DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Hos meg, fordi rommet er smalt og litt lite, fungerer det brukbart med bassrefleksport fremovervendt. Det var mest bare flaks at det var slike høyttalere jeg ønsket meg:) Har tenkt på det senere - at det er rommet som er utfordringen, selv om høyttalerne er helt uber. Dp forsterker vil nok være være bra på nesten alle høyttalere.
    Jo regner nok med at de spiller bra på det meste, men artig med andres erfaringer også, selv om mitt rom, annet utstyr mm er med på å bestemme. Vil nok ha en kombinasjon som gjør at foten begynner å trampe takten av seg selv.
    Enig! Det er en sånn kombinasjon man vil ha. Det er nok mange her som har slike gode erfaringer.
    Både artig og nyttig å høre.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Revidert versjon til de som måtte være intr.
    Til å bruke med «Bilder» urskiven, med klokken nedre posisjon.

    7FB19138-FC06-4FD0-960A-9FF7A9C59C2D.jpg


    Blir sånn i bruk... (legg venstre øre på skulderen :p )

    82756BF1-150A-47FF-917F-CAD27DDC8C78.jpeg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    DP-line.jpg


    Kvalifiserer jeg til medlemskap i Menigheten nå?
    Ny og større TV er bestilt. Trenger derfor større TV-benk. Her er den, hold fast, den heter "DP-Line"! Står for Dacota Platinium. Eneste jeg fant på nettet som har akkurat de målene jeg trenger. Nærmeste stedet den var å få tak i var på Power i Kongsvinger. Sendte kjerringa og yngstesønnen av gårde for å hente den mens jeg var på jobb i går:rolleyes: Vel hjemme er det alltid noen overraskelser mens man svetter, banner og monterer. Så som at det ikke er plass til en Sony 5400ES-spiller inn under der..
    Vel, nå nytes endelig nyttårskonserten. For øvrig ønskes et godt nytt år til eder ærede Menighets-medlemmer.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja tv'n må være med i oppsettet! Jeg har alt utstyret i dagligstuen, og flatskjermen har vært koblet opp på DP anlegget. Selv med Pioneer Plasma (lydplanke innbyggd) så er lyden på mere moderne flatskermer dårligere, også pga. av at høyttalerne også vender nedover. Jeg liker også å se på musikk video, youtube og musikkprogram på TV . Går ikke og tenker på at det blir lydreflekser fra flatskjermen. Lyden er for god til å henge seg opp idet. Jeg lytter til musikken:)
    Det går ann å tre et fledd over skjermen, hvis man merker forskjell ved å bare lytte til musikk.
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Vil nå snu litt på det, jeg, og si at DP må være også i TV-oppsettet😁
    Har DP-oppsett uten TV i stua.
    Har lenge tenkt at jeg burde hatt DP i ferieboligen også, men tanken på at det blir nesten 4000 km mellom RJEL og den tunge forsterkeren får meg til å feige ut der.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Vil nå snu litt på det, jeg, og si at DP må være også i TV-oppsettet??????
    Har DP-oppsett uten TV i stua.
    Har lenge tenkt at jeg burde hatt DP i ferieboligen også, men tanken på at det blir nesten 4000 km mellom RJEL og den tunge forsterkeren får meg til å feige ut der.
    Ser den. Kjørte nettopp 2400km t/r RJEL. Det var vel verdt det altså, men likevel - man burde kanskje heller flytte litt nærmere han:)
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    DP C1B (S) + harmony ultimate. Står at det har godt fint og kopiere knappene. Men når jeg prøver kontrollen etterpå, fungerer ingenting. Skjer absolutt ingenting. Noen som vet hvordan jeg kan løse det? :)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Ikke akkurat ro i sjela når jeg starter opp dette monsteret for første gang.
    Etter litt småtrøbbel så fungerer den.
    En A5 MK2 er i ferd med å bli født.
    Bare å få bestilt to nye trafoer så er jeg i mål. Satan hvor mye jobb.....

    20200219_230529.jpg
    20200219_230537.jpg
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Imponerende å ta på seg en slik jobb. I følge Leif Ernstsen så var det en ''sjitjobb'':) Det var ikke noen drømmejobb for han å konverter til A5. For noen trafoer forsterkeren har. Ikke noe Mikke Mus strømforsyninger som på klasse D. Det blir som bunndraget på en V8.
    Begynner å tenke på oppgradering av min andre DP A1 til Signature nå når det nevnes større traforer på strømforsyningen. Fra et annet innlegg her, så tror jeg det var mulighet for å oppgradere til større trafoer til A1 S?
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Ikke akkurat ro i sjela når jeg starter opp dette monsteret for første gang.
    Etter litt småtrøbbel så fungerer den.
    En A5 MK2 er i ferd med å bli født.
    Bare å få bestilt to nye trafoer så er jeg i mål. Satan hvor mye jobb.....

    Vis vedlegget 571647 Vis vedlegget 571648
    Det hadde vært hysterisk morsomt å sette DP mastodonten opp mot tilsvarende watt/amper klasse fra eksempelvis Constellation og Master Audio Systems. Nå kan man jo ikke sammenligne pris direkte siden DP ikke lenger produseres for det kommersielle markedet. Hva gir mest smekk mhp watt/krone? Ja, ja bare en tanke i hverdagen.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Godt tilbud på "brukten" på Sentralen nå. Jeg har ingenting med denne selgeren å gjøre, men er dette i god stand slik selgeren sier, er det et godt kjøp. Har selv 7.3 og har har hatt 6.12MK2. En av de bedre tidligere 6-modellene. Økonomiutgaven av 6.2. Rik og god lydgjengivelse.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Har i dag DP 6000H, DP C1B (S) og Auralic Vega dac. Tenker og kjøpe minidsp shd. Er det andre som har gjort lignende og har dere kuttet ut dac og pre i tilfelle?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man har fritidsproblemer og sliter med å fylle dagene så anbefaler jeg å kjøpe et delefilter fra dp.
    Forandre delefekvenser på alle settingene, og avstanden i mellom frekvensene. Koble ut subsonic selvfølgelig og til slutt oppgradere faenskapet til siste versjon uten at det går i oscillasjon.
    Og dette er bare en kanal......... Jeg har ett igjen. Helga berga.
    20200402_194918.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei, og god påske, i disse spesielle tider...

    Har fått lov å dele bilder (3D rendringer) av det som lå i "pipeline" til DP i 2008/2009. TAS (her på sentralen) bisto med å tegne kommende produkter, kanskje med øye for mer trøkk mot utlandet...

    Pre, multispiller, effekt(A2):

    European Master Reference Concept 2008 Front c.jpg
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke vært vend (eier) av dp på en stund. Men tror nesten jeg ble på gråten.
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    DP 600 som har mistet lydnivå i ene kanalen

    Hei
    Har en DP 600 som har mistet lyden i ene kanalen, noen som tror det er noe å reparere ,har vært fornøyd med den til i går, da ble det lite volum i v kanal.Ingen ulyder først.Har også DP pre fra samme tid.Har prøvd bytte kabler,ikke noe forandring.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Har en DP 600 som har mistet lyden i ene kanalen, noen som tror det er noe å reparere ,har vært fornøyd med den til i går, da ble det lite volum i v kanal.Ingen ulyder først.Har også DP pre fra samme tid.Har prøvd bytte kabler,ikke noe forandring.
    Helt klart verdt å få fixa! Har hatt en slik selv.. knallgo forsterker. Ta kontakt med RJ ELEKTRONIKK, så bi det nok krutego forsterker igjen :)

    Mvh Kai
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Takk, da har jeg sendt en mail dit. Passet jo helt klart ikke dette i den tiden vi er i nå.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Den var veldig fin!

    Men kunne det ha en bitteliten funksjon å snu strømforsyningen sånn at trafoen kom lengst mulig unna forsterkerkortet?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Nei, fordi det er nærmest fronten på riaakortet de svake signalene er.
    Og snur man man powerkortet så må man ha ei laaang 220volts ledning fra IEC kontakt og fram til trafo, istedet for 1,5 cm som det er nu.
    Og etter det jeg har "lært" fra tråden "innmat - hva som helst" så er ledninger og kabelsko inni et produkt fy fy ;)

    Nei, hvis jeg skal sette fingern på noe så irriterer det vettet av meg at vi ikke lyktes å få borret ut disse XLR`s i bakplata.
    Vi missa med en halv millimeter. Dermed kom skruene og hele greian i knip og løsninga ble å frese ut store hull og på med ei aluminumsplate innafor. Men neste gang.......
     
