DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.452
    Sted
    Sunndalsøra
    Blir sikkert ikke satt noe bypass kondensatorer på disse "lyttene"? På den gamle Marantz receiver så ble det betydlig mindre høy frekvens støy . Hvor høy spenning er det tenkt å bruke med disse 16🙂

Sist redigert:

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.548
    Det er +/- 90V på en 5.52HP og A5, +/- 70V på en 5.52H

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.452
    Sted
    Sunndalsøra
    På Marantz så er det bare 40v og 20000 uF, men så må en holde seg til 4-8ohm belastning. Ellers blir det veldig varmt. Men så lyder den svært bra nå! Godt alternativ til DP på de gamle JBL. Ellers så leverer strømforsyningen 35v DC. Ikke noe soft start, men et rele for beskyttelse for høyttaler utgangene.

Sist redigert:

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.928
    Torget vurderinger
    4
    Blir sikkert ikke satt noe bypass kondensatorer på disse "lyttene"? På den gamle Marantz receiver så ble det betydlig mindre høy frekvens støy . Hvor høy spenning er det tenkt å bruke med disse 16🙂
    Det er smekkfullt av mindre kondensatorer på utgangskortene tvers over drivspenning. Både elektrolytter og poly. Så det er nok ivaretatt......

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    619
    Sted
    Bergen
    I det siste har det kommet en litt merkelig lukt når effektrinnet står på. Den blir ikke varmere enn normalt synes jeg, men det er en kjemisk lukt av et slag. Kan noe lekke? Elektrolytt? Åpnet og støvsugde, mitt ukyndige øye så ikke noe mistenkelig. Har blitt til at jeg ikke har den på lengre enn når jeg bruker den. Er ikke mange poster sider jeg skrev at jeg aldri hadde hatt problemer med trinnet men lurte på en service for sikkerhets skyld...

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.548
    I det siste har det kommet en litt merkelig lukt når effektrinnet står på. Den blir ikke varmere enn normalt synes jeg, men det er en kjemisk lukt av et slag. Kan noe lekke? Elektrolytt? Åpnet og støvsugde, mitt ukyndige øye så ikke noe mistenkelig. Har blitt til at jeg ikke har den på lengre enn når jeg bruker den. Er ikke mange poster sider jeg skrev at jeg aldri hadde hatt problemer med trinnet men lurte på en service for sikkerhets skyld...
    Hvilken modell er det? Lukter det «fishy»/tørrfisk kan det jo være overslag i printkort eller en lytt som er på tur.

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    619
    Sted
    Bergen
    DP 600 (mos fet) og det lukter ikke fisk, men som sagt "kjemisk" som om i et rom med maling og oljespann etc.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn