Har oplevet at de nye trafoer kan få problemer med lange SE kabler. Ser ud til at det er en form for sving.Har monteret nye overførings trafoer i min PS Audio Directstream Perfectwave DAC. Skal sikkert spilles til i nogle dage. Vis vedlegget 735398
Har oplevet at de nye trafoer kan få problemer med lange SE kabler. Ser ud til at det er en form for sving.Har monteret nye overførings trafoer i min PS Audio Directstream Perfectwave DAC. Skal sikkert spilles til i nogle dage. Vis vedlegget 735398
Godt jeg fandt det her. Potentiometeret nærmest indgangen er til DC justering og det andet til hvilestrøm. Begynder at justere hvilestrømmen. Der trækkes voldsomt meget.Hvem har sagt det skulle være let. Men efter meget "spionage" fandt jeg dette.
Vis vedlegget 747573
Der bliver vanskeligheder med det her fornemmer jeg. Dokumentationen på det her er mangelfuld og der er rigtigt mange forskelligheder på flere versioner.Hvem har sagt det skulle være let. Men efter meget "spionage" fandt jeg dette.
Vis vedlegget 747573
Tager sådan to istedet for.
Det er Greg Ball SKA GB 150. Jeg lavede GB 300 for mange år siden og den var aldeles rædselsfuld. Tror det bl.a. skyldtes ikke udmålte Mosfets, samt brug af Duelund fladsølv kabler etc. Det er nok 15-20 år siden. Nu vil jeg prøve igen om det kan blive ok lyd. Forsynings spænding bliver 2 X 41- 42 VDC.Hvad laver du Drossel ? Er det en power amp mod ?
Jeg hadde rehokket signalkable til kobber , Til fets og mos jeg foretrekker singlestrand CU over det hele ,,,,, Før neon tech teflon / kobber brukte jeg en ibm spekket data kabel twisted pair sjermet og laget fosjellige varianter av denne som løpe meter .Jeg brukte den sist i J fet balanced ampen og kommer og å bruke i min siste super opampDet er Greg Ball SKA GB 150. Jeg lavede GB 300 for mange år siden og den var aldeles rædselsfuld. Tror det bl.a. skyldtes ikke udmålte Mosfets, samt brug af Duelund fladsølv kabler etc. Det er nok 15-20 år siden. Nu vil jeg prøve igen om det kan blive ok lyd. Forsynings spænding bliver 2 X 41- 42 VDC.
Synes ska gb 150 var veldig god,mye lik aleph i lydsignaturen,men var mye mer power i ska gb 150d.Det er Greg Ball SKA GB 150. Jeg lavede GB 300 for mange år siden og den var aldeles rædselsfuld. Tror det bl.a. skyldtes ikke udmålte Mosfets, samt brug af Duelund fladsølv kabler etc. Det er nok 15-20 år siden. Nu vil jeg prøve igen om det kan blive ok lyd. Forsynings spænding bliver 2 X 41- 42 VDC.
Hvilke forskelle er der på konstruktionen?Synes ska gb 150 var veldig god,mye lik aleph i lydsignaturen,men var mye mer power i ska gb 150d.
Ser at der er drivere til mosfeterne på D versionen. Glæder mig til den her. Tror den er god. Tror da pokker standard versionen og GB 300 lød tyndt.Hvilke forskelle er der på konstruktionen?
Det kan gudskelov laves på oversiden.Åh nej jeg har samlet det uden de fire forbindelser man selv skal etablere på bagsiden. Skal afmontere det igen. For mange ting igang.
Det ser ud til at mine BC 546 og 556 er fake desværre. Huset smelter når jeg rører med loddekolben. - What to do?Synes ska gb 150 var veldig god,mye lik aleph i lydsignaturen,men var mye mer power i ska gb 150d.
Har lige opdaget at de produceres i plastichus nu. Electra har dem. Men så ødelægges de vel let hvis man rører huset med loddekolben.Det ser ud til at mine BC 546 og 556 er fake desværre. Huset smelter når jeg rører med loddekolben. - What to do?
Desværre er diagrammet blevet væk i en lidt for voldsom oprydning.Hej Drossel,
Har du diagram til denne NLE kostruktion? Du kunne måske tage nogle nærbilleder af selve elektronikken. Jeg har en historisk interesse i NLE konstruktioner og derfor meget interesseret.
Lidt synd med alt det linolie. Håber du kan få den op at køre igen.
Senilix
Jeg skulle ikke have moddet på printet. Skiftede bare modstande i tilbagekoblingen til Duelunds naked kul. De fik nye lytter etc. Kom til at ændre ledningsføring fra printet til udgang. Hysterisk vil jeg sige de var. Men Niels må have tunet det lige til en grænse som jeg passerede.Ok, jeg ved ikke hvad årsagen til denne brændte af. Min ven byggede højttalere. Så den mest sandsynelige årsag er nok han har lavet et eller andet i sine forsøg.
Jeg har nu ikke haft indtrykket af at Primare 928 brændte af uden videre. De blev jo brugt meget sammen med de oprindelige Martin Logan CLS, som jeg ved NLE lavede en modifikation på. De går ellers for en pæn brugt pris.
Senilix
Det er som udgangspunkt ikke en god ide at modde så dyre produkter. Produktet mister totalt gensalgsværdien og det er derfor bedre med ren diy efter min mening.Jeg skulle ikke have moddet på printet.
Så er jeg ikke helt klar over hvilke modstande du har skiftet for en 928 er uden global modkobling. Men den har selvfølgelig emitter modstande og derved lokal modkobling.Skiftede bare modstande i tilbagekoblingen til Duelunds naked kul.
Hej Drossel,500 w er for lidt til en 250 w. forstærker
Interessant. Kan du fortelle litt mer om lydforskjellene du opplevde når du tilførte mer motstand i strømforsyninga til inngangstrinnet (gjorde strømforsyninga mindre stiv).Jeg har god erfaring med RC led fra hovedforsyningen og til indgangs trinnet. Så har fjernet forsyningen til indgangstrin et. Håber at blive færdig med den anden i morgen. Prøver at få den afsat til en bekendt. Forsyningen til indgangstrin et var for stivt i oprindelige konstruktion. En erfaring jeg har hentet fra bygning af alle de Holton forstærkere.
Varmere og mere forståeligt lydbillede.Interessant. Kan du fortelle litt mer om lydforskjellene du opplevde når du tilførte mer motstand i strømforsyninga til inngangstrinnet (gjorde strømforsyninga mindre stiv).
Konstruktøren Niels Larsen har det heller ikke.Desværre er diagrammet blevet væk i en lidt for voldsom oprydning.
Hej Drossel,Konstruktøren Niels Larsen har det heller ikke.