    Sist redigert:

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Ligger ikke bare å later meg. Her er en nylaga riaa dpr2.2
    Hovedkortet er en klassisk dpr2.2, men SISTE versjon hovedkort som jeg ALDRI har sett der ute. Trur faktisk ingen har det, kun på tegnebrettet.
    Også har jeg laga et nytt power som er mye bedre filtrert og regulert en det originale. 100 000uF i poweret, selvfølgelig bare tull på en riaa :)
    Beklager de ledningene inni......
    Vis vedlegget 581770 Vis vedlegget 581771 Vis vedlegget 581772
    Ser veldig bra ut, vil ha en sånn :)
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei

    Dumper innom her.
    Prøver til en viss grad å holde meg til norske produkter innen hi-fi. Kjøpte for en tid siden en DP 7.0 preamp og lurer litt på hvilken forsterker den kom sammen med ? Eller er det noen som kan anbefale en god match til den i prisleget 15-20 k

    mvh
    jarlerik
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Gå inn på DP-guiden.no - til Kaap her på siden, så ser du hvilke DP-forsterkere som ble solgt i samme periode som 7.0. Den passer forøvrig til alle DP-effekttrinn, men ikke nødvendigvis så godt til andre merker siden dette dreier seg om en nesten tom boks... Altså ingen elektronikk eller tilpasninger av noe slag. Kun en koblingsboks for XLR og volumkontroller. Vær dog advart, en god og godt bevart DP-forsterker sammen med 7.0 og signalkilde som passer sammen med den passive 7.0 spiser EC/Bellini-settet ditt til frokost. Knockout i første runde, og EC-glorien forsvinner som morgentåke for sola..
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Om man skal kjøpe et DP-effekttrinn , hvilken modell er det beste kjøpet kost ytelsesmessig?
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Vanskelig å si. Lite tilsalgs. Tror de fleste som har ikke kvitter seg med dem.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Den ombygningen av DPR 2.2 RIAAen var attråverdig RJEL :cool:
    Er det mulig for allmuen å få et kostnadsoverslag på dette etter hvert?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Ligger ikke bare å later meg. Her er en nylaga riaa dpr2.2
    Hovedkortet er en klassisk dpr2.2, men SISTE versjon hovedkort som jeg ALDRI har sett der ute. Trur faktisk ingen har det, kun på tegnebrettet.
    Også har jeg laga et nytt power som er mye bedre filtrert og regulert en det originale. 100 000uF i poweret, selvfølgelig bare tull på en riaa :)
    Beklager de ledningene inni......
    Vis vedlegget 581770 Vis vedlegget 581771 Vis vedlegget 581772
    Nydelig arbeid som vanlig, Rune, men jeg har en bitte liten innvending: Føttene er litt i overkant "bling" til å være DP. Med nøytrale sorte føtter uten riller og den omtalte bakplaten i ett stykke blir dette DP-elektronikk med meget elegant og tidløst design. Oser av kvalitet, fra innerst til ytterst.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Synes du det? Jeg syntes føttene var fine jeg.
    Men det er mulig DP eiere er (hva skal jeg si? Forsiktig nu :) ) litt konservative.
    Da er det selvfølgelig fy fy med en blå lysdiode på fronten også? Eller hva sier du? Grønn er vel best?

    Men de hadde samme føttene i svart. Mulig jeg tar rådet til etteretning og bestiller svart neste gang.
    Men nei, det skulle være uten riller også. Da får vi forbli uenig.
    Disse svarte føttene som foreks er på C1s er definitivt IKKE min greie.

    Synes du selve chassiet er finere en original boxen da?
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.107
    Ja, litt konservative må vi jo være for å holde på med tung, varm, god og gammeldags kvalitet.
    Råflott kasse, enig med deg ut fra hva jeg ser på bildet. Ikke match med A1, men skitt heller. 2.2 RIAA'en var ikke ment å stilles ut...
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Sikker på han kunne solgt MANGE flere 2.2 hadde han laga den slik at den kunne stilles ut. Litt mere bling hadde ikke gjort noe !
    Jeg var nu en av de som heller kjøpte meg en Rotel Michi en denne boksen fra dp, enda jeg den gang også var svoren dp fan......

    Hvordan var det med lys i fronten? Grønt, rødt eller blått?

    Eneste ankepunktet jeg har med A1 er at den skulle kommet i sort.
    Tenk deg det fine kabinettet i sort. Jeg fatter ikke at han gikk for den gråfarga.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn