DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    2.038
    Torget vurderinger
    4
    Send gjerne dwg til meg om du ikke vinner frem. Kan høre med noen lokale helter med CNC-fres som driver i mindre skala om de har lyst til å produsere en batch om du ønsker.
    (Jeg ønsker meg tre svarte fronter og tre svarte topplokk på en eller annen måte)

Er frontene på A1 eloksert eller pulverlakkert?
    Trur de er pulverlakkert.

Jeg synes nu hele kassen bør være sort.
    Sort front og topplokk og resten grått blir ikke bra.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.747
    Enig i det, litt vanskeligere å få til bare, men ikke umulig sikkert.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hørte de der jeg også. Syntes de Apogee Fullrange som var satt opp hos Tangen var en åpenbaring. Var to stk DP 4000H som drev dem. Jazz at the Pawnshop på Goldmund Studio vinylspiller var kilden. Tangen hadde prøvd å drive de med ML, men det gikk ikke.
    Var hos Tangen med LE den gangen. Forsterkeren klippet ikke, men det røde DC SENSE lyset slo inn nå og da. Spurte ham om det var et problem med oppsettet?

Neida, Apogee har så lav Ohmsk motstand ved noen frekvenser så da varsler apparatet potensiell kortslutning, men den spiller ufortrøden videre.🙂

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.830
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Arti med liv i tråden igjen… blir intr å følge med hva som skjer med kabinett produksjon. Vet jeg har for en tid tilbake lagde «konsept tegninger» for å lage chassis til EC501/502 filtrene med A1 stil. Det er det neppe mange som er intr i, så det blir nok aldri om.

Med århundres mest tragiske sommer, var det dårlig timing å sende A1s’ene på helsespa, men det blir dertil herlig å få dem heim. Nå ligger det i tillegg å murrer ideer for lytterommet også… time will sjåw…

mvh Kai

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.747
    Jeg har hørt mye på musikk siste ukene. Og jeg innbiller meg at A5en har hatt godt av noen timer spilletid. Noe veldig bra, har blitt veldig mye bedre er min innbilning.. Jeg er av den oppfatning av at en musikk-kveld blir som dagsformen på en måte. Noen dager er skikkelig bra, andre er skikkelig dårlig.
    I går var en skikkelig bra dag. Det jeg imidlertid merker meg er at min nye A5 gir alt en ny dimensjon og gammel kjent musikk høres på nytt som om man har fått seg et par nye briller og alt blir mer detaljert.

Jeg er litt på tanken om å selge mine Epsilon og skaffe meg noe nytt, som kun trenger to kanaler. Rett og slett fordi det virker litt råflott å ha en A5 til å drive åtte planar-drivere i dipol (diskanter, mellomtone og nedre mellomtone). A5en burde ha fått mye mer å jobbe med, men det kan være at jeg ikke burde tenke sånn?

Jeg er så fornøyd. Det er et veldig spesielt apparat å leve med. Men når det først står på sin plass, og ting funker så er det verdt det.

Det hadde vært gøy å prøve PIEGA, eller så står Euforia på handlelista, mest for gøy.

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.891
    Ja, en så stor forsterker er i grunnen bygget for å klare jobben alene. Når den driver fullrange, slår det en at musikken får en ny tyngde, størrelse og dynamikk nedover i frekvensområdet.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.747
    Pedal brukte vel sine til å drive diskanter og mellomtoner og en(?) A1b til å kjøre bass-seksjonen. Litt som jeg gjør i dag. Jeg synes det funker kjempefint, og med mine høyttalere er det nok mellomtone og diskant-delen som er «vanskeligst» å drive på papiret(impedans og fasevinkler). Men jeg tenker at nyanskaffelsen ikke akkurat svetter. Det hadde vært gøy å prøve den ut på noe i fullrange. Det er ikke mulig med høyttalerne jeg har nå, med mindre man finner seg en A5 til da..

Det er hvertfall etter mange timer med spilling, liten tvil om at den gjør jobben enda bedre enn én A1s til å drive diskant/mellomtone-delen.

Det ble mye løfting en stund, kjente man ble litt sår i ryggen og 5.52/A5-kassa er på utlån. Men når kassa er tilbake skal jeg ikke se bort i fra at man skal prøve den i et kamerats anlegg, hvor det står noen digre PBN Montana.

Til de som har noe erfaring med Euforia, hva tenker man om foliespolene i disse opp mot de bredbåndede DPene? Svelger A5en alt man kobler på?

Sist redigert:

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.891
    Pedal brukte vel sine til å drive diskanter og mellomtoner og en(?) A1b til å kjøre bass-seksjonen. Litt som jeg gjør i dag. Jeg synes det funker kjempefint, og med mine høyttalere er det nok mellomtone og diskant-delen som er «vanskeligst» å drive på papiret(impedans og fasevinkler). Men jeg tenker at nyanskaffelsen ikke akkurat svetter. Det hadde vært gøy å prøve den ut på noe i fullrange. Det er ikke mulig med høyttalerne jeg har nå, med mindre man finner seg en A5 til da..

Det er hvertfall etter mange timer med spilling, liten tvil om at den gjør jobben enda bedre enn én A1s til å drive diskant/mellomtone-delen.

Det ble mye løfting en stund, kjente man ble litt sår i ryggen og 5.52/A5-kassa er på utlån. Men når kassa er tilbake skal jeg ikke se bort i fra at man skal prøve den i et kamerats anlegg, hvor det står noen digre PBN Montana.

Til de som har noe erfaring med Euforia, hva tenker man om foliespolene i disse opp mot de bredbåndede DPene? Svelger A5en alt man kobler på?
    Oi oi, da må du lete opp en ny ting på bruktmarkedet; Leifs egenmekkede Silspeak for 5.52HP. Jeg har beholdt mine for SuperExact. De har også digre spoler fremstilt av "båndspagetti".
    - Går ut i fra at heller ikke A5 har spoler på utgangen. Leif sa at det var bedre å ha disse utenfor forsterkerkabinettet. A5 klarer seg nok uten, men summa summarum kan du ende opp med fyldigere lyd og mer stabil forsterker - med filtere på høyttalerkablene.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.747
    Nettopp ja, akkurat hva jeg trenger av informasjon. Om 5.52 og A5 er like på den måten kan sikkert Rune svare på.

Jeg har kjøpt Silspeak på brukten de gangene det har vært noe, det samme med SILK, men akkurat disse med filter er nok ikke det enkleste å finne.

Vi får se, kanskje trenger jeg å få noen flere par ører hit for å få noe innspill på hvordan det låter her. Jeg synes det låter greit og lever fint med det, men alltid spennende å utvikle hobbyen videre. En reduksjon av antall forsterkere ved å skifte høyttalere gir plass til både platespiller og CD-spiller. Fysiske formater jeg ikke har turt å gå inn på enda, da jeg vet at det kommer til å ta helt av :ROFLMAO: Akustiske tiltak er nok noe jeg heller burde prioritere, men passive komponenter er ikke det mest spennende her i verden!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn