Dr.Feickert's Analogue venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Her er bilde av nykjøpte Dr. Feickert woodpecker med Jelco 12" arm , spiller svært godt :)




    Gratulerer så mye med ny spiller Noaa. Legg ut bilde av den :)
    Når det gjelder olje og lager,skal det være en hexskrue på toppen av platen.(like ved siden av spindel)
    Denne åpner du og bruker den medfølgende sprøyten med olje til å fylle på en slump.
    La spilleren stå å gå 1 døgn for at oljen skal få lagt seg rundt hele akselen og "bunn" etter påfylling.

    Mvh Jonas
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Virkelig stilig. Gratulerer, og velkommen i klubben!
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Er den bedre enn LP12 synes du? Jeg landet på en SME, men den Thorensen jeg kjøpte av deg selger jeg ikke.
    (Litt OT, men det tåler vi vel i en feelgood-tråd?)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Se der ja! Gratulerer så mye K.H:)
    Du endte på en Hakkespett?

    Mvh Jonas
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er den bedre enn LP12 synes du? Jeg landet på en SME, men den Thorensen jeg kjøpte av deg selger jeg ikke.
    (Litt OT, men det tåler vi vel i en feelgood-tråd?)
    Lydmessig vet jeg ikke enda. Har ikke sammenlignet dem i samme anlegg. Men når det gjelder oppsett og betjening er Woodpecker mye enklere å ha med å gjøre. F.eks i forhold til innstilling av korrekt hastighet, justering av pickupen, oppvatring (3 justerbare føtter) og hurtig oppstart. Savner dog støvdeksel og planlegger kjøp av dette hvis jeg blir å beholde spilleren, noe som er litt usikkert. Kanskje blir enten denne eller LP12 lagt ut for salg, siden jeg også har en høyst oppegående Thorens TD126 MkIII. Med to anlegg i huset betyr dette at en av dem blir stående uvirksom og krever plass, sammen med en fjerde spiller jeg også har.

    Artig at du fortsatt har Thorens TD2030. Bruker du SME309 armen på denne, eller er den flyttet over på SME-spilleren?
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Er den bedre enn LP12 synes du? Jeg landet på en SME, men den Thorensen jeg kjøpte av deg selger jeg ikke.
    (Litt OT, men det tåler vi vel i en feelgood-tråd?)
    Lydmessig vet jeg ikke enda. Har ikke sammenlignet dem i samme anlegg. Men når det gjelder oppsett og betjening er Woodpecker mye enklere å ha med å gjøre. F.eks i forhold til innstilling av korrekt hastighet, justering av pickupen, oppvatring (3 justerbare føtter) og hurtig oppstart. Savner dog støvdeksel og planlegger kjøp av dette hvis jeg blir å beholde spilleren, noe som er litt usikkert. Kanskje blir enten denne eller LP12 lagt ut for salg, siden jeg også har en høyst oppegående Thorens TD126 MkIII. Med to anlegg i huset betyr dette at en av dem blir stående uvirksom og krever plass, sammen med en fjerde spiller jeg også har.

    Artig at du fortsatt har Thorens TD2030. Bruker du SME309 armen på denne, eller er den flyttet over på SME-spilleren?
    Neida, på SME-spilleren står det en SME V12. Vurderer en SME 312S til Thorens, men da må denne bygges litt om. Mest tankespinn, egentlig. Hadde også en Dr. Feickert i kikkerten, men tanken ble foreløpig forlatt da jeg fikk ferten av SME-spilleren.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen andre som har stusset på brukerveiledningen til protractoren som følger med Feickert. Ble i alle fall veldig usikker da jeg skulle justere etter anvisningen bak i brukerveiledningen. Her står det nemlig at trinn 1 og 2 skal foretas med protractoren fastlåst til spilleren, mens man ved trinn 3 skal ha protractoren løs oppå tallerken. Kan ikke skjønne annet enn at dette er feiltrykk og at både trinn 2 og 3 skal foretas med løs protractor. Er jeg helt på bærtur?
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Her også ein heimelaga variant med vinkellister pålimt for å halda samman :)
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! Skikkelig fin den fineren. Har samme spiller, men i sort og sølv.

    Velkommen til hifisentralen, forresten!
     
    Sist redigert:

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Noe nytt i hakkespett klubben , roligt her inne ingen ting å dela om erfaring ,har nå spilt ein tid og må sei eg er veldigt fornøyd med Woodpecker spilleren .

    noaa
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noe nytt i hakkespett klubben , roligt her inne ingen ting å dela om erfaring ,har nå spilt ein tid og må sei eg er veldigt fornøyd med Woodpecker spilleren .

    noaa
    Folk er vel rimelig godt fornøyd med spilleren da og føler kanskje ikke noe behov for å fremsnakke den, slik en ofte opplever her inne. Har selv bare godord å si om Woodpecker. Likevel; mye vil ha mer... Har nå veldig lyst på en ganske mye dyrere spiller, som også var inne i vurderingen da jeg valgte Woodpecker.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Noe nytt i hakkespett klubben , roligt her inne ingen ting å dela om erfaring ,har nå spilt ein tid og må sei eg er veldigt fornøyd med Woodpecker spilleren .

    noaa
    Folk er vel rimelig godt fornøyd med spilleren da og føler kanskje ikke noe behov for å fremsnakke den, slik en ofte opplever her inne. Har selv bare godord å si om Woodpecker. Likevel; mye vil ha mer... Har nå veldig lyst på en ganske mye dyrere spiller, som også var inne i vurderingen da jeg valgte Woodpecker.

    Da drister eg meg til å spørre ka spiller som står på ønskelista di :)

    noaa
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noe nytt i hakkespett klubben , roligt her inne ingen ting å dela om erfaring ,har nå spilt ein tid og må sei eg er veldigt fornøyd med Woodpecker spilleren .

    noaa
    Folk er vel rimelig godt fornøyd med spilleren da og føler kanskje ikke noe behov for å fremsnakke den, slik en ofte opplever her inne. Har selv bare godord å si om Woodpecker. Likevel; mye vil ha mer... Har nå veldig lyst på en ganske mye dyrere spiller, som også var inne i vurderingen da jeg valgte Woodpecker.

    Da drister eg meg til å spørre ka spiller som står på ønskelista di :)

    noaa
    Da drister jeg meg til å svare at det ønsker jeg foreløpig å holde for meg selv, i tilfelle det blir med drømmen.:)
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Noe nytt i hakkespett klubben , roligt her inne ingen ting å dela om erfaring ,har nå spilt ein tid og må sei eg er veldigt fornøyd med Woodpecker spilleren .

    noaa
    Folk er vel rimelig godt fornøyd med spilleren da og føler kanskje ikke noe behov for å fremsnakke den, slik en ofte opplever her inne. Har selv bare godord å si om Woodpecker. Likevel; mye vil ha mer... Har nå veldig lyst på en ganske mye dyrere spiller, som også var inne i vurderingen da jeg valgte Woodpecker.

    Da drister eg meg til å spørre ka spiller som står på ønskelista di :)

    noaa
    Da drister jeg meg til å svare at det ønsker jeg foreløpig å holde for meg selv, i tilfelle det blir med drømmen.:)

    Nei ikkje alle som vil ut med drømmene sine , men sånn er det ein blir nå aldri fornøyd uansett ka ein kjøper gjena , farlig hobby dette her , greieste å slå seg til ro med da ein har anskaffet seg, om man får det til :)

    noaa
     
    Sist redigert:

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Hvor fikk du fatt i det ?

    Mvh. Geir
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Hvor fikk du fatt i det ?

    Mvh. Geir
    Jeg har fått lagd den etter mine mål hos et firma som driver med "plast" Mulig jeg kan få lagd flere hvis det er noe interesse
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Den er ok, limt i alle skjøter så man ser limet, men det ble bra. ca 1200,. men må sjekke litt. send pm, hvis interesse.
     

    -KP-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    236
    Antall liker
    478
    Sted
    Danmark
    En Dr.Feickert linear power supply, er på vej.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Fortell... Finner ikke mye info om den på nett.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Hvor har du bestilt den i fra ? og vil du si noe om pris ? Vet ikke helt hva som skal bli stillere :) men jeg er nyskjerrig på denne.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Me too. Alternativet er å bygge en superregulator.
     

    -KP-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    236
    Antall liker
    478
    Sted
    Danmark
    Hvor har du bestilt den i fra ? og vil du si noe om pris ? Vet ikke helt hva som skal bli stillere :) men jeg er nyskjerrig på denne.
    Min er købt hos Dansk forhandler. Koster 8000 NOK

    Hei KP

    Har du fått testet strøm-boksen og kan komme med noen inntrykk ?
    Hej srtorp.

    Ja, nu har jeg fået testet den. Den leverer et mere dynamisk lydbillede og giver mere sort baggrund. Det er et must have :-]

    Her er lidt billeder.



     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Laget meg støvdeksel til Hakkespetten i dag.:)

    Jonas

    Vis vedlegget 411367
    Hei Jonas
    har ett spørsmål , ut fra dette bildet så bruker du korkmatte og eg lurer på ka type kork matte du bruker om det er den typen med gummi blanding eller bare kork , er litt plaga med statisk ladning når eg legger direkte på woodpeckeren , og tenkte å prøve denne typen matte .

    noaa
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Nooa

    Jeg har typen med blanding kork og "gummi" ja.
    PatheWings produserer den jeg kjøpte.
    De har ulike typer matter.

    Mvh Jonas
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Hei Nooa

    Jeg har typen med blanding kork og "gummi" ja.
    PatheWings produserer den jeg kjøpte.
    De har ulike typer matter.

    Mvh Jonas
    OK ser att den er ganske tykk (4mm)så blir problem med å bruke pucken ,rekker ikkje i gjengene då men kan bruke puck uten , lydmessig er det noe å hente på den?, det viktigste for meg er å få vekk statisk lading ,nå veit ikkje eg om du har hatt problem med dette .
    Mvh noaa
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei igjen

    Hadde noe statisk tidligere ja.
    Men kombinasjonen av enkel Platevasker,matten og antistatic spray, gjør at jeg ikke har den store utfordring med dette lengre :)
    Matten min er ikke så mye som 4mm. Jeg bruker original puck uten problemer.

    Mvh Jonas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn