Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.174
    Sted
    Trondheim
    I riktig gamle dager hadde jo slike biler farge etter land. Italia - rød. Frankrike - blå. Tyskland - sølv (se Mercedes og Auto Union biler fra den gang, f.eks. Silverpfeil). og England - grønn (British racing green).

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.262
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nahhhhhhhh.......
    Min Midget var originalfarge: "Old english white", og MGC´n var "British Racing Red" (ja, den finnes faktisk,
    inspirert av italienske "Rosso Corsa" også kaldet "Tartan Red") 😁
    Men ellers har du nokk rett, men det var veldig lenge siden:

"The regulations for the first Grand Prix by the ACF in 1906 did not stipulate any specific colors. Therefore the Renault was painted red, a color the factory liked. The Kaiserpreis in 1907 was then the next race where regulations insisted that the cars had to be painted in different national colors. They were the same as in the 1907 ACF regulations only adding Austria with black-yellow. The ACF Grand Prix following the German event 18 days later, saw the re-introduction of national colors as used in the Gordon Bennett Cup races, when Italian cars used to be black and had to be now red; USA changed from red only to now red-white; English, green; French, blue; German, white; Belgian, yellow; Swiss, red-yellow."

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.624
    Torget vurderinger
    0
    Drømmebil?? Nja???

Men en bil som sent blir glemt er det garantert.

Cyberster.jpeg

MG Cyberster.

Drøy 500Hk, 4X4, dreiemoment 725NM, 0-100Kmt på 3,2 sekunder.

Fikk prøvekjørt den her i går. Dessverre er den akkurat litt for liten til at jeg vil trives med den. Men fy flate for et råskinn.
    Slik akselerasjon har jeg ikke opplevd tidligere. Og i forhold til prisen er det helt sjukt. Den koster ikke mer enn rundt 650.000,-
    Den ser ut som den koster 1,5 mill, og hadde den hatt "ordentlig" motor ville den nok ha kostet mere. Nå har den 2 stk elmotorer.
    Det eneste "minuset" slik jeg ser det er at den ikke har motorlyden til en 12-16 cylindret bensinmotor.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn