Ønsker anbefaling DSP, hva bør man kjøpe?

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på å kjøpe meg en DSP som er enklest mulig og gjerne balansert. Har sett på både DSPeaker dual Core 2.0 og diverse DSPmini, pris forskjellen er stor på de forskjellige produktene og jeg hadde ikke tenkt å legge ned mer en nødvendig i dette "prosjektet".

Man må vel også ha måle mic og koble dette opp til en PC, men lagres dette på enheten eller må man ha igang PCn hele tida? Eller finnes det andre løsninger der man kan kjøpe en av de rimligste modellene og få hjelp av noen som har greie på dette?

Om dsp’n kan brukes som dac og den er god nok så er det også ett pluss :)

Mvh Aleksander
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Jeg lurer på å kjøpe meg en DSP som er enklest mulig og gjerne balansert. Har sett på både DSPeaker dual Core 2.0 og diverse DSPmini, pris forskjellen er stor på de forskjellige produktene og jeg hadde ikke tenkt å legge ned mer en nødvendig i dette "prosjektet".

Man må vel også ha måle mic og koble dette opp til en PC, men lagres dette på enheten eller må man ha igang PCn hele tida? Eller finnes det andre løsninger der man kan kjøpe en av de rimligste modellene og få hjelp av noen som har greie på dette?

Om dsp’n kan brukes som dac og den er god nok så er det også ett pluss :)

Mvh Aleksander
Dualcore’n er ikke dum den. Du MÅ ikke ha ekstern mic , eller kjøre målinger via PC med denne. Og den fungerer helt utmerket som dac - ja faktisk som pre også.
Men lyden kan nok føles som litt tam etter auto EQ , så man må som regel legge på igjen litt nivå i bassen selv i etterkant :)
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Hva skal du benytte denne enheten til?
Forforsterker med DAC og DSP eller holder det med in-line prosessering?
Stereo 2-kanaler eller flere veis aktiv deling? Trenger du surround prosessering med aktiv deling DSP?
Vanlig EQ / x-over filter justeringer eller fasefilter FIR basert? Alternativt kommersielt "automatisk" EQ produkt fra feks DIRAC, RoomPerfect, Antimode etc


Det er mange muligheter.. Hvordan oppsett tenker du bruke?
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hva skal du benytte denne enheten til?
Forforsterker med DAC og DSP eller holder det med in-line prosessering?
Stereo 2-kanaler eller flere veis aktiv deling? Trenger du surround prosessering med aktiv deling DSP?
Vanlig EQ / x-over filter justeringer eller fasefilter FIR basert? Alternativt kommersielt "automatisk" EQ produkt fra feks DIRAC, RoomPerfect, Antimode etc


Det er mange muligheter.. Hvordan oppsett tenker du bruke?
Skal brukes i vanlig stereo, trenger bare dac og DSP. Skal benyttes på øverste oppsettet i signaturen min
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
En god DAC med volum, og med de kanalene du trenger. En pc med Audiolense. Billig og meget bra løsning
Er ikke sikker på om jeg forstår? Trenger jeg ikke en egen DSP? Holder det med ett program på PCn?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
En god DAC med volum, og med de kanalene du trenger. En pc med Audiolense. Billig og meget bra løsning
Er ikke sikker på om jeg forstår? Trenger jeg ikke en egen DSP? Holder det med ett program på PCn?
Den løsningen The Shy foreslår gir nok best lyd i forhold til kostnad. Veldig fleksibel, men kan for enkelte gi en del utfordringer i startfasen.
Når man er forbi de bratteste bakkene er det bare fryd og velstand.

DSP på PC, ja.
Virker skummelt på mange, men det fungerer utmerket når ting og tang er på stell.
Software baserte digitale delefiltre & EQ
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
En RME ucx har både remote til master volum , knapper til kilde bytte og så har den en innebygget mic pre.
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
En RME ucx har både remote til master volum , knapper til kilde bytte og så har den en innebygget mic pre.
Okei, får ta en titt. Men jeg skal på ingen måte bytte ut pre ampen min :)
I ditt øverste oppsett har du med hovedhøyttalere sammen med en sub, i tillegg har du CD spiller med DAC og analoge innganger (platespiller) til Pre-ampen din.
Siden du ikke ønsker å bytte ut preamp, må du har en inline DSP løsning for kun lydprosessering (ingen DAC for ekstern kilder) Dvs du må ta det analoge signalet fra PRE - prosessere dette før det går til effekt forsterkerne.
Til dette finnes gode gamle Lyngdorf med Roomperfect, Antimode eller Trinnov. MiniDSP med DIRAC


MiniDSP med DIRAC er vel den billigste og men dårligste kvaliteten (De har en del støy fra Analog input)

DSPeaker Anti-Mode 2.0 er nok den som ligger best i pris vs kvalitet.

Lyngdorf Room Perfect processor RP-1 er en gammel traver (ligger ofter brukt på FINN)

Trinnov ST2-hifi er i en annen liga når det gjelder kvalitet og pris...

Noe annet vil kreve at du bytter ut preampen din.
(Det finnes sikkert andre løsninger som jeg har glemt nå...)
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
En RME ucx har både remote til master volum , knapper til kilde bytte og så har den en innebygget mic pre.
Okei, får ta en titt. Men jeg skal på ingen måte bytte ut pre ampen min :)
I ditt øverste oppsett har du med hovedhøyttalere sammen med en sub, i tillegg har du CD spiller med DAC og analoge innganger (platespiller) til Pre-ampen din.
Siden du ikke ønsker å bytte ut preamp, må du har en inline DSP løsning for kun lydprosessering (ingen DAC for ekstern kilder) Dvs du må ta det analoge signalet fra PRE - prosessere dette før det går til effekt forsterkerne.
Til dette finnes gode gamle Lyngdorf med Roomperfect, Antimode eller Trinnov. MiniDSP med DIRAC


MiniDSP med DIRAC er vel den billigste og men dårligste kvaliteten (De har en del støy fra Analog input)

DSPeaker Anti-Mode 2.0 er nok den som ligger best i pris vs kvalitet.

Lyngdorf Room Perfect processor RP-1 er en gammel traver (ligger ofter brukt på FINN)

Trinnov ST2-hifi er i en annen liga når det gjelder kvalitet og pris...

Noe annet vil kreve at du bytter ut preampen din.
(Det finnes sikkert andre løsninger som jeg har glemt nå...)
Okei, Men siden jeg har CD med koaxial ut, RIAA med balansert ut og en TV med optisk kan jeg ikke da koble alt til i DSPeaker for så å koble den in i pre amp?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Preamp...høres gammeldags ut.
Hva er det?
...noe jeg sluttet å bruke for over 30 år siden.:p
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Okei, Men siden jeg har CD med koaxial ut, RIAA med balansert ut og en TV med optisk kan jeg ikke da koble alt til i DSPeaker for så å koble den in i pre amp?
Nei, den har kun XLR/RCA inn, optisk S/PDIF og USB Audio inngang.
640_254367879.jpg
]

XLR og RCA er nok samme input / output i systemet.
Den har kun en optisk S/PDIF inngang. S/PDIF coax til optisk konvertere finnes, i tillegg må du har en optisk velger med to-inn og en-ut hvis du ønsker å bruke både TV og CD.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Okei, Men siden jeg har CD med koaxial ut, RIAA med balansert ut og en TV med optisk kan jeg ikke da koble alt til i DSPeaker for så å koble den in i pre amp?
Nei, den har kun XLR/RCA inn, optisk S/PDIF og USB Audio inngang.
Vis vedlegget 567836 ]

XLR og RCA er nok samme input / output i systemet.
Den har kun en optisk S/PDIF inngang. S/PDIF coax til optisk konvertere finnes, i tillegg må du har en optisk velger med to-inn og en-ut hvis du ønsker å bruke både TV og CD.
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Preamp...høres gammeldags ut.
Hva er det?
...noe jeg sluttet å bruke for over 30 år siden.:p
Okei, hva bruker du da?
Dette var mest ment som...en dårlig spøk?
Jeg skjønner godt at andre trenger en preamp, når de også bruker flere avspillingskilder.

Jeg har spilt fra harddisk og streamingstjenester de siste 10 åra. Kun CD de 20 åra før der igjen....etter jeg slutta med vinyl på slutten av 80-tallet.

Ergo, har det ikke vært bruk for preamp.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Okei, Men siden jeg har CD med koaxial ut, RIAA med balansert ut og en TV med optisk kan jeg ikke da koble alt til i DSPeaker for så å koble den in i pre amp?
Nei, den har kun XLR/RCA inn, optisk S/PDIF og USB Audio inngang.
Vis vedlegget 567836 ]

XLR og RCA er nok samme input / output i systemet.
Den har kun en optisk S/PDIF inngang. S/PDIF coax til optisk konvertere finnes, i tillegg må du har en optisk velger med to-inn og en-ut hvis du ønsker å bruke både TV og CD.
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
Med en optisk switch så vil du dra nytte av dacen. Du bare bytter mellom tv og bluray på switchen.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Okei, Men siden jeg har CD med koaxial ut, RIAA med balansert ut og en TV med optisk kan jeg ikke da koble alt til i DSPeaker for så å koble den in i pre amp?
Nei, den har kun XLR/RCA inn, optisk S/PDIF og USB Audio inngang.
Vis vedlegget 567836 ]

XLR og RCA er nok samme input / output i systemet.
Den har kun en optisk S/PDIF inngang. S/PDIF coax til optisk konvertere finnes, i tillegg må du har en optisk velger med to-inn og en-ut hvis du ønsker å bruke både TV og CD.
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
Med en optisk switch så vil du dra nytte av dacen. Du bare bytter mellom tv og bluray på switchen.
Okei, hvordan kobler jeg til cd spiller da tenker du? Konverter?
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Shy nevnte ordet kideregg og for mit vedkommende har RME vært et kinderegg.
Jeg skal ikke forfekte min løsning som den riktige for andre men det kan nok passe her alikevel å forklare hvordan jeg lever fint uten tradisjonell pre og kun bruker et lydkort fra probransjen. For meg var det nesten helt uakuelt å ikke ha en taktil, helst stor volum knapp og gjerne fysiske knapper for kildevalg når jeg gik over til PC basert DSP med audiolense. Det er der RME kommer inn i bildet, deres UFX serie og UCX kan brukes sammen med en kablet remote som har en stor knapp og mange små. Denne remoten kan veldig enkelt programmeres slik at knappene for de funksjoner som man ønsker. Innenfor de begrensninger som deres mikse programm Totalmix har, som er et route all to all programm, lett å bruke og fleksibelt. Et slikt pro lydkort har mange tilkoblingsmuligheter i tillge til at RME har mic innganger også, samt at den er DAC i systemet. Resultatet er at jeg har en stor knapp som master volum for alle kanaler og velger med taste trykk de "miksene" som de forskjellig kildene er koblet til. Hos meg, lyd fra PC, harddisk og Tidal, RIIA trinn og BD spiller skal kobles til også. Remoten fungerer i praksis som pre.
Ettersom jeg bruker AL til både xover og korreksion har jeg ikke behov for å voice anlegget med en pre. Av litt nostalgiske grunner bruker jeg fortsatt et rør basert RIAA trinn, Manley Steelhead, som var tenkt som en pre amp for det hele. Men når jeg tok i bruk DSP fullt ut ble den egentlig overflødig ( RIAA korreksjonen kan gjøres i AL) men jeg liker den dingsen og kan koble tre armer til samtidig.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
Med en optisk switch så vil du dra nytte av dacen. Du bare bytter mellom tv og bluray på switchen.
Okei, hvordan kobler jeg til cd spiller da tenker du? Konverter?
For å bruke CD spilleren trenger du en konverter fra COAX S/PDIF til Optisk S/PDIF sånn som feks Coaxial to Optical Toslink SPDIF Digital Adapter, etter denne trenger du å samle alle de optiske (TV, Bluray etc) inn til en optisk S/PDIF som går inn i DSPeaker Anti-Mode 2.0 boksen. Dette gjør du med feks denne Toslink 4 to 1 optical remote control with remote control
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.466
Antall liker
3.611
Torget vurderinger
96
En god DAC med volum, og med de kanalene du trenger. En pc med Audiolense. Billig og meget bra løsning
Bortsett fra at læringskurven er stupbratt, og det aller verste; at man er avhengig av en PC og standalone kilder som f.eks. en Blu-ray spiller med analoge utganger er et mareritt å få inn i et slikt system. Et bra DSP/EQ system bør være enkelt å bruke, ha minimal negativ innvirkning på lyden og bør også kunne brukes med analoge kilder/analoge utganger fra digitale kilder.
 
Sist redigert:

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
617
Antall liker
2.626
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
En annen løsning jeg ikke har sett foreslått her er en god balansert prepro til alle kildene man har, og deretter gode forsterkere med innbygget DSP for å kjøre høyttalerne aktivt. Rent lydmessig muligens slått på målstreken av PC-basert Audiolense og balansert DAC, men enklere i bruk og bra hvis man har mange kilder.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har måttet jobbe litt for det, men spiller nå knirkefritt og med bedre lyd enn jeg noensinne har hatt med to videokilder (TV og bluray), tre analoge kilder og ROON som digitalkilde. Motu og Audiolense gir meg alt jeg til nå har hatt behov for av fleksibilitet og miks av kilder. Som andre har poengtert, krever et pc/AL basert system litt innsats, og ikke minst motivasjon for å lære seg litt nytt verktøy. I andre enden er potensialet så vanvittig stort at jeg aldri ser meg tilbake! Har aldri hatt lyd i nærhetn av det dette utstyret presterer, og jeg har hatt en del dyrt utstyr i racket. Inngangsbilletten til high end lyd har aldri vært billigere dersom man er villig til å lære litt nytt og bruke litt tid på å "skru lyd".
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har måttet jobbe litt for det, men spiller nå knirkefritt og med bedre lyd enn jeg noensinne har hatt med to videokilder (TV og bluray), tre analoge kilder og ROON som digitalkilde. Motu og Audiolense gir meg alt jeg til nå har hatt behov for av fleksibilitet og miks av kilder. Som andre har poengtert, krever et pc/AL basert system litt innsats, og ikke minst motivasjon for å lære seg litt nytt verktøy. I andre enden er potensialet så vanvittig stort at jeg aldri ser meg tilbake! Har aldri hatt lyd i nærhetn av det dette utstyret presterer, og jeg har hatt en del dyrt utstyr i racket. Inngangsbilletten til high end lyd har aldri vært billigere dersom man er villig til å lære litt nytt og bruke litt tid på å "skru lyd".
Tiltredes.

mvh
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Ingen av de avanserte løsningene som har kommet som forslag er i henhold til trådstarter sine "ønsker". Enkelt DSP løsning for 2 kanaler med mulighet for å bruke DAC enheten.

Jeg selv har brukt en Cary SLP-05 rør pre foran et Monacor DSM-48LAN DSP delefilter til bruk mot et 4-veis stereo oppsett med aktiv deling og DSP korrigering.
Dessverre så er det lett å få egenstøy fra aktive delefilter / DSP enheter fra PRO-verdenen, spesielt i den lavere delen av prisskalaen. Dette gjelder hvor man går analogt til digital for DSP korrigering forså gå tilbake til Analogt etter delefilteret. Men dette er ikke et oppsett jeg kan anbefale noen som vil ha "plug'n'play" løsning.

Trinnov er det nærmeste man kommer en liten PC med et egenprodusert "IIR/FIR" software i ett kabinett sammen med gode AD og DA konvertere. Trinnov baserer seg ikke på standard DSP chip moduler (SHARC DSP) med software tilpasset Intel prosessorer.
 

Bolinder

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Innlegg
608
Antall liker
260
Torget vurderinger
1
En annen løsning jeg ikke har sett foreslått her er en god balansert prepro til alle kildene man har, og deretter gode forsterkere med innbygget DSP for å kjøre høyttalerne aktivt. Rent lydmessig muligens slått på målstreken av PC-basert Audiolense og balansert DAC, men enklere i bruk og bra hvis man har mange kilder.
Det finst balanserte svitsjer (https://www.kramerav.com/Product/VS-4X. Prisen er ikkje avskrekkande (https://www.eltronics.no/?p=1585794), men eg veit ikkje noko om kvaliteten.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
Med en optisk switch så vil du dra nytte av dacen. Du bare bytter mellom tv og bluray på switchen.
Okei, hvordan kobler jeg til cd spiller da tenker du? Konverter?
Ramser du opp kildene dine igjen? Mulig jeg har gått glipp av noen.
En CD spiller, Platespiller og en TV via optisk.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Okei, det var litt dumt. Hadde håpet å få utnytta dac delen i den å
Med en optisk switch så vil du dra nytte av dacen. Du bare bytter mellom tv og bluray på switchen.
Okei, hvordan kobler jeg til cd spiller da tenker du? Konverter?
For å bruke CD spilleren trenger du en konverter fra COAX S/PDIF til Optisk S/PDIF sånn som feks Coaxial to Optical Toslink SPDIF Digital Adapter, etter denne trenger du å samle alle de optiske (TV, Bluray etc) inn til en optisk S/PDIF som går inn i DSPeaker Anti-Mode 2.0 boksen. Dette gjør du med feks denne Toslink 4 to 1 optical remote control with remote control
Okei, men jeg håpet på å ikke ha så mange forskjellige kilder. Og jeg lurte på hvis jeg har en Blu-ray spiller som er koblet til TV så kan jeg vel bare hente lyd fra TV via optisk? Sånn at jeg får all lyden som TV får i en utgang? Eller er det en dårlig løsning kvalitets messig?
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Ingen av de avanserte løsningene som har kommet som forslag er i henhold til trådstarter sine "ønsker". Enkelt DSP løsning for 2 kanaler med mulighet for å bruke DAC enheten.

Jeg selv har brukt en Cary SLP-05 rør pre foran et Monacor DSM-48LAN DSP delefilter til bruk mot et 4-veis stereo oppsett med aktiv deling og DSP korrigering.
Dessverre så er det lett å få egenstøy fra aktive delefilter / DSP enheter fra PRO-verdenen, spesielt i den lavere delen av prisskalaen. Dette gjelder hvor man går analogt til digital for DSP korrigering forså gå tilbake til Analogt etter delefilteret. Men dette er ikke et oppsett jeg kan anbefale noen som vil ha "plug'n'play" løsning.

Trinnov er det nærmeste man kommer en liten PC med et egenprodusert "IIR/FIR" software i ett kabinett sammen med gode AD og DA konvertere. Trinnov baserer seg ikke på standard DSP chip moduler (SHARC DSP) med software tilpasset Intel prosessorer.
Jeg er også åpen for en DSP mellom pre og effekt men jeg vil veldig gjerne ha den balansert. Problemet er egentlig at jeg ikke har satt av noe særlig budsjett til detta men om det hadde inkludert en DAC så hadde det hjelpa på siden jeg må ha det også.
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
617
Antall liker
2.626
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
En annen løsning jeg ikke har sett foreslått her er en god balansert prepro til alle kildene man har, og deretter gode forsterkere med innbygget DSP for å kjøre høyttalerne aktivt. Rent lydmessig muligens slått på målstreken av PC-basert Audiolense og balansert DAC, men enklere i bruk og bra hvis man har mange kilder.
Det finst balanserte svitsjer (https://www.kramerav.com/Product/VS-4X. Prisen er ikkje avskrekkande (https://www.eltronics.no/?p=1585794), men eg veit ikkje noko om kvaliteten.
Takk for tips, har ikke sett sånt før! Det er mye bra Pro-utstyr som også kan integreres til hjemmebruk, og dette var et godt forslag. Vet heller ikke noe om kvaliteten, men det er jo enkelt å teste det ut!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Aleksander.
Du spør etter enkel løsning.
Dett er DSPeaker, men ikke bruk den med auto.
Last ned Jdriver og spander på deg en Umic 1.
Da kan du fintuningen som du selv ønsker.
Det var den måten jeg brukte den til slutt.
Ja DAC i denn er meget god sammenligne den med Burson DA160
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Aleksander.
Du spør etter enkel løsning.
Dett er DSPeaker, men ikke bruk den med auto.
Last ned Jdriver og spander på deg en Umic 1.
Da kan du fintuningen som du selv ønsker.
Det var den måten jeg brukte den til slutt.
Ja DAC i denn er meget god sammenligne den med Burson DA160
Da snakker vi om DSPeaker 2.0 dual Core eller den?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du har i prinsippet kun en analog kilde (platespilleren). Jeg ville vurdert å se på noe slik som en MiniDSP SHD.

Da har du analog inn for platespilleren, fire digitale innganger (usb, optisk, coax og AES), så CD-spilleren kobler du til via coax eller AES.

SHD gir deg dsp-funksjonalitet med Dirac romkorreksjon, pre-funksjon (kilde- pg volumstyring) og i tillegg får du streamerfunksjon.

For å koble dette tar du preamp ut av ligninga.
Kode:
Cd ————\
Tv ————————————SHD——— effektforsterker
Platespiller—/              \— evnt sub
Johan-Kr
 
Topp Bunn