I riktig gamle dager hadde jo slike biler farge etter land. Italia - rød. Frankrike - blå. Tyskland - sølv (se Mercedes og Auto Union biler fra den gang, f.eks. Silverpfeil). og England - grønn (British racing green).
At du skulle ha kinesisk elbil som draumebil såg eg ikkje heilt komaMG Cyberster
Du skal ikke kimse av kineserne, de lagde fin porselen dengang vi drakk av treauser og bukkehornAt du skulle ha kinesisk elbil som draumebil såg eg ikkje heilt koma![]()
Nei som jeg skrev "Nja???" Drømmebil blir den aldri, men det var et vedlig artig møte.At du skulle ha kinesisk elbil som draumebil såg eg ikkje heilt koma![]()
Altså akselerasjon omtrent som en grei motorsykkel.Nei som jeg skrev "Nja???" Drømmebil blir den aldri, men det var et vedlig artig møte.
Litt som den jenta du møter på byen og som blir med deg hjem og deltar i "unevnelig lek", men som du alikevel ALDRI vil ta med hjem og presentere for mamma!
Øvre vindusramme på frontruta var for tykk og satt akkurat der jeg helst skulle kunne se trafikken foran meg. Men den har et utrolig fint design og den går
noe så inn i Hælvete fort. Toppfarten forsøkte jeg ikke å teste, men aksen, var som fra en annen verden. Men som sagt, den er elekrisk og mangler lyden den burde hatt. Og El bil står ikke på lista over det jeg ønsker meg mest her i verden.
Men likevel, det er en liten bil, med nedrullbart tak og likevel har den 250liter bagasjerom. Så noe har disse kiserserne gjort riktig. Og den har dører som ikke åpner utover men oppover, stilig som bare pokker, men selvsagt med en zillion saker som kan gå i stykker. Saklig sett så "kan" den bli et mareritt å eie! Så
sammenligningen med hun du ikke tar med hjem til mamma er nok ikke så dum den.
Men den gjorde faktisk at jeg nå forstår mye bedre de pappaene og pappaguttene som drar i vei med en Ferrari eller Maserati og knuser bilen mot et tre etter å ha kjørt i et kvarter. Når faenskapet forflytter ser fra 0 til 100kmt på 3 sekunder tror jeg det vil være smart å teste bilen på en bane med en dyktig instruktør før man drar avgårde på offentlig vei og leker Senna eller Schumacher. Ting skjer veldig veldig fort med slike biler.
@Spiralis
At det ikke er noen lyd ser jeg på som noe positivt. Er det ikke bedre at det er stille slik at man faktisk kan gjennomføre en samtale, eller høre på musikk mens man kjører?
Og når det gjelder akselerasjonen er jo det noe som er morsomt den første uken. Den største ulempen med rask akselerasjon er vel egentlig at du har en tendens til å kjøre forbi andre biler i situasjoner der du helst ikke skulle kjøre forbi (strekningen er egentlig for kort og uoversiktlig). Men som du sier, du skal vite hva du gjør og helst teste det ut på oversiktlig vei litt først så du vet hva du har med å gjøre.