drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Min Clone har samme mål som originalen og jeg mener kjølepladerne også har. 39 X 25 x4,5 cm køl. Desuden har jeg 1500 w. transformator og 100.000 uf pr. kanal. Dobbelt så meget som originalen. Der kan opnås store lyd forbedringer ved å sænke indgangs impedansen. Tantaler på det sted gør mega forskel.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Forstærkeren lyder suverænt godt. På flere punkter bedre end mine andre forstærkere.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Så bra da.........men det er fortsatt ingen Accuphase klone ;)
    Godt du ble fornøyd, etter alt arbeide.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Kanskje en idé?
    Ærgerligt at linket ikke virker. Billige meget kraftige skille transformatoter som kan justeres. Den jeg så på var 5 kva. Man behøver ikke købe 100 på en gang 1 er nok.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Efter 40 år med byg af snesevis af forstærkere er jeg efter ubegribeligt meget arbejde nået i mål.
     

    Audiosan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.08.2018
    Innlegg
    427
    Antall liker
    228
    Du sier du har 40 års erfaring med bygg av forsterkere. Også ser jeg du stiller så banale spørsmål som at du ikke vet hvor du skal måle tomgangstrøm (spiller liten trille om forsterkeren heter det eller det, det måles over emitter /source motstand(vanskelig å ta feil her)). Du vet ikke hvordan du skriver millivolt (mV ikke MV) og det faktum at all strøm måles i ampere ikke volt. Vel. Jeg får mine tvil. Du stiller nybegynnerspørsmål uten anelse om svaret etter "40 år erfaring":)Da stiller jeg meg tvilsom til dine evner til å konkludere med noe som helst.
    A60(+) Amplifier. Build this? - Page 2 - diyAudio
    bare lese fra pst 23 og ned.
    og i SKA150 tråden: SKA GB150D now public domain... - Page 50 - diyAudio
    #996 der du spurte meg om transistorene. en hver med litt erfaring vet at man ikke er låst til det som står skrevet. og en hver med 40 år erfaring har fatt med seg at disse ikke engang er et tema her.Og alle med litt erfaring vet at om noe forsvinner, så er det noe der som kan ta over (stort sett).
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Bare man kender den så er det jo ikke spor vanskeligt. Men når man ikke kan nå de punkter, som der skal måles over grundet monteringen, bliver man nødt til å finde et alternativ. Jeg er meget utålmodig og bliver irriteret hvis noget driller.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Købte KSA 992 og KSC 1845 til erstatning for bl 992 og 2240 til påbegyndt Ska 150 på Mouser. Håber det går bedre den her gang for dem jeg byggede for CA 20 år siden lød aldeles rædselsfuldt. Det var vist Ska 300 jeg byggede den gang. Har 6 matchede sæt IRFP liggende. De var ikke matchede for 20 år siden.
     

    Audiosan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.08.2018
    Innlegg
    427
    Antall liker
    228
    Ikke spor av vanskelig sier du? Men uansett måtte du ha noen til å forklare deg hvor du skulle måle? Det hjelper fint lite å ha kjennskap til ohms lov om du ikke klarer å finne ut hvor du skal måle. Om du du ikke klarer å komme til sikringer på kretskortet ditt, eller noen av koblingene mellom PSU og forsterkerkort, ja da vil jeg gjerne se den kreasjonen. du vet vel hvor forsterkeren trekker strømmen fra? eller? og problemet var vel slett ikke at du ikke kom til. Men at du ikke viste (" I have finnished the amp but can't find how to measure bias. Seems I turn and turn the pot but not much happens. Where is the "bias point". I am not able to locate it. Do you turn it anti clockwise to turn it up or clockwise? Is the relay open when diode is lighting or not?" "Aha I just has to adjust until it's 10 MV over the 0.25 emitter resistors for 40 MV bias right? "). Og ohms lov er det aller første man lærer. etter 40 år bør man ha kommet en smule lenger enn dit.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det var jo ikke nødvendigt her. Det er jo ganske simpelt.
     

    Audiosan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.08.2018
    Innlegg
    427
    Antall liker
    228
    nei der ser du. selv ikke en reserveløsning er nødvendig. Og allikevel var det så vanskelig med 40 år erfaring?
    og man måler 10mV (millivolt) ikke MV( megavolt) og har da 40mA (milliampere) ikke MV(megavolt) over en 0,25ohm motstand.
     

    Audiosan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.08.2018
    Innlegg
    427
    Antall liker
    228
    Så aldeles ikke. Jeg bare er så forundret hvordan du du kan være så selverklært ekspert på område med så meget til erfaring samtidig som du stiller så banale nybegynner spørsmål og bruker så feil formuleringer på samme tid.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Såså, uansett hva Drossel kan eller ikke, må man lige give ham honnør for en ustoppelig entusiasme.

    Ellers er på mange måter lyd som forskjellen på en blondine versus en brunette, kød eller fisk, kaffe eller the. Noen liker det sånn og andre er ravende uenige.

    Det må vi bare leve med.

    R
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hmm de der trafoer har jo ingen stelforbindelse. Skal laves eksternt. Men bør der være en for hver kanal eller fælles? Fra indgangsstik og til indgang på print. Er ikke vant til å arbejde med tvc. Sidst jeg brugte dem var det SE. Man kan selvfølgelig altid prøve sig frem.

    Nu afsted til Covid 19 Vaccinecenter.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hmm de der trafoer har jo ingen stelforbindelse. Skal laves eksternt. Men bør der være en for hver kanal eller fælles? Fra indgangsstik og til indgang på print. Er ikke vant til å arbejde med tvc. Sidst jeg brugte dem var det SE. Man kan selvfølgelig altid prøve sig frem.

    Nu afsted til Covid 19 Vaccinecenter.
    Heldige skiderik :LOL:
    Jeg må vente til på torsdag med første stik...... og andet stik kommer først 3. juni :confused:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken vaccine-type fik du??
    Efter at have nærlæst en del om de forskellige, blev min foretrukne den fra Moderna,
    og da jeg havde booket begge tider kom info´en op = Moderna. (y) (y)
    Har intet hørt om bivirkninger i det hele taget med Moderna-vaccinen andet, end nogen føler en vis ømhed i et par dage,
    dér hvor de er blevet stukket :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Shit altså Rcore trafoen købt i de gules land som 2 X 15 vac., Viser sig bare at give CA 12 vac. Ikke nok til Lars Vester buffer opbygget på pertinax for en del år siden. 50 STK 3300 uf. på det store print.
    IMG_20210428_072432.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Orker ikke tage disse 400 kr pr stk sølv Audionote ud. Sætter 240 ohm Vishay Naked henover. 15 Kohm i serie med indgangen efter tvc er jo den rene galemathias. Fjerner en hel del signal.
    IMG_20210429_010035.jpg
    IMG_20210429_010035.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Fra den tid jeg brugte linolie. Har dog været flere timer i en plasticpose med Isopropyl Alcohol.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn