Dr.Feickert's Analogue venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Froggy

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2013
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Sted
    Askim
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan er det å bytte fra jelco til sme 309/312 arm på Woodpecker’n? Den armbasen som sitter på kan vel umulig passe direkte over for ny arm? Prøvd å google litt, samt lese på Dr.feickert sin hjemmeside, men står ikke stort om dette der. Men uansett skal en ny arm etter hvert på plass! Synes forøvrig jelco 750l gjør en bra jobb, men har alltid siklet på SME :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har et nytt lager til Woodpecker, som jeg ikke lenger trenger. Om noen er interessert selges det til høystbydende.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hvordan er det å bytte fra jelco til sme 309/312 arm på Woodpecker’n? Den armbasen som sitter på kan vel umulig passe direkte over for ny arm? Prøvd å google litt, samt lese på Dr.feickert sin hjemmeside, men står ikke stort om dette der. Men uansett skal en ny arm etter hvert på plass! Synes forøvrig jelco 750l gjør en bra jobb, men har alltid siklet på SME :)
    Jeg har ikke sett noe skikkelig info om dette, men Feickert kan levere. Jeg fikk min med armbase for SME, har en 312S på, og er strålende fornøyd. Snakk med dem via en forhandler.
     

    Froggy

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2013
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Sted
    Askim
    Torget vurderinger
    6
    Takker for svar!) Fikk også svar fra forhandler om at dette leverer Feickert!) Så da er jeg i tenkeboksen hvilken sme skal jeg gå for!? Synes V armen koster for mye, men 310/312 er meget interessante! Eller er det noen andre gode anbefalinger jeg bør lytte til?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Glemte å si at Chris Feickert svarte meg og at det er anbefalt en liten prosedyre pga endring av diameter på drivhjulet: Trekk ut kontakten hold 45-knappen nede, sett i strømmen og vent til dioden blinker 3 ganger, da er den klar til justering.
    Tusen hjertelig TAKK Trondmeg. Dette sammen med en RPM app løste mysteriet på minutter.
    Nå er Ildfuglen og jeg venner igjen. Jeg har mistenkt/hørt at hun legge er noe kjapp i snurra, og travelheten medførte særlig at mine helter Supertramp låt lett nasale og spelte Dreamer fra "Crime of the Century" alt for fort. Nå har Roger Hodgson fått riktig toneleie, og Dougie Thomsens bass har blitt fet med diger kropp (omtrent som meg). Ildfuglen var faktisk helt opp i 36,8 RPM etter installasjon av nye pulleys :p
    Akkurat nå høres det nesten ut som om jeg fikk en oktav til nedover i bassen.
    Det er mye å tenke på her i livet som må justeres en gang i blant.

    DSC_1014.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei,

    Jeg vurderer oppgradering av strømforsyning til Woodpecker.

    Er det noen som har erfaringer med Feickerts Linear sammenliknet med uoriginale som feks Sbooster?

    A1F0D0A2-3D37-4295-B839-3D8DA095F3D3.jpeg


    BD3F1F80-89A3-4C00-AD6F-08A209DB8504.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Les denne før du vurderer oppgradering av strømforsyningen:

    https://www.audiosciencereview.com/...o-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    Conclusions

    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. If you do want to get a linear power supply, my strong recommendation is to get it from a company that understands safety and has regulatory certification. In that regard, my recommendation would be for the Sbooster BOTW over Wyrd4Sound PS-1. It is also $100 cheaper.

    -BB-
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for innspill BB.

    Jeg opplever godt resultat med strøm fokus på andre produkter så tenker at det samme gjelder platespilleren. Skal lese tråden du linket til

    Les denne før du vurderer oppgradering av strømforsyningen:

    https://www.audiosciencereview.com/...o-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    Conclusions

    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. If you do want to get a linear power supply, my strong recommendation is to get it from a company that understands safety and has regulatory certification. In that regard, my recommendation would be for the Sbooster BOTW over Wyrd4Sound PS-1. It is also $100 cheaper.

    -BB-
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takk til Sandecker for å stille spørsmålet med illustrasjoner, og BeetleBug for å svare.
    Jeg har lenge spurt meg selv om det samme mhp å gi mitt 3-motors Firebird drivverk bedre arbeidsbetingelser.
    Da ble jeg litt klokere mhp hva jeg skal gjøre med min platespiller.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har hatt Sbooster på min Woodpecker, nå bruker jeg denne bygd av Kenneth Lau.
    Lyd forskjell tja.... :)
    24EE3883-3F43-4DC4-AA98-6915A114BAD7.thumb.jpeg.6337f7a10372813357f211d79deec8e7.jpeg
    307579C9-2A10-4718-A445-9E18149BCCD7.thumb.jpeg.67a483920f89e4e3745b8974244fd1e3.jpeg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Nei, den er kjøpt direkte fra han. Han er en bla Lumin anerkjenner for og lage gode strømforsyninger. Jeg har tre utganger på min en til Woodpecker`n , en til Lumin L1 og en til som jeg brukte til Lumin D1,(byttet ut med T2)
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Takk for innspill BB.

    Jeg opplever godt resultat med strøm fokus på andre produkter så tenker at det samme gjelder platespilleren. Skal lese tråden du linket til

    Les denne før du vurderer oppgradering av strømforsyningen:

    https://www.audiosciencereview.com/...o-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    Conclusions

    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. If you do want to get a linear power supply, my strong recommendation is to get it from a company that understands safety and has regulatory certification. In that regard, my recommendation would be for the Sbooster BOTW over Wyrd4Sound PS-1. It is also $100 cheaper.

    -BB-
    Du kan jo forholdsvis billigt, købe et diy kit og afprøve om det giver noget

    https://www.google.com/search?q=diy...XaysQBHUcXArsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1423&bih=658
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for innspill BB.

    Jeg opplever godt resultat med strøm fokus på andre produkter så tenker at det samme gjelder platespilleren. Skal lese tråden du linket til

    Les denne før du vurderer oppgradering av strømforsyningen:

    https://www.audiosciencereview.com/...o-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    Conclusions

    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. If you do want to get a linear power supply, my strong recommendation is to get it from a company that understands safety and has regulatory certification. In that regard, my recommendation would be for the Sbooster BOTW over Wyrd4Sound PS-1. It is also $100 cheaper.

    -BB-
    Du kan jo forholdsvis billigt, købe et diy kit og afprøve om det giver noget

    https://www.google.com/search?q=diy...XaysQBHUcXArsQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1423&bih=658
    DIY, litt usikker.... er nok andre som er bedre på å lage produkter enn meg :rolleyes
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Har prøvd litt forskjellig "bein" til min Woodpecker. Fikk disse på prøve fra Nordic Sound Design, og de blir her. Det er så forskjellige tyngde foran og bak på Spilleren at jeg ikke har likt de som har en "fjæring" inni. Har både original bein og original spike bein, men med de fra Omicron føler jeg gir mer avkobling fra benk og omgivelser.
    Legger ved noen bilder,
     

    Vedlegg

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    En Wellfloat SF4449 plattform vil gjøre underverker for "hakkespetten" din srtorp.
    Jeg har en slik under "Ildfuglen" min, og jeg har ikke sett meg tilbake etter noe annet.
    Den skjemmer ikke ut det øvrige treverket i ditt oppsett ;)
     
    Sist redigert:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har oppgradert fra Jelco 750 i 12" utgave til Jelco 950 i 12" utgave og SME serie V har måttet vike plassen for Da Vinci Nobile i 10,5" utgave, pickuper i bruk for tiden er Ortofon SPU Silver Meister GM MkII og Benz SLR Gullwing.

    Det var alt jeg hadde om det.......men det var vel kanskje nok ?? :)
    Vakkert Rudi, men det blir ikke penere en dette Reed 12 " ;)
     

    Vedlegg

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Smak er individuelt og jeg skal ikke forsøke og ta fra deg hva du liker.....jeg vil dog si at det hadde blitt enda et hakk finere om armen hadde matchet fargen på plithet.
    .
    Helt enig og jeg håper du tok spøken, men ble ikke lett og matche de to.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.514
    Antall liker
    7.559
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Spilleren min hadde kanskje kledd armer med noen gull detaljer ??. ..........en 12" Grandezza arm hadde heller ikke vært feil.
     

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Har prøvd litt forskjellig "bein" til min Woodpecker. Fikk disse på prøve fra Nordic Sound Design, og de blir her. Det er så forskjellige tyngde foran og bak på Spilleren at jeg ikke har likt de som har en "fjæring" inni. Har både original bein og original spike bein, men med de fra Omicron føler jeg gir mer avkobling fra benk og omgivelser.
    Legger ved noen bilder,
    Har aldri opplevd en platespiller så kilen på vibrasjoner som dr feickert. Faktisk med den jeg fant ut at det finnes vibrasjoner konstant fra bakken og gjennom huset😅. Endte opp med salg jeg.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    En Wellfloat SF4449 plattform vil gjøre underverker for "hakkespetten" din srtorp.
    Jeg har en slik under "Ildfuglen" min, og jeg har ikke sett meg tilbake etter noe annet.
    Den skjemmer ikke ut det øvrige treverket i ditt oppsett ;)
    Hallo Power, Husker du har nevnt den plata før. Men hva er i mellom MDF platen og bunn basen på Welfloat
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hallo Power, Husker du har nevnt den plata før. Men hva er i mellom MDF platen og bunn basen på Welfloat
    Metall, metall, metall...dvs. dempesystemet til "oppfinnerne" som fungerer slik min hjernecelle skjønner det er tilnærmet samme prinsipp som de gode gamle BASE plattformene. Med et viktig unntak. Wellfloat må ikke veie tilnærmet like mye som produktet du ønsker å plassere på toppen.
    Plattformen bør nok ikke demonteres av nysgjerrighet, da er den plutselig din.
    Men du har en topp plate med skjørt og en bunnplate (er det MDF? Det husker jeg ikke, men egentlig ikke nøye). Virker til å være mer metall enn MDF.
    Inn i mellom topp og bunnplate er diverse metall deler skrudd sammen slik at toppen er flytende, og "avkoblet" underlaget.
    Forretningshemmelighet må vite :rolleyes:
    For min del var effekten kontant, så vibrasjoner fra gulv og rack er eliminert til et nivå jeg ikke hører at plukkes opp av platespilleren. Så da er jeg fornøyd.
    Det er relativt risikofritt å prøve en slik Wellfloat plattform.
    Om Gjallarhorn har en slik inne, kan du få den tilsendt og låne den for utprøving i 14 dager uten kjøpepress.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Sniker litt rundt i forhold til å kjøpe meg platespiller - igjen. Har hatt flere opp gjennom årene, men har ikke dratt interessen så langt i forhold til å sette seg inn i spiller, armer og pickup'er og teorien rundt. Synes Dr Feickert ser svært tiltalende ut og synes også å være vel ansette spillere. Ser først og fremst på Volare, men også Woodpecker kan være et alternativ. Skjønner at Woodpecker er et litt annet dyr, også i forhold til å bruke et større antall armer.

    Men hvis man i første omgang forholder seg til Volare: hvilke armer er det som kan være aktuelle for denne? Ser at Origin Live Silver Mk3A 9.5 er et alternativ som ofte benyttes, men er det andre - særlig med avtakbart headshell - som bør settes som aktuelle? (Ser ut til at det er avtakbart headshell på den på bildet, men kjenner ikke igjen type og merke.)

    image-240-1024x680.jpeg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hadde hakkespetten tidligere, må vel si det er en av få komponenter som jeg virkelig savner. Angrer veldig på jeg solgte denne. På denne var det en Jelco arm og quintet black om jeg husker riktig. Likte denne kombinasjonen meget godt.
    Som deg ligger hakkespett eller Volare langt fremme i pannebrasken om det skal ny rigg inn i stua.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hadde hakkespetten tidligere, må vel si det er en av få komponenter som jeg virkelig savner. Angrer veldig på jeg solgte denne. På denne var det en Jelco arm og quintet black om jeg husker riktig. Likte denne kombinasjonen meget godt.
    Som deg ligger hakkespett eller Volare langt fremme i pannebrasken om det skal ny rigg inn i stua.
    Ja, hadde selv en Sota Sapphire en gang i tida med en Jelco arm. Jelco hadde vel løst headshell, men lages vel ikke mer?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.796
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sniker litt rundt i forhold til å kjøpe meg platespiller - igjen. Har hatt flere opp gjennom årene, men har ikke dratt interessen så langt i forhold til å sette seg inn i spiller, armer og pickup'er og teorien rundt. Synes Dr Feickert ser svært tiltalende ut og synes også å være vel ansette spillere. Ser først og fremst på Volare, men også Woodpecker kan være et alternativ. Skjønner at Woodpecker er et litt annet dyr, også i forhold til å bruke et større antall armer.

    Men hvis man i første omgang forholder seg til Volare: hvilke armer er det som kan være aktuelle for denne? Ser at Origin Live Silver Mk3A 9.5 er et alternativ som ofte benyttes, men er det andre - særlig med avtakbart headshell - som bør settes som aktuelle? (Ser ut til at det er avtakbart headshell på den på bildet, men kjenner ikke igjen type og merke.)

    Vis vedlegget 900253
    Armen på bildet er en SME M2-9R

    SME Series M2-9R - Oslo Hifi Center
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kledde spilleren godt synes jeg. Litt sånn klassisk moderne .
    Ja, var fin den. Så bare at armen koster mer enn spilleren, litt grønn på disse kombinasjonene, og er bare selv usikker på når en arm blir "overkill" i forhold til selve spilleren. :)

    Her er en til i samme gate, men er vel en annen arm... Synes også de er enkle og modernt pene.

    Skjermbilde3.JPG
     

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Sniker litt rundt i forhold til å kjøpe meg platespiller - igjen. Har hatt flere opp gjennom årene, men har ikke dratt interessen så langt i forhold til å sette seg inn i spiller, armer og pickup'er og teorien rundt. Synes Dr Feickert ser svært tiltalende ut og synes også å være vel ansette spillere. Ser først og fremst på Volare, men også Woodpecker kan være et alternativ. Skjønner at Woodpecker er et litt annet dyr, også i forhold til å bruke et større antall armer.

    Men hvis man i første omgang forholder seg til Volare: hvilke armer er det som kan være aktuelle for denne? Ser at Origin Live Silver Mk3A 9.5 er et alternativ som ofte benyttes, men er det andre - særlig med avtakbart headshell - som bør settes som aktuelle? (Ser ut til at det er avtakbart headshell på den på bildet, men kjenner ikke igjen type og merke.)

    Vis vedlegget 900253
    Jelco armene er veldig populære og har avtakbart headshell
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn