DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Ja, det blir nok noe av ja. Men det er ikke kommet allverden av bestillinger. Knappe 10stk. Men skal som planlagt lå "påmeldingen" så åpen ut mnd.
    Blir sannsynligvis DP-venn i løpet av helgen, så da blir det kanskje ei t-skjorte eller to på meg også
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Ja, det blir nok noe av ja. Men det er ikke kommet allverden av bestillinger. Knappe 10stk. Men skal som planlagt lå "påmeldingen" så åpen ut mnd.
    Blir sannsynligvis DP-venn i løpet av helgen, så da blir det kanskje ei t-skjorte eller to på meg også

    Tok tid dette! Ble levert på postkontoret i Skoppum den 19 nov, i dag 26 nov dro jeg til Bring i Drammen og hentet forsterkern. Ble lei av å vente. Ei uke uten at de klarte å levere til Vestfossen er imponerende. Avstanden er en times kjøretur.

    Nå er jeg i hvert fall DP-venn ettersom jeg har DP A1B i hus. Må bare få hørt på den også.........
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det blir nok noe av ja. Men det er ikke kommet allverden av bestillinger. Knappe 10stk. Men skal som planlagt lå "påmeldingen" så åpen ut mnd.
    Blir sannsynligvis DP-venn i løpet av helgen, så da blir det kanskje ei t-skjorte eller to på meg også


    Tok tid dette! Ble levert på postkontoret i Skoppum den 19 nov, i dag 26 nov dro jeg til Bring i Drammen og hentet forsterkern. Ble lei av å vente. Ei uke uten at de klarte å levere til Vestfossen er imponerende. Avstanden er en times kjøretur.

    Nå er jeg i hvert fall DP-venn ettersom jeg har DP A1B i hus. Må bare få hørt på den også.........
    Gratulerer så mye. Ser frem til lytteinntrykk!


    Final
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.094
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med DP, Lieng!
    Og kjekt å se flere med A1B.
    Ser fram til lytterapport, gjerne med beskrivelse av resten av anlegget du spiller på, og forskjell fra hva du spilte med før.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
    Vet ikke hva du har hatt tidligere. Med DP får du nok hull tvers igjennom og lite tilført klangsignatur fra effekttrinnet. Vil du ha mer av det samme er det kanskje å anbefale å se hen til Silk/Silspeak når du kjøper kabelstashet. Husk bare å kjøp originalen.



    Final
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Gratulerer med DP, Lieng!
    Og kjekt å se flere med A1B.
    Ser fram til lytterapport, gjerne med beskrivelse av resten av anlegget du spiller på, og forskjell fra hva du spilte med før.

    Kan jo begynne med noe jeg har hatt før av det jeg kommer på i farta, forsterkere: Denon PMA S1, Mark Levinson 331, Electrokompaniet AW 180, Bryston 7B, Adyton 3B Signatur, Cayin (single ended rør), Zap Pulse (DIY klasse D med med ekstrem strømforsyning)
    Dette har vært i forskjellige bosteder og rom på div høyttalere, så har ikke sammenligningsgrunnlag på eksisterende oppsett.
    Høyttalere, div: B&W, Sonus Faber, Eben Acoustics (Adyton X3), Avantgarde Uno, Magnepan 3.6 + DIY

    Det siste oppsettet jeg hadde med godlyd før det ble lang pause pga småbarn og flytting var bl.a. DIY Zap Puls monotrinn og blodtrimma MG 3.6 (Petter Dale sine gamle) hadde eget lytterom til dette anlegget og det spilte meget bra.

    Nå spiller jeg på Magnepan 3.7 i ei stor stue. Ikke like optimalt da det er store begrensninger vedr plassering, men veldig god 3D slik det står nå. Hadde nylig NAD M22 (med Hypex Ncore moduler) ei ukes tid for test. Var spent på hvordan DP var i forhold og angrer ikke på at jeg sendte avgårde Hypex. Mer lytteinntrykk kommer.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
    Vet ikke hva du har hatt tidligere. Med DP får du nok hull tvers igjennom og lite tilført klangsignatur fra effekttrinnet. Vil du ha mer av det samme er det kanskje å anbefale å se hen til Silk/Silspeak når du kjøper kabelstashet. Husk bare å kjøp originalen.



