drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    ToreP jeg har jo ikke gået gennem Sahara.
    Min Step tracker regner cykling om til skridt. Så det er både skridt og cykling, som samlet svarer til 2000 km gang. En km gang regner man tager ca. en time.
    Så 2000 km tager omkring 2000 timer. Næste mål er til jordens kærne 6300 km. Regner ikke med jeg overlever det ildhav 😁

    Edit : 2000 km tager CA 333 timer.
     
    Sist redigert:

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Rask gange er jo 6km/t, så 1km/t blir vel ikke så mye trening, eller?
     

    Audiosan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.08.2018
    Innlegg
    427
    Antall liker
    228
    Personlig går jeg 1km på 10min ved normal spasering. Det blir da 6km/t. Ved hurtig gange vil det da gå litt kortere tid. Men jeg har gangfart litt over snittet.
    1km/t oppnår man fint om man kryper med øyelokkene :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Nå for pokker ja. Der er en kæmpe fejl der. 333.333333333 timer.
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg trodde ikke er øyeblikk at du "bokstavelig talt" hadde vandret gjennom Saharaørkenen, men den distansen du har gått! Og da var det jeg lurte på hvor lang tid du brukte, hjemme i Danmark, på distansen - og fikk svar på det!👍 Mvh ToreP
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Nu mangler jeg kabinettet fra AliExpress hvor de to STK SWitch mode forsyninger på 2 X 90 VDC skal være. Tænd og sluk i det store kabinet.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Rettelse det er Kendail elektrolytter.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    I morgen skal jeg prøve å starte den her forstærker. Strømforsyning to STK 500 W. 2 X 50 vac. Fire sæt bipolare pr. kanal. Forventer ikke state off the art 😆
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Takk for bilder, Drossel, er nok mange som følger deg selv om kommentarene ikke er så mange. Danmark er for meg opphavslandet for så vel hi-fi som selvbygg, det er synd det gikk som det gikk med L.C. Audio i sin tid, merkelig Gert ikke fullførte det Lars måtte gi opp. Lars og Gert ble vel straks som hund og katt, de burde egentlig gått sammen den gang, Gert med kunnskap om økonomi og lars elektronikk. Jaja...
    Samme når DAT lukket, ingen har vel klart erstatte det som skjedde i og fra deres kjeller. Selv om Frequence trolig er en bedre og mer moderne utgave av DAT. Jeg gikk forbi gamle DAT kjelleren for et par år siden, nesten så jeg følte lukten av Niels sin pipe da jeg stod der og mimret.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Takk for bilder, Drossel, er nok mange som følger deg selv om kommentarene ikke er så mange. Danmark er for meg opphavslandet for så vel hi-fi som selvbygg, det er synd det gikk som det gikk med L.C. Audio i sin tid, merkelig Gert ikke fullførte det Lars måtte gi opp. Lars og Gert ble vel straks som hund og katt, de burde egentlig gått sammen den gang, Gert med kunnskap om økonomi og lars elektronikk. Jaja...
    Samme når DAT lukket, ingen har vel klart erstatte det som skjedde i og fra deres kjeller. Selv om Frequence trolig er en bedre og mer moderne utgave av DAT. Jeg gikk forbi gamle DAT kjelleren for et par år siden, nesten så jeg følte lukten av Niels sin pipe da jeg stod der og mimret.
    Nu er Niels jo Kirketjener. Jeg går ud fra at du hved at Lars Clausen nu har New Class D. Men hans klasse D forstærkere er vist ikke noget at råbe hurra for. Sidst vi havde besøg af ham i klubben var det den rene elendighed.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nu er Niels jo Kirketjener. Jeg går ud fra at du hved at Lars Clausen nu har New Class D. Men hans klasse D forstærkere er vist ikke noget at råbe hurra for. Sidst vi havde besøg af ham i klubben var det den rene elendighed.
    Niels sluttet i kirken for flere år siden, jeg besøkte Niels hjemme hos han for to år siden - han var meget syk - håper han fortsatt er blant oss.
    Jeg har selv hørt Lars sine nye saker, kan ikke si det spilte dårlig - noe ALLE som var innom hans rom på København/Kastrup messen for tre, fire år siden gav tydelig uttrykk for. Men det var relativt små (og ikke spesielt dyre) høyttalere jeg lyttet til siste gang.
    Hva opplevde dere i klubben som dårlig med forsterkerne hans? Hva sa Lars selv til dette?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Klubbens højttalere er meget afslørende. Ingen plastic og ingen plastic kondensatorer. 3 tommer og 6 tommer mellemtone og diskanten kan være en anelse hård. Meget fladvalset sølv i anlægget. Mon ikke Lars brugte rørforforstærker i opsettet? Vi havde besøg af ham engang hvor preen var rør og da spillede det fint. Klubbens højttalere er firevejs. Gør mig ondt med Niels.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Klubbens højttalere er meget afslørende. Ingen plastic og ingen plastic kondensatorer. 3 tommer og 6 tommer mellemtone og diskanten kan være en anelse hård. Meget fladvalset sølv i anlægget. Mon ikke Lars brugte rørforforstærker i opsettet? Vi havde besøg af ham engang hvor preen var rør og da spillede det fint. Klubbens højttalere er firevejs. Gør mig ondt med Niels.
    Nei, tror han hadde en utgave av en egenutviklet DAC med rør, et var null hardhet å høre den gang. Trommevisp hørtes nesten bedre ut enn i virkeligheten, noe Lars dedikerte til en ca. 15 cm diameters rund Duelund delefilterkomponent som opptok hele bredden av høyttalerens bakside. Den kostet sykt mye penger, men Lars (som hater alt som koster mye) sa denne Duelund saken var et absolutt must til tross for sykt høy pris.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg har også for en mindre formue i Duelund komponenter. Heldigt jeg har kendt dem lige fra den spæde start. Var den første som testede indstøbt kobber i olie. De første blev støbt i alu folie Bakker og slebet firkantede
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn