Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.338
    Flott bil ødelagt av stygge felger som har ingenting på en slik bil å gjøre...
    Skal man først pirke så er det noe med lyktenes plassering som fikk meg til å tenke at dette ser ut som en bil for nærsynte.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.876
    Torget vurderinger
    1
    Var noe rart med fronten på den Iso Grifoen der ja.

Fin når den ser slik ut:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.272
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

kult at man tilbyr dette, og et godt alternativ for de som sliter med rust eller kollisjonsskader.
    håper det utvides til en stor katalog, så kan man få en rustfri strøken (og driftssikker bil) til en ok penge

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.272
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    entusiaster er entusiaster uansett hvilket land de kommer fra. Og så lenge det er god kvalitet så gjør det meg ikke noe
    de er de eneste som kan få dette til å gi mening, du kan ikke bruke 1million for å bygge en bil som typisk er verdt 1/3

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.865
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    En kollega av meg har lempet en slik inn i garasjen. Er vel ikke den store drømmen, men snerten sak.

Han har eid flere av merket - så denne varer vel ikke så lenge... :) Han har nok lyst på en med 12 stempler....

Bilde "stjålet" på WWW. ferrari-488-spider.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.898
    Torget vurderinger
    0
    Ville faktisk hatt den Alfaen før den Ferrarien. Montreal er jo noe av det nydeligste som finnes!

HVORFOR FAAAAAAN RINGER DE IKKE FRA HAMAR???

• Liker
    Reaksjoner: KJ

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.311
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Montreal er jo noe av det nydeligste som finnes!
    Enig..... Den er utoligt lekker....... men motoren da.....
    Akkurat, som du har pakket om hele driten, kjørt et par hundre kilometer,
    begynner den å lekke olje ......... igjen.
    Den V8 var Alfa ikke heldige med.

An Alfa Romeo Montreal leaking oil is a classic issue due to the complexities of its 2.6L V8 engine and the SPICA mechanical fuel injection system. Common sources of leaks include degraded camshaft oil seals, cracked oil filter housing gaskets, timing cover seals, and a worn-out SPICA injection pump (which can leak oil or allow fuel to dilute the engine oil).

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.723
    Sted
    Oslo

An Alfa Romeo Montreal leaking oil is a classic issue due to the complexities of its 2.6L V8 engine and the SPICA mechanical fuel injection system. Common sources of leaks include degraded camshaft oil seals, cracked oil filter housing gaskets, timing cover seals, and a worn-out SPICA injection pump (which can leak oil or allow fuel to dilute the engine oil).
    På 70tallet satte en del britiske produsenter inn V8 motorer fra Detroit.
    Bare synd at alt rundt de motorene falt sammen og rustet opp

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.898
    Torget vurderinger
    0

Har en kollega som kjørte Alfa da han jobbet på Ørlandet for mange lange år siden. For ikke så veldig lenge siden dukke han opp i en FB tråd om biler, og
    da "ut av ingenting" kom det en kommentar fra Ørlandet. Kjører du fortsatt Alfa? Oljeflekkene på parkeringsplassen er der fortsatt! Og det var på det tidspunktet mer enn 20 år siden!

Men den bilen er da så vakker at det meste kan tilgies! Lett sagt når man ikke har råd til en slik men....! Jeg har kjørt SAAb 99 som også lakk olje. Det er en pakkboks som gir opp etter ca 50K kilometer. For en vanlig dødelig er det en stor jobb å fikse det, men et SAAB verksted med spseialverktøy kunne fikse det på "nulltid". Men det kostet. Jeg hadde gleden av å ha en kompis i Sverige som hadde et slik vekrsted og vi tok ut motor/girkasse og byttet samtlige pakninger tetninger så da hadde jeg et par år en SAAB 99 som IKKE lakk olje!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.898
    Torget vurderinger
    0
    På 70tallet satte en del britiske produsenter inn V8 motorer fra Detroit.
    Bare synd at alt rundt de motorene falt sammen og rustet opp
    jeg har en Range Rover 3,5, den ruster ikke! Den er bygget i aluminium! Så den vil aldri ruste! Aluminium ruster IKKE, den korroderer! :ROFLMAO:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.723
    Sted
    Oslo
    jeg har en Range Rover 3,5, den ruster ikke! Den er bygget i aluminium! Så den vil aldri ruste! Aluminium ruster IKKE, den korroderer! :ROFLMAO:
    Det sies at Land Rover ble bygget i aluminium fordi etter WWll var det overskudd på aluminium ment for den militære flyindustrien

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.311
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men den bilen er da så vakker at det meste kan tilgies!
    Vakker ja..... Utrolig vakker.
    Det sisste .... Nei.
    Det fleste Alfa´er kan tettes...... Montrealen er et problem. Spesiellt der innsprøyt-pumpen lekker.
    Benzin i olje er ikke befordrende for hverken smøring eller holdbarhet.
    Ingen advarselslamper. Det sisste du opdager er, når motoren havarerer.
    En bekjent/kompis (død nå) kjøpte en for mange år siden. Han elsket bisarre biler. Hadde en Citroen SM før den. Men Montrealen var det kjøpet han fortrød allermest. Men vakker var den...... Det var bare ikke helt nokk.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.898
    Torget vurderinger
    0
    Men hør nå gutter. Deilige / vakre biler er selvsagt noe vi alle sikkler over. Men ærlig talt vi hannkjønn er jo både forutsigbare og enkle sjeler.
    Vi faller i staver over slike biler som denne Montrealen, og vi gjør det samme når vi treffer vakre kvinner! Men ærlig talt da vi vet jo at sjansen/oddsen
    for at både de vakre bilene og de vaker kvinnene vil skuffe oss så inn i Helvete en dag, men lærer vi??

Nei det gjør vi ikke!

Nei vi er som skjæra, er det noe som binker å vil vi bare ha det! Vi vet jo at en Toyota Avensis er det tryggeste kjøpet, men likevel vil vi ha den saken der som bare er SÅ mye vakrere! re ha det!

Det er litt som da jeg fortalte en kollega at hans motorsykkel var motorsyklenes svar på Totota Avensis. Det sto i Vi Menn. Han ble ikke veldig glad!
    Men på den annen side så ble han gift med ei veldig pen finsk jente så jeg synes ikke synd på ham.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.723
    Sted
    Oslo
    Men hør nå gutter. Deilige / vakre biler er selvsagt noe vi alle sikkler over. Men ærlig talt vi hannkjønn er jo både forutsigbare og enkle sjeler.
    Vi faller i staver over slike biler som denne Montrealen, og vi gjør det samme når vi treffer vakre kvinner! Men ærlig talt da vi vet jo at sjansen/oddsen
    for at både de vakre bilene og de vaker kvinnene vil skuffe oss så inn i Helvete en dag, men lærer vi??

Nei det gjør vi ikke!

Nei vi er som skjæra, er det noe som binker å vil vi bare ha det! Vi vet jo at en Toyota Avensis er det tryggeste kjøpet, men likevel vil vi ha den saken der som bare er SÅ mye vakrere! re ha det!

Det er litt som da jeg fortalte en kollega at hans motorsykkel var motorsyklenes svar på Totota Avensis. Det sto i Vi Menn. Han ble ikke veldig glad!
    Men på den annen side så ble han gift med ei veldig pen finsk jente så jeg synes ikke synd på ham.
    Noen biler er, slik noen damer er;
    High Maintenance
    Må du spørre hva de koster, så har du ikke råd.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    17.569
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til drømmebiler. Noen drømte nok om en slik i ungdommen. Jeg vet jeg gjorde det og den skulle se akkurat slik ut som denne. Diskre senket og med litt større hjul:

IMG_1524.jpeg IMG_1523.jpeg IMG_1526.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn