Jeg har DBA, som er en annen greie enn "aktiv absorbent". Steinost har vel dette, også husker jeg ikke i farten navnet på han "unggutten" som justerte dette inn.
iom at den har sub-cardoid spredning, tenkte jeg det ville være smart å ha de(-n) med ryggen mot sofaryggen og spille mot veggen bak...20-30cm...vet ikke helt ennå, men Rune mente det burde holde
Mine tårn står mot hverandre, da i motsat retning av ht, bak i rommet.
Høre de gjør jeg ikke.
Att jeg har mange er enkelt og greit att de har kort slaglengde. Bare noen billige fra Dynabel.
Når vi gjorde første forsøk var det "bare" 4.
Men hørte de da vi begynte å spille høyt. Men feilen ble borte. Med 8 er det ikke mulig å høre de.
ok...stort rom? hvilke hovedhøyttalere?
midbasshorna blir høypasset bratt på 65 og subhorna lavpasset i samme område,og suckouten i karnappet i høyre kanal er dyp mellom 40 og 60, så Devor 40 blir vel neppe lavpasset høyere enn 60......på de frekvensene tror jeg at jeg vil slite med å lokalisere kilden
I verste fall, får vi prøve alternative plasseringer
Nei det er 45 hz som dominerer i dypbassen . Har suckouts i 100 - 200 hz men det har vel ikke noe med dette å gjøre ? 45 hz er tatt ned med dsp men synes det på noe musikk at bassen står litt lenge i rommet