drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Spørgsmålet er kanskje om det er i et relevant område de måler. Producenterne mener det er meget meget højfrekvent way out fra det hørbare område.
    Nå men jeg vil læse det du linker til. Jeg er dog sikker på at jeg har hørt ændringer i lyden hos en kammerat som har en Entrec og 4 andre. Er blevet fortalt at under krig har man anvendt transportable jordboxe ved radio kommunikation.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.475
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    13
    Forvrengning (som i dette tilfellet) tilfører ikke varmere lyd, den slører til den opprinnelige. Om du velger å tolke det som varme så er det helt ok. Og velger du å tro/mene at det gjør lyden bedre så er det også helt ok.
    Men har du et problem som du forsøker å løse med noen diy jordbokser?
    Eller er det en klassisk "solution looking for a problem" sak. ?

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Jeg har ingen problemer som skal løses overhovedet. Har hørt de gjør noget positivt hos en ven. Fordi Entreq har det problem er det vel ikke ensbetydende med at alle har. Den billigste de har er hørt hos en kammerat. Hans CAD boxe er meget bedre.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Forvrengning (som i dette tilfellet) tilfører ikke varmere lyd, den slører til den opprinnelige. Om du velger å tolke det som varme så er det helt ok. Og velger du å tro/mene at det gjør lyden bedre så er det også helt ok.
    Nok mest sidstnævnte for min del. Men ja støj kan også have positiv virkning fordi det slører noget som lyder dårligt i elektronikken. På samme måde som rørgrej og carbon/kul modstande. Jeg leder altid efter mulige forbedringer.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    IMG_20200206_130901.jpg

Kunne ikke dy mig efter at have hørt dette strømkabel hos Sven Palvig. Første gang jeg jeg hørte det syntes jeg det var rædselsfuldt. Anden gang var det fantastiske. Købt på Audiomarkt nyt men 30 % rabat. Skal prøve det iaften. Kr Dk 8100. Skal gå fra vægudtag til Gigawatt EVO 3.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Jeg tænker at det støj der indkommer fra Entreq skyldes at den ikke er skærmet. Af samme årsag forer jeg mine med rustfri folie.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    2.749
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du ser på målingene av Entreq gjort hos Audio Science Review, så ser du at boksen i seg selv gjør lite fra eller til. Det vsr temmelig mye forskjell på støyen med 2 meter ledning mellom boksen og anlegget, og med 15 cm ledning.

Johan-Kr

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Hvis du ser på målingene av Entreq gjort hos Audio Science Review, så ser du at boksen i seg selv gjør lite fra eller til. Det vsr temmelig mye forskjell på støyen med 2 meter ledning mellom boksen og anlegget, og med 15 cm ledning.

Johan-Kr
    Går ud fra 15 cm var best? Jeg undrer mig over hvorfor støjen opstår. Mitt bedste bud må være at Boxen samler støj op fra omgivelserne og sender videre til apparatet. Det må der være råd for. Tror skærmning af kassen vil afhjælpe det. Desuden skal kablet vel også være skærmet.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.475
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    13
    I beste fall gjør en slik boks ingenting. Hvorfor stresse med det?

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Fordi det er spændende og jeg mener at jeg har hørt det kan gøre noget positivt. Jeg stresser ikke. Har ikke arbejdet i mere end 1.5 år. Noget skal tiden gå med. Nu det nye strømkabel med aktiv skærm. Noget gør det men om det er udelukkende positivt det er spørgsmålet. Et er sikkert det gjør som jeg forventede. Giver fyldigere lyd.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Går ud fra 15 cm var best? Jeg undrer mig over hvorfor støjen opstår.
    Ingen hemmelighet. Boksen gjør ingenting, men kabelen funker som antenne, så jo lengre kabel, jo mere støy.

Johan-Kr
    Boxen gør klart noget for der kan høres tydeligt forskel. At det så er støj som gør forskellen det vil jeg absolut ikke afvise. Jeg har tidligere Opnået "bedre" lyd med å farve lyden med støj fra kul/carbon.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    2.749
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Boxen gør klart noget for der kan høres tydeligt forskel. At det så er støj som gør forskellen det vil jeg absolut ikke afvise. Jeg har tidligere Opnået "bedre" lyd med å farve lyden med støj fra kul/carbon.
    Hva som faller ismak, er selvfølgelig helt opp til den enkelte.

Det som kunne være interessant å se, er om du får samme effekt, kun med tilkoblingskabelen. Dvs at du kobler fra kabelen i boksen, men lar den være tilkoblet anlegget.

Johan-Kr

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Hva som faller ismak, er selvfølgelig helt opp til den enkelte.

Det som kunne være interessant å se, er om du får samme effekt, kun med tilkoblingskabelen. Dvs at du kobler fra kabelen i boksen, men lar den være tilkoblet anlegget.

Johan-Kr
    Ja det skal prøves. Men i øjeblikket har jeg ingen box. Min fra Ground solutions er udlånt så skal vente til jeg selv har lavet en. Hvis det er tilfældet at kablet samler støj op, så må apparatets chassis, da også samle noget op.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275

Johan-Kr
    Har læst mere om Jordboxe. Det er rigtigt at de tilfører støj fra 500 Hz og op. Men under 500 Hz fjerner de faktisk støj. Det vil give indtryk af flere og klarere detaljer.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    IMG_20200218_010146.jpg

Det var en Wolfson dac med tvc og Lars Vester buffer.
    Nu en Pre med Lars Vester Buffer og TVC. Kan trække 75 ohm. Bedste lyd igår aftes da vi prøvede mange forforstærkere.

Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    IMG_20200221_184956.jpg

Har nu sat den her hjemmelavede Lars Vester buffer med 2 moduler efter min PS Audio dac. Fungerer samlet balanceret. Utroligt så meget saft og kraft der kommer i forhold til bare dacen ned i forstærkeren.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Corona

IMG_20200301_211454.jpg

Endelig fik jeg energi til å lage min soundbar forstærker færdig. Lars Clausen solgte mig nogle brugte af hans gode moduler for næsten ingenting. Der er indbygget dac som skal modtage signal via Toslink fra fjernsyn. BB 1704 Dac og discrete opamps. Hypex SMPS 2 x 46 DC. Første gang jeg har brugt SMPS. Diskanterne er 1.5 " og lidt lav følsomhed. Så tror det kompenserer for Klasse D lyden.

Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    12 ordrer på en gang fra eBay etc.

Aldrig haft så mange ordrer ude på en gang. 12 stk mener jeg. Har bestilt nye transistorer til min Dartzeel Clon. Mistænker at de ikke er udmålt eller er fake på den. Værste lyd ( kedelig) jeg har hørt kanskje nogensinde. Får se om udskiftning til parrede på indgangen og nye udgangstrsnsistorer som helt sikkert ikke er fake Kan gjøre den bedre.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Hvordan vet du at de ikke er "fake"?
    De var dyre. Tror prisen indikerer at de er kurante. 19 $ pr par. Betaler det for transistorerne som hele boardet har kostet. Der er mange som er meget billige. Dem holder jeg mig fra. Indtil videre synes jeg Dartzeel er en forfærdelig forstærker. Håber det retter sig når jeg skifter nogle halvledere. Især dem på indgangen. Har bestilt parrede. Har hørt at producenterne af clonerne er ligeglade med det.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.475
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    13
    Hvilke transistorer er det som står i den da? Har du et skjema?
    Original Dartzeel måler som regel ganske dårlig så mulig du rett og slett ikke liker den.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.275
    Hvilke transistorer er det som står i den da? Har du et skjema?
    Original Dartzeel måler som regel ganske dårlig så mulig du rett og slett ikke liker den.
    Muligt at du har ret. Men mange liker dem. Jeg købte først en version med er sæt udgangstransistorer. Den solgte jeg hurtigt. Lyden var meget fornuftig. Ikke meget dynamik. Derefter købte jeg færdige print med 2 sæt udgangs transistorer. Er dynamik forladt. Har skiftet mange komponenter. Det gav bare en meget lille forbedring. Enclosure - strømforsyning etc. er jo dyrt så vil ikke bare opgive. Prøvet nu og skifte transistorer. Hvis ikke det hjælper så kommer der Current feedback i. First One MOSFET som har masser af dynamik og detaljer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn