vurderinger
1
Når du har hatt det samme anlegget i mere enn enn 4 måneder, og fårtsatt strømmer godlyden ut hver kveld.
 
Topp Bunn