Etter snart 2 uker med Dspeaker Anti-Mode X4 er det vel bare å melde seg inn i denne klubben. Jeg ser at det gjennom tråden er sagt mye om Dspeaker produktene og skal ikke kjøre noe full review av denne boksen.
Det jeg vil trekke frem som positivt er allikevel:
- Dønn tyst.
- Veldig enkel å bruke uten ekstern pc/programvare.
- Alle funksjonene den innehar (dsp, dac, preamp, hodetelefonforsterker, grafisk display med før og etter kurver)
- Fjernkontroll, slank og i stål.
- Rimeligere i innkjøp enn NAD M66, tystere enn Anthem STR (usikker på om den har noen andre direkte konkurrenter?)
Noe negativt/begrensninger?
Vel, den blir litt varm i bruk og anvender derfor auto on/off. Synes den trenger litt tid fra oppstart før den lyder sitt beste. Betjeningshjulet for å vandre rundt i menyen er fint i bruk, men ikke helt Accuphase knobs to the touch. Gjelder vel hele produktet og sikkert greit da dette er fordyrende. Skjemmer seg ikke ut i hylla allikevel.
Når man går inn og setter manuell eq gjøres det kun i trinn av hele db. Dette er sikkert også greit å leve med for de fleste.
Kjører i dag en sub (2x10) og deler på 75 hz. Etter installasjon av denne boksen som kan korrigere opp til 4xsub kommer lysten på mer...det kan gå ut over lommeboka på litt sikt.
For meg var preamp funksjonen avgjørende ved kjøp. Har integrert boksen som en dac med alle kilder mot denne, og ut analogt mot rør-pre og sub. Har optimalisert gain i både rør-pre og Dspeaker pre slik at begge har godt headroom men ikke trenger justeres veldig lavt i volum. Begge ligger over klokka 13 og volumjusteringen skjer utelukkende fra Dspeaker. Slik må det være for ikke å ødelegge balansen mellom ht og sub. Preampen ligger der bare som en fast rørbuffer.
Det har hvert 2 interessante uker til nå og det blir antakelig fler av de

Advarsel; Dynamikken påvirkes voldsomt i ht når de får avlastning i bunn.
Vis vedlegget 1178167