    Final

    Vet du hvem som selger Silk/Silspeak? Kjøpte kun bananplugger til eksisterende kobberkabler i dag. Det ble lyd.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Neppe. Det er mange år siden PM forhandlet DP. Han fikk kjøpe Silspeak og Silk til samme pris som LE selv fordi han solgte elektronikken. Han fikk til og med "kilometerrabatten" til LE. Da det ble slutt på DP-salget, opphørte også denne "tjenesteprisen", og slik ble Furutech til.
    Se på bruktmarkedet for Silspeak. Dukker opp fra tid til annen. Kan hende mesteren selv har ny Silk også, til en ikke ublu pris.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Neppe. Det er mange år siden PM forhandlet DP. Han fikk kjøpe Silspeak og Silk til samme pris som LE selv fordi han solgte elektronikken. Han fikk til og med "kilometerrabatten" til LE. Da det ble slutt på DP-salget, opphørte også denne "tjenesteprisen", og slik ble Furutech til.
    Se på bruktmarkedet for Silspeak. Dukker opp fra tid til annen. Kan hende mesteren selv har ny Silk også, til en ikke ublu pris.
    Hehehehe.....PM = Personlig Melding todani :cool:
    Ikke ment for og hovere, kun til opplysning.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Neppe. Det er mange år siden PM forhandlet DP. Han fikk kjøpe Silspeak og Silk til samme pris som LE selv fordi han solgte elektronikken. Han fikk til og med "kilometerrabatten" til LE. Da det ble slutt på DP-salget, opphørte også denne "tjenesteprisen", og slik ble Furutech til.
    Se på bruktmarkedet for Silspeak. Dukker opp fra tid til annen. Kan hende mesteren selv har ny Silk også, til en ikke ublu pris.
    Hehehehe.....PM = Personlig Melding todani :cool:
    Ikke ment for og hovere, kun til opplysning.
    PM kan også bety Paul Mortensen:) men det visste du sikkert.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Neppe. Det er mange år siden PM forhandlet DP. Han fikk kjøpe Silspeak og Silk til samme pris som LE selv fordi han solgte elektronikken. Han fikk til og med "kilometerrabatten" til LE. Da det ble slutt på DP-salget, opphørte også denne "tjenesteprisen", og slik ble Furutech til.
    Se på bruktmarkedet for Silspeak. Dukker opp fra tid til annen. Kan hende mesteren selv har ny Silk også, til en ikke ublu pris.
    Hehehehe.....PM = Personlig Melding todani :cool:
    Ikke ment for og hovere, kun til opplysning.
    PM kan også bety Paul Mortensen:) men det visste du sikkert.
    For all del, men når Final skriver "Du har P.M.", så mente han vel ikke at Lieng ville få Paul Mortensen på besøk? ;)
    Da skal jeg ikke være mer belærende i dag. Solly....
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Denne gangen var det så enkelt som "Privat Melding".;)

    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da jeg har nok å henge tommeltottene i denne uka, så lar jeg fristen for bestilling gå ut uka. Så de som ikke har gjort dette, men som ønsker det, bør ta affære ila uka :)
    (info ang bestilling ligger i tråden)

    mvh kai
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Neppe. Det er mange år siden PM forhandlet DP. Han fikk kjøpe Silspeak og Silk til samme pris som LE selv fordi han solgte elektronikken. Han fikk til og med "kilometerrabatten" til LE. Da det ble slutt på DP-salget, opphørte også denne "tjenesteprisen", og slik ble Furutech til.
    Se på bruktmarkedet for Silspeak. Dukker opp fra tid til annen. Kan hende mesteren selv har ny Silk også, til en ikke ublu pris.
    Ja, Leif Ernstsen har Silk på lager. Han terminerer også i ønsket lengde.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
    Gratulerer!

    -Håper du ble fornøyd! A1S og A1b er forresten meget sammenlignbare.

    Håper ikke din også er "merket" av EC, ikke populært i den "brede" skare ;)
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    IMG_7311.jpg


    Ønsker herved hele menigheten ei fin advent og ei dynamisk jul ;)

    Skal nå ta fatt på bestillingene som er kommet og sende totalen til trykkeriet :)

    mvh Kai
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
    Gratulerer!

    -Håper du ble fornøyd! A1S og A1b er forresten meget sammenlignbare.

    Håper ikke din også er "merket" av EC, ikke populært i den "brede" skare ;)

    Veldig fornøyd, ja! Ingen EC-merking på denne boksen.

    Forsterkern holder Magnepan 3.7 i et jerngrep og det spiller veldig bra, STORT lydbilde, god 3D, helt nøytralt og god bass som jeg ikke fikk med siste moduler av Hypex Ncore (NAD-M22).
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Gratulerer!

    -Håper du ble fornøyd! A1S og A1b er forresten meget sammenlignbare.

    Håper ikke din også er "merket" av EC, ikke populært i den "brede" skare ;)[/QUOTE]

    Ja så feil kan man ta, trudde det var lyden som var det vi er ute etter.:confused:;)
    Jeg storkoser meg med mine som det står E på.:):)
     
    Sist redigert:

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Regner med du blir fornøyd har 2stk selv + noe mer DP snadder:)må vell ha mer T skjorter jeg også.

    Jeg gambler på at jeg blir fornøyd. Dette er første gang jeg kjøper en forsterker jeg aldri har hørt, men har hørt et annet anlegg med to stk A5 og en A1S ? eller var det B ? og det låt bra. (Kanskje ikke helt sammenlignbart) Har lest såpass mye om DP og tror også den skulle være lett å selge om det skulle bli helt krise.
    Må bare kjøpe noe kabelstasj så jeg får lyd, så ser jeg frem til musikk!
    Gratulerer!

    -Håper du ble fornøyd! A1S og A1b er forresten meget sammenlignbare.

    Håper ikke din også er "merket" av EC, ikke populært i den "brede" skare ;)

    Veldig fornøyd, ja! Ingen EC-merking på denne boksen.

    Forsterkern holder Magnepan 3.7 i et jerngrep og det spiller veldig bra, STORT lydbilde, god 3D, helt nøytralt og god bass som jeg ikke fikk med siste moduler av Hypex Ncore (NAD-M22).
    Så bra, -nyyt!:) Min er EC-merket, bryr meg ikke en plass..hehe

    Beskrivelsen din stemmer bra her også! Den gir magisk liv i mine Totem Acoustic Wind D. :) (Med himmelsk support fra Opal pre..)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Vedr DP med EC logo; mulig det er skrevet om dette tidligere i tråden? Men har fått inntrykk av at EC kjøpte DP for å bli kvitt en konkurrent som var overlegen, men de lagde jo noen forsterkere med EC logo og da var vel planen å fortsette med DP i tillegg? Hvorfor sluttet de? Eller hva var egentlig planen, noen som vet?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sånn jeg via omveier har forstått det, så er planen at det etterhvert skal komme DP-line. Ryktene forteller også at det kommer til å bli dyrt.

    Får bare håpe at de i det minste komme tilbake, selv om det neppe blir innenfor min rekkevidde om det skjer.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.094
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Såvidt jeg har hørt og lest var DP forsterkere med EC logo ikke laget hos EC, de bare satte logoen på frontplaten på en serie forsterkere etter oppkjøpet. Det kan altså ikke være snakk om mange. Jeg er stolt av min, ser på det som et interessant stykke norsk hifi-historie.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En litt artig historie, håper det er greit å dele. Under sommerens lyn- og tordensesong traff jeg på 2L-Morten hos Servicekompaniet (han på vei ut med reparerte delefiltre, jeg på vei inn med tre stk. forsterkere). Han kunne fortelle at EC hadde vært innom for å bytte frontplater på deres DP A1B. Kan se for meg at det er god markedsføring å ha et 'eierforhold' til utstyret som står hos 2L...

    Vi var vel skjønt enige om at det er noen riktig fine forsterkere. :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Såvidt jeg har hørt og lest var DP forsterkere med EC logo ikke laget hos EC, de bare satte logoen på frontplaten på en serie forsterkere etter oppkjøpet. Det kan altså ikke være snakk om mange. Jeg er stolt av min, ser på det som et interessant stykke norsk hifi-historie.
    Stemmer nok det.. Det var vel snakk om en knippe amp'r som har ferdig produsert(v/overtagelsen), og fikk ec logoen trykket på fronten før salg.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Flott sett det der. Logoen synes jeg ikke er noe å krangle om. Det er innholdet som teller.
    EC's manglende ivaretagelse av den fullstendig overlegne DP teknologien er likefullt kritikkverdig og trist.

    Final
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    C1S er griselekker uansett logo.
    Den ser utrolig mye bedre ut enn min C1B, selv om innmaten er rimelig lik.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Det er helt klart innmaten som teller.;)
    - Ja, og så må vi ikke glemme det utvendige - altså ikke bare 1CS´ griselekre frontplate. Mye av forskjellen på disse to er strømforsyningen, og jeg regner med at alle i menigheten har den store trafoen...? Den andre vesentlige forskjellen på disse apparatene mener jeg å huske var opampene til 1CS. Uheldigvis for oss ble B-serien ikke konstruert med henblikk på printkortmodifikasjoner, så det er ikke bare å ta loddebolten fatt. LE har heller ikke utstyr (spesielt vakumsug) til å bytte disse komponentene.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Ehh, hva er problemet med å bytte disse komponentene?
    vakumsug? Hvem bruker det?

    Beklager arrogansen, men det er virkelig en "no-brainer" å skifte disse komponentene for folk som har loddet mye SMD.
    8 pins opamper er jo av de enkleste.
    Men skal innrømme at det er tidkrevende og synet blir overanstrengt etter noen timer.

    Men det betyr ikke at en amatør skal varme opp loddeøksa si fra 70 tallet. Det går selvsagt dårlig.
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    I anledning debatten om C1b og C1s, her er et bilde av søknene :)

    8.jpg



    PS... Snakket med Leif i går, og han hadde mistet listen med de som hadde bestilt oppgraderings PSU(powersupply) til C1b eller aktiv filter... Anbefaler derfor at de som hadde bestilt tar kontakt, slik at han får komplementert listen igjen :) (det er nært forestående at han bestiller opp disse...)

    mvh Kai
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Var det 2500,- for en ny psu, og har det mye for seg?
    Jeg har ingen problemer med den lille Mascoten.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Prisen er jeg ikke 100% sikker på.. mulig det var 2400,-
    Mascot'n leverer bra strøm den, for all del.
    Jeg tenker mere i de baner, at når jeg har oppgradert poweret, er alt som kan gjøres, gjort...
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Maskoten funker den, men jeg lurer på om det blir bedre lyd med en ny psu.
    Det er ikke mange kronene men er det noen som har testet?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Maskoten funker den, men jeg lurer på om det blir bedre lyd med en ny psu.
    Det er ikke mange kronene men er det noen som har testet?
    JA, det blir bedre lyd av den enkle årsak at preampen får alt den trenger og mer til.
    Det er aldri feil og overdimensjonere en strømforsyning til våre elskede dubbeditter.
    Lydbildet ble stillere og den ørlille nevrotisk tiltrengte renheten i gjengivelsen hjemme hos meg.
    Fremfor alt slapp jeg duringen fra Mascoten.
    Dette og mer til har jeg skrevet om bytte av strømforsyning til C1b tidligere her inne på HFS.
    Så får man ta mine hallusinasjoner som man vil.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn