Tiden er inne for å fylle på med litt info og bilder så ikke dere får for mye abstinenser

. Prøver å få til et jevnt sig her. Har ikke hatt anlednig til å være så mye i garasjen den siste uka men jeg har ligget litt i forkant med snekringa og selvfølgelig bildetaging. Jeg legger ikke ut byggebeskrivelse av høyttaler nr. 2 da dette bare blir repetisjon. Den har jeg begynt på, men er ikke kommet så langt.
Har frest ut for magneten til diskanten på reflektoren. Ser vel i ettertid at den ble moe snau. Freste ut en dia. på 105 mm og magneten måler 100 mm. Teoretisk skal dette gå bra, men så er det dette med teori og praksis.
Bruker målet til montering av diskant som utgangspunkt for utfresing som jeg merker på en platebit.
Dette ble resultatet!
Høyttalerterminalene som fulgte med likte jeg ikke. Tok en titt på sidene til Partsxpress og fant noe jeg likte bedre med moterings plate og det hele.
Denne vil jeg felle noe ned i ryggen. For å få dette fint må jeg lage en jigg. Var avgårde for å kjøpe glattkant som det heter. Viktig med glatte kanter og at den er nogenlunde rett. Her er jiggen limt og spikret og ligger i press for å holde form under tørking.
Spikret fast noen ekstra lister over hjørnene for å hode på formen. Som dere ser er "pusekatten" klar ;D
Grunnrisset er frest ut og jeg vil ha en 45 graders kan på dette og da blir det så her:
Ser vel ut som dette passer 8):
Ryggen blir trekt med vinyl så da hadde jeg tenkt å bare presse ht-teminalen ned å skru den fast slik at det blir vinyl rundt på den skråkanten. Håper dette blir fint! 8)
På baksiden ser det sånn ut:
Kommer til å frese en 45 graders kant her også. Så langt har jeg ikke kommet ennå ???
MVH
Jon Øystein