Dr.Feickert's Analogue venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg brukte en litt tykk og stiv antistatisk filtmatte på min Woodpecker. Tror den er rundt 2 -2,5mm fra AM. Fungerte fint med min platestrammer. Trolig pga. stivhet og vekt fulgte den heller ikke med vinylen opp, men det må også sies at alle mine plater vaskes og har derfor lite statisk elektrisitet. Ser det er forskjellige oppfatninger og meninger her inne, men jeg ville aldri plassert en LP direkte oppå den harde tallerken.
     

    cuben

    Fersking
    Ble medlem
    08.08.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Jeg overvejer at købe en Woodpecker men er i tvivl om det kan betale sig at bestille med inertia-platteren. Er der nogen som har erfaring med inertia-platteren, er den pengene værd?
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har hatt standard og byttet til inertia. Jeg synes det var en liten, men betydelig oppgradering. Verdt pengene, sånn som hifi er verdt pengene. :)

    Litt mer ro, litt mer distinkt og kraftfull gjengivelse av bassen. Det er en slant å spare på den om du kjøper inertia med en gang i stedet for å oppgradere senere.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kjøpte uten og angrer litt på det. Hvis du ikke skal ha, så bestill med så bytter vi :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Smart bytte i så fall. Jeg gjorde et halvhjerta forsøk på å få tak i resten av lageret og lage en DIY-spiller. Har ikke fulgt opp så langt, men det kan fort ende med at jeg gjør det senere.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Smart bytte i så fall. Jeg gjorde et halvhjerta forsøk på å få tak i resten av lageret og lage en DIY-spiller. Har ikke fulgt opp så langt, men det kan fort ende med at jeg gjør det senere.
    Hva koster et slik lager?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er en av mange ting jeg ikke fant ut. Jeg trodde/mente å huske at det var skrudd fast fra oversiden av spilleren, men det var det ikke. På en eller aller annen måte festet fra innsiden, ser det ut til. Så det kan fort være at det koster en slant.

    Uansett, tanken var motor fra Origin Live eller noe, og så se hvor det bar. Kanskje en gang, nå ligger den bare og tar plass i boden.
     
    Sist redigert av en moderator:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Og hva/hvorfor det :) ?
     

    jarste

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    6
    Clean CBPS

    Er det noen som har erfaring med den eksterne strømforsyningen/batteripakka Clean CBPS? Verdt pengene?
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen som har erfaring med den eksterne strømforsyningen/batteripakka Clean CBPS? Verdt pengene?

    Jeg har ikke det, men har bestilt Sbooster nå til min etter og ha lest tilbakemeldinger hos den Svenske importøren av Sbooster.
    Har SB til min Lumin og det ga et veldig godt løft, så det blir spennende og se hva det gjør ang og spinne rundt en skive :)
     

    -KP-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    236
    Antall liker
    478
    Sted
    Danmark
    Er det noen som har erfaring med den eksterne strømforsyningen/batteripakka Clean CBPS? Verdt pengene?
    Jeg har den lille Feickert linear power supply, den er jeg glad for. Se på side 4 :)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    KP ang pulley :noe du har bestilt, eller er det en utbedring så du har fått den ?.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    På High End Munich hadde Dr.Feickert med seg sin helt nye modell Volare.(proto, finnish etc. ble bedre)
    Dette blir ny innstegsmodell uten det karaketeristiske skyvbare armbordet
    Armordet kunne dåg lett skiftes ut og predrilles fra fabrikk.
    I størrelse var spilleren en del mindre enn Woodpecker.
    Virkelig en flott spiller!

    Prisen anslo Dr.Feickert selv til ca. 24/25 000,-

    Ps. Armen på spilleren er en av Dr.Feickerts egne som også kommer på markedet snart.Samme med en fullsize riaa også utstilt. Den kom til høsten på markedet.

    Jonas
    706252CE-DF72-48BC-9BCF-F351A3C436C1.jpeg
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei JonasH,

    Spilte de på spilleren eller var det en «første visnings» modell?
    Ser flott ut ??????

    På High End Munich hadde Dr.Feickert med seg sin helt nye modell Volare.(proto, finnish etc. ble bedre)
    Dette blir ny innstegsmodell uten det karaketeristiske skyvbare armbordet
    Armordet kunne dåg lett skiftes ut og predrilles fra fabrikk.
    I størrelse var spilleren en del mindre enn Woodpecker.
    Virkelig en flott spiller!

    Prisen anslo Dr.Feickert selv til ca. 24/25 000,-

    Ps. Armen på spilleren er en av Dr.Feickerts egne som også kommer på markedet snart.Samme med en fullsize riaa også utstilt. Den kom til høsten på markedet.

    Jonas
    Vis vedlegget 494383
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Sandecker

    De spilte ikke på den nei. Hadde kun utstilling i hallen.
    Hadde Volare utstilt i 2 forskjellige utgaver. Den jeg la ut bilde av, samt en griselekker en i sort med alu.tallerken.
    EspenL falt også pladask for den sorte.
    Prestasjonsmessig var Dr.feickert selv tydelig på den ikke skulle stå tilbake for sin større søsken.
    Men var en enklere versjon.
    Størrelsemessig var den perfekt i mine øyne.:)

    Jonas
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JonasH skrev:
    Prestasjonsmessig var Dr.feickert selv tydelig på den ikke skulle stå tilbake for sin større søsken.
    Så den skal låte like bra som de dyrere modellene? Det høre ut som å skyte seg selv i foten. ;)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    JonasH skrev:
    Prestasjonsmessig var Dr.feickert selv tydelig på den ikke skulle stå tilbake for sin større søsken.
    Så den skal låte like bra som de dyrere modellene? Det høre ut som å skyte seg selv i foten. ;)
    Skulle ikke stå mye tilbake lydmessig nei. :)
    Nja, vet ikke om armbordene på storesøskene har mye å si på lyden.
    Men er en snasen «patent», som man ikke har på den rimeligste da.

    Jonas
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Om noe så mister man vel litt stivhet, men samtidig er det jo mulig for at armbordene er avkoblet fra plinthet? Tipper den eneste forskjellen er at de gjør spillerne fleksible mtp. armlengder.

    Masse/treghetsmoment i tallerkenen skal nok ikke overses.

    ...men en særdeles flott spiller!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Så er der kommet en ny pulley fra Feickert.

    Vis vedlegget 472568
    Sånn må jeg ha. Den nye og litt smalere remmen sklir av og kiler seg fast under drivhjulet av den gamle typen. Har vel egentlig venta på den, glemt av den, bytta tilbake til gammel rem og ikke tenkt så mye mer på det...
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte med en pent brukt Woodpecker med 12 Jelco. Problemet med denne var at reima hoppet av ved start og stopp. Heldigvis hadde jeg lest om et nytt polley hjul her på tråden. Ringte Terje hos audio aktører. Han sendte meg nytt polley hjul og spilleren fungere perfekt etter bytte. Faen. Der kom bildene vei...
    3FE72FFB-BB50-49E1-89CB-456F552FD4E5.jpg
    CBE24A48-D9F2-47C7-815C-6588E027A720.jpg
    333864D1-9C3D-4219-B12E-9AEFF0946328.jpg
     
    Sist redigert:

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Grattis med flott snurre! Ser vi har samme høyttalere..fungere bra med Naim?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fort gjort å få ny pulley hos Duet også. Men man blir jo stående og skravle skit uansett....

    Funker som bare det.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fort gjort å få ny pulley hos Duet også. Men man blir jo stående og skravle skit uansett....

    Funker som bare det.
    Vil tro jeg hadde fått samme servicen hos Duet. Har vært trofast kunde hos Duet i Bergen. Fikk tilbud på ny woodpecker der, men så kommer jeg over en pent priset brukt woodpecker. Tilfeldigheter gjorde at jeg kom i prat med Terje hos Audio Aktøren. Service innstilte begge steder.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg fikk mine nye drivhjul / pulleys i går og monterte dem i dag. Resultatet ble at reima ikke lenger hopper av hver gang jeg starter. I tillegg går spilleren altfor fort. Jeg har forsøkt å justere med + og -, men det skjer ingenting. Tipper det er et triks for å engasjere funksjonen. Noen som kjenner til dette? Jeg har ikke noen manual og finner ikke noe om dette på nettet.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Veldig små trinn, mener jeg. Holdt på og trøkka på knappene i en evighet før det kom seg.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk mine nye drivhjul / pulleys i går og monterte dem i dag. Resultatet ble at reima ikke lenger hopper av hver gang jeg starter. I tillegg går spilleren altfor fort. Jeg har forsøkt å justere med + og -, men det skjer ingenting. Tipper det er et triks for å engasjere funksjonen. Noen som kjenner til dette? Jeg har ikke noen manual og finner ikke noe om dette på nettet.
    Prøv å trykke gjentatte ganger på minus. Mener å huske den justeres i små trinn, altså for hvert trykk, men er usikker.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Er det ikke verre? Synes jeg holdt på en evighet uten at noe skjedde....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det forresten noen som vet om de har tenkt å oppdatere platter speed, så den funker med iOS 12? Det er jo litt balle å ikke ha den tilgjengelig lenger....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kom forresten på at jeg har hatt min Woodpecker i fem år og litt. Fortsatt ingen tanker om å bytte den ut med mindre det skjer overraskende ting med privatøkonomien. Godt kjøp, den spilleren.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Da tror jeg sannelig at Tønes kom ut av puberteten etter et par hundre trykk. Må nok grave frem stroboskopet senere for finjustering.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Venter på mitt nye hjul jeg også, har alle måtte justere hastighet etter hjul bytte ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg måtte justere etter bytte til den nye reima. I og med at den datt ned og kilte seg fast under pulley, så la jeg den til side mens jeg ventet på ny pulley. I og med at jeg bytta tilbake til gammel reim, og så bytta pulley og reim i ett jafs da jeg hadde begge, så tør jeg ikke gjette.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Glemte å si at Chris Feickert svarte meg og at det er anbefalt en liten prosedyre pga endring av diameter på drivhjulet: Trekk ut kontakten hold 45-knappen nede, sett i strømmen og vent til dioden blinker 3 ganger, da er den klar til justering.
     

    Froggy

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2013
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Sted
    Askim
    Torget vurderinger
    6
    Justerte min woodpecker etter pulley og reim bytte. Holdt minus knappen inne i ca 30-40 sek før jeg var i mål! Brukte stroboskopet for finjustering.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg brukte nok lenger tid, men justeringen gikk likevel overraskende raskt. Begge relevante hastigheter var justert på ca et kvarter inkludert en studie av lyskilden for å finne ut om den blinket med 100 eller 120Hz.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn